آیا خوردن شش وعده در روز متابولیسم را افزایش می دهد؟


بیشتر ، هنگام شروع یک عادت غذایی جدید ، 9 از 10 را با 3 وعده غذایی اصلی استاندارد و 2 میان وعده یا 3 وعده غذایی اصلی و 3 میان وعده شروع کنید. چرا؟ زیرا این همان چیزی است که در دنیای دولت به ما توصیه می شود. با این حال ، اثبات نشده است که این الگوی غذایی بیشترین تأثیر را داشته باشد.

در واقع مطالعات نشان می دهد که اگر کالری یکسانی در روز مصرف شود ، هیچ تفاوتی در متابولیسم فردی که در روز 6 غذا می خورد در مقایسه با فردی که در روز 3 غذا می خورد ، وجود ندارد!

بنابراین چرا باید با ایده “من روزانه شش وعده غذا برای افزایش متابولیسم مصرف می کنم؟” خوب ، بسیاری از مشتریان قبلاً شنیده اند که “اگر هر 2-3 ساعت غذا نخورید ، بدن شما گرسنه می شود و به جای استفاده از غذا برای تولید انرژی ، آن را به شکل چربی ذخیره می کند.”

بیایید به شما اطمینان دهیم این اتفاق در مدت کوتاهی رخ نمی دهد.

پاسخ این سوال که چرا این موضوع اینقدر محبوب شده است را ساده کنید؟ تعصبات تغذیه ای و افسانه هایی که هرگز نمی میرند!

بگذارید آنچه را که برای بسیاری از مشتریانم در حین کار می بینم به شما بگویم:

به نظر می رسد خوردن 3 وعده غذایی در روز با یک میان وعده در صورت نیاز (صبح ، بعد از ظهر یا عصر) از نظر سازگاری و کاهش کلی احتمال پرخوری (یا کالری) بهترین کار را می کند. آره.

واقعیت این است که هر بار که غذا می خوریم فرصتی برای پرخوری وجود دارد – به ویژه اگر در طول روز دائماً گرسنه باشیم. اگر زمانی که فرصت داریم غذا بخوریم ، تا زمانی که احساس سیری کامل نکنیم (که معمولاً زمانی اتفاق می افتد که ما به ندرت غذاهای بزرگتر می خوریم) ، احتمالاً کالری کمتری مصرف می کنیم.

بیشتر اوقات وقتی افراد رژیم غذایی خود را تغییر می دهند به ما می گویند که همه آنها در طول روز به غذا فکر می کنند.

چقدر زمان برای غذا یا میان وعده بعدی باقی مانده است؟

آیا باید 2 وعده غذایی را بسته بندی کرده و بعد از ظهر که به مدت 5 ساعت به سر کار می روم با خود ببرم؟

آیا باید ساعت را روی گوشم بگذارم تا دقیقاً بدانم چه موقع غذا بخورم؟

به نظر می رسد وقتی 3 وعده غذایی بزرگتر در روز بخوریم بسیار مفید خواهد بود. این به ما این امکان را می دهد که به جای غذا خوردن کافی برای بسته نگه داشتن شکم ، “سیر” و “سیر” باشیم. همچنین آزادی روانی بیشتری در مورد غذا داریم. به این ترتیب ما دائماً به وعده غذایی بعدی فکر نمی کنیم ، زیرا 6-5 ساعت قبل از شروع گفتن بدن زمان داریم دوباره گرسنه ام!

این می تواند نمایشی برای شما باشد!

اما این آزادی! مخصوصاً برای کسانی که مدتهاست به فکر “کنترل” و “محدودیت” هستند!

با این وجود ، ما هنوز مشتریان زیادی داریم که خود را نیازمند 3 وعده غذایی می دانند بزرگ و 2-3 میان وعده بخورید. اما اگر دائماً احساس می کنید که غذا در تمام طول روز غالب است و به نظر نمی رسد سیر باشید ، ممکن است ارزش تغییر آن را داشته باشد!

چالش ما برای شما این است:

به جای خوردن چند وعده غذایی کوچک در روز ، به وعده های غذایی بزرگتر و یک میان وعده بروید و احساس خود را ببینید! فقط می توانید متوجه شوید که این ترفند ساده برای شما تغییر بازی می کند!

شاد و سلامت باشید.

دیدگاهتان را بنویسید