از رژیم غذایی یکنواخت تا رسیدن به اندامی زیبا – من و غذا


آیا با تلاش هزاران راه در کاهش وزن شکست خورده اید؟ یا مدت زیادی است که رژیم لاغری گرفته اید و عواقب خاصی نداشته اید؟ آیا به دنبال راهی برای رسیدن به بهترین نتایج بدون دردسر و در سریع ترین زمان هستید؟ باید بدانید که راه درستی را انتخاب کرده اید زیرا سایت من و رژیم غذایی شما شما را با رژیم های لاغری مختلف آشنا می کند و هر آنچه را که برای رسیدن به اندام ایده آل نیاز دارید در اختیار شما قرار می دهد.

همچنین ممکن است در حال آماده شدن برای یک موقعیت خاص مانند عروسی، مصاحبه شغلی یا عروسی باشید و ندانید با این پوندهای اضافی چه کنید. رژیم غذایی یکنواخت یکی از بهترین گزینه هایی است که می توانید تنها با خوردن یک وعده غذایی در عرض چند روز به اندام دلخواه خود برسید. با خوردن یک نوع غذا در رژیم غذایی یکنواخت خود به وزن ایده آل خود برسید.

رژیم غذایی یکنواخت چیست؟

حال سوالی که مطرح می شود این است که غذای انحصاری چیست؟ فایده دارد یا ضرر؟ از چه موادی استفاده می کند؟ برای پاسخ به سوال شما پیشنهاد می کنیم این مقاله را تا انتها مطالعه کنید. تک رژیم نوعی برنامه غذایی است که در آن فرد باید برای مدتی فقط یک نوع غذا بخورد. این رژیم می تواند به سم زدایی و پاکسازی بدن و حتی کاهش چند پوند وزن کمک کند. بدون شک شما از طرفداران برنامه های کاهش وزن سریع هستید و از گفتن بسیار لذت می برید. خلاصه اگر اضافه وزن دارید و می خواهید چربی اضافه خود را از دست بدهید، دستور رژیم لاغری را از دست ندهید.

رژیم انحصاری

انواع رژیم های یکنواخت کدامند؟

رژیم های تک رژیمی یا تک رژیمی متفاوتی وجود دارد و هر فرد می تواند ماده خاصی مانند شیر، موز یا سایر چیزهای مشترک مصرف کند. فراموش نکنید که این رژیم فقط برای کاهش وزن مناسب است. آیا برای شروع داشتن اندامی ایده آل آماده اید؟

رژیم اول

در این رژیم لاغری، فقط مجاز به نوشیدن آب میوه هستید. حتما به خاطر داشته باشید که آب میوه باید طبیعی باشد و نوشیدن نوشیدنی با مواد افزودنی درست نیست. البته افزودن سبزیجات تازه نیز توصیه می شود. البته با چشیدن این غذاها مواد معدنی زیادی به دست می آورید.
ممکن است زودتر احساس ضعف کنید، اما می دانید که منتظر عواقب کاهش وزن زیادی هستید.

رژیم دوم

شاید نام پاکسازی غذا را شنیده باشید اما نمی دانید چه بخورید تا معده شما دچار مشکل نشود؟ این نوع غذای انحصاری توسط سلبریتی ها در آمریکا، کشورهای دیگر و حتی ایران استفاده می شود و از این روند بسیار راضی هستند. اگر می خواهید از این نوع غذا استفاده کنید، باید برای تهیه نوشیدنی های پاک کننده وقت بگذارید.

یکی از اینها ترکیب آب لیمو، فلفل تند و دو تا سه قطره عصاره افرا است که برای کاهش وزن استفاده می شود. نوشیدن آن را 5 تا 6 بار در روز فراموش نکنید. البته رژیم‌های سم‌زدایی معمولاً باید در کوتاه‌مدت انجام شوند و در درازمدت می‌توانند عوارض جانبی داشته باشند زیرا هدر دادن مقدار زیادی فلفل تند می‌تواند به معده آسیب برساند.

