ارزش غذایی و کالری آلبالو و تعداد فعالیت های مورد نیاز برای سوزاندن آنها


میوه های تابستانی رنگ و لعاب بسیار و البته خواص فراوانی دارند. گیلاس یکی از میوه های تابستانی محبوب ایرانیان است که آن را به هر شکل و شکلی می خورند. به صورت میوه، خشکبار، مربا، آلبالو پلو، خورش آلبالو و… می‌پرسید خواص آلبالو چیست؟ گیلاس چند کالری دارد؟ آیا می توان این میوه را در رژیم لاغری مصرف کرد؟ در ادامه به این سوالات پاسخ خواهیم داد.

آیا می خواهید هر غذایی که می خواهید بخورید و دوباره وزن کم کنید؟

برای کاهش 5 کیلو ماهی بدون محدودیت غذایی اپلیکیشن نعناع را فورا نصب کنید 💪

کالری گیلاس

هر لیوان آلبالو حدود ۷۰ کالری به بدن شما می رساند که می توانید به راحتی در فعالیت های روزانه مانند صحبت کردن، فکر کردن و خوابیدن مصرف کنید. البته این میزان کالری مربوط به گیلاس تازه است. آلبالو خشک کالری زیادی دارد.

خواص آلبالو علاوه بر کالری آن

گیلاس علاوه بر گیلاس کم کالری، سرشار از ویتامین است. ویتامین A، ویتامین K، ویتامین C، تیامین (B1)، ریبوفلاوین (B2)، نیاسین (B3)، کولین (B4)، اسید پانتوتنیک (B5)، ویتامین B6 در گیلاس یافت می شود. کلسیم، آهن، منیزیم، فسفر، پتاسیم، سدیم از جمله مواد معدنی موجود در گیلاس هستند.

قند خون را تنظیم کنید

افراد مبتلا به دیابت از خوردن بیشتر میوه های تابستانی محروم هستند. آنها نمی توانند میوه هایی مانند هندوانه، طالبی، زردآلو و … را به دلیل قند بالا و شاخص گلیسمی بالا مصرف کنند. در واقع این میوه ها قند خون را بالا می برند که برای افراد دیابتی خطرناک است و در برخی موارد می تواند آن را بدتر کند. اما گیلاس میوه‌ای است که می‌توان آن را بدون نگرانی در مورد قند خون بالا خورد. آنتوسیانین یکی از ترکیبات موجود در گیلاس است که باعث افزایش تولید انسولین در بدن می شود. افراد مبتلا به دیابت می توانند گیلاس، آب آلبالو یا آلبالو خشک را در رژیم غذایی خود قرار دهند تا برای کنترل قند خون با پزشک خود مشورت کنند.

در برابر سرطان

گیلاس سرشار از آنتی اکسیدان است. آنتی اکسیدان ها دشمن شماره یک سرطان هستند و می توانند از رشد تومورهای سرطانی در بدن جلوگیری کنند. مصرف گیلاس می تواند خطر ابتلا به سرطان روده بزرگ را کاهش دهد. آلبالو سرشار از فیبر است که روده ها را تمیز می کند.

آرام

گول ظاهر قرمز پر جنب و جوش گیلاس ها را نخورید! زیرا برای درمان بی خوابی و بی خوابی می توانید گیلاس بخورید. ملاتونین ماده ای است که در هنگام خواب توسط بدن ترشح می شود و باعث احساس خواب آلودگی می شود. ملاتونین همچنین در گیلاس یافت می شود و جایگزین خوبی برای قرص های خواب آور شیمیایی برای افرادی است که با انواع خاصی از بی خوابی یا کمبود خواب دست و پنجه نرم می کنند. قبل از خواب یک لیوان آب گیلاس بنوشید تا راحت بخوابید.

حافظه قوی

برای داشتن حافظه قوی و جلوگیری از ابتلا به آلزایمر در دوران پیری گیلاس بخورید! ترکیبات موجود در گیلاس می تواند عملکرد مغز و حافظه را بهبود بخشد.

خواص ضد التهابی

مصرف گیلاس به هر شکلی که باشد به دلیل وجود ترکیبات ضد التهابی در آن از بروز بیماری هایی مانند نقرس و روماتیسم جلوگیری می کند. خواص ضد درد آلبالو برای افراد مبتلا به آرتروز و درد مفاصل نیز مفید است. مصرف گیلاس برای پیشگیری و کندی روند بیماری ها مفید است.

تقویت سیستم دفاعی

همانطور که گفتیم آلبالو سرشار از ویتامین C است ویتامین C باعث تقویت سیستم ایمنی بدن می شود. افرادی که آب آلبالو یا آلبالو می خورند کمتر به بیماری های ویروسی مبتلا می شوند.

کمک و بینی تیز

گیلاس به اندازه سایر میوه ها کم کالری است.

گیلاس به اندازه سایر میوه ها کم کالری است.

