بهترین ورزش برای یائسگی، هیچ چیز بهتر از سلامتی شما نیست!


بهترین ورزش برای یائسگی، هیچ چیز بهتر از سلامتی شما نیست!

یکی از مشکلات رایج یائسگی چاقی شکمی یا تجمع چربی در ناحیه شکم زنان است. انجام فعالیت های بدنی نقش مهمی در حفظ سلامت و تندرستی در آستانه یائسگی و پس از پایان دوره در زنان دارد، زیرا ورزش می تواند تغییرات بدن ناشی از این دوره را مدیریت کند. بازی ها و فعالیت های خاصی وجود دارند که می توانند به شما کمک کنند تا از شر برخی از علائم و نشانه های یائسگی خلاص شوید. با ما همراه باشید تا با بهترین ورزش ها برای سلامتی و کاهش استرس در دوران یائسگی آشنا شوید.

بدن به دلیل یائسگی تغییر می کند

پایان دوره که به آن یائسگی می گویند، یک فرآیند طبیعی و طبیعی بیولوژیکی بدن است که معمولا در سنین 40 تا 50 سالگی رخ می دهد، علاوه بر گرگرفتگی که یکی از شایع ترین علائم فیزیکی این دوره در یائسگی است. زنان، اختلالات خواب، کاهش سطح انرژی و اختلالات سلامت عاطفی از دیگر علائم یائسگی در زنان هستند. گاهی اوقات به دلیل تغییر در سطح هورمون ها، علائم و نشانه های یائسگی چندین سال بعد ظاهر می شود. یائسگی باعث تغییراتی در بدن می شود و علائمی مانند:

  • کسوف
  • افزایش وزن و چاقی به خصوص چاقی شکمی
  • درد مفاصل
  • بی اختیاری (از دست دادن کنترل مثانه یا روده)
  • کاهش میل/لذت جنسی

البته علم مانند همیشه راهگشاست و راه حل های درمانی موثری مانند هورمون درمانی وجود دارد که مشکلات و نوسانات خلقی را کاهش می دهد. اما راه حل ساده تری وجود دارد که برای سلامت کل بدن مفید است: ورزش و تغییر سبک زندگی.


بیشتر بخوانید: باورهای غلط در مورد ورزش


چرا ورزش مهم است؟

اگرچه ثابت نشده است که ورزش منظم می تواند علائم یائسگی را کاهش دهد، اما می توان گفت که ورزش می تواند با کاهش استرس و بهبود کیفیت عمومی زندگی، این تغییر مهم و برجسته در زندگی زنان را تسهیل کند. علاوه بر این، ورزش منظم بهترین راه برای جلوگیری از افزایش وزن و کاهش توده عضلانی است که دو مورد از رایج ترین علائم یائسگی هستند.

انجام 150 دقیقه فعالیت هوازی متوسط ​​یا 75 دقیقه فعالیت هوازی شدید یک بار در هفته برای زنان سالم می تواند به کاهش عوارض در این دوره کمک کند.


بیشتر بخوانید: سلامت زنان در دوران یائسگی، چگونه درمان کنیم؟


بهترین ورزش برای یائسگی، هیچ چیز بهتر از سلامتی شما نیست!

بهترین ورزش برای یائسگی

انجام مقداری ورزش و فعالیت بدنی می تواند برخی از علائم یائسگی را بهبود بخشد. بهترین راه برای اطمینان از اینکه هیچ چیز با سلامتی شما تداخل ندارد، ورزش منظم در دوران یائسگی است که:

  • این باعث کاهش تعداد گرگرفتگی ها می شود
  • به حفظ وزن و سلامتی مناسب کمک می کند
  • خلق و خوی شما را تقویت خواهد کرد
  • باعث افزایش اعتماد به نفس و عزت نفس می شود
  • خواب بهتری برای شما به ارمغان می آورد
  • استرس و اضطراب را کاهش می دهد

از آنجایی که پس از یائسگی، هورمون استروژن کمتری در بدن تولید می شود، تراکم استخوان کاهش می یابد و خطر پوکی استخوان پس از شروع این دوره جدید افزایش می یابد. اما ورزش استخوان ها را سالم نگه می دارد و احتمال شکستگی استخوان در اثر زمین خوردن و زمین خوردن را کاهش می دهد. هرچه بیشتر روی استخوان های خود کار کنید، قوی تر خواهند شد.

بعد از یائسگی با چربی های شکم خداحافظی کنید

یکی از شایع ترین علائمی که زنان در دوران یائسگی با آن مواجه می شوند، تجمع چربی یا چاقی در ناحیه شکم است که تأثیر بسزایی در عزت نفس زنان دارد و باعث ناامیدی آنها می شود. اما این واقعیت که چربی اطراف معده به سختی هضم می شود، موضوع را پیچیده تر می کند. اما نگران نباشید، می توانید با راه حل ساده ورزش منظم با چربی های شکم بعد از یائسگی خداحافظی کنید.


