اپیدمی ناگفته – کمبود ویتامین E

بر اساس داده‌های حاصل از مطالعه فرزندان فرامینگهام از دانشکده پزشکی هاروارد، واضح است که کمبود ویتامین D همه‌گیر وجود دارد که ممکن است خطر بیماری قلبی را افزایش دهد. (موضوعی برای مقاله دیگر؛ و همچنین در زیر در “به روز رسانی های” قبلی به آن اشاره شده است.) با این حال، تعداد کمی از مردم می دانند که کمبود اپیدمی جدی ویتامین E نیز وجود دارد. سرمقاله ای که همراه با بزرگترین مطالعه در مورد ویتامین E در تاریخ پزشکی است. (Am J Clin Nutr 2006 Nov; 84(5):1200-7) اظهار داشت که 93% مردان آمریکایی و 96% زنان آمریکایی این مدرک را ندارند. [pathetically low] مقدار توصیه شده رژیم غذایی 15 واحد بین المللی ویتامین E در روز.

واضح است که ما باید حداقل 30 تا 50 برابر آن (400 تا 1000 واحد بین المللی در روز) برای کاهش خطر بیماری های مزمن مصرف کنیم. مصرف این مقدار ویتامین E به شکل صحیح و متعادل با سایر ویتامین ها هم بی خطر و هم موثر است. بیشتر از چیزی که شرکت های داروسازی فکر می کنند. با این حال، به نفع اقتصادی شرکت‌های داروسازی است که مردم را از مصرف مکمل‌ها منصرف کنند تا بتوانند از داروهایی استفاده کنند که اغلب برای معکوس کردن بیماری انجام نمی‌دهند. سایر پزشکان سلامت از طریق «آموزش» به دیگران امرار معاش می‌کنند که می‌توانند همه چیز مورد نیاز خود را به تنهایی از غذای خود دریافت کنند. تحقیقات پزشکی خلاف این را نشان می دهد. مقدار ویتامین E و سایر ویتامین های مهم مورد نیاز برای کاهش خطر ابتلا به بیماری های مزمن را می توان تنها از طریق مکمل دریافت کرد.

متاسفانه بسیاری از پزشکان و افراد عادی این تصور غلط را دارند که ویتامین ها مانند مکمل ویتامین E ممکن است مضر باشند. به نظر می رسد اطلاعات نادرست در رسانه های خبری و مجلات سلامت در مورد “خطرات” مکمل ها منتشر می شود. یا از تحقیقات پزشکی اطلاعی ندارند و یا عمداً برای منافع خود افکار عمومی را گمراه می کنند. این تلاش بی وقفه برای متقاعد کردن مردم به عدم مصرف مکمل، بلکه دریافت تمام آنتی اکسیدان های خود به تنهایی از طریق غذا، حداقل غیراخلاقی و در بدترین حالت خطرناک است. به نظر می‌رسد ویتامین E بیش از هر ماده مغذی دیگری در خط آتش این مواد مغذی قرار دارد، احتمالاً به این دلیل که رایج‌ترین مکملی است که امروزه استفاده می‌شود. با وجود هزاران مطالعه پزشکی که فواید مکمل ویتامین E را نشان می‌دهد، چگونه است که هنوز اختلاف نظر و سردرگمی وجود دارد؟ دوزهای ویتامین E که تحقیقات نشان داده مفید هستند، فقط از طریق مکمل مناسب به دست می آیند.

تقریباً هر هفته یک مطالعه جدید در مورد فواید ویتامین E منتشر می شود. تقریباً همه فواید سلامتی یا مزایای بالقوه سلامتی را نشان می دهند. از آنجایی که ویتامین E یکی از محبوب‌ترین مکمل‌ها است، تنها زمانی است که یک مطالعه پزشکی یا گزارشی که یک اثر منفی احتمالی را نشان می‌دهد توسط رسانه‌ها گزارش می‌شود، یا به عنوان تیتر اخبار و/یا ترساندن مردم از مصرف این ویتامین باورنکردنی. یافته‌های منفی چند گزارش پزشکی در مورد ویتامین E یا بیش از حد مغرضانه بوده و سایر ویتامین‌های مهمی را که به طور هم‌افزایی با ویتامین E کار می‌کنند، طراحی ضعیفی دارند، یا اینکه هیچ علت و اثری از ویتامین E ندارند، برای سلامتی مضر محدود می‌کنند. مطالعات مربوط به ویتامین E که تأثیر منفی بالقوه واقعی را نشان داده اند اندک هستند، اما از اهمیت بیشتری در مورد تأثیر هم افزایی ویتامین های مختلف و همچنین اهمیت فرمولاسیون ویتامین E به ما شفافیت بخشیده است.

