برنامه تغذیه برای ورزشکاران سه گانه و مکمل های غذایی برای عملکرد بهتر

ورزشکاران سه گانه زنان، مانند اکثر ورزشکاران مدرن، از پیشرفت های علمی و تغذیه ای که در ورزش و دو و میدانی حاصل شده است، بهره مند شده اند. مشکلات قدیمی ورزش مانند کمبود انرژی، گرفتگی عضلات و صدمات درمان نشده است، اما پاسخ به چرایی بروز آنها و نحوه تلاش و پیشگیری از آنها در نهایت پاسخ داده شده است.

گلیکوژن

مواقعی وجود دارد که همه ورزشکاران زن سه‌گانه چیزی را تجربه می‌کنند که به عنوان “bonk” یا bonking شناخته می‌شود. علیرغم نام خنده‌دار یا ابهامی که به ذهن می‌رسد، تجربه بندکشی چندان سرگرم کننده نیست، بلکه به معنای تمام شدن انرژی یا برخورد به ضرب المثل “دیوار آجری” است.

ورزشکاران سه گانه می خزند زیرا بدن آنها ذخایر گلیکوژن خود را از طریق فعالیت بدنی مصرف می کند و این منجر به احساس کمبود انرژی می شود.

اینکه چگونه بدن شما گلیکوژن و کالری های چربی ذخیره شده را می سوزاند به میزان تمرینی که در طول مسابقه یا جلسه تمرین انجام داده اید بستگی دارد. اگر یک ساعت تمرین سخت سه گانه را با معده خالی انجام دهید، به احتمال زیاد نتیجه را دریافت خواهید کرد. برعکس، اگر تمرینات یک ساعته متعادل تری را بدون خوردن غذا انجام دهید، بدن شما از چربی و گلیکوژن ذخیره شده استفاده می کند و همچنان ذخایر زیادی برای انجام دادن دارید.

ورزشکاران حرفه‌ای یاد می‌گیرند که بدن خود را طوری آموزش دهند که از چربی‌های ذخیره‌شده بیشتر استفاده کند نه فقط از ذخایر گلیکوژن. آنها با یک مانیتور ضربان قلب خود را در مناطق مختلف ضربان قلب در حین تمرین تماشا می کنند، سپس می بینند که بدنشان در شرایط و شدت های مختلف چگونه واکنش نشان می دهد و یاد می گیرند که چقدر انرژی برای بهترین عملکرد و سوزاندن گلیکوژن و چربی خود در شرایط مختلف نیاز دارند. .

ورزشکار سه گانه معمولی ممکن است حرفه ای نباشد، اما هنوز باید از کمبود انرژی در طول مسابقه سه گانه یا تمرین جلوگیری کند. قبل از هر چیز، استفاده از یک برنامه تغذیه مناسب و سالم در ورزش سه گانه از اهمیت ویژه ای برخوردار است، و همچنین اطمینان از اینکه همیشه منبع خوبی از ژل های انرژی زا و نوشیدنی های ورزشی فرموله شده برای کمک به جبران کمبود ذخیره گلیکوژن وجود دارد، تضمین می کند که بیشترین بهره را خواهید برد. خارج از آن مسابقه یا جلسه تمرینی شما.

کم آبی بدن

حتی افراد غیر ورزشکار نیز به طور مداوم توصیه های پزشکان را در مورد نوشیدن آب کافی برای جلوگیری از کم آبی بدن و سایر مشکلات سلامتی می شنوند.

هر فرد به طور متوسط ​​روزانه حدود 1.5 گالن یا بیشتر آب با فعالیت بدنی و تنفس طبیعی مصرف می کند. اگر با شدت لازم برای شرکت در ورزش سه‌گانه تمرین کنید، مصرف آب شما افزایش می‌یابد و توصیه می‌شود که حداقل 400 میلی‌لیتر آب هر 15 دقیقه بنوشید.

اکثر ورزشکاران سه گانه و سایر ورزشکاران باید حداقل یک بطری آب برای هر جلسه تمرینی بنوشند و اگر در مسابقه شرکت می کنند، باید بیشتر بنوشند.

قبل از نوشیدن آب هرگز منتظر نمانید تا تشنه شوید. تشنگی زنگ داخلی بدن ما برای از دست دادن آب است و حتی زمانی که تشنه نیستید باید آبرسانی انجام شود.

هیدراته نگه داشتن بدن برای تمرینات و مسابقات سه گانه باید چند روز قبل از فعالیت برنامه ریزی شده شروع شود و اگر چندین بار در روز تمرین می کنید، هیدراتاسیون مناسب از اهمیت بیشتری برخوردار است. کم آبی باعث غلیظ شدن خون شما می شود، قلب شما را مجبور می کند تا برای پمپاژ خون در بدن شما سخت تر کار کند، ضربان قلب سریع تری دارید و عملکرد ورزشی شما کاهش می یابد. کم آبی همچنین می تواند منجر به گرفتگی عضلات شود که می تواند عملکرد ورزشی شما را به شدت تحت تاثیر قرار دهد.

هیپوناترمی

به غیر از لک و کم آبی، ورزشکاران سه گانه همچنین می توانند هیپوناترمی را تجربه کنند، یک اختلال الکترولیتی که در آن غلظت سدیم پلاسما کمتر از حد طبیعی است. در حین ورزش یا مسابقه در آب و هوای گرم، بدن بیش از حد عرق می کند و مقدار زیادی سدیم از دست می دهد و در نتیجه گرفتگی عضلات، حالت تهوع، سردرد، استفراغ، بی نظمی و تکلم ایجاد می شود.

ورزشکاران مرد آهنی به دلیل ماهیت شدید این رویداد مستعد ابتلا به هیپوناترمی هستند. بسیاری از ورزشکاران زن حرفه ای سه گانه با مصرف قرص های نمکی که نه تنها جایگزین سدیم در بدن می شوند، با کاهش سدیم مبارزه می کنند، بلکه به جذب آب نیز کمک می کنند.

خوبی برای ورزشکاران سه گانه متوسط ​​این است که بسیاری از این نوع تحقیقات در دسترس همه است، و راه حل ها و اقدامات پیشگیرانه درمان های گران قیمت نیستند، بلکه چیزهای ساده ای هستند که اساساً “صنعتی” هستند.

بسیاری از این درمان های ساده به خوبی در این زمینه آزمایش شده اند تا به شما کمک کنند خود را سخت تر کنید و زمان تمرین و مسابقه خود را بدون آسیب رساندن به سلامتی خود بهبود بخشید.

تا زمانی که پزشک شما از قبل به شما اجازه انجام تمرینات ورزش سه گانه را داده است و به آنها می گویید که چه رژیم غذایی و مکمل هایی مصرف می کنید، باید بتوانید برخی از آنها را امتحان کنید و کم کم ورزشکار سه گانه بهتری شوید.