ویتامین A موجود در گیلاس در تقویت بینایی موثر است. به همین دلیل خوردن گیلاس برای تقویت بینایی به کودکان و خردسالان توصیه می شود. گیلاس می تواند از بیماری های چشمی مانند پیرچشمی یا آب مروارید جلوگیری کند. بنابراین بهتر است افراد در سنین بالا از این میوه استفاده کنند.

برای درمان نقرس مفید است

خواص ضد التهابی این میوه به درمان نقرس کمک می کند. به خوبی شناخته شده است که نقرس باعث درد مفاصل شدید و ناگهانی می شود. این بیماری به دلیل سطح بالای اسید اوریک در خون رخ می دهد. مطالعاتی در سال 2018 انجام شد که نشان داد مصرف گیلاس می تواند به حفظ سطح اسید اوریک خون فرد کمک کند.

مطالعات انجام شده در سال 2012 نیز نشان داد که مصرف عصاره گیلاس یا خوردن میوه تازه آن نقرس را تا 35 درصد در یک دوره دو روزه کاهش می دهد. این اثر بدون توجه به جنسیت، وزن، پورین، مصرف الکل و داروهای ضد افسردگی است.

نویسندگان مطالعه 2018 می گویند تحقیقات بیشتری مورد نیاز است و این یافته ها امیدوارکننده هستند.

برای سلامت قلب مفید است

اگر مقالات قسمت لاغری سایت را مطالعه کنید متوجه می شوید که به طور کلی انواع میوه ها و سبزیجات چربی اشباع کمی دارند و به همین دلیل بهترین غذا برای قلب هستند. با این حال، آلبالو ممکن است به وضوح در رژیم غذایی سالم برای قلب اهمیت بیشتری داشته باشد، زیرا پتانسیل کاهش فشار خون را دارد.

مطالعه سال 2018 مکرراً اشاره کرد که محصولات مختلف مرتبط با گیلاس فشار خون را کاهش می دهند. چنین مطالعه قدیمی روی زنان مبتلا به دیابت نیز نشان داد که مصرف 40 گرم عصاره آلبالو در روز به مدت 6 هفته می تواند فشار خون را کاهش دهد.

باید اضافه کنیم که فشار خون بالا یکی از عوامل خطر اصلی بیماری های قلبی عروقی است. بر اساس گزارش سازمان بهداشت جهانی، بیماری های قلبی عروقی یکی از علل اصلی مرگ و میر در جهان است.

ناگفته نماند که این میوه حاوی بسیاری از مواد مغذی دیگر است که به فشار خون کمک می کند. اینها شامل پلی فنل ها و پتاسیم است. پلی فنول ها آنتی اکسیدانی هستند که از آسیب اکسیداتیو در بدن جلوگیری می کنند. یک مطالعه مشاهده ای در سال 2018 نشان داد که افزایش مصرف این ماده منجر به کاهش فشار خون می شود.

بد نیست بدانید 100 گرم آلبالو شیرین خام حدود 5 درصد از نیاز روزانه بدن به پتاسیم یعنی 4700 میلی گرم را دارد. دریافت کافی از این ماده معدنی برای متعادل کردن فشار خون مفید است.

مناسب برای ریکاوری بعد از ورزش

ورزش منظم یکی از نتایج یک زندگی سالم است. با این حال، ورزش شدید می تواند باعث گرفتگی عضلات شود، به خصوص اگر آن را به روشی مضر انجام دهید.

یک ارزیابی جامع در سال 2020 با شرکت افرادی که 7 روز تا یک ساعت و نیم قبل از ورزش پودر یا آب آلبالو مصرف کرده بودند، نشان داد که مصرف این عصاره استقامت فرد را در حین ورزش بهبود می بخشد. این اثر احتمالاً به دلیل شاخص گلیسمی پایین و خواص ضد التهابی، آنتی اکسیدانی و تقویت کننده گردش خون است. البته دانشمندان برای بررسی کاهش زمان بهبودی پس از ورزش به تحقیقات بیشتری نیاز دارند.

نتایجی که اظهار شده

با دانستن محتوای کالری گیلاس، باید اضافه کنیم که شواهدی وجود دارد که خوردن یا نوشیدن منظم گیلاس و آب آن می تواند برای سلامت قلب فرد مفید باشد، کیفیت خواب را بهبود بخشد و التهاب را کاهش دهد.

افراد مبتلا به مشکلات خاصی مانند فشار خون بالا یا نقرس می توانند با خوردن این میوه بهتر شوند. با این حال، با توجه به تمام ویژگی های مغذی آلبالو، رژیم غذایی خاصی وجود ندارد که بتواند به درمان این بیماری کمک کند. این به دلیل نقش عوامل زیادی در سلامت فرد است، از جمله رژیم غذایی سالم، تناسب اندام، سلامت روان و ژنتیک.

منبع: medicalnewstoday

به این مقاله چه امتیازی میدهید؟