ویتامین ها باید با هم کار کنند تا فواید مطلوب داشته باشند:

مطالعاتی که سال ها پیش منتشر شد نشان داد که برای ادامه عملکرد ویتامین E به عنوان یک آنتی اکسیدان در بدن، سطوح کافی ویتامین C باید برای بازسازی (اهدا الکترون های بیشتر) به ویتامین E وجود داشته باشد تا بتواند از اکسیداسیون لیپیدها جلوگیری کند. هر مطالعه‌ای در مورد ویتامین E که شرکت‌کنندگان را از مصرف ویتامین C محدود می‌کند، این مطالعه را راه‌اندازی می‌کند تا چیزی بیشتر از چگونگی مصرف سریع ویتامین E و بازسازی نشدن آن برای ارائه مداوم فواید آنتی‌اکسیدانی نشان دهد. در مورد مزایای واقعی که می توان از مکمل های مناسب به دست آورد، چیزی به ما نمی گوید.

فرمولاسیون صحیح ویتامین E بسیار مهم است:

ویتامین E یک خانواده از مواد مغذی است. آلفا، دلتا و گاما توکوفرول ها و توکوترینول ها. بین ویتامین E مصنوعی (مشتق شده از نفت)، dl apha-tocopherol و ویتامین E طبیعی (بر پایه مواد غذایی)، d alpha-tocopherol تفاوت وجود دارد. گاما توکوفرول شکل مهمی از ویتامین E است که برای کاهش اکسیداسیون لیپیدها (کلسترول) در ارتباط با آلفا توکوفرول لازم است. (J Am Copll Cardiol. 1999 Oct:34(4):1208-15, Pro Natl Acad Sci USA, 1993 Mar 1:90(5):1771-5) علاوه بر این، مطالعات نشان داده است که افرادی که صرفاً با ویتامین مکمل می کنند E در شکل آلفا توکوفرول در معرض خطر کاهش سطح خونی نوع مهم ویتامین E، گاما توکوفرول است. (J Nutr. 2003 Oct:133(10):3137-40; J Nutr.1985 Jun:115(6):807-13) جریان خون متوسط ​​آمریکایی ها پنج برابر غنی تر از گاما توکوفرول از نظر آلفا توکوفرول است. و این تفاوت در بین افرادی که ویتامین E را به عنوان آلفا توکوفرول بدون گاما توکوفرول مصرف می کنند 20 برابر می شود.

در سال 2007، یک مطالعه منفی در مورد ویتامین E (که به عنوان “توجیه” پرونده علیه ویتامین E باقی مانده است) روشی را نشان می دهد که مردم می توانند برای گرفتن برخی تصمیمات ضعیف در مورد مکمل ها گمراه شوند. (جما 27 فوریه 2007). این یک مطالعه ناقص با داده های ناقص بود که به این نتیجه رسید که ویتامین های A و E “به طور قابل توجهی خطر مرگ و میر را افزایش می دهند.” این متاآنالیز (گزارش) کمک چندانی به درک مزایای ویتامین E نکرد، اما به ما نشان داد که چگونه داده‌ها و افکار عمومی را می‌توان دستکاری کرد. نویسندگان این متاآنالیز (که به خودی خود یک مطالعه نیست، بلکه مروری بر مطالعات منتشر شده قبلی است) 815 مطالعه قبلی را در مورد آنتی اکسیدان ها در نظر گرفتند، اما نتایج تنها 68 مورد از این مطالعات را برای تجزیه و تحلیل درج کردند. برخی از مطالعات حذف شده از گزارش آنها مزایای قابل توجه و کاهش مرگ و میر ناشی از مصرف مکمل ها را نشان دادند. سوگیری انتخاب به وضوح مشهود بود. نویسندگان اساساً مطالعاتی را که می‌خواستند «گیلاس» انتخاب کردند و دیگران را نادیده گرفتند تا بتوانند به نتیجه دلخواه خود برسند: ویتامین E می‌تواند شما را بکشد!

نویسندگان نتوانستند هیچ علت و معلولی را بین مصرف مکمل با ویتامین E و افزایش خطر مرگ ایجاد کنند، که این مطالعه را به یک مطالعه ضعیف تبدیل کرد. سالمندانی که می‌میرند می‌توانند به همین راحتی در اثر تصادفات، داروها، جراحی‌ها و غیره بمیرند… چه کسی می‌داند؟ یکی از محققان برجسته این گزارش را نزدیک به “انجام یک مطالعه کاهش دهنده کلسترول بدون اندازه گیری سطح کلسترول” توصیف کرد. علاوه بر این، میانگین مدت مطالعات بررسی شده 2.7 سال بود، بنابراین نتیجه مضحک که نویسندگان می خواستند عموم مردم باور کنند این بود که ویتامین E می تواند شما را (به نحوی) در کمتر از 3 سال بکشد!