رژیم سوم

اگر به مرغ و ماهی علاقه دارید، این مطلب را فراموش نکنید و با ما همراه باشید. افرادی که به خوردن گوشت سفید علاقه دارند، مرغ و ماهی را ترجیح می دهند. این دو ماده خوشمزه نه تنها کالری کمی دارند، بلکه منبع خوبی از پروتئین و ویتامین هستند. البته سعی کنید این رژیم را بدون کربوهیدرات مصرف کنید. حتی اگر انجام آن سخت باشد، می توانید با مصرف کربوهیدرات زیاد آن را تجزیه کنید.

رژیم چهارم

شاید بارها در میان خانواده یا دوستان دیده باشید که قبل از عروسی یا مراسم خانوادگی اضافه وزن داشتند، اما در مدت کوتاهی به طرز شگفت انگیزی چند کیلو وزن کم کردند. از آنها می پرسید چگونه وزن کم می کنید؟ و البته پاسخ او استفاده از یک رژیم غذایی یکنواخت از موز، سیب یا گریپ فروت است. شاید باورش سخت باشد، اما ممکن است. گریپ فروت ممکن است برای کسانی که معده درد دارند مناسب نباشد زیرا اسید زیاد می تواند آنها را آزار دهد. اما به طور کلی میوه ای مانند موز خواص بالایی دارد و می تواند انسان را برای مدت طولانی سیر کند. گریپ فروت همچنین نقش مهمی در سوزاندن کالری و چربی دارد.

رژیم انحصاری

غذای پنجم

این غذا اغلب توسط مدل های لباس و نمایش های مد استفاده می شود. خوردن سوپ کلم حتما رقیقش کنید شما می توانید سوزش معده زیادی داشته باشید، اما نگران نباشید زیرا می توانید میوه ها و سبزیجاتی که فیبر بالایی دارند مصرف کنید. رژیم غذایی یکنواخت سوپ مرغ را نیز می توان در این گروه قرار داد. این غذا سرشار از پروتئین است. فقط مراقب باشید نمک و روغن اضافه کنید.

رژیم ششم

نوع دیگری از رژیم لاغری رژیم گیاهخواری است. به عنوان مثال در این رژیم باید طبق نظر متخصصان تغذیه تنها یک نوع سبزی را انتخاب کرده و در برنامه غذایی خود بگنجانید.

رژیم هفتم

هر کسی که به دنبال تغییر سبک زندگی خود است می تواند از این نوع رژیم غذایی یکنواخت استفاده کند. زیرا باید غذاهای سالم و سالم را جایگزین غذاهای سالم کنید. برای مثال هویج و موز بخورید و چیپس و پفک را از بین ببرید تا کالری روزانه خود را کاهش دهید و چربی و قند زیادی دریافت نکنید.

آنچه باید در مورد رژیم غذایی هفت روزه یکنواخت بدانید

علاوه بر رژیم های غذایی ذکر شده در بالا، رژیمی به نام رژیم هفت روزه یکنواخت وجود دارد که در آن فرد می داند به چه مقدار کالری نیاز دارد، زیرا هر روز فقط یک نوع غذا می خورد. ممکن است به خود بگویید که ممکن است وزنم کم شود یا سلامتی ام در خطر باشد. اما این اتفاق نمی افتد، زیرا هر چه میزان کالری دریافتی کمتر باشد، مضرات دریافت مواد معدنی، ویتامین ها و پروتئین کمتر است. در رژیم لاغری برای صبحانه چه بخورم؟ ناهار و شام چیکار کنم؟ نگران من و رژیم با شما نباشید

صبحانه چی بخورم؟

فراموش نکنید که صبحانه مهمترین وعده غذایی است. اما فقط با این غذا مجاز به خوردن غذاهای خاصی مانند سفیده تخم مرغ، آب پرتقال، شیر سویا، چای سبز و سیب، نان تست، کیوی و لیمو هستید. برای اینکه بدانید هر روز چه بخورید، باید با یک پزشک و متخصص تغذیه مانند من و رژیم غذایی مشورت کنید.

