راه های افزایش قد در 16 سالگی چیست؟


تقریباً همه نوجوانان می خواهند قد بلند باشند و می خواهند قد بلند باشند. اما برای برخی ممکن است این سوال پیش بیاید که آیا بعد از 16 سالگی هنوز هم می توانند بزرگ شوند؟ ورزش. فقط این مقاله را بخوانید تا راه های افزایش قد در سن 16 سالگی را بدانید.

راه های افزایش قد در 16 سالگی


بیشتر بخوانید: آیا با افزایش قد بزرگسالان می توان قد بزرگسالی را افزایش داد؟


در این مقاله می توانید بخوانید:

  • راه های افزایش قد در 16 سالگی
  • برای افزایش قد ورزش کنید
  • برای افزایش قد چه بخوریم؟

راه های افزایش قد در 16 سالگی

اول از همه، باید بدانید که عوامل زیادی در ارتباط با قد شما وجود دارد. برخی از این عوامل عبارتند از:

  • عوامل ژنتیکی
  • عوامل غیر ژنتیکی
  • فاکتورهای محیطی
  • تغذیه

برای افزایش قد چه بخوریم؟


بیشتر بخوانید: فریب مواد مخدر را نخورید زیرا کودک بزرگ خواهد شد


همچنین اعتقاد بر این است که در یک سن خاص (به عنوان مثال. متوسط تا 18 ساله)، رشد قد متوقف شد. با این حال، دلیلی برای ناامیدی وجود ندارد و راه هایی وجود دارد که به شما کمک می کند قد بلندتر شوید. آی تی راه های افزایش قد تا سن 16 سالگی عبارتند از:

برای افزایش قد ورزش کنید


بیشتر بخوانید: راه های افزایش قد با افزایش سن


1- آب فراوان بنوشید

وقتی بدن عاری از سموم باشد، متابولیسم افزایش می یابد و این به رشد خوب استخوان ها کمک می کند.

نوشیدن آب می تواند ساختار سموم را در بدن متوقف کند که می تواند متابولیسم بدن را تغییر دهد. در نتیجه آب بنوشید تا هضم و پاکسازی بهتر بدن این کمک خواهد کرد. اگر بدن عاری از سموم باشد، متابولیسم افزایش می یابد و این افزایش خواهد یافت رشد خوب استخوان این کمک خواهد کرد. روزانه حدود 8 تا 10 لیوان آب بنوشید و علاوه بر آن صبح ها ناشتا 2 لیوان آب بنوشید تا دستگاه گوارش شما پاکسازی شود.


بیشتر بخوانید: آیا دلیلی وجود دارد که کودک بدون تغییر بلند شود؟


2- از داروهای بازدارنده رشد خودداری کنید

مصرف مواد مخدر با الکل در سنین پایین بسیار خطرناک است و می تواند منجر به رشد و همچنین سوء تغذیه مختل می شود شاید. این مواد از بزرگ شدن استخوان ها در کودکان خردسال جلوگیری می کند و در نتیجه رشد طولانی مدت آنها را مختل می کند.

افزایش قد بعد از بلوغ


بیشتر بخوانید: چه چیزی باعث کوتاهی کودکان می شود؟


3- تجربه هورمون درمانی

هورمون رشد به طور سنتی برای افرادی که کمبود هورمون های طبیعی دارند تجویز می شود.

افزایش می یابد هورمون رشد انسان بدن می تواند قد شما را افزایش دهد. هورمون رشد به طور کلاسیک برای کسانی که از آن رنج می برند تجویز می شود کمبود هورمونی طبیعی mga حتی کودکانی که سطح هورمون رشد طبیعی دارند اما قد کوتاهی غیرطبیعی دارند، می توانند از این درمان سود ببرند. به طور معمول، این هورمون روزانه قبل از نوجوانی و قبل از 18 سالگی تجویز می شود.


بیشتر بخوانید: چه چیزی برای رشد قد کودکان خوب است؟


4- انجام یوگا

زمان انجام تمرینات یوگا را در نظر می گیرد نفس عمیق شما می کشید، تنشی را آزاد می کنید که باعث تنش در عضلات پشت شما و در عوض، موانع می شود ترویج رشد بدن حذف شده. بنابراین انجام یوگا می تواند یکی از راه های افزایش قد تا سن 16 سالگی باشد.

