راهنمای تغذیه سالم برای رژیم گیاهخواری

دیدگاه کلی این است که با رژیم گیاهخواری نمی توانید اشتباه کنید. این ماده مغذی با مقدار زیادی فیبر، ویتامین و آنتی اکسیدان است. اما آیا می دانستید که اگر به اندازه کافی لوبیا، عدس و/یا محصولات لبنی دریافت نکنید، رژیم گیاهخواری می تواند پروتئین کمی داشته باشد؟ به عنوان مثال، یک وعده غذایی گیاهی که فقط از یک سالاد برگ سبز به همراه غذای جانبی نان سبوس دار تشکیل شده باشد، پروتئین کمی دارد. افزودن لوبیا به سالاد سبز برگ، غذای جانبی سوپ عدس و/یا یک وعده شیر یا ماست کم چرب راه های آسانی برای گنجاندن پروتئین در وعده غذایی است. خوردن سالاد یکسان برای ناهار هر روز می تواند به این معنی باشد که رژیم غذایی شما فاقد تنوع است. خوردن انواع سبزیجات و میوه ها تضمین می کند که مواد مغذی مختلف را از غذاهای طبیعی به طور منظم دریافت می کنید. چه در خانه غذا بخورید و چه در رستوران، وب‌سایت‌هایی با ابزارهای رایگان وجود دارند که می‌توانید از آنها برای جستجوی اطلاعات تغذیه‌ای غذاها و دستور العمل‌ها استفاده کنید.

بیشتر پایگاه‌های اطلاعاتی تغذیه‌ای رایگان موجود آنلاین، کالری، کربوهیدرات، پروتئین و چربی غذاها را ارائه می‌کنند. آنها همچنین می توانند اطلاعات تغذیه ای اضافی را از غذاهایی مانند فیبر، کلسترول و محتوای سدیم ارائه دهند. به دلیل تحقیقات علمی گسترده ای که در سراسر جهان انجام می شود، زمینه تغذیه به طور مداوم در حال پیشرفت است. متخصصان تغذیه دارای گواهی هیئت مدیره موظفند دانش و مهارت های خود را بر اساس آخرین یافته های علمی به روز نگه دارند. با خواندن نکات تغذیه ای از متخصصان واجد شرایط، با توصیه های غذایی به روز باشید. از اثرات یویو رژیم های غذایی و غذاهای معجزه آسا اجتناب کنید.

متخصصان تغذیه واجد شرایط که در زمینه بیماری‌های مزمن، آلرژی‌های غذایی، محدودیت‌های غذایی یا رژیم‌های قومیتی تخصص دارند نیز می‌توانند از طریق توصیه‌ها و مشاوره‌های تغذیه‌ای شخصی، حمایت کنند. بسیاری از هندی ها از یک رژیم گیاهخواری پیروی می کنند که شامل تخم مرغ و محصولات لبنی مانند شیر، ماست، دوغ، پنیر و کره نیز می شود. بیشتر تنقلات خوش طعم هندی معمولاً سرخ می‌شوند، در حالی که دسرها با روغن (کره شفاف) درست می‌شوند. اعتدال بسیار مهم است زیرا هم میان وعده ها و هم دسرها چربی بالایی دارند. پایگاه‌های اطلاعاتی آنلاین غذای بسیار کمی وجود دارد که اطلاعات دقیق تغذیه‌ای در مورد غذاهای هندی یا فهرستی از غذاهای پروتئینی برای غذاهای قومی ارائه می‌کند. کار با یک متخصص تغذیه واجد شرایط که با محدودیت های غذایی قومی نیز آشنا است به ایجاد برنامه های تغذیه ای مناسب و تغییرات رژیم غذایی که متناسب با سبک زندگی و نیازهای سلامتی شما باشد کمک می کند. چه بیماری قلبی، فشار خون بالا، دیابت، بارداری یا کاهش وزن، از خدمات متخصصان تغذیه برای کمک به شما در دستیابی به اهداف سلامتی خود استفاده کنید.