آیا با مصرف آجیل در دوران بارداری می خواهید از آسیب جلوگیری کنید؟


آیا با مصرف آجیل در دوران بارداری می خواهید از آسیب جلوگیری کنید؟

میوه های خشک و آجیل سرشار از ویتامین ها و مواد معدنی مهم هستند و می توانند به شما در رفع نیازهای تغذیه ای خود در دوران بارداری کمک کنند. اما مصرف آجیل در دوران بارداری چگونه باید باشد؟ در این مقاله پاسخ سوال خود را خواهید یافت.
میوه های خشک و آجیل سرشار از فیبر هستند، به خصوص آجیل که می تواند یبوست را کاهش دهد، شکایت رایج در بارداری.

در این مقاله می توانید بخوانید:

  • مصرف آجیل در دوران بارداری
  • نتایج یک مطالعه در اسپانیا در مورد مصرف آجیل در بارداری
  • غذاهایی که در دوران بارداری باید اجتناب کرد
  • آیا خوردن گردو در دوران بارداری بی خطر است؟
  • فواید تغذیه ای مصرف گردو در دوران بارداری
  • خطرات خوردن گردو در دوران بارداری چیست؟
  • آلرژی به گردو در بارداری

    آجیل ها دارای چربی و کالری بالایی هستند، به خصوص اگر برشته شده یا دارای پوشش قندی باشند.

مصرف آجیل در دوران بارداری
آجیل منبع خوبی از آهن و پروتئین است که اگر گیاهخوار هستید می تواند مفید باشد.
داشتن آهن کافی برای جلوگیری از کم خونی در دوران بارداری از اهمیت بیشتری برخوردار است.
ویتامین C همچنین به جذب موثر آهن در بدن کمک می کند، بنابراین آجیل و میوه های خشک نیز این کار را انجام دهید. با یک لیوان آب پرتقال سعی کنید مصرف آهن خود را افزایش دهید.
به خاطر داشته باشید که آجیل ها دارای چربی و کالری بالایی هستند، به خصوص اگر برشته شده یا دارای پوشش قندی باشند. برای داشتن یک رژیم غذایی سالم و متعادل، بهتر است مانند سایر غذاها در حد اعتدال مصرف شوند. مصرف یک مشت آجیل و میوه خشک در روز کافی است.


بیشتر بخوانید: تغذیه در دوران بارداری، میان وعده های خوشمزه


آیا با مصرف آجیل در دوران بارداری می خواهید از آسیب جلوگیری کنید؟
نتایج یک مطالعه در اسپانیا در مورد مصرف آجیل در بارداری
محققان اسپانیایی گزارش دادند که خوردن بادام زمینی در دوران بارداری می تواند به بهبود توانایی تفکر در کودکان منجر شود.
این مطالعه شامل 2208 کودکی بود که مادرانشان پرسشنامه‌های تغذیه‌ای را در سه ماهه اول و سوم بارداری پر کردند و محققان آزمایش‌هایی را برای توانایی حرکتی و هوشی کودکان یک و نیم، پنج و هشت ساله انجام دادند.
محققان دریافتند در حالی که یک سوم زنان تمام آجیل ها را نمی خوردند، فرزندان زنانی که آجیل می خوردند بسیار جثه بودند. نمرات بالاتر در آزمون های توجه مداوم، حافظه فعال و IQ به دست آورده
محققان توصیه می کنند که زنان حداقل سه بار در هفته آجیل به ویژه بادام، گردو و فندق مصرف کنند.


بیشتر بخوانید: میان وعده های سالم در دوران بارداری چیست؟


آیا با مصرف آجیل در دوران بارداری می خواهید از آسیب جلوگیری کنید؟
غذاهایی که در دوران بارداری باید اجتناب کرد
مصرف بیشتر غذاها و نوشیدنی ها در دوران بارداری بی خطر است. اما مواردی وجود دارد که باید مراقب آنها باشید یا از آنها اجتناب کنید.

