خوردن یا نخوردن گوشت – دکتر رضا اطمینانانی


گوشت بخورید یا نخورید

آیا گوشت حاوی مواد مغذی مفیدی است که برای حفظ سلامت انسان و جلوگیری از اختلالات خوردن مفید است؟ در این مقاله از صفحه دکتر رضا اطمینانانی ، متخصص تغذیه در اصفهان ، مروری بر پاسخ این س andال خواهیم داشت و تأثیرات مثبت یا منفی گوشت بر سلامت انسان را بر اساس علل آن بررسی می کنیم. ما همچنین عوارض خوردن یا نخوردن گوشت را بررسی خواهیم کرد.نکات مهمی که باید به آنها توجه کنیم. به این معنا که گوشت شامل طیف گسترده ای از غذاها از جمله گوشت قرمز ، جگر ، قلب ، کله پاچه ، مغز و سایر احشام ، مرغ ، مرغ و سایر طیور و انواع ماهی های دریایی و پرورشی است.

اما اگر گوشت می خورید!

یکی از موضوعات داغ این روزهای بازار ، مصرف گوشت است. بسیاری از افراد بسیار قوی و بسیار مصمم هستند که گوشت نخورند و دیگران محتاط و مشکوک هستند. برخی افراد نیز به دلیل شنیدن اخبار متناقض در مورد آن دچار سردرگمی شده و در تصمیم خوردن یا نخوردن گوشت گیر کرده اند.

پاسخ دقیق چیست؟

بنابراین ما در مورد گوشت صحبت می کنیم. آیا ما باید دقیقاً منظورمان از نوع گوشت را مشخص کنیم؟

زیرا ممکن است خواص تغذیه ای گوشت های مختلف متفاوت باشد. اگرچه گوشت های مختلف در بسیاری از مواد مغذی مشترک هستند. اما علائمی در انواع آن وجود دارد که می تواند ارزش غذایی آنها را تغییر دهد. و حتی در برخی از انواع آن باعث مضر بودن آن و در برخی دیگر باعث مفید بودن آن و تأثیر مثبت بر سلامت انسان می شود.

گوشت ؛ منابع غنی از پروتئین

ابتدا ، بهتر است خواص تغذیه ای انواع مختلف گوشت را مطالعه کنید و ببینید آیا این گروه غذایی دارای ویژگی های انسانی هستند یا فاقد ارزش غذایی مناسب هستند. گوشت منبع بسیار خوب و غنی از پروتئین است ، پروتئین موجود در آنها پروتئین حیوانی با هضم و جذب خوب است. همچنین برای بدن انسان بسیار مفید است ، که به معنی درصد بالایی از پروتئین در گوشت است ، بسته به سلول ها. استفاده می شود. این به این دلیل است که تمام گوشت حاوی تمام اسیدهای آمینه لازم است. اسیدهای آمینه ضروری که پروتئین ها را تشکیل می دهند در بدن ساخته نمی شوند و بدن انسان نمی تواند آنها را تولید کند ، بنابراین آنها باید با غذا سروکار داشته باشند.

این اسیدهای آمینه نقش مهمی در سلامت انسان دارند ، در رشد ، ترمیم سلول های فرسوده ، تولید ترشحات داخلی مانند هورمون ها ، آنزیم ها ، آنتی بادی ها (که وظیفه حفاظت بدن در برابر میکروارگانیسم ها را بر عهده دارند) و ترشح اندام های داخلی م areثر هستند. در صورت عدم وجود اسیدهای آمینه ضروری ، سنتز پروتئین مختل می شود و اقدامات فوق به درستی انجام نمی شود. در نتیجه ، سلامت انسان به طور جدی به خطر می افتد و پروتئین ها در سلول ها تجمع می یابند. بعد از آب ، بیشتر بلوک های سازنده سلول ها پروتئین هستند. گوشت منبع غنی از پروتئین تغذیه ای با کیفیت بالا است. به این ترتیب می بینیم که گوشت دارای کیفیت پروتئین خوبی است. از نظر کمیت ، این گروه غذایی حاوی مقادیر بالای پروتئین نیز می باشد.

گوشت و مواد مغذی

گوشت منبع بسیار خوبی از ویتامین B است و اگر در حد متعادل مصرف شود. آنها می توانند بخش مهمی از نیاز انسان به این ویتامین را برطرف کنند.
ویتامین B نقش مهمی در سلامت سیستم عصبی و عملکرد سلول های عصبی دارد. امروزه یکی از اصلی ترین مشکلات مردم شهرهای بزرگ صنعتی مشکلات عصبی و اختلالات روانی است که صنعت ایجاد می کند. بنابراین ، هر نوع تغذیه ای که به حفظ سلامت اعصاب و ایجاد آرامش در انسان کمک کند. این می تواند گامی م towardsثر در جهت حفظ سلامت و رفاه انسان باشد.
ویتامین B همچنین بر سلامت پوست تأثیر می گذارد. برخی از این ویتامین ها (که گوشت آنها منبع غنی است) برای خون سازی نیز مفید هستند.

