آیا روغن زیتون برای کاهش وزن مفید است؟ (تحقیقات علمی جدید)


همه ما می دانیم که روغن زیتون برای افزودن به سالاد و درست کردن غذاهای مختلف عالی است. این روغن بدون شک لذیذترین و معطرترین روغن است. علاوه بر این، بسیار سالم است. تحقیقات زیادی در مورد آن وجود دارد که نشان می دهد فواید سلامتی زیادی دارد:

  • خطر ابتلا به بیماری های قلبی عروقی را کاهش می دهد.
  • در زخم و ورم معده اثر خوبی دارد.
  • سلامت دستگاه گوارش را حفظ می کند.
  • به کاهش فشار خون کمک می کند.
  • سطح کلسترول سالم و خوب را کنترل می کند.
  • کاهش یا پیشگیری از دیابت.
  • کاهش شدت پوکی استخوان.

اخیراً ثابت شده است که این روغن خواص زیادی برای کاهش وزن دارد. با خوردن سه قاشق یا حدود 50 میلی لیتر از آن در روز؛ شما می توانید به هدف خود برسید.

دکتر. مری فلین متخصص تغذیه و دانشیار پزشکی بالینی در ایالات متحده است که از دهه 1990 به مطالعه اثرات و فواید روغن زیتون برای سلامتی پرداخته است.

سایر خواص: ساده ترین راه برای حجیم کردن صورت با روغن زیتون

فلین می گوید: «اگر دو یا چند قاشق غذاخوری از این روغن را در طول روز بخورید، فشار خون، سطح گلوکز و کلسترول خوب شما متعادل می شود. البته متوجه شدم که با افزایش این مقدار به سه قاشق غذاخوری، کاهش وزن نیز رخ می دهد. به همین دلیل من این غذای فوق العاده را که طعم خوبی هم دارد توصیه می کنم. “

ذکر این نکته ضروری است که فلین مخفف روغن زیتون فوق بکر است.

خوردن روغن زیتون باید بخشی از یک سبک زندگی سالم باشد

فلین می گوید که مصرف سه قاشق غذاخوری از این روغن برای شروع کاهش وزن کافی نیست و توضیح می دهد; اثر کاهش وزن زمانی شروع می شود که این ماده با یک رژیم غذایی سالم مدیترانه ای ترکیب شود. این رژیم شامل مقدار زیادی سبزیجات، میوه ها، حبوبات و غلات کامل، لبنیات در حد اعتدال و گوشت کم است (یعنی حدود سه وعده گوشت سفید یا ماهی در هفته برای خانم ها و گوشت قرمز یک یا دو بار در ماه). .

در این روش غذا خوردن، کالری که به طور معمول از گوشت دریافت می کنید، از سبزیجات و روغن زیتون به دست می آید.

فلین در مطالعه ای در سال 2010 روی 44 زن بالای 50 سال که در طول درمان سرطان سینه وزن اضافه کردند، اثربخشی رژیم غذایی غنی از چربی های سالم را تایید کرد. هر زن دو رژیم غذایی هشت هفته ای را امتحان کرد. رژیم غذایی مبتنی بر روغن زیتون و رژیم غذایی کم چرب توسط موسسه ملی سرطان ایالات متحده توصیه می شود. در هر دو رژیم 1500 کالری در روز مصرف می شود.

حتما بخوانید: آیا زیره روی معده اثر لاغری دارد؟

پس از 16 هفته، میانگین کاهش وزن 7 کیلوگرم بود، با این حال، زنانی که از رژیم غذایی روغن زیتون استفاده می کردند، دو برابر زنانی که رژیم غذایی کم چرب داشتند، وزن کم کردند. علاوه بر این، آنها شاهد بهبود علائم بیولوژیکی سرطان سینه و کاهش تری گلیسیرید و افزایش سطح کلسترول خوب HDL بودند. وقتی از زنان خواسته شد که کدام غذا را ترجیح می دهند، همه به جز یک نفر روغن زیتون را انتخاب کردند. به نظر آنها غذا اشتها آورتر، ارزان تر و راحت تر تهیه می شود.

اگرچه حفظ وزن مناسب برای زنان مبتلا به سرطان سینه اهمیت ویژه ای دارد (اضافه وزن خطر عود سرطان را افزایش می دهد)، اضافه وزن یا چاقی به طور کلی خطر ابتلا به سرطان و سایر بیماری ها را افزایش می دهد.

