با مصرف این غذاها در طول روز گرسنگی را از بین ببرید – دکتر رویا خادمیان


با مصرف این غذاها در طول روز گرسنگی را از بین ببرید

اگر به دلیل گرسنگی ناگهانی اغلب میان وعده می خورید ، وقت آن است که رژیم خود را مرور کرده و مکمل غذایی را به رژیم غذایی خود اضافه کنید تا در طول روز احساس گرسنگی نکنید.

غذاهای رضایت بخش ، غذاهای کامل و فرآوری نشده ای هستند که حاوی مواد مغذی مانند فیبر ، پروتئین و چربی های سالم هستند. در این مقاله شما را با چهار غذای سالم و در عین حال لذت بخش آشنا می کند که می توانید از آنها برای مهار گرسنگی تا حد زیادی استفاده کنید.

۱بهآجیل

آجیل ها به دسته غذاهای پر کننده تعلق دارند و می توانند بدون نگرانی در رژیم غذایی سالم گنجانده شوند. آجیل سرشار از اسیدهای چرب امگا 3 و 6 ، غنی از مواد مغذی مانند کلسیم است و هر سه ماده مغذی حاوی پروتئین ، کربوهیدرات و چربی است. ترکیبی از آجیل های مختلف مانند گردو ، بادام و فندق را امتحان کنید. مصرف این نوع آجیل طیف وسیعی از مواد مغذی را برای شما فراهم می کند.

۲بهماهی

میزان بالای پروتئین و امگا 3 موجود در ماهی های چرب (مانند ماهی تن یا ماهی آزاد) راهی عالی برای جلوگیری از گرسنگی است. اسیدهای چرب موجود در غذاهای دریایی سلامت قلب را تقویت کرده و از مغز حمایت می کند. جالب است بدانید ماهی علاوه بر خاصیت اشباع ، در تقویت و بهبود روحیه نیز مثر است!

۳بهتخم مرغ

تخم مرغ منبع عالی پروتئین با کیفیت بالا است. مطالعه ای در سال 2011 میزان اشباع افرادی را که برای ناهار تخم مرغ ، مرغ و سیب زمینی مصرف می کردند ، مورد آزمایش قرار داد. این مطالعه نشان داد که تخم مرغ تأثیر اشباع قابل توجهی بیشتری نسبت به سیب زمینی دارد! برای استفاده کامل از ارزش تغذیه ای تخم مرغ ، باید از زرده و سفیده تخم مرغ برای دریافت امگا 3 و حداکثر پروتئین استفاده کنید.

۴بهسبزیجات

مطالعات نشان می دهد که اگرچه سبزیجات فیبر بالایی دارند ، اما به راحتی می توانند مصرف غذا را افزایش دهند. سعی کنید نیمی از بشقاب خود را با سبزیجات پر کنید (با سبزیجات برگ دار شروع کنید ، سپس سبزی دیگری را با رنگ های مختلف امتحان کنید). خوردن سبزیجات به شما کمک می کند احساس سیری و تعادل بیشتری در مصرف سایر مواد مغذی داشته باشید.

دیدگاهتان را بنویسید