برای تقویت مو چه کنیم؟


همه ما دوست داریم موهایی سالم، قوی، براق، جذاب و البته زیبا داشته باشیم. دستیابی به این هدف ممکن است در ابتدا دشوار به نظر برسد، زیرا بسیاری از افراد مشکلات مختلفی با موهای خود دارند. ژنتیک در نوع، استحکام و حجم مو نقش دارد، اما این بدان معنا نیست که شما هیچ کنترلی روی موهای خود ندارید. این مقاله تمام اطلاعات در مورد تقویت مو برای افزایش رشد، سلامت، زیبایی مو و علل ضعف مو و درمان آن به شما لذت می بریم. ما از انتخاب محصولات خوشحالیم مراقبت از مو کمکت کن و برو بیرون خرید فروشگاه اینترنتی اریک اکیپ سرگرم کننده

عوامل زیادی می تواند تأثیر بگذارد سلامت مو ممکن است نقشی داشته باشد، اما 5 مورد اصلی که در ضعیف شدن مو نقش دارند عبارتند از:

مدل موی بیش از حد

کشیدن بیش از حد مو، استفاده مکرر از رنگ های شیمیایی و استفاده از وسایل نجس می تواند در دراز مدت باعث ضعیف شدن موها شود. اکستنشن مو باعث ایجاد استرس در ساقه مو می شود و می تواند آن را ضعیف کند. رنگرزی، پرایمینگ، استفاده بیش از حد از حرارت برای اصلاح، فر کردن و خشک کردن همه به کوتیکول که لایه محافظ بیرونی مو است آسیب می رساند.

عدم تعادل هورمونی

مشکلات هورمونی مانند پرکاری تیروئید (پرکاری تیروئید) و کم کاری تیروئید (کم کاری تیروئید) باعث ضعیف شدن موها می شود. همچنین در شرایطی مانند PCOS (سندرم تخمدان پلی کیستیک)، زنان می توانند طاسی پوست سر مردانه را تجربه کنند.

رژیم غذایی ناکافی و کمبود ویتامین

تغذیه سالم و رژیم غذایی مناسب برای داشتن موهایی سالم و قوی بسیار مهم است. کمبود ویتامین های A، D، E، آهن، روی، بیوتین، نیاسین، اسید فولیک، سلنیوم و پروتئین می تواند مو را ضعیف کند.

· بیماری زمینه ای

طبق چرخه طبیعی مو، موهای شما رشد می کنند، سپس استراحت می کنند و می ریزند تا با موهای جدید جایگزین شوند. اما برای افرادی که مشکلات سلامتی مانند ذات الریه دارند، فاصله بین مراحل طولانی است و باعث ریزش مو و ریزش مو می شود.

یکی از ساده ترین راه ها برای بررسی ضعیف بودن موهایتان این است که به آرامی یک تار مو را بکشید و آن را از دو طرف بکشید. اگر موهای کشیده شده به راحتی شکسته یا شکسته می شود، نشان دهنده این است که موهای ضعیفی دارید و باید راه حلی برای تقویت آن پیدا کنید.

مسائل ژنتیکی

یکی از عواملی که در استحکام موها نقش دارد، مسائل ژنتیکی است. اگرچه بسیاری از افراد بر این باورند که برای این موارد نمی توان راه حلی ارائه کرد، اما مشاهده شده است که برخی از روش های شرح داده شده در این مقاله به تقویت موهای این افراد نیز کمک می کند. اهمیت این روش ها در ماهیت بدون عارضه آنهاست، بنابراین می توانید به راحتی این روش ها را امتحان کنید تا به روش مورد نظر خود برسید.

اگر فولیکول های موی شما ضعیف باشد، علائمی نشان می دهد که شایع ترین این علائم عبارتند از:

استحکام کششی کم فولیکول های مو:

به این ترتیب با کشیدن موها به راحتی می توان موها را جدا کرد.

ظاهر بد مو:

موهای خشک، رنگ پریده و رنگ پریده

ریزش بیش از حد طبیعی مو:

ریزش غیر طبیعی مو (بیش از 100 تار در روز) یکی دیگر از نشانه های ضعیف شدن ریشه مو است.

موخوره و شکستگی مو

1. سطح ابزارهای حرارتی را در موها کاهش دهید

سشوارها، اتوهای فر کننده، بیگودی ها، بیگودی ها، بابلون و سایر بخاری های حالت دهنده مو می توانند اثرات مضر و مخربی بر روی مو داشته باشند، به خصوص اگر موهای شما نازک، خشک یا شکننده باشد. گرمای بیش از حد می تواند مو را ضعیف کند، به ساقه مو آسیب برساند یا آن را باد کند.

برای به حداقل رساندن آسیب ناشی از خشکی مو، محققان توصیه می کنند که سشوار را حدود 15 سانتی متر از موهای خود دور کنید. همچنین، آن را به طور مکرر حرکت دهید و حرارت را فقط روی یک قسمت از موهای خود متمرکز نکنید.

