خشم چیست؟ (20 اثر اصلی بر جسم و روح شما)


هنر فردی

خشم یک احساس طبیعی است، حتی اگر گاهی اوقات ناخواسته یا غیرمنطقی باشد، که هر از گاهی همه آن را تجربه می کنند. کارشناسان این احساس را به عنوان یک احساس اولیه و طبیعی توصیف می کنند که به عنوان راهی برای زنده ماندن و محافظت از خود در برابر تلقی شدن به عنوان یک عمل اشتباه ایجاد شده است.

خشم خفیف ناشی از احساس خستگی، استرس یا عصبانیت. در واقع، زمانی که نیازهای اولیه انسانی ما (غذا، سرپناه، رابطه جنسی، خواب و غیره) برآورده نشود یا به نحوی به خطر بیفتد، بیشتر احتمال دارد که احساس خشم کنیم. .

وقتی به ناامیدی، انتقاد یا تهدید پاسخ می‌دهیم، می‌توانیم عصبانی شویم، و این واکنش بد یا نامناسبی نیست.


بهترین کسی باشید که می توانید باشید

در این بسته شگفت‌انگیز، یاد می‌گیرید که چگونه شخص بهتری باشید، به گونه‌ای که در هیچ آموزش یا بسته‌ای ندیده‌اید یا نامش را نشنیده‌اید!



آموزش مهارت های فردی

در این بسته های شگفت انگیز مهارت های فردی را که در تمام شب با بهترین مربیان یاد خواهید گرفت، یاد خواهید گرفت. دیگر مجبور نیستید زندگی کنید و انگشت خود را در دهان همه در هیچ گروهی بگذارید!


همچنین می‌توانیم نسبت به عقاید، عقاید و اعمال دیگران احساس خشم کنیم و بنابراین خشم می‌تواند بر توانایی ما در برقراری ارتباط مؤثر تأثیر بگذارد. (ما را بیشتر به گفتن یا انجام کارهای غیر معقول یا غیر معقول تمایل می دهد)

حتما بخوانید: بهترین مشاوران خودشناسی کدامند؟

غیرمنطقی یا غیرمنطقی بودن باعث می شود اطرافیان ما احساس خطر، عصبانیت یا ناراحتی کنند و باز هم همه اینها مانعی برای برقراری ارتباط موثر است.

خشم همچنین یک احساس ثانویه از احساس غم، ترس، تهدید یا تنهایی است.

تلاش برای درک اینکه چرا شما (یا شخص دیگری) همیشه عصبانی هستید، کمک می کند، زیرا عوامل را می توان حل کرد و مشکلات حل خواهند شد.


صاف

با این نرم افزار ساده، فقط با گوش دادن به آن به مدت 5 دقیقه در روز، 80 روز به هر زبانی مانند بلبل گوش دهید! بهترین روش روز و در عین حال تقویت حافظه آموزش تصویری با کمترین قیمت ممکن!


خشم فقط یک حالت ذهنی نیست. این می تواند باعث تغییرات فیزیکی شود، از جمله افزایش ضربان قلب، فشار خون، و سطح هورمون هایی مانند آدرنالین، که ما را از نظر فیزیکی برای جنگ یا فرار آماده می کند. به دلیل این اثرات فیزیکی، عصبانیت طولانی مدت می تواند برای سلامتی مضر باشد.

نحوه ابراز خشم یا عصبانیت

خشم را می توان به روش های مختلفی بیان کرد. انواع خشم به طرق مختلف بر افراد تأثیر می گذارد و باعث اعمال و علائم متفاوت خشم می شود. شایع ترین نشانه های عصبانیت کلامی و غیر کلامی است.

می توان از نحوه گفتن یا آنچه که می گوید یا لحن صدای او تشخیص داد که شخص عصبانی است. خشم را می‌توان از طریق زبان بدن و سایر نشانه‌های غیرکلامی نیز بیان کرد: تلاش برای بزرگ‌تر به نظر رسیدن (و بنابراین ترسناک‌تر)، خیره شدن، اخم کردن، و مشت‌های گره کرده. برخی از افراد در درونی کردن خشم خود بسیار خوب هستند و ممکن است در دیدن علائم فیزیکی مشکل داشته باشند. با این حال، نادر است که یک حمله فیزیکی واقعی در ابتدا بدون علائم هشدار دهنده رخ دهد.

چگونه خشم خود را مدیریت کنیم؟ (نکات ساده اما موثر)

چه چیزی مردم را عصبانی می کند؟

در سطح اولیه در طبیعت، خشم به عنوان وسیله ای برای کمک به محافظت از قلمرو یا اعضای خانواده، امنیت یا محافظت در برابر از دست دادن غذا یا سایر دارایی ها، یا در پاسخ به تهدیدات دیگر استفاده می شود.

دلایل دیگر می تواند بسیار متفاوت باشد، گاهی منطقی و گاهی غیر منطقی. عصبانیت بی دلیل به این معنی است که در مدیریت خشم یا حتی پذیرش خشم مشکل دارید.

