آیا وقتی زود بیدار می شوید احساس خوشبختی بیشتری می کنید؟


زود بخواب ، زود بیدار شو! آیا این جمله می تواند حفظ شود؟ آیا افراد صبح شادتر هستند و احتمال موفقیت آنها بیشتر است؟ بیایید دریابیم. چه پرنده اولیه باشید یا جغد شب ، ادامه مطلب را بخوانید تا دریابید که فردای شما چگونه بر سلامتی شما تأثیر می گذارد!

آنچه علم درباره بیدار شدن زودتر می گوید

اخیر مطالعه 2021 منتشر شده در Jama Psychiatry دریافتند کسانی که یک ساعت زودتر از حد معمول از خواب بیدار شده اند 23 درصد کمتر در معرض علائم افسردگی قرار دارند. این کاهش ریسک می تواند به دو دلیل باشد. برای شروع ، کسانی که زودتر از خواب بیدار می شوند تمایل بیشتری به نور خورشید دارند و این نور طبیعی به تنظیم مجدد و بازگرداندن تعادل کمک می کند. نوسانات روزانهبه وقتی چرخه خواب ما همزمان شود ، مزایایی را هم در خواب و هم در خلق و خو مشاهده می کنیم – دو عاملی که مستقیماً بر افسردگی تأثیر می گذارد! بنابراین در واقعیت ، هرچه بیشتر نور خورشید در طول روز دریافت کنید ، شب ها بهتر می خوابید و شادتر هستید!

ثانیاً ، کسانی که زودتر از خواب بیدار می شوند ، تمایل کمتری در طول صبح دارند. به هر حال ، به شما زمان بیشتری می دهد تا (امیدوارم) قهوه صبحانه خود را در آرامش و ساکت بخورید ، ناهار خود را آماده کرده و حتی عرق کنید. مهم نیست که چگونه از وقت خود استفاده می کنید ، این زمان اضافی سعادت محض است! علاوه بر این ، از احساس اضطراب در مورد دیر و آماده نشدن خودداری کنید.

بنابراین – آیا مردم امروز صبح شادتر هستند؟ تنها بر اساس این عوامل ، ما بله رای می دهیم! اما ارزش آن را دارد که سعی کنید بفهمید زودتر بیدار شدن به شما کمک می کند تا احساس بهتری داشته باشید. زیرا در پایان روز ، همه افراد متفاوت هستند. همه چیز در مورد یافتن چیزی است که برای شما و شیوه زندگی شما مناسب است!

متصل: 9 نکته برای بازگرداندن حلقه به مسیر اصلی

فردا نه؟ این هک ها را امتحان کنید

همه صبحانه نمی خورند و اشکالی ندارد! اگر خود را جغد شب می دانید ، از این هک ها برای آموزش بدن خود برای عادت به کارهای روزمره استفاده کنید. زودتر از آنچه می دانید بیدار خواهید شد!

شماره 1 با آن قهوه بعد از ظهر خداحافظی کنید

کافئین می تواند تا 8 ساعت در سیستم شما بماند ، به این معنی که قهوه بعد از ظهر باید برود. اگر در تمام طول روز قهوه می نوشید ، خودتان را به چالش بکشید تا آخرین فنجان خود را تا دیرتر از آن میل کنید در حالت ایده آل ، زمان بسته شدن خود را ظهر تنظیم کنید! به این ترتیب ، وقتی 8 تا 10 بعد از ظهر می چرخد ​​، بدن شما در بهترین حالت برای داشتن یک خواب آرام است.

اگر در اواسط بعدازظهر به افزایش انرژی نیاز دارید ، 20 دقیقه پیاده روی کنید ، یک میان وعده غنی از انرژی بخورید یا برای یک تمرین سبک به خود زمان دهید!

شماره 2 شب قبل آماده شوید

هنگام تلاش برای ایجاد عادات جدید ، آمادگی کلید است! شب قبل ، هر چیزی را که برای بیداری زودهنگام نیاز دارید تنظیم کنید که به نوبه خود به شما در خواب راحت کمک می کند.

  • زنگ هشدار خود را تنظیم کنید
  • لباسهایت را بپوش
  • یک صبحانه مقوی تهیه کنید
  • قهوه را طوری برنامه ریزی کنید که در زمان بیداری تعیین شده آماده شود
  • زودتر بخوابید تا حداقل 7 ساعت بخوابید!

بردن؟ اطمینان حاصل کنید که اقدامات احتیاطی را برای استراحت انجام دهید. به ما اعتماد کنید ، رعایت این اتوها ساده باعث می شود صبح زود بیدار شوید و راحت تر!

