آشنایی با اثرات مثبت و منفی نوشیدن قهوه در صخره نوردی


صخره نوردی و صخره نوردی یکی از فعال ترین و سالم ترین بازی هاست. افرادی که صخره نوردی حرفه ای هستند همیشه به دنبال این هستند که تاثیرات این بازی بر سلامتی خود را چند برابر کنند، بنابراین قبل از این بازی چه می نوشند و چه زمانی آن را انجام دهند برایشان بسیار مهم است. همچنین، اکثر افراد صبح ها ورزش می کنند و قطعا یک فنجان قهوه می نوشند تا این روزها سالم تر باشند. دانستن تاثیرات قهوه در حین ورزش می تواند به ما در انتخاب بهتر کمک کند.

تاثیر مثبت نوشیدن قهوه هنگام بالا رفتن از سنگ

بر اساس تحقیقات انجام شده بر روی تاثیرات قهوه اثبات شده، قهوه به دلیل وجود کافئین تاثیر مستقیمی بر عملکرد بدن در حین ورزش دارد. مطالعه ای در سال 2008 در انگلستان نشان داد که کافئین که بسیار محرک است، تأثیر ویژه ای بر بازی هایی مانند کوه نوردی و صخره نوردی دارد.

  • دقت برای کوهنوردان و صخره نوردان بسیار مهم است. نوشیدن یک فنجان قهوه می تواند دقت حرکت بدن را افزایش دهد و زمان واکنش بدن را بهبود بخشد.
  • تمرکز و هوشیاری بالا در همه ورزش ها مهم است و کافئین موجود در قهوه می تواند در این زمینه به ورزشکاران کمک کند.
  • همانطور که قبلا ذکر شد، کافئین موجود در قهوه دارای خواص قوی است، بنابراین برای فعالیت های هوازی و شدید، به ویژه صخره نوردی مناسب است.
  • کافئین موجود در قهوه قدرت ورزشکار را در تمرینات قدرتی با شدت بسیار بالا، به ویژه بازی هایی مانند صخره نوردی و کوهنوردی، افزایش می دهد.
  • کافئین آستانه درد و خستگی را بالا می برد. درد و خستگی مشکلی است که هر کوهنوردی در حین انجام این بازی با آن مواجه است و نیاز به کنترل و تحمل دارد.
  • ارتفاعات می تواند باعث زمین خوردن کوهنوردان و صخره نوردان شود. ورزشکاران می توانند با نوشیدن قهوه سطح هوشیاری و انرژی خود را افزایش دهند.

در نهایت، این اثرات مثبت به ما ثابت می کند که صخره نوردی و نوشیدن قهوه با هم سازگار هستند. کافئین موجود در این نوشیدنی به ما کمک می کند این تمرین را با قدرت، هوشیاری و استقامت بیشتری انجام دهیم. اما آیا این رابطه همیشه سازگار و مفید است؟ با سایر اثرات نوشیدن قهوه در هنگام صخره نوردی آشنا شوید.

اثرات نوشیدن قهوه هنگام بالا رفتن از صخره

همانطور که می دانید قهوه برای بازی های کوهنوردی و صخره نوردی بسیار مناسب است، اما اگر قهوه در زمان و زمان مناسب نوشیده نشود، می تواند تاثیراتی بر روی ورزشکاران بگذارد.

  • زیاده روی در مصرف قهوه باعث عصبانیت و اضطراب انسان می شود، بنابراین نوشیدن قهوه بدون انتخاب مسیرهای سخت کوه نوردی و صخره نوردی کار درستی نیست.
  • نوشیدن بیش از حد قهوه می تواند تأثیر منفی بر سیستم گوارش شما داشته باشد و صعود را برای شما سخت تر کند.
  • خوردن قهوه با کافئین بالا باعث ایجاد عوارضی مانند سردرد و تپش قلب می شود که قطعا برای هیچ ورزشکاری در هنگام صخره نوردی خوب نیست.
  • نوشیدن قهوه در ارتفاعات بالای 3000 متر هنگام کوهنوردی توصیه نمی شود. در این ارتفاعات خواب سبک، بی خوابی و بیداری مکرر را تجربه خواهید کرد که نه تنها می تواند مشکل را حل کند بلکه آن را تشدید می کند.
  • اگر با مشکلات معده مانند بیماری ریفلاکس معده یا بازگشت اسید معده به مری دست و پنجه نرم می کنید، نوشیدن زیاد قهوه می تواند به شما آسیب برساند زیرا می تواند بیماری را بدتر کند.
  • هنگام بالا رفتن از کوه، اگر صعود بیش از یک روز طول بکشد، باید زمانی را برای استراحت و بهبودی اختصاص دهید. بیدار ماندن با قهوه به شما کمکی نمی کند و قطعاً برای شما مشکل ایجاد می کند.
  • مصرف بیش از حد نوشیدنی های حاوی کافئین می تواند باعث اسیدی شدن خون و کاهش PH آن شود که در نهایت باعث تضعیف کوهنورد و ناتوانی او در انجام فعالیت هایی می شود که نیاز به انرژی فیزیکی بالایی دارند.

