استراحت و رژیم غذایی به مبارزه با استرس کمک می کند

یک خواب خوب شبانه، به شکل خواب عمیق و آرام، برای کمک به بهبودی بدن از استرس های روز و آماده کردن شما برای سختی های فردا ضروری است. اگر به طور منظم و شدید ورزش می کنید، این زمان خواب از اهمیت بیشتری برخوردار است، هم برای کمک به بهبودی بدن و هم برای کمک به عملکرد بهینه در طول ورزش.

استرس های فیزیکی که در حین ورزش ایجاد می شود، بدن را از پروتئین، آب و سایر مواد مغذی ضروری تخلیه می کند. اینها را می توان با مصرف پروتئین و اطمینان از هیدراتاسیون کافی پس از هر تمرین روتین تا حدودی احیا کرد. استرس ورزش و استرس عاطفی نیز نیاز به هورمون های خاصی را در بدن افزایش می دهد. مهمترین آنها کورتیزول است که در پاسخ به استرس توسط غدد فوق کلیوی ترشح می شود.

افزایش سطح کورتیزول برای موقعیت‌های فوری «پرواز یا جنگ» مورد نیاز است که می‌تواند به سرعت حل شود و به بدن اجازه می‌دهد استراحت کند و به حالت عادی بازگردد. ورزش شدید و منظم همراه با سبک زندگی پر استرس مدرن می تواند سطح کورتیزول را بسیار فراتر از آنچه برای یک تهدید فوری لازم است افزایش دهد. کورتیزول گلوکز را به بدن پمپ می کند تا ماهیچه ها را برای پاسخ به موقعیت های استرس زا آماده کند. افزایش مداوم سطح کورتیزول باعث افزایش قند خون می شود و می تواند سیستم ایمنی بدن را مختل کند.

مدیریت و کاهش استرس برای ترمیم آسیب و بازگرداندن تعادل هورمون ها در بدن مهم است. خواب عمیق و آرام به بدن کمک می کند تا تعادل هورمونی خود را بازگرداند و روند بهبودی انجام شود. در واقع، عضله، بافت و استقامتی که امیدوارید از تمرین به دست آورید، در هنگام خواب اتفاق می افتد. ورزش منابع را مصرف می کند و زمانی که در حال استراحت هستیم بدن آنها را بازیابی می کند.

وقتی خود را از خواب محروم می کنید، بدن خود را از زمان حیاتی برای ترمیم و بازسازی خود نیز محروم می کنید. نتیجه می تواند کاهش عملکرد باشد. ورزش های شدید و مکرر بدون استراحت بدن را به مرور زمان ضعیف می کند. مطالعات نشان می دهد که ورزشکاران کم خواب قدرت عضلانی کمتری دارند. این تأثیر آشکارا در کسانی که زود از خواب بیدار می شوند در مقایسه با کسانی که دیر به رختخواب می روند افزایش می یابد. بیدار شدن در ساعت 4:30 صبح ممکن است زمان خوبی برای ورزش به نظر برسد، اما می تواند به ضرر عملکرد و پیشرفت شما باشد.

البته تغذیه خوب نیز بخشی از عملکرد بدنی خوب است. غذاهایی را انتخاب کنید که ارزش غذایی و پروتئین بالایی دارند، که عناصر ضروری بدن برای ترمیم و بازسازی ماهیچه ها و بافت ها را فراهم می کند. خوردن یک رژیم غذایی خوب همچنین به تعادل مجدد کورتیزول و سایر هورمون ها کمک می کند. ترکیبی از تغذیه خوب و خواب خوب کلید عملکرد مطلوب در ورزش و زندگی روزمره است.

در نهایت، مقدار زیادی آب بنوشید. اگر به طور منظم ورزش می کنید، باید هیدراته بمانید، نه فقط در حین ورزش. کافئین یک ادرارآور طبیعی است. بنابراین، نوشیدن دو لیوان بلند سیاتل فینست در صبح، شما را برای کم آبی بدن در زمان نیاز به ورزش آماده می کند. پس از آن نوشیدن آب به جبران آب از دست رفته کمکی نمی کند. مقدار خاصی از آبی که باید در روز بنوشید به متغیرهای زیادی از جمله اندازه و سطح فعالیت شما بستگی دارد. اگر به طور منظم آب ننوشید، استرس بر بدن شما افزایش می یابد.