بهترین زمان برای مدیتیشن و فواید هر ساعت + 4 نکته


یوگا

یک سوال رایج که بسیاری از مبتدیان مدیتیشن می پرسند این است که بهترین زمان از روز برای مدیتیشن چه زمانی است؟ پاسخ به این سوال این است که چه زمانی به احتمال زیاد مدیتیشن می کنید. مهمترین چیز این است که برنامه مدیتیشن شما در برنامه روزانه شما قرار گیرد و به آن متعهد باشید.

شاید شنیده باشید که بسیاری از افراد می گویند بهترین زمان برای مدیتیشن صبح زود است. اما اگر خود را مجبور کنید در زمانی که مناسب بدن شما نیست از خواب بیدار شوید، پایبندی به برنامه منظم و برنامه منظم مدیتیشن برایتان دشوار خواهد بود. به یاد داشته باشید، باید زمانی را انتخاب کنید که مناسب شما باشد تا مدیتیشن به یک عادت همیشگی تبدیل شود و بتوانید در این مسیر موفق باشید.

در ادامه این مقاله بخوانید: بهترین زمان برای ورزش کردن شکم (و کاهش چربی شکم)

چرا همه می گویند صبح زود بهترین زمان برای مدیتیشن است؟

طبق بسیاری از ادیان و اعمال معنوی، بهترین زمان برای مراقبه و دعا ساعات قبل از طلوع آفتاب است، زیرا زمانی که از خواب بیدار می شوید، ذهن شما بازتر و آرام تر است.


یوگا پیلاتس

در این بسته های شگفت انگیز، یوگا، مدیتیشن و پیلاتس را به گونه ای یاد خواهید گرفت که هرگز در هیچ کلاس آموزشی یا بسته ای ندیده اید یا نشنیده اید! در کمترین زمان به یک مربی حرفه ای یوگا تبدیل شوید، به خودتان آرامش بدهید یا از آن درآمد کسب کنید!


صبح زمانی است که هنوز درگیر مشغله های زندگی روزمره خود نیستید و بهتر است قبل از اینکه به گوشی خود نگاه کنید، شبکه های اجتماعی را بررسی کنید و از اخبار مختلف مطلع شوید، مراقبه کنید. مدیتیشن صبحگاهی بخش قدرتمندی از روز شماست، زیرا شما را در طول روز آرام می کند.

چقدر پیاده روی کنیم تا لاغر شویم؟ صبح، عصر یا شب؟

ما همه چیز را گفته ایم، اما باید بگوییم که اگر صبح خیلی خسته یا مشغول هستید، هیچ ایرادی ندارد. بهترین کار این است که زمانی را برای مدیتیشن انتخاب کنید که مناسب شما و برنامه روزانه شما باشد. اگر نمی توانید، خودتان را مجبور نکنید که صبح زود بیدار شوید. به ساعت بدن خود گوش دهید و طبق نیاز خود پیش بروید.

اگر شب ها مدیتیشن کنیم چه؟

مدیتیشن در شب می تواند به اندازه مدیتیشن در صبح قدرتمند و مفید باشد. مدیتیشن در شب یک راه فوق العاده برای خلاص شدن از شر خستگی و افکار منفی و وارد کردن خود به یک وضعیت ذهنی آرام است. علاوه بر این، ثابت شده است که مدیتیشن در شب می تواند به شما کمک کند بهتر بخوابید و شبی آرام به شما بدهد.

مشکل اصلی مدیتیشن عصرانه این است که اگر خسته هستید یا دیر به خانه می آیید، احتمال زیادی وجود دارد که وسوسه شوید برنامه مدیتیشن روزانه خود را حذف کنید و آن را رها کنید.


صاف

با این نرم افزار ساده، فقط با گوش دادن به مدت 5 دقیقه در روز، هر زبانی را مانند بلبل در 80 روز صحبت کنید! بهترین روش روز تقویت حافظه همزمان آموزش تصویری با کمترین قیمت ممکن!


مزایای مدیتیشن در وسط روز چیست؟

بسیاری از کارشناسان و متخصصان مدیتیشن بر این باورند که مهم نیست در چه ساعتی از روز مدیتیشن می‌کنید، مهم اثربخشی مدیتیشن شماست. بنابراین، مدیتیشن در وسط روز به اندازه مراقبه در صبح یا عصر مفید است.

مشکل اصلی مدیتیشن ظهر این است که به راحتی می توان آن را پشت گوش قرار داد، زیرا معمولاً در این ساعات مشغول هستید. ممکن است مشغول آشپزی یا انجام کارهای روزانه خود باشید و با خود بگویید بعداً این کار را انجام خواهم داد.

