اصول اصلاح سبک زندگی برای بیکاری تخمدان چیست؟ (از رژیم غذایی تا دارودرمانی)


شعار اصلی زنانی که می خواهند سبک زندگی خود را برای بی حوصلگی تخمدان تغییر دهند، همکاری است. اگر از سندرم تخمدان پلی کیستیک PCOS به عبارت دیگر، اگر تنبل هستید، باید با هم کار کنید. نحوه برقراری ارتباط موثر با تیم پزشکی و هر بخشی که می تواند به شما در روند تشخیص و درمان کمک کند. بزرگترین اثر این همکاری کاهش علائم طبیعی اضطراب است که می تواند شما را بترساند و بر زندگی شخصی شما تأثیر منفی بگذارد.

خبر خوب این است که با تعامل به موقع و مناسب می توانید نگرانی های خود را مدیریت کنید و تصمیم آگاهانه تری در انتخاب بهترین روش درمانی بگیرید.

وارد اپلیکیشن شوید

شاید هنوز اپلیکیشن super girls Mint را دانلود نکرده باشید! باید بگوییم که ما بخش های مختلف این اپلیکیشن را برای شما طراحی کرده ایم رژیم تخمدان پلی کیستیک به آنها بستگی دارد. کافیست روی قسمت مورد نظر کلیک کنید و پس از پاسخ به چند سوال، رژیم غذایی مناسب را برای کنترل و درمان تنبلی تخمدان بگیرید.

با دانلود رایگان اپلیکیشن Mint از شر غذای تنبل تخمدان خلاص شوید

با دانلود رایگان اپلیکیشن Mint از شر غذای تنبل تخمدان خلاص شوید

اهداف تغییر زندگی من برای بیکاری تخمدان

◄ درک بهتر سندرم تخمدان پلی کیستیک

◄ تخصیص مراقبت متناسب با نیازهای فردی شما

◄ کاهش علائم

◄ بهبود سلامت عاطفی و روانی

◄ پیشگیری از بیماری های مرتبط با بی حالی تخمدان

◄ مراجعه به متخصص باروری برای بهبود باروری (در صورت تمایل بارداری با بیکاری تخمدان دارند)

تغییر عادات غذایی و افزایش فعالیت بدنی

درمان دارویی مناسب

تاثیر یک پزشک خوب در درمان کم کاری تخمدان

طبق تحقیقات انجام شده، زنانی که از تنبلی تخمدان رنج می برند و تحت مراقبت های پزشکی متخصص یا متخصصان مجرب و ماهر قرار می گیرند، نتایج بهتری نسبت به سایرین کسب می کنند.

از آنجایی که سندرم تخمدان پلی کیستیک علائم زیادی دارد، ترکیبی از درمان ها برای مدیریت این بیماری برای رسیدن به بهبودی مورد نیاز است. در واقع دقیقاً اینجاست که نقش یک پزشک با تجربه قوی تر می شود.

برای مدیریت و تغییر سبک زندگی برای کم کاری تخمدان، یک سری پزشک با شما تماس می گیرند که هر کدام در زمینه خاصی به شما کمک می کنند. این مجموعه شامل کارشناسان زیر می باشد:

  • پزشک عمومی (برای مراقبت های اولیه)
  • متخصص تغذیه (مدیریت مواد غذایی)
  • فیزیوتراپیست و مربی ورزشی
  • پرستار (برای ارائه آموزش های مرتبط با سندرم)
  • متخصص غدد (مربوط به تغییرات هورمونی)
  • متخصص زنان و زایمان (مراقبت های بهداشت باروری زنان)
  • متخصص باروری (مراقبت تخصصی صورت تلاش برای باردار شدن)
  • متخصص پوست (مراقبت های ویژه مربوط به آکنه و رشد موهای زائد)
  • روان درمانگر

چگونه می توانم سبک زندگی خود را برای بیکاری تخمدان تغییر دهم؟

برنامه تغییر سبک زندگی شما برای تنبلی تخمدان چیست؟

برنامه تغییر سبک زندگی شما برای تنبلی تخمدان چیست؟

فراموش نکنید که داشتن یک سبک زندگی سالم یکی از موثرترین روش های مدیریت بیکاری تخمدان است که از شدت علائم شما می کاهد. اما سبک زندگی سالم به چه معناست؟

یک رژیم غذایی متعادل با طیف وسیعی از مواد مغذی، کنترل وزن سالم، فعالیت بدنی و کاهش عادات بد مانند سیگار کشیدن و نوشیدن بیش از حد الکل مهمترین اصول تغییر یا سبک زندگی برای بی‌حالی تخمدان هستند.

اطمینان حاصل کنید که پیروی از یک رژیم غذایی سالم به شما این اطمینان را می دهد که مواد مغذی کافی دریافت می کنید.

مدیریت وزن سالم

اگر اضافه وزن دارید، از دست دادن 5 تا 10 درصد از وزن بدن تأثیر بسزایی در کاهش علائم سندرم دارد. در واقع، اگر به وزن مناسبی برسید، علائم زیر را تجربه نخواهید کرد:

  • کاهش سطح انسولین و تستوسترون
  • منظم کردن سیکل قاعدگی
  • بهبود باروری
  • کاهش رشد بیش از حد مو و آکنه
  • بهبود شرایط روحی و روانی

همچنین باید اضافه کنیم که کاهش وزن اضافی شما را از خطر ابتلا به دیابت و بیماری های قلبی عروقی محافظت می کند. نیازی به گفتن نیست که برخی از زنان مبتلا به این سندرم گزارش می دهند که وقتی به وزن مناسبی می رسند، هیچ علامتی ندارند. بنابراین، این علائم تنها زمانی بازگشت کردند که دوباره رشد کردند.

