بهترین رژیم لاغری نوجوانان درمان کاهش وزن در نوجوانان _من و رژیم


هر مرحله از رشد انسان فرآیندی شگفت انگیز و تحسین برانگیز است و افراد در هر مرحله از زندگی نیاز به مراقبت ویژه دارند تا در سلامت و شادی زندگی کنند. نوجوانی احتمالا یکی از حساس ترین مراحل زندگی است زیرا در این مرحله نوجوانان تغییرات زیادی را در بدن تجربه می کنند، این تغییرات به این دلیل است که ریشه های درخت سلامتی آینده او را تقویت می کند، واقعا نیاز به مراقبت و رژیم غذایی خاص دارد.

پس دریغ نکنید و اگر نهال نوزاد تازه وارد در خانه دارید، حتما یک رژیم غذایی متنوع و متعادل در نظر بگیرید تا تمام انرژی و مواد مغذی مورد نیاز خود از غذا و نوشیدنی گرفته تا آداب و رفتار را در غذا دریافت کند. برای اینکه بیاموزید چگونه به بدن نوجوان خود اجازه دهید تا به روش صحیح رشد کند تا او را در سنین جوانی ببیند، حتما مقاله بعدی را بخوانید.

امروزه با توجه به زندگی مدرن و صنعتی، متاسفانه چاقی در بین کودکان و نوجوانان رواج یافته و بسیاری از خانواده ها نگران افزایش وزن نوجوانان خود به ویژه در این زمان هستند، زیرا مرحله رشد و نوجوانی حساس تر است و به عنوان تنها راه اصلی برای افزایش وزن نوجوانان خود را درگیر می کند. سلامتی جوانان و جوانان تنها می تواند یک رژیم غذایی سالم و مغذی باشد. اگر می خواهید بچه های چاق و متناسب بزرگ کنید، مراقب باشید.

بهترین برنامه غذایی برای کاهش وزن در نوجوانان چیست؟

خوب است بدانید که تغذیه سالم به معنای حذف طعم و بویژه غذاهای مورد علاقه نوجوانان نیست. فقط به نوجوان خود بیاموزید که مصرف غذاهای چرب و نوشیدنی های شیرین مانند نوشابه شیرین، کیک و شکلات را کاهش دهد. در نظر داشته باشید که این غذاها برای نوجوانان نیازی به حذف ندارند، باید در مصرف کم مصرف شوند و از روش جایگزینی با مواد مغذی و ویتامین استفاده کنند. برخی از مهم ترین مواد مغذی برای رشد جوانی عبارتند از آهن، ویتامین D و کلسیم. شما باید ببینید چه غذاهایی در رژیم غذایی شما وجود دارد تا در رژیم غذایی نوجوان خود بگنجانید.

اگر نگران وزن نوجوان خود هستید، رژیم غذایی سالم و متعادل برای کاهش وزن نوجوان تنها راهی است که باید دنبال کنید. در اینجا چند نکته برای کمک به نوجوان شما برای داشتن تغذیه سالم و کاهش وزن در دوران جوانی آورده شده است:

رژیم لاغری در نوجوانان

صبحانه را از دست ندهید

رژیم گرفتن به معنای حذف صبحانه یا گرسنگی دادن به خود نیست. حذف وعده‌های غذایی نه تنها به کاهش وزن کمک می‌کند، بلکه به رشد شما در دوران نوجوانی و جوانی آسیب می‌رساند، زیرا مواد مغذی مهمی را از دست می‌دهید و به دلیل گرسنگی، راحت‌تر زیر نور آفتاب می‌افتید. خوردن صبحانه همچنین می تواند به شما در دریافت برخی از ویتامین ها و مواد معدنی مورد نیاز برای سلامتی کمک کند.