استفاده از سشوار و سایر ابزارهای حالت دهنده حرارتی را به 2 یا 3 بار در هفته محدود کنید، بنابراین به موهای خود زمان می دهید تا بهبود یابند. برای کاهش آسیب مو، دمای سشوار و سایر تجهیزات آرایش مو را روی کمترین دمای ممکن تنظیم کنید. شما همچنین می توانید از محصولات محافظ حرارتی برای به حداقل رساندن آسیب به مو استفاده کنید.

2. مقدار زیادی ویتامین بنوشید

موهای شما مانند سایر قسمت های بدن شما برای سالم ماندن و قوی ماندن به ویتامین ها و مواد معدنی خاصی نیاز دارند. تحقیقات نشان داده است که ارتباط قوی بین کمبودهای تغذیه ای و ریزش مو وجود دارد. مهمترین ویتامین ها و مواد معدنی موثر در رشد و سلامت مو عبارتند از:

این ویتامین در سیب زمینی شیرین، هویج، کدو حلوایی، اسفناج، شیر، تخم مرغ و ماست یافت می شود.

  • ویتامین ها ب:

این ویتامین ها را می توان در زرده تخم مرغ، جگر، ماهی قزل آلا، آووکادو، آجیل و دانه ها و محصولات لبنی یافت.

مرکبات، توت فرنگی و میوه های دلمه ای منابع خوبی از این ویتامین هستند.

این ویتامین در ماهی های چرب، زرده تخم مرغ و برخی از غذاهای غنی شده مانند شیر و آب پرتقال یافت می شود.

منابع خوب این ویتامین عبارتند از: تخمه آفتابگردان، بادام، اسفناج و آووکادو.

در صدف می توانید غذاهای دریایی، تخم مرغ و تخم مرغ، گوشت قرمز، عدس و اسفناج را پیدا کنید.

منابع خوب روی شامل صدف، گوشت گاو، دانه کدو تنبل و عدس است.

برای تقویت و تجدید موهای خود، اگر مواد مغذی مورد نیاز بدن از طریق غذاهایی که می خورید کافی نیست، می توانید از مولتی ویتامین ها و مکمل های حاوی این ویتامین ها و مواد معدنی استفاده کنید.

با این حال، مهم است که به یاد داشته باشید که مصرف بیش از حد مکمل ها و ویتامین ها می تواند سلامت شما را تهدید کند و گاهی اوقات باعث حمله قلبی شود.

3. مصرف پروتئین مناسب

در رژیم غذایی، مصرف پروتئین زیاد برای رشد سریع و تقویت مو مهم است، زیرا فولیکول ها عمدتاً از پروتئین تشکیل شده اند. تحقیقات نشان داده است که کمبود پروتئین در رژیم غذایی منجر به نازک شدن مو و ریزش مو می شود.

غذاهای غنی از پروتئین که به بهبود سلامت مو کمک می کنند عبارتند از:

  • تخم مرغ
  • ماهی هایی مانند ماهی خال مخالی (یا ماکارونی) و سالمون
  • آجیل و دانه ها
  • گوشت ها بدون چربی و بدون چربی
  • اسفناج و کلم
  • لوبیا و حبوبات

4. موها را با آب سرد بشویید

شستن مو با آب بسیار داغ می تواند به ریشه و کوتیکول مو آسیب برساند. بخار موجود در حمام باعث باز شدن کوتیکول های مو می شود که باعث خشک شدن و شکننده شدن مو می شود و آن را شکننده تر می کند.

برای محافظت و حفظ سلامت موهای خود، آن ها را با آب ولرم بشویید و در نهایت آب سرد را روی موها و پوست سر خود بپاشید. از کوتیکول مو محافظت می کند و باعث می شود مو راحت تر رطوبت خود را حفظ کند و در نتیجه باعث تقویت مو می شود.

5. از آلوئه ورا برای مو و پوست سر استفاده کنید

آلوئه ورا سرشار از ویتامین های A، C و E است که به رشد سلول های سالم مانند سلول های مو کمک می کند. آلوئه ورا همچنین حاوی ویتامین B12 و اسید فولیک است که هر دو برای سلامت و شادابی مو مفید هستند.

دستیابی به موهای قوی و سالم مستلزم رعایت نکات زیادی است. استفاده کمتر از وسایل حالت دهنده مو، اجتناب از شستشوی زیاد و استفاده از ماسک مو و روغن های درمانی در حفظ سلامت و استحکام مو موثرتر است. داشتن یک رژیم غذایی متعادل شامل ویتامین ها، مواد معدنی و منبع پروتئین می تواند به بهبود سلامت مو و پوست سر شما کمک کند.

برای مشاهده و کسب اطلاعات از انواع برندهای معروف و همچنین استعلام قیمت محصولات مراقبت از مو می توانید به سایت ما به نشانی www.irictajhiz.com دیدن.