شماره 3 متعهد به خواب ثابت باشید

خواب شما بر اساس ثبات رشد می کند. هر شب سر ساعت مشخصی شروع به خواب کنید و هر روز صبح در همان ساعت بیدار شوید. هرچه بیشتر به این روال پایبند باشید ، راحت تر می توانید بدن خود را تنظیم کنید. نتیجه؟ وقتی بیدار می شوید شادتر هستید!

و بهترین راه برای مطابقت با زمان خواب خاص؟ برنامه عصرانه خود را توسعه دهید! با خاموش کردن تلفن خود شروع کنید ، یک نفس عمیق بکشید و واقعاً سعی کنید شب قبل از خوابیدن به ذهن خود برسید.

شاید مدیتیشن کنید ، دفتر خاطرات داشته باشید یا یک چای آرام بخش میل کنید – چیزی را که توجه شما را به خود جلب می کند پیدا کنید. برنامه عصرانه نه تنها خواب زودتر را تشویق می کند بلکه به بدن کمک می کند سریعتر بخوابد!

متصل: انجام و عدم انجام بهترین خواب شبانه طبق نظر متخصص خواب

شماره 4 شروع کنید

لازم نیست بلافاصله زود بیدار شوید. در حقیقت ، کمک به بدن به آرامی با الگوی خواب دیگر راحت تر است ، نه اینکه یک ساعت زودتر از خواب بیدار شوید. برای مثال ، می توانید فقط 15 دقیقه زودتر از صبح بیدار شوید. سپس روز بعد ، 30 دقیقه زودتر و غیره. به آرامی و پیوسته برنده مسابقه می شود! ما می خواهیم سعی کنیم بیدار شدن را زودتر از موعد پیاده کنیم تا از مزایای واقعی بهره مند شویم.

شماره 5 یک روال صبحگاهی ایجاد کنید

چرا صبح ها شادتر است؟ پرندگان اولیه معمولاً یک برنامه صبحگاهی پربار دارند که به تنظیم روز برای موفقیت کمک می کند.

اگر نمی دانید از کجا شروع کنید ، روی لذت بردن از فردا تمرکز کنید تا انگیزه بیشتری برای بلند شدن داشته باشید! به عنوان مثال ، می توانید یک روال صبحگاهی ایجاد کنید که پر از چیزهایی باشد که از اهداف شما پشتیبانی می کند و به شما کمک می کند تا حد ممکن احساس خوبی داشته باشید ، مانند:

  • خوردن صبحانه مقوی
  • سلامت روحی و جسمی را با یک تمرین صبحگاهی سرگرم کننده در اولویت قرار دهید
  • تمرین تمرکز حواس با مدیتیشن آرامش بخش
  • خواندن یا نوشتن مجلات برای آرامش ذهن
  • در حالی که چند قدم صبح را برمی دارید ، سگ خود را برای نفس کشیدن پیاده روی کنید
  • هر کاری که می خواهید انجام دهید به شما کمک می کند تا برای یک روز عالی پیش رو آماده شوید. 🙂

متصل: من صبح خود را با 15 دقیقه پیاده روی صبحگاهی آغاز کردم و در اینجا آنچه برای سلامتی من انجام می دهد را مشاهده می کنید

شماره 6 مراقب روحیه و انرژی خود باشید

حتی اگر مردم صبح ها شادتر باشند ، آیا شما هم صبح شادتر هستید؟ این باید همیشه اولویت شماره یک را داشته باشد! عادت داشته باشید وقتی از خواب بیدار می شوید خلق و خو و سطح انرژی خود را بنویسید. به این ترتیب می توانید کنترل کنید که زودتر از خواب بیدار می شوید یا نه ، حتی اگر احساس بهتری دارید! علاوه بر این ، همیشه خوب است که روی خود فکر کنید و ببینید که به طور کلی کجا می توانید سلامت خود را بهبود بخشید.

صبح ها شادترند؟ زودتر بیدار شوید و ببینید چه احساسی دارید!

بالاخره هر کس متفاوت است. مهمترین چیز این است که یک شیوه زندگی سالم پیدا کنید که تا حد ممکن احساس خوبی به شما دست دهد. با این اوصاف ، تلاش هیچ ضرری ندارد! زنگ هشدار خود را 15 دقیقه زودتر از حد معمول تنظیم کنید و ببینید روزتان چگونه می گذرد! شما هرگز نمی دانید – بالاخره می توانید یک فرد صبح باشید!

دیدگاهتان را بنویسید