1- کافئین
شما می توانید کافئین مصرف کنید، اما نباید بیش از 200 میلی گرم در روز باشد.
میزان کافئین موجود در نوشیدنی های حاوی کافئین به شرح زیر است:

  • 100 میلی گرم در یک فنجان قهوه فوری
  • 140 میلی گرم در یک فنجان قهوه فیلتر شده
  • 75 میلی گرم در یک فنجان چای (چای سبز می تواند به اندازه چای معمولی کافئین داشته باشد)
  • 40 میلی گرم در یک قوطی کوکاکولا
  • 80 میلی گرم در یک قوطی 250 میلی لیتری نوشیدنی انرژی زا
  • کمتر از 25 میلی گرم در هر 50 گرم شکلات تلخ ساده
  • کمتر از 10 میلی گرم در یک تکه 50 گرمی شکلات شیری ساده

    بیشتر بخوانید: مکمل های ضروری بارداری را فراموش نکنید


آیا با مصرف آجیل در دوران بارداری می خواهید از آسیب جلوگیری کنید؟
2- الکل
نوشیدن الکل در دوران بارداری می تواند منجر به آسیب طولانی مدت به جنین ناگونا.
اگر باردار هستید یا قصد بارداری دارید، مطمئن ترین راه این است که الکل ننوشید.

3- دمنوش های گیاهی
شما نباید بیش از 4 فنجان چای گیاهی در روز بنوشید.


بیشتر بخوانید: همه چیز درباره مصرف جگر در دوران بارداری


4- شیرین بیان
شیرین بیان بی خطر است. اما باید از ریشه شیرین بیان اجتناب کنید.

5- میوه ها، سبزیجات و سالاد
مراقب میوه ها، سبزیجات و سالادها باشید زیرا کثیفی در آنها وجود دارد که باعث ناراحتی شما می شود.
همه میوه ها، سبزیجات و مواد تشکیل دهنده سالاد به طور کامل بشویید.

آیا با مصرف آجیل در دوران بارداری می خواهید از آسیب جلوگیری کنید؟
6- مانی
در دوران بارداری نباید از خوردن بادام زمینی خودداری کنید.

در صورت توصیه پزشک یا اگر به بادام زمینی حساسیت دارید از خوردن بادام زمینی خودداری کنید.

از خوردن بادام زمینی فقط طبق توصیه پزشک خودداری کنید یا اگر به بادام زمینی حساسیت دارید.


بیشتر بخوانید: آیا قرص آهن در سه ماهه اول بارداری به جنین آسیب می رساند؟


7- ویتامین ها
از مصرف مکمل های مولتی ویتامین با دوز بالا یا هر مکمل حاوی ویتامین A خودداری کنید.

آیا خوردن گردو در دوران بارداری بی خطر است؟
مصرف گردو در دوران بارداری بسیار سالم و کاملا بی خطر است. مغز گردو نه تنها شبیه مغز است، بلکه به عملکرد صحیح مغز نیز کمک می کند. جدای از این، مصرف گردو در دوران بارداری فواید زیادی دارد.

آیا با مصرف آجیل در دوران بارداری می خواهید از آسیب جلوگیری کنید؟
فواید تغذیه ای مصرف گردو در دوران بارداری
اعتقاد بر این است که مادرانی که در دوران بارداری آجیل می خورند کمتر احتمال دارد بچه هایی با آلرژی به آجیل به دنیا بیاورند. گردوی خوشمزه و ترد حاوی بسیاری از مواد مغذی است که برای زنان باردار مفید است.

1- اسیدهای چرب امگا 3
گردو منبعی غنی از اسیدهای چرب امگا 3 است که برای رشد فعالیت مغز در کودک ضروری است. خوردن گردو در دوران بارداری نیز می تواند به رشد مغز کودک کمک کند.