روزانه 5 وعده میوه و سبزی بخورید

میوه ها و سبزیجات منابع عالی بسیاری از ویتامین ها و مواد معدنی مورد نیاز بدن شما در دوران نوجوانی هستند. با خوردن حداقل 5 وعده میوه و سبزیجات در روز، اشتهای شما کاهش می یابد. بنابراین بهترین غذاها برای رژیم گرفتن در سنین نوجوانی است.

میان وعده سالم تری بخورید

غذاها و نوشیدنی های پرچرب و قند زیادی مانند شیرینی، شکلات، کیک، بیسکویت و نوشابه های شیرین را حذف کنید. مصرف بیش از حد کالری می تواند منجر به افزایش وزن و چاقی شود.

بدن خود را هیدراته کنید

به یاد داشته باشید که در دوران نوجوانی بدن شما نیاز به نوشیدن 6 تا 8 لیوان مایعات در روز دارد. آب کم چرب و شیر هر دو نوشیدنی های سالمی هستند. برای کاهش وزن در دوران نوجوانی مراقب نوشیدن آب میوه باشید زیرا طبیعی است، حاوی مواد قندی است. مجموع نوشیدنی های ترکیبی شما از آب میوه، آب سبزیجات و اسموتی ها نباید بیش از 150 میلی لیتر در روز باشد که به اندازه یک لیوان کوچک است.

رژیم غذایی چاقی برای نوجوانان

همانطور که افزایش وزن در نوجوانی باید کنترل شود، برای درمان کاهش وزن نوجوانان در دوران نوجوانی و ضعف جسمانی نیز باید به دنبال راهکارهای مناسب بود. در زیر ذکر شده است.

آیا نوجوان شما خسته است؟

یکی از مهم ترین دلایل کاهش وزن و ضعف جسمانی جوانان به ویژه در دوران نوجوانی، کمبود آهن و سایر ویتامین های مورد نیاز بدن آنها است. اگر نوجوان شما، به خصوص دختران نوجوان، زود خسته می شود، ممکن است دچار کمبود آهن باشد. دختران نوجوان به ویژه در معرض خطر کمبود آهن هستند زیرا در دوران قاعدگی آهن از دست می دهند. بنابراین آنها باید سعی کنند آهن مورد نیاز خود را از منابع غذایی غنی شده با آهن تامین کنند. برخی از این منابع خوب گوشت قرمز، غلات و نان صبحانه غنی شده با آهن هستند. کلسیم و ویتامین D نیز از مواد مغذی مهم برای درمان کاهش وزن و ضعف در نوجوانان هستند که در شیر و لبنیات مختلف یافت می‌شوند. همچنین، منابع فراوان ویتامین D را فراموش نکنید. علاوه بر نور خورشید، غذاهای دریایی مانند ماهی و میگو نیز سرشار از ویتامین D هستند.

به طور کلی کمبود سه ویتامین یکی از عوامل کاهش وزن در نوجوانان است: (عکس اینفوگرافیک)

  • کمبود آهن، به ویژه در زنان جوان
  • ویتامین D کافی نیست
  • کمبود کلسیم

از رژیم های لاغری مرسوم اجتناب کنید!

رژیم های لاغری که وعده کاهش وزن سریع را می دهند، امروزه به دلیل تبلیغات بد در دنیای مد، محبوبیت زیادی پیدا کرده اند. اما مراقب باشید زیرا اغلب از نظر تغذیه و مواد مغذی تعادل ندارند. این بدان معناست که ممکن است در نتیجه این رژیم ها ویتامین ها و مواد معدنی مهم را از دست بدهید. رژیم‌های مد روز نیز بر نتایج کوتاه‌تر تمرکز دارند، بنابراین در نهایت وزن شما برمی‌گردد. برای داشتن یک رژیم غذایی سالم، خوشبختانه می توانید از متخصصین سایت من و رژیم کمک بگیرید، آنها با توجه به قد، وزن، جنسیت و سن شما رژیم غذایی استاندارد و سالمی را در اختیار شما قرار می دهند.

دیدگاهتان را بنویسید