برای کاهش وزن چه بخوریم؟ معرفی 15 غذای موثر


برای کاهش وزن چه بخوریم؟ این سوالی است که بسیاری از افراد برای خلاص شدن از شر چربی های انباشته شده در اطراف شکم می پرسند. برای بسیاری از افراد، از دست دادن چربی شکم کار سختی است.
قبل از هر چیز باید در نظر داشته باشید که چاقی و چاقی در ناحیه اطراف شکم می تواند خطر ابتلا به بسیاری از بیماری ها را افزایش دهد. اما نباید انگیزه خود را برای ایجاد استراتژی های مناسب برای چاق شدن در این زمینه از دست بدهید. خوشبختانه راه های بسیار خوبی برای خلاص شدن از شر این چربی ها وجود دارد تا بتوانید کاهش اندازه مناسب را تجربه کنید. در ادامه این مقاله به راهکارهای تغذیه ای برای کاهش چربی دور شکم می پردازیم. با ما بمان.

خواص ضروری مواد غذایی برای لاغری شکم

برای اینکه بدانیم برای کاهش وزن چه بخوریم، ابتدا باید اجزای مشترک آنها را بشناسیم. بسیاری از غذاهایی که در زیر معرفی می کنیم دارای ویژگی های زیر هستند:

  • فیبر بالا
  • پروتئین بالا
  • چربی غیر اشباع بالا

برای کاهش وزن چه بخوریم؟

امروزه تحقیقات زیادی برای یافتن غذاهایی که به کاهش چربی شکم کمک می کنند در حال انجام است. اما در حال حاضر، در مورد انتخاب غذا در میان منوهای غذایی وسوسه انگیز، باید عاقلانه انتخاب کنیم.

برای کاهش وزن چه بخوریم

برای از بین بردن چربی شکم و داشتن کمری باریک به یک رویکرد چندوجهی نیاز است. برای سوزاندن کالری زیاد، تقویت قلب و تقویت عضلات شکم، به سبک زندگی فعال و برنامه ورزشی مناسب نیاز دارید. اما همچنین رویکرد درستی را برای تغذیه در پیش گرفته و تقریباً هر راه حلی را در اولویت قرار می دهد.

یک رژیم غذایی سالم شامل مقدار زیادی غذاها و تنقلات سالم است. همچنین باید توجه داشت که برای داشتن شکمی صاف نیاز به غذاهای خاصی وجود دارد. پس به طور کلی باید بر اساس نیاز بدن پیش رفت و غذاهای سالم و متنوع را به صورت متعادل مصرف کرد.
اما در ادامه این مقاله می خواهیم به معرفی غذاهایی بپردازیم که در سایز شکم را کم کنید آنها کمک زیادی می کنند. با ما بمان.

1. با ماست یونانی سایز شکم را کم کنید

البته ماست یونانی به تنهایی نمی تواند باعث کاهش وزن شود. اما انتخاب نوع طبیعی، بدون شیرین کننده و افزودنی عوارض زیادی دارد. ماست یونانی به دلیل خواص پروبیوتیکی که دارد به هضم بهتر غذا کمک می کند. علاوه بر بهبود هضم، پروبیوتیک ها می توانند به از بین بردن نفخ نیز کمک کنند.
ماست یونانی سرشار از پروتئین است و می تواند تاثیر زیادی در تثبیت سطح قند خون داشته باشد. همچنین به شما احساس سیری می دهد و مدت بیشتری شما را سیر نگه می دارد.

برای آشنایی بیشتر با تاثیرات ماست یونانی در کاهش وزن، حتما مقاله لاغری با ماست یونانی را مطالعه کنید.

2. برای کاهش وزن کینوا بخورید

ما گزینه های مختلفی در اطراف خود داریم تا بفهمیم برای کاهش وزن چه بخوریم. دانه ها یکی از غذاهایی هستند که فواید زیادی برای بدن دارند. کینوا یکی از این دانه هاست. این دانه فاقد گلوتن و سرشار از پروتئین و فیبر است. غلات کامل جایگزین خوبی برای آرد، پاستا و برنج سفید تصفیه شده هستند.