سایرین بسیاری از مطالعات را که مزایای قابل توجهی از مکمل ویتامین E را نشان می دهد نادیده گرفتند. یکی از این مطالعات که توسط این محققان نادیده گرفته شد، مطالعه 10 نوامبر 2006 بود که در مجله آمریکایی تغذیه بالینی منتشر شد که بزرگترین مطالعه در مورد ویتامین E در اندازه گیری تاریخچه پزشکی است. آلفا توکوفرول در مردان سیگاری (Am J Clin Nutr 2006 Nov;84(5):1200-7) این مطالعه 29000 بیمار را به مدت بیش از 19 سال مورد بررسی قرار داد و شامل بیش از 13000 مرگ و میر شد، … تجزیه و تحلیل قابل توجه و منصفانه ای از ویتامین E و خطر ابتلا به این بیماری را ممکن ساخت. مرگ.

این مطالعه کاهش قابل توجهی را در مرگ و میر کلی در بیمارانی با بالاترین سطح آلفا توکوفرول خون نشان داد. به طور خاص، در طی یک دوره 19 ساله، مردانی که بالاترین سطح آلفا توکوفرول خون را داشتند، کاهش زیر را در علل مرگ نشان دادند:

سرطان پروستات 32% کاهش مرگ و میر

سکته مغزی ایسکمیک 37% کاهش مرگ و میر

سکته هموراژیک 35% کاهش مرگ و میر

سرطان ریه 21% کاهش مرگ و میر

“بیماری تنفسی 42 درصد کاهش مرگ و میر

نویسندگان این مطالعه مهم و قدرتمند اظهار داشتند: آلفا توکوفرول به عنوان یک آنتی اکسیدان اصلی محلول در چربی که از لیپیدها در برابر پراکسیداسیون محافظت می کند، قادر است رادیکال های آزاد جهش زا را از بین ببرد و از اکسیداسیون کلسترول LDL جلوگیری کند و این توانایی ها پیامدهای مهمی برای پیشگیری از سرطان زایی و تصلب شرایین … آلفا توکوفرول همچنین دارای چندین عملکرد مهم است که مستقل از فعالیت آنتی اکسیدانی آن است، از جمله تعدیل بیان ژن، افزایش پاسخ های ایمنی، سرکوب رگزایی تومور.

محققان همچنین توضیح دادند که اگرچه بیمارانی که از بیشترین مزایای سلامتی برخوردار بودند، سطوح خونی آلفا توکوفرول بالاتری داشتند، اما همین افراد دارای بالاترین سطح گاما توکوفرول نیز بودند، به این معنی که این افراد فرمول طبیعی ویتامین E را مصرف می‌کردند. dl-alpha-tocopherol بدون گاما-توکوفرول و توکوترینول ها. این مطالعه و سایر مطالعات مهم توسط رسانه ها نادیده گرفته می شود و بدیهی است که پزشکانی که به طور مداوم توسط شرکت های داروسازی ویزیت می شوند و آموزش می بینند.

مطمئناً ده ها هزار مطالعه وجود دارد که فواید مکمل های غذایی مختلف را گزارش می دهد. آنها هر دو ایمن و موثر هستند. اگر پزشکان و مردم به سادگی از آنالیزهای ضعیف طراحی شده که مکمل ویتامین E را تحقیر می کند و مطالعات مهم در مورد فواید مصرف ویتامین E به شکل آلفا توکوفرول و گاما توکوفرول (همراه با دلتا توکوفرول و توکوترینول های مخلوط) همراه با ویتامین C و ویتامین K، که توانایی های آنتی اکسیدانی ویتامین E را دوباره پر می کند، پس من معتقدم که نه تنها مردم به دارو کمتری نیاز دارند و بحران اقتصادی در صنعت مراقبت های بهداشتی را کاهش می دهند، بلکه مهمتر از آن مردم می توانند از این ویتامین لذت ببرند. سلامتی و شادی واقعی را می توان با تغذیه صحیح، ورزش و مکمل های مناسب با طیف کاملی از ویتامین ها و مواد معدنی با کیفیت به دست آورد.

ویتامین E، به شکل طبیعی (همانطور که در بالا توضیح داده شد)، به نظر می رسد حداقل تا 2000 واحد در روز بی خطر باشد. من شخصاً روزانه 800 واحد بین‌المللی از طیف کامل ویتامین E مصرف می‌کنم. زمانی که در طبابت بودم، حداقل این مقدار (اگر نه تا 1200 واحد ویتامین E) را به بیماران دیابتی توصیه می‌کردم. فرم طبیعی ویتامین E همراه با کوآنزیم Q10، عصاره انگور قرمز (عصاره هسته انگور و رسوراترول) و طیف کاملی از آنتی اکسیدان ها (کوئرستین، آلفا لیپوئیک اسید، عصاره زردچوبه، عصاره زیتون، عصاره چای سبز و غیره) ویتامین‌ها (B، C، D و K)، و مواد معدنی به شکل کلات، همگی به کاهش خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی، سکته مغزی، سرطان، بیماری آلزایمر، بیماری‌های ریوی و تقریباً هر بیماری مزمن دیگری کمک می‌کنند. بیماری های دژنراتیو، و همچنین کند کردن روند پیری، همه بدون عوارض جانبی داروها.