در برخورد با طلاق چگونه آسیب کمتری داشته باشیم؟


در برخورد با طلاق چگونه آسیب کمتری داشته باشیم؟

طلاق فرآیندی خسته کننده و بسیار دردناک است و به هیچ وجه نمی توان آن را نادیده گرفت. حتی در شدیدترین شرایط، غلبه بر برخی جنبه های طلاق برای افراد بسیار دشوار است. پس چه در مرحله عزاداری پس از طلاق هستید و چه در حین انجام این کار، این مقاله را دنبال کنید، ما سالم ترین و کاربردی ترین راه های کنار آمدن با طلاق را به شما می گوییم تا کمترین آسیب را متحمل شوید.

در این مقاله می توانید بخوانید:

  • ازدواج خود را شکست خورده تلقی نکنید
  • در برخورد با طلاق با خودتان مهربان باشید
  • برای خداحافظی وقت بگذارید
  • سعی کنید وضعیت را بهبود بخشید
  • یک دوست قابل اعتماد پیدا کنید
  • برای کنار آمدن با طلاق، روال زندگی خود را دنبال کنید
  • برای مدتی از ملاقات با افراد جدید خودداری کنید
  • از منابع اطراف خود استفاده کنید

بیشتر بخوانید: در طلاق عاطفی برای کودکان چه اتفاقی می افتد؟


ازدواج خود را شکست خورده تلقی نکنید

در گذشته طلاق در فرهنگ ما یک موضوع حل نشده بود و خوب نبود، اما اکنون به آن به عنوان یک موضوع نگاه می کنیم. پذیرش بیشتر مثل گذشته پیدا شد و دیگر سرزنش نشد. بسیاری از ازدواج های بار اول با شکست مواجه می شوند، و حتی میزان طلاق برای ازدواج های دوم و بعدی بلندتر Ang. با این حال، این درک وجود دارد که ازدواج شکستی است که زوج‌های مطلقه را از ادامه زندگی باز می‌دارد.

در برخورد با طلاق چگونه آسیب کمتری داشته باشیم؟

حتی کلمه “شکست” منعکس کننده دیدگاه ما نسبت به طلاق است. سعی کنید آن را شکست خورده جلوه ندهید. در عوض، روی لحظات خوب در رابطه و مهمتر از آن لحظات مهم تمرکز کنید. در تو رشد کن به دنبال.

حتی کلمه “شکست” منعکس کننده دیدگاه ما نسبت به طلاق است. سعی کنید آن را شکست خورده جلوه ندهید.

در نهایت، هدف این است که از طریق سطوح مختلف غم و اندوه، که می تواند شامل غم، افسردگی، ترس و اضطراب باشد، کار کنید و به سطحی از پذیرش دست پیدا کنید که می توانید. به حرکت رو به جلو ادامه دهید.


بیشتر بخوانید: چگونه با خود مهربان باشیم؟


در برخورد با طلاق با خودتان مهربان باشید

احساسات شما، هر چه که هستند، وجود دارند. به جای دعوا، به خود استراحت دهید و با خودتان مهربان باشید.

صرف نظر از شرایط، ترکیبی از احساساتی که در طول جدایی با آن مواجه می شوید، همیشه می تواند گیج کننده یا ترسناک باشد. ممکن است مطمئن نباشید که چگونه احساس خود را درک می کنید یا باید چه احساسی داشته باشید. اما مهم است که به یاد داشته باشید که احساسات شما، هر چه که هستند، وجود دارند. به جای دعوا، به خود استراحت دهید و با خودتان مهربان باشید.
تحقیقات نشان داده است افرادی که با خود مهربان هستند می توانند چالش های روزانه طلاق را در ماه های پس از جدایی بهتر مدیریت کنید. درک و مراقبت از خود می تواند به شما کمک کند تا بر طلاق خود غلبه کنید.

