تفاوت بین کاهش وزن و کاهش وزن چیست؟


ما شما را در یک جمله آزاد می کنیم: کاهش وزن یعنی شما در مسیر کاهش وزن هستید! هرگز گیج نشوید. این مقاله را بخوانید تا تفاوت بین اندازه و کاهش وزن را بدانید.

تفاوت بین کاهش وزن و کاهش وزن چیست؟


بیشتر بخوانید: آیا رژیم های غذایی معروف دنیا موثر هستند؟


در این مقاله می توانید بخوانید:

  • تفاوت بین کاهش سایز و کاهش وزن
  • کاهش سایز بدون کاهش وزن
  • چرا وزن کم کنیم اما سایز نخوریم؟
  • بهترین راه برای کاهش وزن

تفاوت بین کاهش سایز و کاهش وزن

برای تعیین تفاوت بین کاهش وزن و کاهش سایز بهتر است هر کدام را جداگانه توضیح دهیم:


بیشتر بخوانید: سرعت معده را برای کوتاه ترین زمان کاهش دهید


کوچک کردن شکم کار آسانی نیست، به خصوص اگر خیلی زیاد باشد.

سایز را کم کنید این بدان معناست که شما چند اینچ دورتر هستید چربی در پشت، ران ها و پاها ذخیره می شود پیلدی کا. اگر رژیم بگیرید و چربی بسوزانید، ابتدا وزن کم خواهید کرد. با این حال، کوچک کردن شکم کار آسانی نیست، به خصوص اگر بسیار برآمده باشد.
کاهش وزن تعریف ساده تری وجود دارد و در کاهش وزن کل بدن به دلیل از دست دادن ماهیچه، آب و چربی تماس گرفت. کاهش چربی نوعی کاهش وزن است که هدف مطلوب تر و سالم تری در نظر گرفته می شود. با این حال، تشخیص اینکه آیا عضله یا چربی از دست داده اید می تواند دشوار باشد.

تفاوت بین کاهش سایز و کاهش وزن


بیشتر بخوانید: کاهش وزن پس از زایمان، شانزده ترفند


کاهش سایز بدون کاهش وزن

اگر برای کاهش وزن ورزش کنید، بدن شما عضله می سازد. بنابراین حتی اگر چربی بسوزانید، نیازی به کاهش وزن ندارید.

اکنون که با تفاوت بین کاهش وزن و کاهش وزن آشنا شدید، ممکن است سوالات زیادی برای شما پیش بیاید. مثلا کاهش وزن بهتر است یا کاهش سایز؟ یا چرا گاهی اوقات سایز را کم می کنیم اما وزن را کاهش نمی دهیم؟
اگر برای کاهش وزن ورزش کنید، بدن شما عضله می سازد. هر چه سخت تر ورزش کنید، عضله بیشتری می توانید بسازید. بنابراین حتی اگر چربی بسوزانید، نیازی به کاهش وزن ندارید.
البته عضلات و چربی را متعادل کنید. با این حال، چربی بیشتری نسبت به ماهیچه در بدن شما ذخیره می شود. اینجوری بهش فکر کن ماهیچه سفت و قوی است، اما چربی خیلی سفت نیست.

کاهش سایز بدون کاهش وزن


بیشتر بخوانید: غذاهای غربی شامل چه چیزهایی می شود؟


در نتیجه ورزش می کنید و از یک رژیم غذایی سالم استفاده می کنید. اما کمی کاهش سایز می بینید و نگرانتان می کند که هر بار که روی ترازو می ایستید به همان تعداد تکرار می بینید و فکر می کنید هیچ کدام از تلاش هایی که تاکنون انجام داده اید بی فایده نبوده اید.
اگر لازم نیست نگران باشید. شاید شما در مراحل اولیه کاهش وزن هستید یا چربی بدن شما در حال عضله سازی است.