برخی از دلایل رایج عصبانیت عبارتند از:

  • غم یا اندوه، از دست دادن یکی از اعضای خانواده، دوست یا سایر عزیزان
  • بی ادبی، مهارت های بین فردی ضعیف یا خدمات ضعیف
  • خستگی، زیرا افراد ممکن است خلق و خوی ضعیفی داشته باشند و در هنگام خستگی بیشتر عصبانی شوند.
  • قحطی
  • بی عدالتی: به عنوان مثال، خیانت، قلدری، تحقیر یا تحقیر، یا گفتن اینکه شما یا یکی از عزیزانتان به شدت بیمار هستید.
  • ناامیدی جنسی
  • مشکلات پولی و استرس مربوط به بدهی
  • برخی از انواع استرس، ضرب‌الاجل‌های غیرواقعی، و چیزهایی که دیگر نمی‌توانیم کنترل کنیم، مانند ترافیک.
  • احساس شکست یا ناامیدی
  • عصبانیت ناشی از مصرف مواد مخدر یا الکل یا ترک
  • جرایم ارتکابی علیه شما یا یکی از عزیزان: سرقت، خشونت، تجاوز جنسی، و همچنین حوادث جزئی مانند بدرفتاری
  • بیماری جسمی یا روانی، درد یا زندگی با یک بیماری جدی می تواند منجر به احساس خشم شود.

حتما بخوانید: 15 نکته بسیار موثر برای داشتن زندگی شاد

خشم را در خود و دیگران بشناسید

همیشه علائم فیزیکی و عاطفی خشم وجود دارد و با شناختن آنها، احتمال کنترل آنها بیشتر می شود.

علائم فیزیکی احتمالی خشم:

  • به طور مرتب صورت را پاک کنید
  • یک دست را با دست دیگر محکم ببندید یا مشت ها را گره کنید
  • ساییدن فک یا دندان
  • تنفس کم عمق یا تنگی نفس
  • افزایش ضربان قلب
  • کف دست های عرق کرده
  • لرزش لب ها و دست ها
  • حرکت تکان دهنده در هنگام نشستن
  • راه رفتن
  • بی ادب باشید و حس شوخ طبعی خود را از دست بدهید
  • با صدای بلند صحبت کن
  • افزایش میل به تنباکو، شکر، الکل، مواد مخدر، تنقلات و موارد دیگر

علائم عاطفی احتمالی خشم:

  • میل به فرار از موقعیت
  • گرفتن
  • احساس غمگینی یا افسردگی
  • احساس گناه یا عصبانیت
  • اضطراب، احساس اضطراب می تواند به طرق مختلفی تجلی یابد.
  • احساس یا تمایل به گناه کلامی یا فیزیکی

حتما بخوانید: آموزش ۲۷ نکته بسیار مهم اخلاق اجتماعی در زندگی اجتماعی

آیا عصبانیت می تواند به شما آسیب برساند؟

وقتی عصبانی هستیم، بدن هورمون‌های آدرنالین و کورتیزول را ترشح می‌کند، همان هورمون‌هایی که هنگام قرار گرفتن در معرض استرس ترشح می‌شوند.

در نتیجه این ترشحات هورمونی، فشار خون، نبض، دمای بدن و تعداد تنفس ممکن است افزایش یابد، گاهی اوقات تا سطوح خطرناک. این واکنش شیمیایی طبیعی برای دادن انرژی و انرژی فوری به ما طراحی شده است و اغلب به عنوان واکنش جنگ یا فرار از آن یاد می شود. این بدان معنی است که بدن و ذهن برای مبارزه یا فرار از خطر آماده می شوند.

چگونه عصبانیت خود را هنگام رانندگی کنترل کنیم؟ (7 راه حل)

با این حال، افرادی که دائماً عصبانی هستند قادر به مدیریت مؤثر خشم خود نیستند و می توانند دردناک باشند، همانطور که استرس حل نشده می تواند به شما آسیب برساند. بدن ما طوری طراحی نشده است که سطوح بالای آدرنالین و کورتیزول را برای مدت طولانی یا به طور منظم تحمل کند.

برخی از مشکلات سلامتی که ممکن است به دلیل عصبانیت مکرر یا طولانی رخ دهد عبارتند از:

  • درد معمولا در پشت و سر است
  • فشار خون بالا که در موارد شدید می تواند منجر به مشکلات جدی مانند سکته مغزی یا ایست قلبی شود.
  • مشکلات خواب
  • مشکلات گوارشی
  • بیماری های پوستی
  • آستانه درد را کاهش دهید
  • بیماری های سیستم ایمنی

خشم همچنین می تواند منجر به مشکلات روانی شود، مانند:

  • افسردگی
  • اعتماد به نفس کاهش یافت
  • اختلالات اشتها
  • اعتیاد به الکل
  • سوء مصرف مواد مخدر
  • خودآزاری

بنابراین، باید مشخص شود که عصبانیت برای سلامتی مضر است.

حتما بخوانید: چگونه شاد زندگی کنیم؟ (نظر 3 در مورد روانشناسی)