آیا این عادات واقعا سالم هستند؟


سبک

پاکسازی ، که گاهی اوقات سم زدایی نیز نامیده می شود ، شامل روزه ، نوشیدن ، یا خوردن فقط برخی غذاها یا نوشیدنی ها ، یا مصرف مکمل ها یا گیاهان دارویی برای دفع سموم از بدن یا کاهش وزن است. با این حال ، آنها بیشتر احتمال دارد ضرر داشته باشند تا منفعت. شواهد علمی زیادی برای اثبات ادعاهای آنها وجود ندارد و برخی برنامه ها حتی ممکن است ناامن باشند.

محاسبه کالری

بدن شما بسته به نوع غذایی که می خورید و متابولیسم شما کالری متفاوتی می سوزاند.

منطقی به نظر می رسد: کالری کمتری بخورید و وزن خود را کاهش دهید. با این حال ، همه کالری ها یکسان نیستند. بدن شما بسته به نوع غذایی که می خورید ، متابولیسم و ​​حتی ارگانیسم هایی که در روده شما زندگی می کنند ، آنها را به طور متفاوتی می سوزاند. یک برنامه پایدار برای وزن سالم: غذای با کیفیت ، ورزش ، خواب خوب و دستورات پزشک.

دوش های روز

استحمام زیاد می تواند پوست را از وجود روغن های محافظ و باکتری های مفید محروم کند.

به نظر می رسد شما می توانید بدن خود را بیش از حد تمیز کنید. با شستن روزانه با صابون می توان از پوست در برابر چربی های محافظ محافظت کرد و آن را خشک و مستعد عفونت کرد. و اگر از صابون ضد باکتری استفاده می کنید ، این خطر حتی بیشتر است – می توانید باکتری های “خوب” روی پوست را از بین ببرید و ایمنی را کاهش دهید. در عوض ، به سه یا چهار دوش در هفته تغییر دهید.

غذاهای کم چرب

اگر غذاهای کم چرب بسیار کم مصرف کنید ، با خوردن کربوهیدرات زیاد مقدار مناسب فیبر ، پروتئین و آمینو اسیدها را از دست خواهید داد.

کم چربی همیشه به معنای سالم نیست. اغلب ، هنگامی که چربی را حذف می کنید ، فیبر ، پروتئین یا آمینو اسیدها را با افزودن کربوهیدرات زیاد از رژیم غذایی خود حذف می کنید. یک برنامه بهتر این است که میزان چربی های ترانس و چربی های اشباع را کاهش دهید ، در حالی که چربی های خوب را از غذاهایی مانند آووکادو ، آجیل و دانه ها ، روغن زیتون و ماهی آزاد در رژیم غذایی خود نگه دارید.

ویتامین C برای سرماخوردگی

ویتامین C را از غذا دریافت کنید ، نه مکمل.

شکی نیست که ویتامین C برای شما مناسب است. این یک آنتی اکسیدان است ؛ پوست ، عروق خونی و استخوان ها را تشکیل می دهد. و به التیام زخم ها کمک می کند. با این حال ، وقتی صحبت از درمان سرماخوردگی می شود ، هیچ مدرکی وجود ندارد که علائم را درمان کند. آن را در رژیم غذایی خود نگه دارید ، اما آن را از لیست داروهای سرماخوردگی حذف کنید.

تمیز کردن بعد از غذا

مسواک را حداقل یک ساعت بعد از غذا تمیز کنید ، به ویژه اگر برای محافظت از مینای دندان خود غذاهای اسیدی مصرف کرده اید.

سلامت دندان ها و لثه ها برای سلامت کلی بدن ضروری است. اما وقتی نیاز به تمیز کردن برس خود دارید ، در مورد زمان هوشمند باشید. حداقل یک ساعت بعد از غذا صبر کنید – مخصوصاً اگر غذاهای اسیدی یا نوشابه مصرف می کنید. این به مینای دندان شما زمان می دهد تا قبل از برس سفت شود.

استفاده روزانه از مولتی ویتامین ها

برای تأمین نیازهای تغذیه ای خود به میوه ها ، سبزیجات ، غلات کامل و محصولات لبنی کم چرب تکیه کنید ، نه مولتی ویتامین ها.

در حالی که مولتی ویتامین ها برای شما مضر نیستند ، اما در برابر بیماری های قلبی ، سرطان یا افت روحی محافظت نمی کنند. شما از رژیم غذایی غنی از میوه ، سبزیجات ، غلات کامل و محصولات لبنی کم چرب از مزایای تغذیه ای یکسان (یا حتی بهتر) برخوردار خواهید شد.

مکمل های آنتی اکسیدانی

ویتامین C ، ویتامین E و بتاکاروتن را از غذاها برای مبارزه با رادیکال های آزاد دریافت کنید.

بدن شما به آنتی اکسیدان هایی مانند ویتامین C ، ویتامین E و بتا کاروتن برای مبارزه با رادیکال های آزاد نیاز دارد – مواد شیمیایی که می توانند به سلول ها و ژن ها آسیب برسانند. با این حال ، آنتی اکسیدان های مکمل ها همان چیزی نیستند که با غذا دریافت می کنید. برای انجام همه کارها ، این جنگنده های رادیکال آزاد باید با مواد مغذی ، مواد شیمیایی گیاهی و دیگر آنتی اکسیدان ها همکاری کنند.

تزریق B12

اگر سطح شما در محدوده نرمال باشد ، کاهش وزن یا انرژی به شما کمک نمی کند.

اگر سطح ویتامین B12 شما پایین است ، مصرف قرص و قرص می تواند به شما در حافظه ، اختلالات راه رفتن و ضعف کمک کند. با این حال ، آنها برای سلامت عمومی افرادی که سطح آنها طبیعی است ، یک افزایش عمومی نیستند. علیرغم ادعاهایی که می تواند به شما در کاهش وزن و داشتن انرژی بیشتر کمک کند ، هیچ مدرکی مبنی بر اینکه اگر سطح B12 شما در حال حاضر خوب است ، این مزایا را مشاهده خواهید کرد.

تخت را مرتب کنید

روزانه از روکش آلرژن مقاوم در برابر گرد و غبار استفاده کنید ، ملحفه و پتو را بشویید و فرش ها و پرده ها را از اتاق خواب بردارید تا با کنه های گرد و غبار مبارزه کنید.

2005 یک مطالعه بریتانیایی نشان داده است که بدون آسیب رساندن به تخت می توانید با از بین بردن کنه های گرد و غبار به کاهش آلرژن ها در خانه کمک کنید. اما قبل از اینکه از فهرست کارهای خود از رختخواب خارج شوید ، توجه داشته باشید که مطالعات زیادی برای حمایت از این ادعاها وجود ندارد. بهتر است از روکش آلرژن مقاوم در برابر گرد و غبار استفاده کنید ، ملحفه ها و پتوها را هر هفته در آب گرم بشویید و از پتو یا بالش استفاده نکنید. از پرده های اتاق خواب ، فرش های دیوار به دیوار و مبلمان روکش دار محافظت کنید و از فیلتر با کیفیت در کولر گازی خود استفاده کنید.

دیدگاهتان را بنویسید