خانم ها این شیرینی ها را بخورید و چاق نشوید. بهترین خوراکی های شیرین!


بهترین شیرینی برای کاهش وزن

شیرینی یکی از چیزهای مهمی است که توصیه می شود تا حد امکان برای غذا کم باشد، اما شیرینی های زیادی وجود دارد که می توانید به راحتی آنها را بخورید.

بهترین شیرینی هایی که باید بخورید تا چاق نشوید

بهترین شیرینی طبیعی و سالم برای افراد رژیمی

چای یکی از پرمصرف ترین نوشیدنی ها در ایران است. اکثر ما ایرانی ها چای خود را با انواع کیک و شیرینی می خوریم. شیرینی ها و کیک ها یکی از خوشمزه ترین غذاهای دنیا هستند اما حاوی کالری و قند مصنوعی زیادی هستند و برای سلامتی افراد بسیار مضر هستند.

بهترین شیرینی هایی که باید بخورید تا چاق نشوید

نوشیدن چای بدون هیچ گونه شیرین کننده برای برخی افراد بسیار سخت است، این افراد می توانند چای خود را به جای شیرینی های مرطوب و خشک و انواع کیک ها و کلوچه های مضر با شیرین کننده های طبیعی بنوشند.

بهترین شیرینی برای اینکه چاق نشوید مصرف کنید

کشمش

کشمش از خشک کردن انگور سیاه به دست می آید و یکی از شیرینی هایی است که حاوی قند طبیعی فروکتوز است. متخصصان طب سنتی توصیه می کنند که مردم چای خود را با مویز بنوشند زیرا مویز طبع گرم و مرطوبی دارد و به افزایش حافظه، درک، رفع صفرا، رفع بلغم و بهبود خلق و خو کمک می کند. کشمش حاوی انواع مواد معدنی و ویتامین های مهم برای بدن است، اما مصرف زیاد آن باعث افزایش وزن و چاقی می شود.

بهترین شیرینی برای اینکه چاق نشوید مصرف کنید

کشمش

کشمش یکی از غذاهای شیرین است که حاوی قند طبیعی فروکتوز است. مصرف کشمش باعث افزایش ناگهانی قند خون نمی شود. اگر کشمش به مقدار کم مصرف شود برای بیماران دیابتی مناسب است زیرا کشمش شاخص گلیسمی پایین تا متوسط ​​و شاخص انسولین پایینی دارد. مصرف کشمش باعث کاهش استرس، تقویت و بهبود حافظه می شود و سرشار از فسفر، آهن، منیزیم و کلسیم است.

بهترین شیرینی برای اینکه چاق نشوید مصرف کنید

توت خشک

توت خشک یکی از بهترین جایگزین های شکر است زیرا طعم شیرینی دارد و همچنین فیبر بالایی دارد و قند کمی دارد. توت ها سرشار از ویتامین C، اسیدهای چرب و پروتئین هستند. می توانید بعد از فعالیت های ورزشی از توت خشک همراه با چای استفاده کنید. یک وعده توت خشک تقریباً 20 درصد فیبر توصیه شده برای بدن را تامین می کند. توت حاوی 30 درصد از ارزش روزانه آهن و 10 درصد از ارزش روزانه کلسیم است و برای افراد دیابتی مناسب است.

بهترین شیرینی برای اینکه چاق نشوید مصرف کنید

تاریخ

اگر می خواهید میل خود به شیرینی جات را کاهش دهید و همزمان مواد مغذی مفید دیگری را به بدن خود برسانید، به جای شیرینی های مختلف، خرما مصرف کنید. خرما منبع خوبی از فیبر، پتاسیم، آهن و ترکیبات گیاهی مفیدی است که شیرینی مورد نیاز شما را تامین می کند.

بهترین شیرینی برای اینکه چاق نشوید مصرف کنید

در مصرف آن زیاده روی نکنید و روزانه 1 تا 3 عدد خرما بخورید و می توانید خرما را با مغزهایی مانند بادام میل کنید تا شیرینی خود را سیر کنید. برای شیرین کردن انواع کیک، حلوا و شیرینی های مورد علاقه خود نیز می توانید از خمیر خرما استفاده کنید و خرما را در آب داغ بخیسانید تا نرم شود. مقداری از آبی که خرما را در آن خیس کردید ذخیره کنید، سپس خرماهای خیس خورده را با یک قاشق غذاخوری از آن به غذاساز اضافه کنید.

بهترین شیرینی برای کاهش وزن

انواع میوه های خشک

میوه ها را می توان به سه شکل جایگزین شکر کرد: میوه تازه، میوه یخ زده و میوه خشک. میوه ها حاوی فروکتوز هستند که یک قند ساده است و می تواند فیبر، ویتامین ها و مواد معدنی مورد نیاز شما را تامین کند. به جای استفاده از شیرین کننده های مصنوعی، می توانید میوه تازه بخورید یا از میوه های تازه یا منجمد برای شیرین کردن غذا و نوشیدنی های خود استفاده کنید.

بهترین شیرینی برای کاهش وزن

میوه های خشک نیز سرشار از ریزمغذی ها، فیبر و آنتی اکسیدان هستند. برگه زردآلو و سایر میوه های خشک حاوی قند فروکتوز است و برای افراد دیابتی مناسب است اما در تهیه میوه های خشک به این نکته توجه کنید که به طور طبیعی درست می شوند. میوه های خشک به دلیل کالری بالا باید کمتر از میوه های تازه استفاده شوند.

بهترین شیرینی برای کاهش وزن

آب میوه

قند و شکر ساکارز و گلوکز هستند که به سرعت قند خون را افزایش می دهند. به جای استفاده از شکر و شیرینی، می توانید از آب میوه استفاده کنید. قند موجود در آب میوه ها فروکتوز است که جذب کندی دارد. شیره انگور، خرما، انواع توت ها و غیره قند کمتری دارند و منبع بسیار خوبی از فیبر و آهن هستند، بنابراین آب میوه جانشین خوبی برای شکر است.

بهترین شیرینی برای کاهش وزن

عسل

عسل طبیعی و خالص جایگزین مناسب دیگری برای شکر است. عسل سرشار از آنزیم ها، آنتی اکسیدان ها، آهن، روی، پتاسیم، کلسیم، فسفر، ویتامین B6، ریبوفلاوین و نیاسین است و کالری، فروکتوز و گلوکز کمی دارد. بیماران دیابتی باید مراقب میزان مصرف عسل باشند.