تجزیه و تحلیل انواع گرسنگی (5 نوع رایج گرسنگی)


همه ما احساس گرسنگی می کنیم اما گاهی اوقات نمی دانیم گرسنگی چیست؟ یا علت اصلی گرسنگی چیست؟ به همین دلیل من محمود مردانی، مشاور تغذیه شما در سایت اسلیم فیت، به دنبال بررسی یکی از مهم ترین احساسات انسان، یعنی احساس گشاده رویی بودم. اگر نمی دانید انواع گرسنگی چیست، تا آخر با من باشید.

منظور از گرسنگی چیست؟

اگر شکم شما غرغر می کند و غرغر می کند، این صداها معمولاً حالت گرسنگی شما را نشان می دهد.

با این حال، بسیاری از افراد دارای اضافه وزن این صدا را تحمل نمی کنند. یعنی قبل از اینکه گرسنه شوند غذا می خورند. این را در مقاله رژیم غذایی برای کاهش وزن بدون گرسنگی توضیح دادم، اما باید علائم گرسنگی را نیز بدانید.

چگونه بفهمیم که شکسته ایم؟

درد شکم نشانه این است که بدن شما به مواد مغذی نیاز دارد تا کارها و برنامه ها را به طور موثر دنبال کند. بر اساس وب سایت هلث دی نیوز آکادمی پزشکان خانواده آمریکا، گرسنگی مورد بحث قرار می گیرد:

  1. گاهی تشنگی با گرسنگی اشتباه گرفته می شود و کالری اضافی وارد بدن می شود. این احساس گرسنگی را می توان با یک لیوان آب از بین برد.
  2. میل به غذایی که دوست دارید می تواند باعث ایجاد احساس گرسنگی در شما شود.
  3. احساساتی مانند تنهایی، خشم و افسردگی نیز می توانند باعث ایجاد احساس گرسنگی در شما شوند.
  4. حضور در یک جامعه دوستانه یا حتی در یک برنامه اجتماعی گاهی اوقات می تواند منجر به خوردن غیر ضروری شود.
  5. دستیابی به زمان معمول غذا یکی دیگر از عواملی است که می تواند منجر به احساس گرسنگی کاذب شود.

بررسی انواع گرسنگی (چند نوع گرسنگی داریم؟)

آیا می دانید گرسنگی خود را؟ گرسنگی احساسی است که اغلب به طور ناگهانی و با میل به خوردن ایجاد می شود!

گرسنگی انواع مختلفی دارد، نوع گرسنگی جسمی واقعی و نوع دیگر گرسنگی کاذب است. گرسنگی کاذب معمولا ذهنی است که به شرح زیر است. در اینجا هشت نوع گرسنگی وجود دارد:

  1. گرسنگی ناشی از کسالت و خستگی
  2. گرسنگی به دلیل استرس
  3. گرسنگی برای سرگرمی
  4. گرسنگی عاطفی
  5. جشن قحطی
  6. گرسنگی بصری
  7. گرسنگی قبل از قاعدگی
  8. گرسنگی واقعی و فیزیکی

1- گرسنگی ناشی از کسالت و خستگی

وقتی فردی بیکار است معمولاً برای خوردن غذا می رود. نوع گرسنگی ناشی از کسالت و خستگی درست است. همچنین باید زمانی که روتین و یکنواختی روزانه داریم وقت خود را پر کنیم.

بیشتر مردم وقت خود را با خوردن تنقلات پر می کنند

مشاوره لارفیت نکته منفی این است که در این موارد به جای رفتن به یخچال، سراغ چیزهای دیگر بروید. مثل درس خواندن، راه رفتن، صحبت کردن با یک دوست. یا می توانید با اعضای خانواده خود صحبت کنید و از وقت خود استفاده کنید.

البته در مورد این نوع گرسنگی در صفحه غذای آنلاین توضیحات لازم را ارائه می کنم.

2- گرسنگی ناشی از استرس

واکنش شما به استرس چگونه است؟ واکنش مردم معمولاً به استرس متفاوت است!

در مقاله ای در مورد رابطه بین استرس و افزایش وزن، گفتم که برخی افراد وقتی استرس دارند نمی توانند غذا بخورند. خیلی ها به من گفته اند آقای. مردانی وقتی استرس دارم نمیتونم چیزی بخورم اما برخی اینطور نیستند و به پرخوری برمی گردند.

اگر شما گرسنگی به دلیل استرس شما آنجا هستید و به غذا می روید، فقط مراقب باشید چه غذایی می خورید. آیا می دانید چه چیزی بیشتر مردم را برای انجام دادن الهام می بخشد؟ بله، درست می گویید، آنها شیرینی، شکلات، سیب زمینی سرخ کرده و غذاهای پرکالری را دوست دارند. این به معنای لیستی از غذاهای اسیدی است که می دانید چه هستند.

تحقیقات نشان داده است که اکثر افرادی که از استرس رنج می برند شروع به خوردن چیزی می کنند که بدنشان به آن نیاز ندارد. زیرا غذا خوردن برای آنها مانند یک فعالیت آرامش بخش است و باعث خوشحالی آنها می شود.

