آموزش ژیمناستیک به کودکان در خانه (8 فیلم و نکات کاربردی)


bestkid4

ژیمناستیک بازی ای است که کودکان را از نظر جسمی و عاطفی رشد می دهد و آنها را به بزرگسالانی قوی و سالم تبدیل می کند. ژیمناستیک نقش پر رنگ تری در زندگی کودکان نسبت به بزرگسالان دارد. انعطاف پذیری جسمی و ذهنی چالش برانگیز با ژیمناستیک آغاز می شود.

سن یادگیری ژیمناستیک به میزان علاقه بستگی دارد. بچه ها می توانند بازی را از دو سالگی شروع کنند، اما بهترین سن برای شروع ژیمناستیک بالای پنج یا شش سالگی است. کودک دو ساله سریعتر از سایر سنین یاد می گیرد زیرا در این سن کودک هر آنچه را که به او آموزش داده می شود از طریق بازی دنبال می کند.

ژیمناستیک در درجه اول بر روی انعطاف بدن کار می کند و بسیار مفید است، اما سطح اعتماد به نفس را نیز افزایش می دهد. این ورزش یکی از منحصر به فردترین راه ها برای افزایش علاقه به ایجاد سلامت دائمی در کودکان است. آکادمی اطفال آمریکا می گوید که هر کودکی باید در بازی های سازماندهی شده و سایر فعالیت هایی که او را از نظر جسمی و روحی سالم نگه می دارد شرکت کند. پس بهترین انتخاب در ورزش های هنری ژیمناستیک است.

حتما بخوانید: بهترین ویتامین ها برای افزایش قد (کودکان و نوجوانان)

بیایید بیشتر روی مزایا و معایب این بازی تمرکز کنیم. برای یک کودک مشتاق و با اعتماد به نفس، همیشه کلاس های زیادی برای یادگیری و رشد وجود دارد. نام این ورزش ژیمناستیک از کلمه یونانی باستان گرفته شده است که به معنی انجام کلیه تمرینات انضباطی مانند کنترل بدن، هماهنگی ورزشکاران و مهارت های چابکی با مهارت های لازم برای حرکات چرخشی و آکروباتیک است. بسیاری از باشگاه‌ها و مدارس محلی، کالج‌ها و دانشگاه‌ها در رقابت‌های ملی و بین‌المللی به رقابت می‌پردازند.

bestkid ب

ژیمناستیک چیست؟

ژیمناستیک نام خود را از فلسفه یونان باستان گرفته است. یونانیان باستان تمرینات مختلفی مانند دویدن، پریدن و شنا را انجام می دادند. آنها مفهوم Gymnazein را معرفی کردند که به معنای برهنه ورزش کردن است.

ژیمناستیک مهارت‌های مختلفی مانند هماهنگی، تعادل و ظاهر زیبا را با هم ترکیب می‌کند. جالب است بدانید که هم آقایان و هم خانم ها می توانند ژیمناستیک انجام دهند. این دوره پر از سرگرمی برای کودکان در هر سنی است. متخصصان آموزش دیده در کلاس ها حضور دارند و مهارت ها آموزش داده می شود. به رشد کلی کودک کمک می کند. این کلاس های ژیمناستیک معمولا دو یا سه بار در هفته انجام می شود.

اخیراً برای فعال نگه داشتن کودک و ایجاد نگرش مثبت، تأیید مزایای این گونه فعالیت ها، کلاس ها و سایر فعالیت های ورزشی و فوق برنامه مانند رقص و موسیقی موزون توسط مدرسه ارائه شده است.

انواع کلاس های باشگاه نیز برای اعضای جدید موجود است. ژیمناستیک هنر آماده کردن کودک از درون به بیرون به شیوه ای سرگرم کننده و جذاب است. این یکی از بهترین کارهایی است که می توانید برای فرزندتان انجام دهید. ژیمناستیک نقش مهمی در آینده هر کودک ایفا می کند. علاوه بر این، اعتماد به نفس، هماهنگی ورزشی و حتی شخصیت کودک را تقویت می کند و به او در غلبه بر چالش ها و فعالیت های اجتماعی کمک می کند.

8 روش سرگرم کننده برای تشویق کودکان به ورزش (موثر)

مراکز ورزشی برای پسران و دختران وجود دارد و والدین می توانند هر هفته در این کلاس ها شرکت کنند. بچه ها از این کلاس ها بیشتر لذت می برند و دوستان جدیدی پیدا می کنند. برخی مدارس نیز کلاس های بدنسازی را برای والدین برگزار می کنند. از کودک خواسته می شود تا برای لذت بردن از چنین برنامه هایی اعضای خانواده را همراهی کند. این کلاس ها می توانند نوعی برنامه تناسب اندام باشند. آنها در درجه اول از کار گروهی برای ایجاد اعتماد به نفس، تقویت مهارت های بین فردی و افزایش انعطاف پذیری کودک و والدین استفاده می کنند.