راه های افزایش قد


بیشتر بخوانید: چه بازی برای افزایش قد کودکان خوب است؟


برای افزایش قد ورزش کنید

افزایش قد بعد از نوجوانی کمی غیرممکن به نظر می رسد، اما اگر هنوز در اوایل 16 سالگی خود هستید، لازم نیست نگران باشید. در واقع ورزش یکی از راه های افزایش قد تا سن 16 سالگی است که می توانید آن را امتحان کنید. ورزش هایی که راه هایی برای افزایش قد در سن 16 سالگی در نظر گرفته می شوند عبارتند از:

برای افزایش قد ورزش کنید


بیشتر بخوانید: چه عواملی بر رشد قد کودکان تأثیر می گذارد؟


  • آویزان شدن از میله: آویزان کردن به میله به مدت نیم ساعت در روز می تواند به افزایش قد شما کمک کند. البته بهتر است با آویزان کردن به مدت 10 ثانیه در روز شروع کنید و به تدریج آن را به نیم ساعت افزایش دهید.

    آویزان کردن به میله به مدت نیم ساعت در روز می تواند به افزایش قد شما کمک کند. البته بهتر است با آویزان کردن به مدت 10 ثانیه در روز شروع کنید و به تدریج آن را به نیم ساعت افزایش دهید.

  • شنای خشک: شنای خشک تمرینی است که شامل حرکات دست و پا می شود. حرکات دست راست با پای چپ و پای راست با دست چپ ترکیب می شود.
  • آموزش پا: به پشت دراز بکشید و پاهای خود را بالا بیاورید. مدتی آن را در هوا قرار دهید و سپس به زمین برگردانید. برای بهترین نتیجه این کار را ۷ یا ۸ بار در روز انجام دهید.
  • تمرین ضربه پا: به پشت دراز بکشید و دو پای خود را صاف کنید. سپس یکی از اینها را به سینه خود نزدیک کرده و دوباره صاف کنید. پای دیگر خود را نیز مانند دوچرخه سواری انجام دهید. مراقب باشید در این حرکت پاهای خود را روی زمین نگذارید.

افزایش قد


بیشتر بخوانید: قد کودکان را با رعایت پنج عامل افزایش دهید


برای افزایش قد چه بخوریم؟

یکی از مهم ترین راه های افزایش قد تا سن 16 سالگی، رژیم غذایی متعادل است. رژیم غذایی شما باید شامل موارد زیر باشد:

  • کلسیم: برای رشد استخوان های خود لبنیات و سبزیجات سبز بیشتری بخورید.
  • پروتئین ویتامین D پلاس: این پروتئین ها باعث افزایش هورمون های رشد و رشد مناسب دندان ها و استخوان ها می شود. بنابراین توصیه می کنیم بیشتر از گوشت بدون چربی، حبوبات، پنیر، توفو و سفیده تخم مرغ استفاده کنید.
  • که در: مصرف روی می تواند از تاخیر رشد جلوگیری کند. بنابراین خوردن غذاهای غنی از روی مانند شکلات، صدف، تخم مرغ، مارچوبه و آجیل را فراموش نکنید.
  • مواد معدنی، ویتامین ها و کربوهیدرات ها: این مواد برای یک رژیم غذایی متعادل ضروری هستند. بنابراین فراموش نکنید که شیر، تخم مرغ، سویا، بلغور جو دوسر، میوه ها و سبزیجات را در رژیم غذایی خود بگنجانید.

افزایش قد بعد از نوجوانی


بیشتر بخوانید: چه عواملی باعث افزایش قد کودکان می شود؟


نتیجه

راه های زیادی برای افزایش قد تا سن 16 سالگی وجود دارد. مهمترین چیز این است که مراقب رژیم غذایی خود باشید و نوشیدن آب فراوان را فراموش نکنید. علاوه بر این، تمرینات زیادی وجود دارد که می توانید برای افزایش قد انجام دهید.

همچنین به کلینیک نی نی بان مراجعه کنید.

دیدگاهتان را بنویسید