حتما بخوانید: چه بیماری هایی در یوگا مفید هستند؟

برخی از یوگی‌ها و تمرین‌کنندگان معنوی نیز بر این باورند که چون در میانه روز ذهن شما مملو از دغدغه‌های مختلف زندگی است، برقراری ارتباط ذهنی عمیق و فاصله گرفتن از دنیای اطراف دشوار است. اما باز هم همه چیز به شما بستگی دارد. اگر متوجه شدید که بعد از ظهر بهتر مدیتیشن می کنید، این زمان برای شما مناسب است.

اگر در طول استراحت بعد از ناهار یا در وسط روز احساس خستگی و خستگی می کنید، مدیتیشن ظهر می تواند به شما کمک کند انرژی و تمرکز خود را بازیابید.

علاوه بر این، اگر شما از جمله کسانی هستید که در طول ناهار پرخوری یا بد می خورید، مراقبه قبل از ناهار برای شما مفید است. مراقبه در این موقعیت ها به شما کمک می کند تا ذهن و بدن خود را هماهنگ کنید و نیازهای واقعی بدن خود را کشف کنید. به این ترتیب فضایی برای عادات غذایی آگاهانه و اختیاری در شما ایجاد می کند. همچنین برای کمک به رفع حالت تهوع بعد از غذا خوردن مفید است. زیرا اگر آگاهانه و سالم غذا بخورید بعد از غذا خوردن احساس ضعف نمی کنید و در عوض سطح انرژی شما افزایش می یابد.

دانلود کتاب رایگان آموزش یوگا به زبان فارسی (pdf)

چگونه یک برنامه مدیتیشن منظم داشته باشیم؟

1- به خود فشار نیاورید

اگر در یک جلسه بیش از حد تمرین کنید و ذهن شما خسته شده باشد، به راحتی خسته خواهید شد و احتمالاً مدیتیشن را متوقف خواهید کرد. با مدیتیشن های کوتاه 5، 10 یا 15 دقیقه ای شروع کنید و از یک برنامه ساختاریافته برای تمرین مدیتیشن خود استفاده کنید.

2- مدیتیشن را در برنامه روزانه خود قرار دهید

در برنامه روزانه خود فضایی پیدا کنید و هر روز در همان زمان مدیتیشن کنید. اگر این کار ریشه در برنامه زندگی شما داشته باشد و تبدیل به یک عادت قوی شود، برای انجام آن به انگیزه زیادی نیاز نخواهید داشت، زیرا مدیتیشن به یک عادت همیشگی مانند مسواک زدن یا مرتب کردن تخت تبدیل می شود.

3- فضای آرامی را برای جلسه مدیتیشن خود آماده کنید

برای استفاده حداکثری از مدیتیشن، سعی کنید فضایی کاملا آرام ایجاد کنید. می توانید گوشه ای از خانه یا محوطه ای از پارک نزدیک محل کار خود را به این کار اختصاص دهید. همچنین انجام کارهایی مانند بخور و شمع و استشمام عطر برخی از اسانس های تسکین دهنده ایده بسیار خوبی است. این اقدامات تمرین مدیتیشن شما را تقویت می کند و حتی مراقبه شما را خاص تر می کند.

4- دلیل مدیتیشن و فواید آن را به خود یادآوری کنید

اول از همه، باید بدانید که چرا مدیتیشن می کنید و چه فوایدی دارد. مدیتیشن می تواند سلامت ذهن و بدن شما را افزایش دهد. مزایای مدیتیشن برای جسم و روح شما کاملا رایگان است و هیچ هزینه ای ندارد.

حتما بخوانید: آموزش 9 مورد از بهترین حرکات یوگا درمانی + نکات کاربردی

مزایای مدیتیشن چیست؟

  • فشار خون را کاهش می دهد.
  • میزان استرس را کاهش می دهد.
  • سلامت روان شما را افزایش می دهد.
  • تمرکز بهتر و بیشتر را برای شما به ارمغان می آورد.
  • به حل مشکل اضطراب کمک می کند.
  • اعتماد به نفس را افزایش می دهد.
  • در درمان افسردگی موثر است.
  • سرگردانی ذهن را کاهش می دهد.
  • شما را به یک قدرت برتر (مانند خدا یا معنویت برای افراد مذهبی و طبیعت، جهان، انسانیت یا عدالت اجتماعی برای افراد غیر مذهبی) متصل می کند.
  • خواب را بهبود می بخشد.
  • این به شما کمک می کند خود را در موقعیتی بالاتر و بهتر تجسم کنید.
  • شما را در لحظه نگه می دارد.
  • حافظه و وضوح ذهنی را بهبود می بخشد.

این را حتما چاپ کنید: 30 مورد از بهترین قسمت های مراقبه (دستیابی به آرامش)