ناهار چی بخورم؟

سوپ هایی مانند سوپ کلم، مرغ، هویج و اسفناج در این رژیم غذایی یکنواخت هفت روزه مجاز است. حتی می توانید عدس را بپزید و مزه دار کنید. قارچ هایی که سوپ شما را خوشمزه تر می کنند را فراموش نکنید.

شام چی بخورم؟

شاید بگویید با نخوردن شام می توان وزن کم کرد، اما این یک اشتباه است و هر سه وعده غذایی را باید حتی در یک رژیم غذایی یکنواخت داد. اگر به مرغ یا ماهی پخته شده ادویه های خوشمزه اضافه کنید، این غذا بسیار خوشمزه است. شاید عجیب به نظر برسد، اما میوه ها نیز در این وعده مجاز هستند. مثلا پاپایا که شبیه انبه هندی است را می توان خورد. یا از خوردن گوجه فرنگی و مقداری برگ کاهو غافل نشوید.

مزایا و مضرات غذا خوردن یکنواخت

درست است که یک رژیم غذایی یکنواخت می تواند به کاهش وزن کمک کند، اما تکرار یک وعده غذایی می تواند خسته کننده باشد و شما را از روال عادی خسته کند. چون هر روز باید یک وعده غذا بخوری !!!! توجه داشته باشید که بیشتر موادی که در رژیم غذایی یکنواخت استفاده می شود ملین هستند یا باعث یبوست می شوند !!!!!!!!!

با این حال، پیروی از یک رژیم غذایی یکنواخت مزایای زیادی دارد که عبارتند از:

    • به کاهش وزن سریع کمک می کند
    • باعث سم زدایی و عبور می شود
    • شما را از نظر روحی و جسمی به فردی قوی تبدیل می کند
    • این غذا بسیار ارزان است زیرا نیازی به خرید غذاهای مختلف نیست
    • رژیم غذایی یکنواخت به این دلیل است که بسیار ساده است و هیچ نوع غذایی در آن وجود ندارد
    • سیستم دفاعی بدن را تقویت می کند

با وجود همه این خوبی ها، بدی هایی وجود دارد که در این بخش به برخی از آنها می پردازیم:

    • می تواند باعث کمبود پروتئین، ویتامین ها و مواد معدنی در بدن شود
    • حتی پس از رژیم غذایی ممکن است اشتها را از دست بدهید
    • احتمال ترک غذا افزایش می یابد
    • بوی غذاهای دیگر می تواند شما را آزار دهد
    • مردم برای مدت طولانی گرسنه می مانند
    • از استرس و افسردگی رنج می برند
    • اسهال نیز باعث کم آبی بدن می شود
    • از سوی دیگر، یبوست می تواند اشتها را سرکوب کرده و سموم روده را افزایش دهد
    • مشکل رفلاکس یا سوزش سر دل تشدید می شود
    • نفخ و سوء هاضمه وجود دارد

به ندای بدن برای کاهش وزن گوش دهید

شاید با یک رژیم یکنواخت هفت روزه یا یک ماهه به وزن ایده آل خود برسید و چربی بدن خود را از بین ببرید. اما فراموش نکنید که این پایان راه نیست و بدن شما برای سلامتی و پایداری به مواد معدنی زیادی نیاز دارد. این را نیز بدانید که هر چه نتیجه راحت تر به دست آید، راحت تر از شر آن خلاص می شوید. پس بهتر است وقت خود را تلف نکنید و از یک رژیم غذایی سالم مانند رژیم و رژیم غذایی من پیروی کنید.

دیدگاهتان را بنویسید