آیا کالری موجود در ساقه به اندازه کالری گوشت قرمز برای بدن مفید است؟ – نعناع


بخش مهمی از پروتئین حیوانی روزانه ما از اندام های گوسفند و گوساله تامین می شود. اما نه تنها گوشت قرمز موجود است غذا ما هر روز از آن استفاده می کنیم. اندامی دیگر مانند دم به اندازه گوشت قرمز و کله پاچه نیست اما طرفداران خاص خود را دارد. این غذا به صورت کبابی سرو می شود و اگر شما هم از طرفداران این غذا هستید، دوست دارید بدانید که کالری در برنامه غذایی شما چه نقشی دارد.

آیا می خواهید هر غذایی که می خواهید بخورید و وزن کم کنید؟

اپلیکیشن نعنا را هم اکنون نصب کنید تا بدون محدودیت رژیم غذایی ماهیانه 5 کیلوگرم وزن کم کنید

کالری و ارزش غذایی ساقه ها چقدر است؟

باید اضافه کنیم که به طور کلی همه اندام های گوسفند سرشار از مواد مغذی هستند. این سبد ریز مغذی ها می تواند با توجه به نوع حیوان و بدن آن کمی متفاوت باشد. اما بیشتر این اندام ها برای سلامتی شما بسیار مفید هستند. در واقع، ممکن است تعجب کنید اگر اضافه کنیم که ارزش غذایی آن از گوشت قرمز مغذی تر است.

دانبلان ظاهرا منبعی از ویتامین های B مانند B12 و B9 (فولات) است. همچنین سرشار از مواد معدنی مانند آهن، منگنز، سلنیوم و روی (روی) و همچنین ویتامین های مهم محلول در چربی مانند ویتامین های A، D و K است.

علاوه بر کالری موجود در دم که یک کالری مفید برای بدن محسوب می شود، می توانید به راحتی از آن به عنوان یک منبع عالی پروتئین استفاده کنید. غذای پروتئینی خودت فکر کن

پروتئین حیوانی تمام 9 اسید آمینه مورد نیاز بدن را برای عملکرد بهتر فراهم می کند.

در جدول زیر میزان کالری و ارزش غذایی ساقه ها در هر صد گرم را می خوانید:

  • انرژی: 125 کیلو کالری
  • کربوهیدرات: 0 گرم
  • پروتئین: 23 گرم
  • چربی: 1/3 گرم
  • کلسترول: 3.593.3 میلی گرم (198٪ از نیاز روزانه بدن)
  • سدیم: 133.3 میلی گرم (6٪ از مصرف روزانه بدن)
  • پتاسیم: 300 میلی گرم (9 درصد از مصرف روزانه بدن)
  • فیبرهای غذایی: 0 گرم
  • شکر: 0 گرم
  • ویتامین A: (1.6 درصد از مصرف روزانه بدن)
  • ویتامین C: (0% از نیاز روزانه بدن)
  • کلسیم: (7/0 درصد از نیاز روزانه بدن)
  • آهن: 7.10 درصد از نیاز روزانه بدن)

فواید خوردن اسفناج چیست؟

پس از دانستن تعداد کالری موجود در اسفناج، بهتر است در مورد فواید تغذیه ای این ماده غذایی مقوی توضیحات بیشتری داشته باشید:

مقدار زیادی ویتامین C

این ویتامین بسیار مهم با مصرف اندام های حیوانی و غذاهای گیاهی تامین می شود. هر صد گرم غذای گوشتی یا گیاهی 57 درصد از مصرف روزانه بدن از این ویتامین را تامین می کند.

خوب است بدانید که میزان ویتامین سایر اندام های گوسفند با ویتامین نارنگی یکسان است. همچنین ناگفته نماند که ویتامین C یکی از مهم ترین مواد مغذی حاوی آنتی اکسیدان است و برای تقویت سیستم ایمنی بدن مفید است.

منبع عالی پروتئین

بخش اصلی کالری دم به پروتئین آن مربوط می شود.

بخش اصلی کالری موجود در دم به پروتئین آن مربوط می شود.

با نگاهی دوباره به جدول کالری دنبلان متوجه می شوید که این ماده غذایی در هر صد گرم بیش از 12 گرم پروتئین دارد. در واقع، هر 9 اسید آمینه ضروری برای بدن به مقدار کافی در Danblan موجود است و آن را به یک منبع عالی و کامل پروتئین تبدیل می کند.

نیروگاه ویتامین B

همانطور که در بالا توضیح دادیم دانبلان حاوی انواع ویتامین های گروه B است و البته منبع عالی ویتامین B12 است. یعنی حدود 35 درصد از نیاز مصرفی روزانه بدن با خوردن اسفناج تامین می شود.

ناگفته نماند که ویتامین B12 به تشکیل سلول های خونی، متابولیسم انرژی و حفظ سلامت سیستم عصبی شما کمک می کند.

سرشار از مواد معدنی

این یک دنبال کننده کالری نیست که بتوانید بخورید غذای کالری شماری بدون نگرانی آن را در روزانه خود بگنجانید، اما انواع مواد معدنی موجود در این غذا آن را به یک غذای مناسب در رژیم غذایی تبدیل کرده است.

دانبلان حاوی فسفر (39 درصد از نیاز روزانه بدن)، سلنیوم (25 درصد نیاز روزانه بدن) در هر صد گرم است. باید اضافه کنیم که فسفر ماده ای مهم برای تقویت استخوان ها و اسکلت بدن است. سلنیوم همچنین به تقویت سیستم ایمنی بدن کمک می کند و نقش آنتی اکسیدانی را به عنوان یک مبارزه با رادیکال های آزاد ایفا می کند.

منبع عالی آهن

نه فقط دم، بلکه همه اندام های حیوانات نیروگاه آهنی باورنکردنی هستند. گوشت حاوی آهن هِم است که تا حد زیادی جذب بدن می شود و نسبت به آهن غیر هم برای بدن شما بهتر است.

سیری مناسب

چندین مطالعه نشان داده اند که پیروی از یک رژیم غذایی با پروتئین بالا می تواند اشتها را کاهش دهد و احساس سیری را افزایش دهد. آنها همچنین می توانند بخش مهمی از رژیم کاهش وزن به دلیل افزایش متابولیسم بدن باشند.

حفظ توده عضلانی و کالری دریافتی

دم بره و به طور کلی گوشت دارای بهترین نوع پروتئین است که در ساخت و حفظ عضلات نقش دارد.

منبع خوب کولین

همه انواع گوشت و پروتئین حیوانی از بهترین منابع کولین هستند که یک ماده مغذی ضروری برای سلامت مغز، ماهیچه ها و کبد است. اما افراد زیادی در مورد اهمیت کولین نمی دانند.

آخرین کلمه

پروتئین ها یکی از مهم ترین گروه های غذایی برای انسان هستند. اگرچه طرفداران پروتئین حیوانی اغلب با مصرف کنندگان پروتئین گیاهی مخالف هستند غذای گیاهی غالب شد، اما این به معنای اهمیت و ارزش کم پروتئین گیاهی نیست.

از بهترین منابع پروتئین حیوانی باید به اندام های حیوانی به جز گوشت قرمز گوسفند اشاره کرد و سایر اندام های گوسفند مانند جگر، قلوه و دم از بهترین آنهاست. شاید نام دنبلان را نشنیده باشید، اما کالری دنبلان نه تنها برای بدن مفید است، بلکه ارزش غذایی آن نیز قابل توجه و موثر است.

منبع: nutritionix, healthline

به این مقاله چه امتیازی میدهید؟