فواید ژیمناستیک برای کودکان

کلاس های ژیمناستیک چیزهای بزرگی را به ذهن کودک می آورد تا او را همیشه شاداب و جوان نگه دارد. ژیمناستیک یک فعالیت عالی برای کودکان است. این تمرین می تواند بسیار سرگرم کننده باشد و خلق و خوی آنها را بهبود بخشد. همچنین یک ماده شیمیایی سرگرم کننده به نام اندورفین ترشح می کند که باعث خوشحالی کودکان می شود.

حتی اگر کودک شما نتواند در سنین پایین این کار را به درستی انجام دهد، باز هم می تواند به طرق مختلف از مزایای آن بهره مند شود. اولین فایده، فواید سلامتی است که از بیماری هایی مانند بیماری قلبی و دیابت جلوگیری می کند و به حفظ وزن بدن کمک می کند. مورد دوم این است که یک پایگاه ورزشی برای کودکان ایجاد می کند.

همچنین مهارت های اجتماعی آنها را تقویت می کند و به آنها می آموزد که چگونه با اعضای تیم خود ارتباط مثبت برقرار کنند. آنها آموزش دیده اند تا از قوانین سختگیرانه پیروی کنند. ژیمناستیک قدرت آنها را تقویت می کند و همچنین به غلبه بر ترس درونی آنها کمک می کند. آنها به صورت انفرادی اما با تیم کار می کنند.

حتما بخوانید: تاثیر بارفیکس بر افزایش قد کودکان و نوجوانان (تحقیق جدید)

نحوه انجام ژیمناستیک برای مبتدیان

ژیمناستیک با جنبه های مختلف یک برنامه تمرینی جامع است که شامل مهارت ها و حرکات مختلف می باشد. این رشته راهی عالی برای بهبود انعطاف پذیری، قدرت و تعادل است. هدف از برگزاری این کلاس ها یادگیری وضعیت های اولیه بدن و تقویت مهارت های تعادل است. رقص یکی از این ابزارهای ژیمناستیک است.

شرکت در کلاس های ژیمناستیک می تواند به کودکان کمک کند بهتر بخوابند، مهارت های حرکتی مناسبی را توسعه دهند و موقعیت های استرس زا را مدیریت کنند. مهارت های ژیمناستیک زیادی برای مبتدیان وجود دارد. اولین مهارت قبل از شروع تجهیزات ژیمناستیک، تمرینات زمینی است. شما باید گرم کردن را به خوبی تمرین کنید و یاد بگیرید که به درستی و بدون آسیب فرود بیایید. تاک، پایک و استرادل پوزیشن های اولیه ژیمناستیک برای مبتدیان هستند که قبل از غواصی باید یاد بگیرند. موقعیت های دیگر عبارتند از: غلتیدن به جلو، غلتیدن به عقب، ایستادن با دست، چرخ فلک، نیم چرخش و نیم چرخش.

کلاس های ژیمناستیک کلاس های آزمایشی رایگان برای بچه ها دارد که البته به صورت هفتگی برگزار می شود. اگر به دنبال کلاسی برای فرزندمان هستیم، کلاس های ژیمناستیک زیادی برای پسران و دختران وجود دارد. بسته به نوع کلاسی که فرزندتان را در آن ثبت نام می کنید، میزان شهریه متفاوت خواهد بود.

نحوه انجام ژیمناستیک در خانه برای کودکان

ژیمناستیک را می توان در خانه انجام داد، اما بهتر است کودکان برای تقویت مهارت های اجتماعی خود در باشگاه با گروه های هم سن و سال خود تمرین کنند.

حتما بخوانید: 20 نکته برای داشتن یک ورزش صبحگاهی شاد برای کودک

در خانه، کودک مهارت های اولیه را البته تحت نظارت کامل یک بزرگسال فرا می گیرد. آنها می توانند پریدن، تاب خوردن، غلت زدن و حتی رقصیدن را تمرین کنند. حتی اگر ژیمناستیک برای بچه ها در خانه شادی ایجاد کند، ثبت نام در کلاس های ژیمناستیک مزایای زیادی دارد.

فیلم آموزشی ژیمناستیک خانگی

چهاربزبان

دیدگاهتان را بنویسید