تغذیه خرما – یک گزینه خوشمزه برای مراقبان وزن!

شما همیشه طعم خرما را تحسین کرده اید، میوه ای از نخل خرما بومی عربستان دور. اما آیا می دانستید که این میوه سرشار از ارزش غذایی و سایر خواصی است که نشان داده شده است در درمان انواع بیماری ها مفید است؟ این شامل:

· پیشگیری از سرطان

· تقویت قلب ضعیف

· مدیریت چاقی

· تسکین درد زایمان

· تقویت استخوان ها

· اصلاح انواع اختلالات روده از جمله یبوست

· بهبود بینایی و موارد دیگر

اگر فکر می کردید که خرما فقط در پودینگ، دسر و کیک استفاده می شود، دوباره فکر کنید. ارزش غذایی خرما باورنکردنی است. سرشار از کلسیم، گوگرد، آهن، پتاسیم، فسفر، منگنز، مس، منیزیم، اسانس‌ها، ویتامین B6، اسید فولیک، پروتئین‌ها، قندها، ویتامین‌ها و فیبر طبیعی، جای تعجب نیست که چرا تغذیه خرما تا این حد در دنیا رواج دارد. از چنین انواع بیماری ها چاقی مشکلی است که زمینه ساز بسیاری از بیماری های کوتاه مدت و طولانی مدت است. برخی از شایع ترین پیامدهای اضافه وزن عبارتند از آپنه خواب، حرکات نامنظم روده، سطح انرژی پایین، فشار خون بالا، دیابت، آرتریت و لیست تقریباً بی پایان است.

اگر از آپنه خواب رنج می برید، به احتمال زیاد اضافه وزن مقصر این اختلال خواب است. واضح است که شما در حال تلاش برای کاهش وزن هستید. خبرهای خوبی برای شما وجود دارد. رژیم گرفتن با خرما اکنون می تواند به کاهش وزن شما کمک کند. از آنجایی که خرما حاوی قندهای طبیعی به شکل گلوکز و فروکتوز است که به راحتی جذب بدن می شود، به عنوان سرکوب کننده اشتها بسیار موثر است. ارزش غذایی بالای خرما می تواند به طور موثری با هوس و تمایل به خوردن بین وعده های غذایی مقابله کند.

مشاهده شده است که افراد دارای اضافه وزن مقاومت در برابر هوس را دشوار می کنند، که به نوبه خود رسیدن به اهداف کاهش وزن را دشوار می کند. اما با تغذیه خرما، می‌توانید فقط مقداری از آن میوه‌ها را بخورید و هوس تنقلات ناسالم و پرچرب را کنار بگذارید. تغذیه خرما قندهای طبیعی لازم برای حفظ سطح انرژی را در اختیار بدن قرار می دهد و در عین حال میزان دریافت غذا را کاهش می دهد.

مزیت عمده دیگری که می توانید از رژیم غذایی خرما انتظار داشته باشید، توانایی آن در درمان یبوست و سایر اختلالات روده ای است. احتمالاً می دانید که اضافه وزن به این معنی است که باید با چندین اختلال گوارشی از جمله یبوست نیز زندگی کنید. همچنین این درست است که وقتی اجابت مزاج واضحی داشته باشید، به اهداف کاهش وزن شما دستیابی آسان تر است. ارزش غذایی خرما فقط به مواد مغذی ختم نمی‌شود، بلکه سرشار از فیبر است که برای تسکین تنبلی روده عالی است. مقداری خرما را یک شب خیس کنید و صبح روز بعد شربت خرما بنوشید تا اثر ملین خوبی داشته باشد.