باور کن! با ۲ دقیقه ورزش به دیابت مبتلا نمی شوید!


با ۲ دقیقه ورزش، دیگر دیابت نداریم!

به گزارش اقتصاد نیوز: در حالی که ممکن است به دلیل شغل و زندگی نامناسب، پیاده روی طولانی برای همه افراد امکان پذیر نباشد.

اما نتایج مطالعات جدید نشان می دهد که تنها دو دقیقه پیاده روی می تواند تاثیر مثبتی بر کنترل سطح قند خون داشته باشد و فرد را از خطر ابتلا به دیابت نوع 2 محافظت کند.

در یک تجزیه و تحلیل نسبتاً بزرگ از هفت مطالعه، تأثیر نشستن طولانی در مقابل راه رفتن سبک یا ایستادن بر شاخص‌های سلامت متابولیک قلب مورد بررسی قرار گرفت.

شرکت کنندگان به دو گروه تقسیم شدند. از یک گروه خواسته شد به ازای هر 20 تا 30 دقیقه نشستن تنها دو تا پنج دقیقه راه بروند و از گروه دیگر خواسته شد که پس از 20 تا 30 دقیقه همان دو تا پنج دقیقه بایستند.

باور کن!  با ۲ دقیقه ورزش به دیابت مبتلا نمی شوید!

در هر دو مطالعه افراد مبتلا به دیابت و افراد بدون دیابت حضور داشتند. پنج مطالعه دیگر شامل افرادی بود که سابقه دیابت نداشتند.

کارشناسان دریافته اند که حتی چند دقیقه پیاده روی کوتاه و آهسته برای کاهش سطح قند خون کافی است.

به طور خاص، آنها مشاهده کردند که 60 تا 90 دقیقه بعد از غذا راه رفتن (زمانی که سطح قند خون در اوج است)، با تغییرات تدریجی تر در سطح قند خون در مقایسه با نشستن. یا ایستاده همراهی

این برای افراد مبتلا به پیش دیابت یا نوع دیگری از دیابت که می خواهند از تغییرات شدید قند خون اجتناب کنند، مهم است.

مطالب پیشنهادی: پیشگیری از دیابت، ورود به بیماری شیرین ممنوع!