این اشتباهات قبل از خواب شما را چاق می کند!


7 اشتباه رایج قبل از خواب که باعث چاقی می شود!  اگر نمی خواهید چاق شوید این اشتباهات را قبل از خواب انجام دهید، با این اشتباهات قبل از خواب چاق می شوید خانم ها مراقب باشید: این اشتباهات قبل از خواب شما را چاق می کند!به گزارش مجله دلتا: در حالی که مردم در سراسر جهان با تغییر سبک زندگی خود دچار مشکلات چاقی می شوند، اکثر آنها فکر می کنند که رژیم غذایی نامناسب و سبک زندگی کم تحرک باعث افزایش وزن آنها شده است.

7 اشتباه رایج قبل از خواب که باعث چاقی می شود!  اگر نمی خواهید چاق شوید این اشتباهات را قبل از خواب انجام دهید، با این اشتباهات قبل از خواب چاق می شوید خانم ها مراقب باشید: این اشتباهات قبل از خواب شما را چاق می کند!

هنوز برای بسیاری از افراد مشخص نیست که ارتباط نزدیکی بین چاقی و عادات بد خواب وجود دارد. در این مقاله در مورد رابطه خواب و افزایش وزن صحبت می کنیم.

رابطه خواب و افزایش وزن

7 اشتباه رایج قبل از خواب که باعث چاقی می شود!  اگر نمی خواهید چاق شوید این اشتباهات را قبل از خواب انجام دهید، با این اشتباهات قبل از خواب چاق می شوید خانم ها مراقب باشید: این اشتباهات قبل از خواب شما را چاق می کند!

دیر غذا خوردن

مصرف غذا چند دقیقه قبل از خواب در شب منجر به افزایش سطح انسولین می شود. این فرآیند منجر به کاهش تولید هورمون ملاتونین و کاهش کیفیت خواب در شب می شود. برای جلوگیری از این مشکل توصیه می شود 3 ساعت قبل از خواب غذا بخورید.

7 اشتباه رایج قبل از خواب که باعث چاقی می شود!  اگر نمی خواهید چاق شوید این اشتباهات را قبل از خواب انجام دهید، با این اشتباهات قبل از خواب چاق می شوید خانم ها مراقب باشید: این اشتباهات قبل از خواب شما را چاق می کند!

قرار گرفتن در معرض نور در شب

این وضعیت علاوه بر تداخل در ترشح و تولید ملاتونین، باعث افزایش تولید هورمون کورتیزول نیز می شود. هورمون کورتیزول که با استرس مرتبط است، یکی از علل شناخته شده افزایش وزن است و بیشتر باعث چاقی شکمی می شود. خاموش کردن دستگاه های دیجیتال در شب و تاریک نگه داشتن اتاق برای بهبود کیفیت خواب در شب توصیه می شود.

7 اشتباه رایج قبل از خواب که باعث چاقی می شود!  اگر نمی خواهید چاق شوید این اشتباهات را قبل از خواب انجام دهید، با این اشتباهات قبل از خواب چاق می شوید خانم ها مراقب باشید: این اشتباهات قبل از خواب شما را چاق می کند!

نوشیدن الکل در اواخر شب

متخصصان می گویند افرادی که الکل مصرف می کنند حتی با ورزش و رژیم غذایی هم نمی توانند وزن کم کنند زیرا این نوشیدنی پرکالری باعث افزایش چربی شکم می شود. متخصصان تغذیه تاکید می‌کنند که چون کالری مایع احساس سیری نمی‌کند، فرد تمایل بیشتری به خوردن آن دارد و این باعث افزایش وزن می‌شود.

پیش از این، محققان دریافته بودند که اعتیاد به الکل همان نواحی از مغز را تحریک می کند که با مصرف بیش از حد مرتبط است و بنابراین این احتمال وجود دارد که اعتیاد به چنین موادی تمایل به پرخوری را برای یک فرد افزایش دهد و خطر چاقی را به همراه داشته باشد.

7 اشتباه رایج قبل از خواب که باعث چاقی می شود!  اگر نمی خواهید چاق شوید این اشتباهات را قبل از خواب انجام دهید، با این اشتباهات قبل از خواب چاق می شوید خانم ها مراقب باشید: این اشتباهات قبل از خواب شما را چاق می کند!

ورزش در شب

درست است که کم تحرکی عامل چاقی است، ورزش زیاد در شب نیز عامل افزایش دمای بدن و مهار ترشح ملاتونین است.

7 اشتباه رایج قبل از خواب که باعث چاقی می شود!  اگر نمی خواهید چاق شوید این اشتباهات را قبل از خواب انجام دهید، با این اشتباهات قبل از خواب چاق می شوید خانم ها مراقب باشید: این اشتباهات قبل از خواب شما را چاق می کند!

ورزش در شب همچنین می تواند منجر به ترشح بیش از حد دوپامین و کورتیزول شود و باعث مشکلات خواب شود. 3 ساعت قبل از رفتن به رختخواب باید از ورزش های سنگین اجتناب کرد.

7 اشتباه رایج قبل از خواب که باعث چاقی می شود!  اگر نمی خواهید چاق شوید این اشتباهات را قبل از خواب انجام دهید، با این اشتباهات قبل از خواب چاق می شوید خانم ها مراقب باشید: این اشتباهات قبل از خواب شما را چاق می کند!

اتاق گرم

اگر می خواهید راحت بخوابید، بهتر است حتی اگر آدم سردی هستید دمای اتاقتان را پایین بیاورید. بر اساس تحقیقات جدید موسسه بین المللی بهداشت، اگر در اتاق سرد بخوابید، بدن شما کالری بیشتری می سوزاند و برای سلامتی شما مفید است.

7 اشتباه رایج قبل از خواب که باعث چاقی می شود!  اگر نمی خواهید چاق شوید این اشتباهات را قبل از خواب انجام دهید، با این اشتباهات قبل از خواب چاق می شوید خانم ها مراقب باشید: این اشتباهات قبل از خواب شما را چاق می کند!

زمان خواب نامنظم

شاید بهانه افراد ناموفق برای کم خوابی، نداشتن زمان کافی برای خواب باشد، زیرا اولویت های خود را اشتباه انتخاب کرده اند. خواب کافی برای سلامتی شما مهم است. ارتباط قوی بین مشکلات سلامتی و کم خوابی در بسیاری از مطالعات ثابت شده است.

بر اساس گزارشی که رویترز منتشر کرده است، مردانی که کم خواب هستند بیشتر در معرض ابتلا به دیابت و چاقی هستند. اگر به موضوعات سلامتی علاقه دارید، بهترین منابع غذایی ویتامین E را بخوانید.