ورزش

ورزش، چه سبک و چه سنگین، بهترین راه برای درمان تنبلی تخمدان است.

ورزش، چه سبک و چه سنگین، بهترین راه برای درمان تنبلی تخمدان است.

فراموش نکنید که فعالیت بدنی منظم باید یکی دیگر از اهداف تغییر سبک زندگی شما برای بی‌حالی تخمدان باشد. مطالعات نشان داده اند که ورزش می تواند علائم را بهبود بخشد و خطر بیماری های مرتبط با این سندرم را کاهش دهد. تاکید می کنیم که ورزش مزایای زیر را برای زنان مبتلا به سندرم پلی کیستیک دارد:

  • افزایش سطح انرژی و نشاط
  • افزایش اعتماد به نفس و انگیزه
  • کاهش اضطراب و افسردگی
  • مقاومت به انسولین را کاهش دهید
  • چرخه قاعدگی را تنظیم می کند و باروری را بهبود می بخشد
  • به تثبیت وزن یا کاهش وزن کمک کنید

در بررسی ها مشخص شد که هر گونه فعالیت بدنی ممکن است تاثیری در بهبود علائم عدم فعالیت تخمدان داشته باشد. چه یک ورزشکار معمولی یا حرفه ای (بدنساز یا فردی که با وزنه کار می کند)، می توانید وضعیت فعلی خود را مدیریت کنید.

دارودرمانی و مدیریت بیکاری تخمدان

چندین روش درمانی دارویی وجود دارد که می توانید با راهنمایی پزشک خود برای کنترل علائم سندرم تخمدان پلی کیستیک استفاده کنید و به عنوان بخشی از برنامه تغییر زندگی برای بیکاری تخمدان در نظر بگیرید. این روش برای مدیریت علائمی مانند هوای نامنظممشکلات باروری، رشد بیش از حد مو، آکنه و افزایش وزن موثر هستند و شامل گزینه های زیر می شوند:

◄ قرص ضد بارداری

داروهای حساس کننده به انسولین مانند متفورمین

◄ هورمون هایی به نام گنادوتروپین

از درمان دارویی برای تغییر سبک زندگی برای تنبلی تخمدان غافل نشوید!

از درمان دارویی برای تغییر سبک زندگی برای تنبلی تخمدان غافل نشوید!

◄ داروهایی که تستوسترون را کاهش می دهند

◄ داروهای کاهش وزن

◄ داروهای ضد افسردگی

◄ داروهای ضد اضطراب

مهم: با کمی جستجو در اینترنت می توانید به راحتی اطلاعات دارویی مربوط به لیست فوق را بیابید.

تغییر سبک زندگی و تنبلی تخمدان با درمان های طبیعی و مکمل

بیش از 70 درصد از زنان مبتلا به کیست تخمدان در استرالیا که سعی در ایجاد تغییراتی در سبک زندگی خود برای کیست تخمدان دارند، از درمان های طبیعی و مکمل برای بهبود یک یا چند جنبه از وضعیت خود استفاده می کنند. بر اساس گزارش های ثبت شده، این زنان اغلب از روش های درمانی مطلوب برای بهبود وضعیت عمومی خود و درمان ناباروری و افسردگی کمک می گیرند.

بیشتر درمان های طبیعی شامل استفاده از مکمل هایی مانند ویتامین ها، مواد معدنی و روغن ماهی است. داروهای گیاهی به شکل چای، قرص یا شربت نیز مناسب هستند.

توجه داشته باشید که نوع درمان در این روش معمولاً به نگرانی اصلی فرد مبتلا بستگی دارد. به عنوان مثال، درمان رشد مو با درمان ناباروری متفاوت است. باید اضافه کنیم که مطالعات بسیار کمی در مورد اثرات درمان های طبیعی بر روی زنان مبتلا به سندرم تخمدان پلی کیستیک انجام شده است.

من با شما صحبت کردم

بیماری های شایع در زنان در سنین باروری ظاهر می شود و تأثیر بسزایی بر کیفیت زندگی از جمله سطح باروری و سلامت روان دارد. سندرم تخمدان پلی کیستیک یکی از شایع ترین آنهاست.

نکته مهم در مورد بیماری تنبلی تخمدان، تشخیص به موقع علائم و صحبت با پزشک و متخصص برای مدیریت این بیماری است. خوشبختانه هشیاری زنان مبتلا به این سندرم علائم را به میزان قابل توجهی کاهش داده و سبک زندگی را برای بی‌حالی تخمدان تغییر می‌دهد. پیروی از یک رژیم غذایی سالم، ورزش منظم، ترک عادت های بد مانند سیگار کشیدن و نوشیدن الکل از مهم ترین تغییراتی است که هر زنی باید در زندگی خود با سندرم PCOS در نظر بگیرد.

منبع: jeanhailes

به این مقاله چه امتیازی میدهید؟