در برخورد با طلاق چگونه آسیب کمتری داشته باشیم؟

برای خداحافظی وقت بگذارید

به عنوان بخشی از یک نگاه سالم به طلاق، بهتر است یک پایان سالم برای آن تعیین کنید.

هر شرایطی که باشد، داشتن دوره بسیار طبیعی است عزاداری برای عروسی شما از این گذشته، شما بیشتر عمر خود را به پایان می رسانید. به عنوان بخشی از یک نگاه سالم به طلاق، بهتر است یک پایان سالم برای آن تعیین کنید.
ممکن است نصف روز یا یک روز کامل باشد که زن و شوهر دور هم جمع شوند و با همه خوبی ها و بدی های یک رابطه خداحافظی کنند.
هر رابطه ای متفاوت است و شرایط همیشه اجازه نمی دهد افراد به این شکل دور هم جمع شوند. اما حتی اگر احساسات مانع از وقوع این اتفاق شوند، برای خداحافظی وقت بگذارید.


بیشتر بخوانید: زندگی مشترک موفق، خداحافظ مجردی!


با هر چیزی که دیگر نمی خواهید خداحافظی کنید. کارهایی که منجر به طلاق شما شد، چه دروغ، خیانت و … انجام دهید فرآیند عاطفی بسیار عمیق این است که وقتی زوج ها می توانند این کار را انجام دهند، بیشتر از آنچه که طرف مقابل تجربه کرده است، احساس عشق می کنند.

به جای مشاجره با سابق خود، میانجی گری را انتخاب کنید. یک شخص ثالث بی طرف می تواند به شما و شریک سابقتان کمک کند.


بیشتر بخوانید: تاثیر طلاق بر فرزندان لطفا جدی بگیرید


سعی کنید وضعیت را بهبود بخشید

خود طلاق شرایط بد و نامساعدی را ایجاد می کند. اما حفظ یک محیط مثبت فقط در اطراف شما و همسر سابقتان نیست، بلکه به ویژه در اطراف فرزندانتان، برای همه افراد درگیر است. کمک Ang.
مطالعات نشان داده است که کودکانی که در معرض درگیری مداوم با والدین هستند، بیشتر در معرض خطر مشکلات روانی و اجتماعی هستند. همچنین، استرس بیش از حد فقط می تواند شما را قادر به کنار آمدن با طلاق غیرممکن کند.
به جای اینکه مستقیماً به سراغ حرف قبلی خود بروید، میانجی گری را انتخاب کنید. یک شخص ثالث بی طرف می تواند به شما و شریک سابقتان کمک کند.

در برخورد با طلاق چگونه آسیب کمتری داشته باشیم؟

یک دوست قابل اعتماد پیدا کنید

در هر موقعیت عاطفی، داشتن شانه ای برای تکیه دادن می تواند بسیار مفید باشد. فردی را پیدا کنید که به او اعتماد دارید تا به عنوان یک متولی عمل کند، کسی که بتوانید با او صحبت کنید و آزادانه به او اعتماد کنید. این افراد می توانند در دوران سخت طلاق به شما کمک کنند یا حتی در مورد زندگی جدیدتان تصمیمات مهمی بگیرند. تو می توانی بهتر از اینها انجام دهی.
البته بهتر است فقط یک دوست را انتخاب کنید و با یک دوست بمانید. اگر در حالت عاطفی هستید، طبیعی است که اشتراک گذاری بیش از حد، چه در رسانه های اجتماعی و چه با گروهی از دوستان، داشته باشید. اما انجامش بده آنها در دراز مدت به شما آسیب خواهند رساند.

در برخورد با طلاق چگونه آسیب کمتری داشته باشیم؟

برای کنار آمدن با طلاق، روال زندگی خود را دنبال کنید

فرقی نمی کند که طلاق گرفته اید یا نه، اغلب احساس می کنید گم شده اید. زندگی شما در میان تغییرات قابل توجهی است و احساس آرامش می تواند سخت باشد.

