خوشمزه ترین راه برای کاهش وزن چیست؟


خوشمزه ترین راه برای کاهش وزن چیست؟

به گزارش مجله دلتا: خوردن 35 گرم بادام زمینی بوداده با نمک کم، 30 دقیقه قبل از دو وعده غذایی اصلی در روز می تواند به کاهش وزن، کاهش فشار خون و بهبود سطح گلوکز ناشتا کمک کند.

خوشمزه ترین راه برای کاهش وزن چیست؟

برخی از بادام زمینی ها ممکن است میان وعده مورد علاقه بسیاری از ما باشند، اما بر اساس تحقیقات جدید دانشگاه استرالیای جنوبی، آنها یک راه خوشمزه برای کاهش وزن و حفظ سلامت قلب هستند.

خوشمزه ترین راه برای کاهش وزن چیست؟

بهبود فشار خون

محققان با ارزیابی دو گروه از بزرگسالان در معرض خطر متوسط ​​یا زیاد دیابت نوع 2، تأثیر مصرف بادام زمینی همراه با رژیم های کاهش وزن را آزمایش کردند. افرادی که بادام زمینی مصرف می کردند بهبود بیشتری در فشار خون خود داشتند، به طوری که گروهی که فشار خون پایین تری (به میزان 5 میلی متر جیوه) را ثبت کردند با 10 درصد کمتر خطر ابتلا به بیماری های قلبی عروقی مرتبط بود. به گفته دانشمندان، این مطالعه برخی باورهای غلط در مورد اثرات بادام زمینی بر سلامتی را از بین می برد.

خوشمزه ترین راه برای کاهش وزن چیست؟

پروتئین، فیبر و سیری

بادام زمینی سرشار از چربی های غیراشباع سالم است و می تواند بخشی از یک رژیم غذایی موثر برای کاهش وزن باشد. مردم اغلب هنگام تلاش برای کاهش وزن از بادام زمینی اجتناب می کنند زیرا معتقدند کالری بالایی دارد.

خوشمزه ترین راه برای کاهش وزن چیست؟

با این حال، درک اینکه غذاهای غنی از پروتئین و فیبر باعث ایجاد احساس سیری در شما می شود می تواند به کاهش میل به میان وعده یا پرخوری کمک کند. بادام زمینی یکی از این غذاهاست.

برخلاف سایر خوراکی‌ها که سرشار از کربوهیدرات‌های ساده هستند، بادام‌زمینی سرشار از چربی‌های سالم، پروتئین و فیبر است که هضم آنها به زمان بیشتری نیاز دارد. بادام زمینی سرشار از چربی های سالم به نام اسیدهای چرب تک غیراشباع (MUFA) و اسیدهای چرب غیر اشباع چندگانه (PUFAs) است.

خوشمزه ترین راه برای کاهش وزن چیست؟

انرژی بیشتر

برخی از محققان بر این باورند که میزان بالای چربی غیراشباع موجود در این مغزها توانایی بدن را برای استفاده از چربی ذخیره شده به عنوان انرژی بهبود می بخشد. با این حال، تحقیقات بیشتری در این زمینه مورد نیاز است. اگر همیشه خسته و کم انرژی هستید مقاله با این نشانه ها به سرعت کمبود آهن را شناسایی کنید را فراموش نکنید.