سبزیجات و روغن زیتون فوق بکر: ترکیبی عالی برای کاهش وزن

فلین می گوید کلید موفقیت در رژیم غذایی روغن زیتون پختن سبزیجات در روغن است. دو دلیل اصلی وجود دارد؛ اولین مورد کاروتنوئیدها است. این ماده نوعی آنتی اکسیدان قوی است که به سبزیجات رنگ های نارنجی، زرد و قرمز می دهد و در برگ های سبز به وفور یافت می شود. آنها برای جذب به چربی نیاز دارند. علاوه بر این، مواد مغذی موجود در سبزیجات چلیپایی مانند کلم بروکلی و کلم در روغن بهتر جذب می شوند، البته این موضوع به طور کامل ثابت نشده است. دلیل دوم که مهمتر است: سبزیجات در روغن زیتون طعم بهتری دارند، بنابراین احتمال مصرف آنها بیشتر است.

میانگین برای هر فنجان سبزیجات؛ یک قاشق غذاخوری روغن زیتون کافی است. خوردن چنین سبزیجاتی شما را سیر می کند و از احساس گرسنگی جلوگیری می کند. مزیت دیگر این کار این است که فیبر موجود در سبزیجات به بهبود و تنظیم عملکرد روده کمک می کند.

فلین برای کسانی که از رژیم غذایی کم گوشت و سه فنجان در روز سبزیجات می ترسند، توصیه می کند: «با سه وعده غذایی در هفته شروع کنید که شامل سبزیجات، روغن زیتون و مقداری نشاسته (سیب زمینی یا ماکارونی سبوس دار یا برنج) است. ) ترکیب شود.بعد ببینید آیا می توانید این غذا را برای ناهار خود اضافه کنید یا خیر. هر چه بیشتر مصرف کنید برای بدنتان بهتر است.”

5 روش موثر برای کاهش وزن سریع بدون ورزش (در مدت زمان کوتاه)

راه های استفاده از روغن زیتون فرابکر برای کاهش وزن

روغن زیتون فرابکر همراه خوبی برای انواع غذاهاست و می توانید از آن در هر نوع آشپزی استفاده کنید. اما اگر می خواهید چند کیلو وزن کم کنید، راه هایی برای استفاده از روغن زیتون خالص در رژیم لاغری وجود دارد که می توانید امتحان کنید:

روغن زیتون فوق بکر با لیمو

یکی از راه های استفاده از روغن زیتون فرابکر برای کاهش وزن، مخلوط کردن آن با لیمو است. این ترکیب یکی از قوی ترین داروهای موجود برای پاکسازی و دفع سموم از بدن است. لیمو به اضافه ویتامین C؛ همچنین حاوی هسپریدین است که یک فلاونوئید است که به بهبود تخلیه لنفاوی و احتباس مایعات کمک می کند. برای صبحانه، روغن زیتون خالص را با نصف لیمو میل کنید و شاهد بهبود تدریجی بدن خود باشید.

روغن زیتون فوق بکر با زنجبیل

زنجبیل ریشه ای است که در صورت مصرف در بدن گرما تولید می کند. زنجبیل سیستم عصبی شما را فعال می کند و بنابراین تمام فرآیندهای تولید انرژی را فعال می کند. در واقع زنجبیل یک چربی سوز طبیعی است. یک راه عالی دیگر برای استفاده از روغن زیتون فرابکر برای کاهش وزن اضافه کردن زنجبیل و روغن زیتون فوق بکر به سالادتان است.

روغن زیتون فوق بکر با خیار

خیار یکی از سبزیجاتی است که علاوه بر طعم، به کاهش وزن نیز کمک می کند. محتوای بالای آب آن باعث کم کالری بودن آن می شود. علاوه بر این، خیار حاوی مقدار زیادی فیبر است که به حذف سموم از بدن کمک می کند. روغن زیتون خالص را به برخی از خیارها اضافه کنید تا یک پیش غذای عالی داشته باشید که به کاهش وزن نیز کمک می کند.

روغن زیتون فوق بکر با فلفل کاین

اگرچه اینطور نیست; اما فلفل هندی یک محرک گوارشی است. این ادویه ترشح اسید معده و آنزیم های مسئول هضم غذای شما را تحریک می کند. و سموم تولید شده در بدن شما را از بین می برد. همچنین متابولیسم و ​​چربی سوزی را تسریع می کند. یکی از راه های استفاده از آن افزودن مقداری فلفل هندی به یک فنجان کوچک روغن زیتون فرابکر روزانه است.

روغن زیتون فوق بکر در اسموتی ها

امروزه استفاده از شیک های سم زدایی از سبزیجات سبز رنگ برای کاهش وزن بسیار مد شده است. این یک بمب ساعتی برای چربی و سموم بدن است. آنها همچنین حاوی ویتامین ها، مواد معدنی، فیبر و مواد مغذی هستند که به شما کمک می کند وزن خود را حفظ کنید. می توانید با افزودن کمی روغن زیتون خالص، قدرت و بویژه طعم این شیک ها را افزایش دهید.

یکی از بهترین رژیم های لاغری: رژیم لاغری در 30 روز + 10 نکته کاربردی