3- گرسنگی برای سرگرمی

آیا میز شما پر از شلوغی است؟ اگر چنین است، بدون شک غذا درست جلوی چشمان شماست گرسنگی برای سرگرمی ایکاو نه

هنگام تماشای تلویزیون یک دانه می خورید. بر اساس تحقیقات، تعداد کالری های تشنه لذت افزایش می یابد. تا پایان تماشای تلویزیون و تا پایان کار، شما سنگین هستید.

4- گرسنگی عاطفی

نتایج یک مطالعه انجام شده در دانشگاه ایالتی اوهایو نشان می دهد انواع گرسنگی احساس خشم و رنجش افراد را به سمت غذاهای ناسالم و تنقلات شیرین و چرب سوق می دهد.

بر گرسنگی عاطفی باز کردن یک بسته شکلات، چیپس و کلوچه بهترین راه برای فرونشاندن خشم و احساسات منفی گرسنگی عاطفی است.

5- گرسنگی جشن

بر جشن قحطی مانند یک جشن تولد، یک جشن بازنشستگی در محل کار باید توجه زیادی به میزان غذا خوردن شما داشته باشد. در این زمان بدانید که گرسنه نخواهید بود و تا سیر نشوید شیرینی نخواهید خورد. سیر کردن معده شیرین نیست.

شما تا پایان جعبه شیرینی خود غذا نمی خورید یا به آخرین تکه پیتزا نمی روید. اگر این کار را بکنید، از گرسنگی خواهید مرد.

6- گرسنگی بصری یکی از رایج ترین انواع گرسنگی است

آیا شنیدی که دل و دل آن دو را دید که گریان به یاد آنچه دید؟ گاهی معده پر است اما چشم پر نیست. در این صورت می توان گفت گرسنگی بصری تو رسیدی

غذاهای لذیذ و دسرهای تزیین شده با آب و رنگ، چشم را به خود جلب می کند و باعث گرسنگی بصری می شود. شاید بگویید آقای مردانی، واقعیت این است که کنترل این وضعیت بسیار سخت است. حق با شماست و حق با شماست.

این را هم گفتم که گاهی چشم ها به ته ظرف با همین تعداد بیسکویت متمرکز می شود و نمی توانیم فراموشش کنیم. اگر نمی خواهید به سلامتی خود آسیب برسانید یا قدتان بلندتر نمی شود، ابتدا از خود بپرسید که آیا من گرسنه هستم یا نه؟

پیشنهادات سایت لارفیت برای غلبه بر انواع گرسنگی بصری: اگر واقعا گرسنه نیستید، چشمانتان را درویش کنید و اگر گرسنه هستید، یک یا دو بیسکویت بردارید و بخورید. با این کار تا وعده غذایی اصلی بعدی تنها خواهید ماند. از شما می خواهم این تمرین را انجام دهید تا متوجه شوید.

7- گرسنگی قبل از قاعدگی

گرسنگی قبل از قاعدگی معمولاً زمانی است که زنان ولع شدیدی به غذا، به ویژه غذاهای شیرین، چرب و شور دارند. این میل به غذا را نمی توان نادیده گرفت.

لازم است بدانید که مصرف زیاد غذاهای چرب و شیرین در این دوران نیز می تواند علائم پیش از قاعدگی را تشدید کند. پیشنهاد سایت غذا بدون چربی در این زمان، خوردن یک فنجان ماست با نعنا، میوه یا کشمش است. خوردن میوه های تازه نیز توصیه می شود.

8- گرسنگی واقعی و جسمی

گرسنگی واقعی و فیزیکی احساس و نیاز واقعی بدن به غذا است. این گرسنگی پاسخی است که بدن ما از غذا محروم است. کمبود مواد مغذی عامل گرسنگی واقعی و فیزیکی است.

این گرسنگی اغلب با علائم همراه است. گرفتگی شکم، افت قند خون، ضعف و حتی لرزش بدن با گرسنگی شدید و غیره همراه است.

علائم گرسنگی و جسمی

  1. دل ضعیف
  2. شکم غرغر کرد
  3. هیپوگلیسمی
  4. لرزش در بدن
  5. خشم
  6. گاهی اوقات سردرد به دلیل قند خون پایین است

مراقب باشید بین روزهای گرسنگی عصبانی نشوید. برای اینکه گرسنگی شما را مجبور نکند، می توانید اقدامات موثری برای جلوگیری از گرسنگی جزئی انجام دهید.

اگر تا وعده غذایی اصلی زمان زیادی دارید، خوردن میوه یا خوردن تنقلات سالم مانند آجیل و کشمش می تواند کمک کننده باشد. خوردن تنقلات می تواند از افت قند خون جلوگیری کرده و تحمل شما را در برابر گرسنگی افزایش دهد.

پیشنهاد کوچک به شما چیست؟

اگر به دنبال کاهش وزن بدون احساس خستگی هستید، پیشنهاد می کنم به بخش رژیم لاغری مراجعه کنید و از رژیم غذایی خود برای کاهش وزن استفاده کنید:

کلیک کردن

دیدگاهتان را بنویسید