یکی دیگر از مواد مغذی که در گوشت به مقدار زیاد و با کیفیت بسیار خوب یافت می شود آهن است. آهن عمدتا برای خون سازی استفاده می شود و همچنین نقش مهمی در تنفس سلولی ایفا می کند. کمبود آهن باعث کم خونی می شود که عوارض جانبی زیادی دارد. آهن موجود در گوشت جذب بالاتری نسبت به آهن گیاهی دارد ، در پیشگیری از کم خونی و حفظ مقاومت بدن مثر است.

همچنین مطالعات نشان می دهد که کودکان مبتلا به کم خونی فقر آهن توانایی یادگیری و حافظه خود را کاهش می دهند که به نوبه خود منجر به شکست یادگیری می شود.درمان کم خونی این اختلال را برطرف می کند.
گوشت منبع غنی روی است. روی نمکی است که در رشد کودکان و نوجوانان ، بلوغ ، حفظ سلامت پوست ، مو و ناخن و همچنین تقویت سیستم ایمنی بدن و کمک به پیشگیری از بیماری بسیار مثر است.

ماهی

ماهی که یکی از گوشت ها (به ویژه غذاهای دریایی) است ، یکی از بهترین و مفیدترین غذاها است. علاوه بر خواصی که برای گوشت قرمز و مرغ ذکر کرده ایم ، حاوی ید قابل توجهی برای سلامت انسان و پیشگیری از گواتر است. بسیار مثر است.
علاوه بر این ، چربی موجود در ماهی بهترین نوع چربی است و حاوی اسیدهای چرب امگا 3 است که در حفظ سلامت قلب و عروق و جلوگیری از بیماری های قلبی عروقی تأثیر مهمی دارد.
امتناع از خوردن گوشت ؛ چرا؟

وقتی به موارد بالا نگاه می کنیم متوجه می شویم که انواع مختلف گوشت دارای ارزش غذایی بالایی هستند. با این حال ، برخی استفاده از آن را مجاز نمی دانند. گوشت قرمز و مرغ حاوی چربی یا پوست حاوی چربی های حیوانی هستند که چربی های خون ناخواسته (کلسترول تام ، تری گلیسیرید ، LDL و VLDL) را افزایش می دهند. این س mustال باید مورد توجه خوانندگان عزیز مقاله قرار گیرد ، که در چند سطر بالا گفتند که چربی گوشت حاوی اسیدهای چرب مفیدی است که در کاهش چربی های ناخواسته خون م effectiveثر است ، اما در اینجا عکس آن گفته می شود.


دکتر رضا اطمینانانی

رژیم درمانی اصفهان


توضیح دهید که گوشت قرمز و مرغ حاوی چربی یا پوست هستند ، از یک طرف منابع غنی از اسیدهای چرب اشباع شده که برای سلامت قلب و عروق مفید نیستند و از سوی دیگر برخی اسیدهای چرب اشباع نشده وجود دارد که سیستم عروقی را از آسیب محافظت می کند.

لازم به ذکر است مقداری چربی در فیبرهای ماهیچه ای گوشت قرمز وجود دارد که ما آن را با چشم غیر مسلح نمی بینیم ، بنابراین برای استفاده از اسیدهای چرب مفید در گوشت و همچنین جلوگیری از آسیب اسیدهای چرب اشباع در این گروه غذایی. و برای پیشگیری از بیماری های قلبی عروقی و سایر آسیب های ناشی از این اسید چرب لازم است تمام چربی های قابل مشاهده از گوشت قرمز ، از جمله گوشت گوسفند یا گوشت گاو را با دقت جدا کنید ، پوست مرغ را مصرف نکنید و همچنین چربی را به گوشت مرغ جدا کنید. و استفاده نکنید.

با این حال ، برخی از مطالعات ارتباطی بین خوردن گوشت قرمز و افزایش چربی های خون ناخواسته پیدا نکرده اند. اما مطالعات دیگر این ارتباط را نشان داده اند.
مصرف زیاد گوشت قرمز ممنوع!

ادامه دارد…

بقیه این مقاله (خوردن یا نخوردن گوشت) را می توانید در پست بعدی بخوانید. دوستان عزیز ، می توانید از طریق کادر زیر با ما تماس بگیرید (نظر ارسال کنید) و سوالات ، پیشنهادات و انتقادات خود را با ما در میان بگذارید. از حمایت شما متشکریم.


دکتر رضا اطمینانانی می تواند با ارائه تغذیه اولیه و کمیت و شیوه های تغذیه نقش مهمی در دستیابی به سلامت جسمی و روحی ایفا کند.

برای مشاهده صفحه دکتر اینستاگرام کلیک کنید رضا اطمینانانی ، متخصص تغذیه و تغذیه در اصفهان.


مطالب پیشنهادی:

بررسی اثرات مضر مواد قندی

غذاهای خطرناک دودی

اهمیت غذاهای سرد و گرم

6 راه برای دریافت امگا 3



دیدگاهتان را بنویسید