مهم است که یک روال زندگی خود را حفظ کنید و در این زمان از تنها ماندن خودداری کنید.

بنابراین، مهم است که یک روال در زندگی خود حفظ کنید و از تنها ماندن در این زمان اجتناب کنید. بر کارهایی را انجام دهید که شما را خوشحال می کندبه زندگی اجتماعی، سرگرمی ها یا عادت های هفتگی خود ادامه دهید و آنها را به هم نزنید.


بیشتر بخوانید: آیا نارضایتی در روابط زناشویی طلاق نیمه پنهانی است؟


برای مدتی از ملاقات با افراد جدید خودداری کنید

قبل از اینکه به دنبال شریک جدید بگردید به عقب برگردید و استراحت کنید.

اگر مجرد هستید، می توانید دوباره با افراد جدید ارتباط برقرار کنید. با این حال، کنترل احساسات پیرامون طلاق، طول می کشد و نیازی به عجله نیست.
قبل از اینکه به دنبال شریک جدید بگردید به عقب برگردید و استراحت کنید. زمانی را برای کشف مجدد احساسات خود اختصاص دهید، کارهایی را که دوست دارید انجام دهید، یاد بگیرید که یک رابطه سالم از نظر شما چگونه به نظر می رسد و به طور کامل احساسات خود را مدیریت کنید.
این امر به ویژه زمانی که فرزندان درگیر طلاق هستند صادق است حساس تر این شد. در حالی که ایده پیدا کردن یک فرد جدید می تواند هیجان انگیز باشد، شرکای جدید، به خصوص پس از طلاق، می تواند برای کودکان بسیار مفید باشد. گیج کننده شاید.
به خودتان زمان بدهید تا با این احساسات کنار بیایید و به خودتان بازگردید. مردم ممکن است بترسند و شروع به جستجوی کسی کنند، اما انجام این کار معمولا ایده خوبی نیست.

در برخورد با طلاق چگونه آسیب کمتری داشته باشیم؟

از منابع اطراف خود استفاده کنید

طلاق نشانه از دست دادن سبک زندگی است و مانند هر فقدانی، دوره های غم و اندوه زیادی را به همراه دارد.

اگر در یافتن دوست یا فرد مورد اعتماد مشکل دارید، آن را پیدا کنید درمانگر مورد اعتماد یا گروه های درمانی به دنبال کمک به شما برای عبور از این دوران سخت باشید. طلاق نشانه از دست دادن سبک زندگی است و مانند هر فقدانی، دوره های غم و اندوه زیادی را به همراه دارد.
در نهایت، هدف این است که روی این سطوح مختلف کار کنید، که می تواند شامل غم، افسردگی، ترس و اضطراب باشد و به سطحی از پذیرش برسید که به شما امکان می دهد ادامه دهید. گروه‌های درمانی فردی یا گروهی که می‌توانید داستان‌هایی را از افرادی بشنوید که در موقعیت‌های مشابهی قرار می‌گیرند، می‌توانند در این دوران کمک بزرگی به شما کنند.


بیشتر بخوانید: مشاوره روانکاوی چگونه می تواند به شما کمک کند؟


برای رسیدن به پذیرش، گاهی اوقات به تازه شما باید بتوانید آن را به سالم ترین شکل ممکن حفظ کنید. اگر اکنون در مورد درمان مطمئن نیستید، آن را امتحان کنید کتاب ها و مقالات بخوانید که آنها می توانند در این راه به شما کمک کنند

خلاصه
برای کنار آمدن با طلاق، باید با خود مهربان باشید، زمانی را برای خداحافظی اختصاص دهید و سعی کنید وضعیت را بهبود بخشید. داشتن یک دوست در این شرایط کمک بزرگی است.
پیشنهاد می کنیم به کلینیک روانشناسی نی نی بان مراجعه کنید.

دیدگاهتان را بنویسید