نکات مهم در مورد مصرف قهوه هنگام بالا رفتن از صخره

در واقع با مطالعه خواص و اثرات احتمالی مصرف قهوه در زمان افزایش، این سوال برای شما پیش می آید که در نهایت چه باید کرد؟ آیا نوشیدن قهوه در هنگام کوهنوردی و صخره نوردی امکان پذیر است یا خیر؟

برای پاسخ به این سوال باید شرایط جسمانی خود را در نظر بگیرید. در اینجا چند نکته مهم در مورد نوشیدن قهوه هنگام صخره نوردی آورده شده است تا بتوانید راحت تر تصمیم بگیرید.

مثل قهوه بنوشید

اولین چیزی که باید به آن توجه کنید میزان قهوه ای است که مصرف می کنید. اگر هر روز قهوه می نوشید و قهوه بخشی از روال زندگی شماست، نوشیدن آن در حین پیاده روی و ورزش می تواند برای شما مفید باشد. اما باید مراقب باشید که میزان قهوه مصرفی خود را کنترل کنید. این کنترل به این معنی است که اگر در روز دو فنجان قهوه می نوشید، همان مقدار را حفظ کنید و هنگام ورزش و صخره نوردی به آن اضافه نکنید.

به بیماری ها توجه کنید

اگر بیماری قلبی و اعصاب دارید، حتما قبل از نوشیدن قهوه در کوهستان و هنگام صخره نوردی و ورزش های صخره نوردی با پزشک خود مشورت کنید.

زمان مناسب برای نوشیدن قهوه را انتخاب کنید

برای افزایش انرژی در هنگام کوهنوردی، بهتر است قهوه را در زمان مناسب بنوشید. نوشیدن قهوه در صبح بهترین تاثیر را در افزایش قدرت و نشاط در بدن دارد. البته نوشیدن قهوه با معده خالی بدون صبحانه توصیه نمی شود زیرا می تواند برای شما مشکلات گوارشی ایجاد کند. البته باید به خاطر داشته باشید که نوشیدن قهوه و سایر نوشیدنی های کافئین دار شش ساعت قبل از خواب می تواند استراحت و خواب راحت شما را در شب مختل کند. بنابراین نوشیدن قهوه از ساعت شش شب نه تنها مفید نیست، بلکه می تواند در خواب و بهبودی شما نیز اختلال ایجاد کند.

مسابقات فکر کن

در روزهایی که صعود خطرناکی در پیش است و در حال حاضر سخت تمرین می کنید، مصرف کافئین خود را در برنامه روزانه خود کاهش دهید تا از عوارض جانبی احتمالی جلوگیری کنید.

قهوه مناسب را انتخاب کنید

هر قهوه ای با هر مقدار کافئین برای کوهنوردی و زمان صخره نوردی مناسب نیست. قهوه ای که برای زمان صخره نوردی مناسب است قهوه کم کافئینه است.

این مطلب توسط سایت زیبایی فارسی گردآوری شده است. امیدواریم این مقاله شما را در برنامه ورزشی و رژیم غذایی خود راهنمایی کند. این وب سایت همچنین می تواند در زمینه های دیگر مانند زیبایی و سلامت، روانشناسی و پزشکی، ورزش و سلامت با جدیدترین و به روزترین دانش همراه شما باشد.

هشدار! این مقاله صرفا جهت آشنایی شما با کسب و کار بازدیدکنندگان و اینکه سایت هیچ گونه مسئولیتی در رابطه با آن نمی پذیرد منتشر شده است. اطلاعات بیشتر