3. بادام برای لاغری معده

برای کاهش وزن چه بخوریم

بادام زمینی گزینه خوبی برای کاهش وزن است. اما بادام یکی از بهترین آجیل ها برای لاغری معده است. بادام سرشار از پروتئین، فیبر و چربی های تک غیراشباع است. گزینه خوبی برای تنظیم قند خون است و می تواند کلسترول بد را کاهش دهد. البته سعی کنید بادام شور و شیرین مصرف نکنید و نوع آن را بدون افزودنی تهیه کنید.

4. لوبیا قرمز پخته شده

لوبیا قرمز پخته یکی از دانه های خوب برای رفع بسیاری از نیازهای بدن است. می توانید دانه ها را به عنوان یک میان وعده خوب مصرف کنید تا کالری کمتری بسوزانید، اما در عین حال فیبر، پروتئین و آهن را نیز تامین کنید.

5. لاغری شکم با تخم مرغ

یک منبع عالی پروتئین تخم مرغ است. خوردن صبحانه با تخم مرغ می تواند به شما کمک کند در طول روز احساس سیری بیشتری داشته باشید. تخم مرغ گزینه خوبی برای تامین آمینو اسیدهای ضروری بدن است. افرادی که می خواهند شکمی قوی و 6 تکه داشته باشند، باید تخم مرغ را در برنامه غذایی ورزشی خود قرار دهند.

مقاله رژیم غذایی مناسب برای بسته های جنسی را بخوانید تا 6 راه حل برای ناراحتی معده را تجربه کنید.

6. ماهی قزل آلا

برای اینکه بدانیم برای کاهش وزن چه بخوریم، باید موارد متفاوتی را در نظر بگیریم.
ماهی های چرب گزینه های خوبی برای رفع بسیاری از نیازهای بدن هستند. سالمون یکی از بهترین ماهی های چرب و منبع عالی پروتئین است. همچنین سرشار از اسیدهای چرب امگا 3 است. ماهی چرب در هضم بهتر، کمک به کنترل قند خون و کاهش اشتها موثر است. شما می توانید از کنسرو ماهی قزل آلا وحشی برای این منظور استفاده کنید.

7. برای کاهش چربی شکم از روغن زیتون استفاده کنید

یکی از رایج ترین گزینه های غذایی مدیترانه ای روغن زیتون است. روغن زیتون تاثیر زیادی در افزایش کلسترول خوب دارد. همچنین به چربی سوزی کمک می کند. بهتر است غذای سرخ شده خود را با مقدار بسیار کمی روغن زیتون برای سرخ کردن آماده کنید.
همچنین یک گزینه عالی برای تهیه سس سالاد است، اما نمی توانید در آن زیاده روی کنید.

8. انواع توت برای لاغری معده

توت ها بسیار متفاوت هستند. توت ها سرشار از فیبر هستند. زغال اخته، تمشک، توت، گیلاس، و قرمز، آبی یا سفید وجود دارد. آنها سرشار از فیبر هستند و مواد مغذی زیادی را برای بدن فراهم می کنند. برای سیر کردن و تامین فیبر می توانید از آن برای تنقلات استفاده کنید. اما باید به خاطر داشته باشید که میوه ها نیز حاوی قند هستند و نباید در مصرف آنها زیاده روی کرد.

9. سبزیجات با برگ پهن

سبزیجات پهن برگ گزینه های خوبی برای کاهش وزن و چربی شکم هستند. اسفناج یکی از سبزیجات برگدار است که کالری بسیار کمی دارد. اما سرشار از فیبر، کلسیم و بسیاری از مواد مغذی است. سعی کنید این نوع سبزیجات را به صورت خام یا پخته بین وعده های غذایی مصرف کنید.