بیشتر بخوانید: آیا نوشیدن نوشیدنی داغ در دوران بارداری خطر باردار شدن را افزایش می دهد؟


۲- مقدار زیادی ویتامین E
گردو حاوی ویتامین E است که به دلیل خواص آنتی اکسیدانی و ضد التهابی به دلیل منحصر به فرد بودنش شناخته شده است. حتی به از بین بردن رادیکال های آزاد مضر کمک می کند.

3- منبع غنی از ویتامین ها
گردو منبعی غنی از ویتامین ها، فیبر، منیزیم، مس و منگنز است. همچنین حاوی کلسیم، آهن، روی و سلنیوم است که به فواید بی شمار گردو می افزاید.
گردو منبع عالی آلفا لینولنیک اسید است که یک اسید چرب ضروری برای رشد کودک است.


بیشتر بخوانید: مصرف زیتون در دوران بارداری مفید است یا مضر؟


آیا با مصرف آجیل در دوران بارداری می خواهید از آسیب جلوگیری کنید؟
خطرات خوردن گردو در دوران بارداری چیست؟
در حالی که گردو در دوران بارداری مفید است، لازم نیست که اضافی باشد. مصرف بیش از حد هر چیزی می تواند به سلامتی شما آسیب برساند، و این در مورد گردو صدق می کند.

شما می توانید در دوران بارداری گردو مصرف کنید به شرطی که آن را در حد اعتدال مصرف کنید. مصرف بیش از 30 گرم گردو در روز در دوران بارداری توصیه نمی شود.

شما می توانید در دوران بارداری گردو مصرف کنید به شرطی که آن را در حد اعتدال مصرف کنید. مصرف بیش از 30 گرم گردو در روز در دوران بارداری توصیه نمی شود.
در ادامه برخی از عوارض جانبی احتمالی که در صورت مصرف بیش از حد گردو در دوران بارداری ممکن است رخ دهد را به شما خواهیم گفت:

  • مصرف زیاد گردو این می تواند منجر به اسهال در دوران بارداری شود.
  • خوردن بیش از حد گردو می تواند در جذب آهن اختلال ایجاد کند و در دراز مدت منجر به کم خونی شود.
  • حساسیت خفیف به گردو می تواند در دوران بارداری بدتر شود. اگر به آجیل حساسیت زیادی دارید، حتی مقدار کمی گردو در دوران بارداری می تواند باعث ایجاد حساسیت شود پوست به پوستتورم لب ها، خارش، سرگیجه و خس خس سینه.
  • مصرف زیاد گردو» ممکن است احتمال خونریزی در هنگام زایمان را افزایش دهد.

    بیشتر بخوانید: آیا راهی برای درمان شقاق در دوران بارداری وجود دارد؟


آیا با مصرف آجیل در دوران بارداری می خواهید از آسیب جلوگیری کنید؟
حساسیت به گردو در بارداری
اگر به آجیل مخصوصا گردو حساسیت دارید باید در دوران بارداری و حتی بعد از زایمان از مصرف گردو خودداری کنید. اما اگر به گردو حساسیت ندارید، می توانید آن را به مقدار متوسط ​​مصرف کنید.
بسیاری از زنان بر این باورند که خوردن آجیل در دوران بارداری خطرناک است و ممکن است کودک در آینده به آجیل حساسیت داشته باشد. مصرف آجیل در دوران بارداری این خطر ابتلای کودک به آجیل را افزایش نمی دهد.
می توانید در دوران بارداری روزانه 2 تا 3 عدد گردو بخورید بدون هیچ نگرانی. تا زمانی که مصرف گردو، انواع دیگر آجیل و سایر غذاها را متعادل نگه دارید، هیچ خطری وجود ندارد.
در خرید گردو دقت کنید که گردوهای مستطیلی و پوست نازک را انتخاب کنید. از خوردن گردوهایی که دارای لکه های سیاه و طعم ترش هستند خودداری کنید.

برای یافتن متخصصان مورد نظر خود به کلینیک نی نی بان مراجعه کنید.