چرا وزن کم کنیم اما سایز نخوریم؟


بیشتر بخوانید: آیا رژیم میکروبیوم بر سلامت دستگاه گوارش موثر است؟


چرا وزن کم کنیم اما سایز نخوریم؟

کاهش وزن یا کاهش وزن به روش های دیگر نیز خود را نشان می دهد. گاهی اوقات تفاوت بین کاهش وزن و کاهش وزن در این است که متوجه می شوید وزن کم کرده اید، اما تغییری در سایز شما ایجاد نمی شود. علت این امر می تواند یکی از عوامل زیر باشد:

  • کاهش وزن شما ممکن است به دلیل از دست دادن عضلات باشد، نه چربی شکم یا لگن.
  • کاهش وزن شما ممکن است به دلیل کم آبی بدن باشد نه چربی.
  • کاهش وزن شما چربی احشایی نامرئی خواهد بود.
  • به طور کلی، کاهش وزن را نمی توان روی یک ناحیه خاص مانند چربی شکم متمرکز کرد. زیرا زمان و مکان وقوع آن برای هرکس متفاوت است.

بهترین راه برای کاهش وزن


بیشتر بخوانید: روز جهانی بدون رژیم، حداقل الان نگران نباشید!


بهترین راه برای کاهش وزن

اکنون که در مورد تفاوت بین اندازه و کاهش وزن صحبت می کنیم، خوب است با بهترین راه های کاهش وزن آشنا شوید:

کربوهیدرات های تصفیه شده را در رژیم غذایی خود کاهش دهید

رژیم های کم کالری می توانند برای شما پایدارتر باشند.

شاید نتوانید تصور کنید که چقدر می تواند به کاهش وزن شما کمک کند! در واقع کاهش این نوع کربوهیدرات ها، کاهش اشتها، کاهش سطح انسولین و در نهایت، کاهش وزن و احتمالاً این بهترین تصمیمی است که می توانید در مورد رژیم بگیرید.
با این حال، اثرات طولانی مدت حفظ چنین رژیم غذایی مشخص نشده است. پس یکی رژیم کم کالری برای شما قوی تر خواهد بود.

تفاوت بین کاهش وزن و کاهش سایز


بیشتر بخوانید: خواص خردل برای لاغری، تجربه زنان


2. پروتئین، چربی و سبزیجات را در رژیم غذایی خود بگنجانید

هر یک از غذاهای شما دارای منابعی از پروتئین، چربی های سالم، کربوهیدرات های پیچیده و سبزیجات متحد کردن. به ویژه سبزیجات سبز بهترین راه برای تهیه یک وعده غذایی کم کالری و مغذی برای خود هستند.


بیشتر بخوانید: بهبودی بعد از سزارین


منابع غذایی غنی از پروتئین سالم عبارتند از:

  • گوشت
  • ماهی و غذای دریایی
  • لوبیا
  • تخم مرغ

منابع چربی های سالم عبارتند از:

  • روغن زیتون
  • روغن آووکادو
  • آجیل و دانه ها

برخی از سبزیجاتی که می توانید در رژیم غذایی خود استفاده کنید عبارتند از:

  • خیارها
  • کلم
  • کاهو
  • کلم بروکلی
  • گوجه فرنگی
  • اسفناج

کاهش وزن بهتر است یا کاهش سایز؟


بیشتر بخوانید: خوراکی برای پسردار شدن برای بارداری بعدی!


ورزش کنید و فعالیت بدنی داشته باشید

تمرینات استقامتی و ورزش هایی مانند وزنه برداری می تواند به کاهش وزن کمک زیادی کند.

صحبت در مورد راه های کاهش وزن غیرممکن است، اما ورزش نکنید! نقش ورزش و فعالیت بدنی در کاهش وزن مهم است و باید جدی گرفته شود.
تمرینات و تمرینات استقامتی مانند وزنه برداری، می تواند به کاهش وزن کمک زیادی کند. نه تنها این، بلکه ورزش های کاردیو یا هوازی آنها همچنین کمک بزرگی هستند.
تنها کاری که باید انجام دهید این است که یک ورزش را بر اساس علاقه و شناختی که از بدن خود دارید انتخاب کنید و آن را با رژیم غذایی خود انجام دهید.

کاهش سایز یا کاهش وزن


بیشتر بخوانید: آیا بعد از زایمان مثل اول خواهم شد؟


نتیجه

تفاوت بین کاهش وزن و کاهش وزن در این است که ممکن است در شروع رژیم، چربی احشایی خود را از دست بدهید و سپس روند کاهش وزن را طی کنید. گاهی ممکن است به دلیل عضله سازی متوجه این کاهش وزن نشوید. همه اینها به عادات شخصی، نوع رژیم غذایی و سبک ورزش شما بستگی دارد.

برای اطلاعات بیشتر و آشنایی با متخصصان تغذیه و تناسب اندام به کلینیک نی نی بان مراجعه کنید.