ارزش غذایی و کالری هلو و میزان فعالیت لازم برای سوزاندن آن


هلو یکی از میوه هایی است که کالری زیادی ندارد و معمولا کالری بیشتری نسبت به سایر میوه ها دارد.

هلو کالری یک هلوی نسبتاً بزرگ کمتر از 70 کالری است. در واقع یک هلو 150 گرمی که یک هلوی نسبتاً بزرگ است، حدود 59 کالری دارد. یک هلوی کوچکتر با وزن 130 گرم تقریباً 51 کالری دارد.

آیا می خواهید هر غذایی که می خواهید بخورید و دوباره وزن کم کنید؟

برای کاهش 5 کیلو ماهی بدون محدودیت غذایی اپلیکیشن نعناع را فورا نصب کنید 💪

این کالری معمولا از مواد مغذی میوه هلو به دست می آید. درصد بیشتری از هلوها کربوهیدرات هستند. هلو حاوی 87 درصد کربوهیدرات، 8 درصد پروتئین و 5 درصد چربی است که حدود 70 کالری برای این میوه تامین می کند. هلو همچنین حاوی ویتامین ها، نیاسین، پتاسیم، فیبر، مس، منگنز، منیزیم، فسفر، آهن، آنتی اکسیدان ها، ویتامین C و مقادیر کمی ویتامین B است.

بسیاری از رژیم های لاغری این روزها بر اساس کالری روزانه شما هستند. اگر می خواهید یک رژیم غذایی خوب داشته باشید، باید بدانید چه مقدار کالری در روز مصرف می کنید. بنابراین دانستن کالری هلو برای فردی که می خواهد آن را مصرف کند و به رژیم غذایی خود اهمیت می دهد ضروری است. اگر شما از آن دسته افرادی هستید که به کالری دریافتی روزانه خود اهمیت می دهید، باید ضمن آگاهی از آن، به کالری دریافتی خود نیز توجه کافی داشته باشید.

کالری دریافتی روزانه شما شامل کالری مورد نیاز برای انجام تمام فعالیت های روزانه شما می شود. حتی اگر بخوابید، به مقداری کالری نیاز دارید و آنها را می سوزانید. بنابراین باید از کالری هایی که در فعالیت های مختلف استفاده می کنید بدانید.

با فواید هلو آشنا شوید

هلو منبع خوبی از فیبر است. فیبر هلو به حذف کلسترول از بدن کمک می کند. همچنین قند خون را کنترل کرده و بدن را سالم نگه می دارد.

نیروگاه آنتی اکسیدانی

تعداد کمی از مردم در مورد رژیم غذایی می دانند اما در مورد آنتی اکسیدان ها چیزی نشنیده اند. هلو تنها یک نمونه کامل از انبار این ترکیبات است. در یک مطالعه در برزیل، هلو به عنوان یک منبع عالی از آنتی اکسیدان ها شناسایی شد. این میوه خوشمزه همچنین حاوی کلروژنیک اسید، آنتی اکسیدان دیگری است که خواص مهم دیگری برای سلامتی دارد.

همچنین لازم به ذکر است که هلو دارای ترکیبات فنلی است که در مطالعه ای دیگر این ترکیب از ویتامین C و کاروتنوئیدها در فعالیت آنتی اکسیدانی میوه بهتر است.

هلو منبع غنی دیگری از آنتی اکسیدان است. لوتئین، زآگزانتین و بتا کریپتوزانتین همگی نقش مهمی در ترویج پیری سالم و پیشگیری از بیماری دارند.

کمک به کاهش وزن

همانطور که گزارش منتشر شده توسط مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری ها نشان می دهد، شروع روز با عادات سالم راه را برای کاهش وزن در پایان روز هموار می کند. یکی از این عادات سالم جایگزین کردن میوه ها و سبزیجات با غلات صبحانه است که به شما کمک می کند مدت بیشتری سیر بمانید و کالری کمتری بسوزانید.

همچنین باید اضافه کنیم که هلو منبع خوبی از فیبر است و همانطور که می دانید فیبر می تواند به شما کمک کند سیر بمانید و در کاهش وزن نقش داشته باشید.

کالری هلو را در رژیم غذایی کالری شماری خود در نظر بگیرید!

کالری هلو را در رژیم غذایی کالری شماری خود در نظر بگیرید!