10. آووکادو برای کاهش سایز شکم

آووکادو سرشار از چربی های اشباع نشده و پتاسیم است. این میوه می تواند ساعت ها گرسنگی و پرخوری را مهار کند. می توانید از آن برای انواع غذاها استفاده کنید.

11. شیک پروتئین بخورید

نوشیدنی های پروتئینی راهی عالی برای دریافت پروتئین مورد نیاز بدن شما هستند.
داشتن پروتئین کافی در رژیم غذایی می تواند به بهبود متابولیسم شما کمک کند. همچنین اشتها را کاهش می دهد که به نوبه خود باعث کاهش چربی اطراف شکم می شود.

12. سرکه سیب را به غذای خود اضافه کنید

سرکه سیب حاوی اسید استیک است.
مطالعات متعدد نشان داده است که اسید استیک می تواند چربی بدن را کاهش دهد. برای این منظور معمولا توصیه می شود روزانه یک قاشق غذاخوری سرکه سیب را به سالاد اضافه کنید.

13. نوشیدنی و آب

برای کاهش وزن چه بخوریم

نوشیدن آب سه اثر بالقوه در صاف کردن معده دارد:

یا نه به افزایش متابولیسم بدن کمک می کند و منجر به کاهش وزن کلی بدن می شود.

غالبا نوشیدن آب و مایعات کافی قبل از غذا خوردن می تواند به شما کمک کند احساس سیری کنید. در نتیجه کالری کمتری می سوزانید.

سوم نوشیدن آب می تواند به درمان یبوست و کاهش نفخ کمک کند. یبوست یکی از علل موثر چاقی است.

سعی کنید قبل از هر وعده غذایی یک لیوان بزرگ آب بنوشید. همیشه توصیه می شود که دمای آب یکسان باشد. این راه حل شما را به هدفتان نزدیکتر می کند.

14. دانه کتان برای لاغری دور شکم

ما گزینه های مختلفی داریم تا بفهمیم برای کاهش وزن چه بخوریم. بذر کتان یک گزینه عالی برای چربی سوزی و کاهش وزن است. این دانه سرشار از فیبر است و برای مدت طولانی احساس سیری ایجاد می کند. کالری کمی دارد و فواید زیادی برای بدن دارد.
دانه کتان به تنظیم قند خون و کاهش وزن کمک می کند. همچنین می تواند چربی بسوزاند و به پیشگیری از چاقی کمک کند. مصرف بذر کتان عارضه ای ندارد اما بهتر است از آن به صورت متعادل استفاده شود.

15. از دارچین استفاده کنید

ادویه ها گزینه دیگری است که می توان از آن برای سوزاندن چربی های اطراف معده استفاده کرد. دارچین یکی از بهترین ادویه هایی است که می توانید برای کوچک کردن شکم از آن استفاده کنید. دارچین حاوی کورکومین است و خاصیت ضد التهابی دارد. به همین دلیل به از بین بردن توده چربی کمک می کند. می توانید از این ادویه برای تهیه بسیاری از غذاها و میان وعده ها استفاده کنید.

آیا می دانید برای کاهش وزن چه بخورید؟

برای دستیابی به کاهش وزن، باید چندین استراتژی را با هم ایجاد کنید. باید در نظر داشته باشید که یک رژیم غذایی خاص یا دو غذای خاص هرگز نمی تواند کاهش وزن را تضمین کند. برای کاهش وزن، باید از یک رژیم غذایی متعادل پیروی کنید که شامل انواع غذاهای سالم باشد. اما تعداد کالری و مقدار مصرفی آنها متناسب با نیاز بدن شماست.

منابع: better.org & healthline

این مقاله توسط تیم تحریریه از منابع مختلف گردآوری شده و صرفا جهت اطلاع شما از موضوع مورد بحث تهیه شده است. ما هیچ گونه تبلیغ یا رد این مورد را تضمین نمی کنیم.

دیدگاهتان را بنویسید