آیا کالری های ترد برای سلامتی و کاهش وزن مفید هستند؟ – نعناع


برخی افراد تا مدتی پفک و چیپس نمی خورند و ذائقه خاصی در ذهن خود ندارند. این غذا در واقع یکی از پرطرفدارترین تنقلات به خصوص در بین کودکان و نوجوانان است. اما آیا مهم است که چقدر کالری ترد دارید و چگونه بر سلامت شما تأثیر می گذارد؟

آیا می خواهید هر غذایی که می خواهید بخورید و دوباره وزن کم کنید؟

برای کاهش 5 کیلو ماهی بدون محدودیت غذایی اپلیکیشن نعناع را فورا نصب کنید 💪

هر کرانچ چند کالری دارد؟ مقدار ارزش غذایی آن

هر 28 گرم کرانچ (یک بسته کوچک) حاوی 160 کیلو کالری انرژی است. البته ممکن است کالری پخته شده خیلی زیاد نباشد، اما بیایید نگاهی به تغذیه آن بیندازیم:

  • چربی: 10 گرم (15 درصد از نیاز روزانه بدن)
  • کلسترول: 0 میلی گرم (0٪ از نیاز روزانه بدن)
  • سدیم: 250 میلی گرم (11 درصد از نیاز روزانه بدن)
  • کربوهیدرات: 15 گرم (5 درصد از مصرف روزانه بدن)
  • فیبر غذایی: 0.5 گرم (2٪ از مصرف روزانه بدن)
  • شکر: 0.5 گرم
  • پروتئین: 2 گرم
  • ویتامین D: 0 میکروگرم (0٪ از نیاز روزانه بدن)
  • کلسیم: 15 میلی گرم (1 درصد از نیاز روزانه بدن)
  • آهن: 0 میلی گرم (0٪ از نیاز روزانه بدن)
  • پتاسیم: 53 میلی گرم (1% از نیاز روزانه بدن)
  • ویتامین A: 0 میکروگرم (0٪ از نیاز روزانه بدن)
  • ویتامین C: 0 میلی گرم (0٪ از نیاز روزانه بدن)

چه نوع پفکی غذای سالم تری است؟

خوب است بدانید که پفک های خانگی (پفک کم چرب و نمک) در مقایسه با انواع ترد، غذای سالم تری هستند. در واقع، در یک موقعیت مقایسه، متوجه خواهید شد که شیرینی پف دار خانگی در مورد میان وعده ها بسیار سالم تر و مغذی تر از ترد هستند.

حتی اگر بخواهیم کالری های ترد را بسوزانیم شیرینی پفکی در مقایسه با خانه، کالری دوم نصف کالری اول در هر وعده است و همچنین دارای نصف مقدار چربی در مقایسه با کرانچی است.

آیا کرانچی غذای سالمی است؟

اول از همه باید بگوییم که علاوه بر کالری ترد که زیاد است، میزان سدیم موجود در آن نیز مهم است. با این حال، شما نمی توانید جایی برای این غذای بد در رژیم غذایی خود باز کنید. البته کرانچ و پفک می تواند میل شما را برای خوردن تنقلات گهگاهی برآورده کند.

آیا کالری های ترد برای کاهش وزن مفید هستند؟

یک مطالعه نشان داد که مصرف کنندگان شیرینی پف دار کالری کمتری نسبت به کرانچ مصرف می کنند. بنابراین اگر نگران است رژیم برای کالری شماری خود شما باید اضافه کنیم که با خوردن کرانچ، خطر افزایش وزن پنهان می شود.

چرا ترد برای سلامت بدن مضر است؟

رنگ های کم چرب و مصنوعی در کرانچ باعث مشکلات گوارشی و مدفوع قرمز می شود که شکایت رایج بسیاری از افراد است. در همین حال، بچه‌هایی که تنقلاتی مانند کرانچ دوست دارند، اهمیتی نمی‌دهند که چقدر به ارزش غذایی این غذا حساس هستیم. در هر صورت کرانچی و زیرمجموعه هایش همیشه وسوسه انگیز هستند!

آیا خوردن هر روز کالری ترد خطرناک است؟

توجه داشته باشید که خوردن بیش از یک بسته کرانچ در روز می تواند باعث گاستریت شود. این التهاب یکی از شایع ترین علائم گاستریت مزمن است. به زبان آشنا، دزدی به شهرک حمله کرد و با چند تیر همه چیز را ویران کرد!

کالری های ترد حتی برای غذاهای چرب هم مناسب نیستند!

کالری های ترد حتی برای غذاهای چرب هم مناسب نیستند!

از طرف دیگر، همانطور که در بالا توضیح دادیم، شیرینی پف دار ترد کالری بالایی دارد. اگر قصد افزایش وزن دارید باز هم می گوییم کالری این مقدار کم غذا را حساب نکنید. شما می توانید از یکی اصول رژیم غذایی چاقی سوندا

آیا ترد سالم تر از چیپس است؟

این دو غذای محبوب از نظر ارزش غذایی تفاوت چندانی با هم ندارند. 160 کالری، 10 گرم چربی، 15 گرم کربوهیدرات و 2 گرم پروتئین برای یک وعده چیپس و به همین میزان برای یک کرانچ در نظر بگیرید.

انتخاب کرانچ برای رژیم لاغری

بهتر است خودتان جوک های خطرناک نسازید! با توجه به اطلاعاتی که در مورد کالری ترد و ارزش غذایی آن ارائه کرده ایم، این ماده غذایی ممکن است برای افزایش وزن مناسب باشد که ما هنوز آن را به هیچ وجه توصیه نمی کنیم، اما قطعا برای رژیم لاغری شما مناسب نیست.

عامل دیگر نقش کربوهیدرات ها در رژیم غذایی است. متخصصان تغذیه توصیه می کنند به جای هدر دادن مقدار زیادی کربوهیدرات در غذا، به سراغ فیبر و پروتئین بیشتری بروید و مخصوصاً بشقاب خود را با انواع میوه ها و سبزیجات تزئین کنید.

حتی اگر میزان کربوهیدرات های ترد خیلی زیاد نباشد، همان مقدار روی قند خون شما تأثیر می گذارد. از سوی دیگر، تمام محصولات ذرت فرآوری شده کربوهیدرات های ساده هستند و با خوردن آن ها در مدت زمان کوتاه تری می توانید احساس گرسنگی کنید.

نتیجه گیری: چگونه کالری پخته شده را بسوزانم؟

روش های کالری سوزی اونها متفاوتن. برای سوزاندن 100 گرم کالری ترد که معادل 488 کیلوکالری انرژی است، می توانید 30 دقیقه دوچرخه سواری کنید یا 30 دقیقه با طناب با شدت بالا. انجام 30 دقیقه تمرین قدرتی نیز به سوزاندن کالری های سوزانده شده کمک می کند.

منبع: myfooddiary, bitsysbrainfood

به این مقاله چه امتیازی میدهید؟