یک مطالعه آمریکایی نشان داد که افزودن فیبر به رژیم غذایی با کمک میوه ها می تواند یک اقدام بسیار موثر برای پیشگیری از چاقی باشد. در واقع، با مصرف چیزی بین 30 گرم فیبر در روز، می توانید یک راه عالی برای کاهش وزن ایجاد کنید. همچنین مشکلات دیگری مانند کلسترول بالا، فشار خون و قند خون را کنترل کنید. بنابراین مصرف فیبر فواید زیادی برای بدن شما دارد.

جالب است بدانید مصرف فیبر در سال های اخیر اهمیت بیشتری پیدا کرده است. مطالعات منتشر شده توسط دانشکده پزشکی دانشگاه ماساچوست نشان داده است که مصرف فیبر به عنوان یک راه حل ساده می تواند زمانی که وارد رژیم غذایی فرد شود، موثر باشد.

گزارش دیگری می گوید افزودن یک فیبر دیگر به رژیم غذایی شما می تواند جایگزین منطقی برای کسانی باشد که علاقه ای به پیروی از یک رژیم غذایی پیچیده ندارند.

به پیشگیری از سرطان کمک می کند

سرطان کشنده است. بله، فناوری پزشکی در حال پیشرفت است و فرآیندهای درمانی موفقیت آمیزتر می شوند. بنابراین پیشگیری از بیماری های خطرناک اهمیت بیشتری یافته است. خوردن هلو یکی از ساده ترین راه های پیشگیری از آن است.

یک مطالعه آمریکایی نشان داد که پلی فنول هلو می تواند از تقسیم سلول های سرطان سینه جلوگیری کند. این در مورد سلول های سرطانی روده بزرگ نیز صادق است.

اسید کافئین یکی دیگر از ترکیبات موجود در هلو است که در یک مطالعه سوئدی موضوع محافظت از بدن در برابر سرطان سینه و روده بزرگ را با کند کردن رشد سلول های سرطانی مطرح کرد.

برای پوست مفید است

همانطور که در مورد خواص میوه ها می دانید هلو سرشار از ویتامین A است که در بهبود سلامت پوست موثر است. همچنین صورت شما را شاداب تر می کند.

ویتامین C موجود در هلو نیز تاثیر بسزایی دارد. این ویتامین یک آنتی اکسیدان عالی است که باعث کاهش لک و بهبود بافت پوست و همچنین محافظت از آن در برابر نور خورشید و آلودگی می شود.

برای سوزاندن 70 کالری از هلو می توانید کارهای زیر را انجام دهید:

  1. 18 دقیقه پیاده روی
  2. به مدت 7 دقیقه به آرامی بدوید.
  3. 9 دقیقه دوچرخه سواری کنید.
  4. 5 دقیقه شنا کنید.
  5. وزن برای 1 دقیقه.
  6. 17 دقیقه یوگا انجام دهید.
  7. 15 دقیقه ژیمناستیک انجام دهید.
  8. در 16 دقیقه سوار شوید.
  9. 12 دقیقه سافت بال بازی کنید.
  10. رقص باله به مدت 10 دقیقه.

البته باید در نظر داشته باشید که تعداد کالری هایی که در هر فعالیت می سوزانید بسته به وزن شما متفاوت است. اعداد ذکر شده در بالا نیز اعداد مشخصی برای میانگین وزن افراد هستند. در همین فعالیت، افراد دارای اضافه وزن نسبت به افراد کم وزن کالری سوزی بیشتری را تجربه کردند.

اخرین حرف

باید بدانید که اگر می خواهید هر میوه یا غذای دیگری مصرف کنید، باید میزان کالری موجود در آن را بدانید. تعداد کالری موجود در هر میوه به شما اطلاعاتی در مورد میزان فعالیت مورد نیاز برای سوزاندن کالری می دهد. هلو نیز مانند هر غذای دیگری کالری بالایی دارد که بسته به وزن متفاوت است. به طور متوسط، محتوای کالری هر هلو کمتر از 70 کالری است. برای سوزاندن تقریباً 70 کالری، می توانید فعالیت های زیادی انجام دهید که در بالا به برخی از آنها پرداختیم. اگر از این فعالیت ها آگاه باشید، مصرف کالری دریافتی از هر وعده غذایی و پیروی از یک برنامه غذایی منظم برای شما بسیار راحت تر خواهد بود. امیدواریم این مقاله به شما در رسیدن به این اهداف کمک کند.

منبع: stylecraze