بیشتر بخوانید: مادر و پسر در خانه ورزش کنند، از الان تا عید خوش اندام شوید!


بهترین ورزش برای یائسگی، هیچ چیز بهتر از سلامتی شما نیست!

7 ورزش مناسب برای یائسگی

در اینجا بهترین تمرینات یائسگی را معرفی می کنیم که هیچ کمکی به تناسب اندام و کاهش چربی شکم و چاقی یائسگی نمی کنند.

طناب زدن

طناب زدن یک ورزش هوازی عالی است و در واقع بهترین ورزش برای سوزاندن کالری و چربی شکم در دوران یائسگی است. طناب زدن منظم به عنوان بهترین ورزش برای یائسگی باعث تقویت پاها، سفت شدن عضلات، تقویت استقامت بدن و بهبود ظرفیت ریه ها می شود. تقویت عضلات پاها، باسن، شانه ها، بازوها و شکم را به مزایای این ورزش در دوران یائسگی اضافه کنید. طناب زدن به مدت 15 دقیقه در روز می تواند به زنان یائسه کمک کند تا تناسب اندام داشته باشند و احساس شادابی کنند.

طناب زدن یک ورزش هوازی عالی است و در واقع بهترین ورزش برای سوزاندن کالری و چربی شکم در دوران یائسگی است. طناب زدن منظم به عنوان بهترین ورزش برای یائسگی باعث تقویت پاها، سفت شدن عضلات، تقویت استقامت بدن و بهبود ظرفیت ریه ها می شود.

پیلاتس

پیلاتس ورزشی برای تقویت عضلات و کل بدن است. بهترین قسمت داستان در مورد پیلاتس این است که این تمرین به طور خاص برای تقویت عضلات پشت و بهبود انعطاف پذیری طراحی شده است، در نتیجه با سوزاندن بیشتر چربی بدن، می تواند چربی اطراف معده را کاهش دهد.

ژست قایق

ژست قایق (ناواسانا) یکی از حرکات یوگا برای تقویت عضلات پشت، ران و ستون فقرات، علاوه بر رفع استرس و بهبود هضم است. ژست قایق مخصوصاً برای آب کردن چربی در پهلوها و جلوی شکم مناسب است و چربی اضافی انباشته شده در اطراف شکم پس از یائسگی پس از 50 سالگی را آب می کند.


بیشتر بخوانید: ورزش در دوران قاعدگی انجام دهیم یا نه؟


بهترین ورزش برای یائسگی، هیچ چیز بهتر از سلامتی شما نیست!

استهلاک دوچرخه

کرانچ دوچرخه برای عضله راست شکمی و مورب عالی است، اما فقط در صورتی که آنها را به درستی انجام دهید. ورزش مخصوص معده که چربی های شکم را به تدریج از بین می برد و علاوه بر تقویت عضلات میانی، کمر باریکی را نیز به شما می بخشد و انعطاف پذیری را بهبود می بخشد.

طرح

بهترین ورزش برای تقویت عضلات مرکزی بدن که نقش مهمی در چربی سوزی دارند. پلانک به عنوان چربی سوزی شناخته می شود که چربی های شکم را آب می کند و ماهیچه های شکم را سفت می کند زیرا بسیاری از عضلات شکم را همزمان درگیر می کند و به همین دلیل یکی از بهترین ورزش ها برای یائسگی است که چربی های اطراف معده را آب کرده و حفظ می کند. . مناسب است.

بهترین ورزش برای یائسگی، هیچ چیز بهتر از سلامتی شما نیست!

بالا بردن پاها

بالا بردن پاها (بالا بردن ساق پا) یک تمرین قدرتی مناسب برای عضلات شکم و مایل است که باعث تقویت عضلات ساق و شکم و بهبود انعطاف بدن و از بین بردن چربی از پهلو در معده می شود.

تمرینات قلبی مداوم

تمرینات کاردیو با حالت ثابت توانایی بدن برای سوزاندن چربی را افزایش می دهد. ورزش هوازی مداوم توزیع چربی بدن را بهتر از تمرینات با شدت بالا بهبود می بخشد. حرکاتی مانند پیاده روی، دویدن، کوهنوردی یا دوچرخه سواری از جمله تمرینات قلبی هستند که به کاهش چربی شکم در دوران یائسگی کمک می کنند.


بیشتر بخوانید: عجیب ترین بازی های دنیا، به خاطر چیزهای ناشناخته!


نیازی به بازی های سخت و سنگین نیست. کافی است برخی از فعالیت های هوازی کالری سوز را در برنامه روزانه خود بگنجانید.

آخرین کلمه

نیازی به بازی های سخت و سنگین نیست. کافی است برخی از فعالیت های هوازی کالری سوز مانند دویدن روی تردمیل را در برنامه روزانه خود بگنجانید. رقصیدن همچنین یک تمرین خوب برای عضله سازی، انعطاف پذیری و آب کردن چربی های اضافی است که بعد از یائسگی با شما می آید.