راه کاهش وزن افراد مبتلا به کم کاری تیروئید چیست؟


کم کاری تیروئید و کاهش وزن برای بسیاری از افراد به یک فرمول حل نشدنی تبدیل شده است. کاهش وزن ضعیف تیروئید به تکنیک هایی نیاز دارد که اگر آن را بدانید، باز هم می توانید به هدف خود برسید. البته در قسمت مشاوره آنلاین رژیم لاغری نیز به این موضوع پرداخته شده است. در ادامه این مقاله بیشتر به کاهش وزن در افراد مبتلا به کم کاری تیروئید می پردازم.

کم کاری تیروئید و کاهش وزن چه ربطی به هم دارند؟

همانطور که می دانید کم کاری تیروئید می تواند کاهش وزن را دشوار کند. اما درمان مناسب بیماری تیروئید در کنار تغییر رژیم غذایی و سبک زندگی می تواند به افراد در این زمینه کمک کند.

رژیم های غذایی سالم، رژیم غذایی کنترل شده و ورزش منظم – اینها اصولاً اجزای اصلی کاهش وزن هستند. اما اگر کم کاری تیروئید دارید، غده تیروئید کم کاری شما نیز ممکن است نقش داشته باشد.

اگر کم کاری تیروئید به درستی درمان نشود، کاهش وزن می تواند دشوارتر باشد. زیرا تیروئید نقش عمده ای در تنظیم عملکرد متابولیک دارد. (افزایش وزن اغلب اولین علامت قابل توجه کم کاری تیروئید است.) مهمترین و اولین کاری که می توانید برای کاهش وزن و حفظ سلامتی انجام دهید، دریافت درمان مناسب برای کم کاری تیروئید است.

با این حال، ایجاد برخی تغییرات در رژیم غذایی می تواند به افزایش موفقیت شما در کاهش وزن کمک کند. لئونور کورسینو، متخصص غدد در مرکز دوک، می‌گوید: «کاهش وزن آسان نیست، اما افرادی که کم‌کاری تیروئید را به خوبی کنترل می‌کنند، می‌توانند مانند افرادی که مشکلات تیروئیدی ندارند، وزن کم کنند».

به همین دلیل است که کاهش وزن با کم کاری تیروئید ممکن است و اصلا نادر نیست!

استراتژی های کاهش وزن با کم کاری تیروئید

از این 9 استراتژی برای شروع سریع کاهش وزن با کم کاری تیروئید استفاده کنید. این ذهنیت را رد کنید که کاهش وزن کم تیروئید غیرممکن است، هر چیزی ممکن است اما با اراده واقعی.

از شر کربوهیدرات ها و قندهای ساده خلاص شوید

یک پزشک هورمونی متخصص در اختلالات هورمونی و مدیر کلینیک پرایم هلث در سن دیگو یک رژیم غذایی کم کربوهیدرات را توصیه می کند که بر کربوهیدرات های پیچیده (سبزیجات نشاسته ای و حبوبات) تمرکز دارد و از قندهای ساده اجتناب می کند.

به گفته مؤسسه Linus Pauling در دانشگاه ایالتی اورگان، غذاهای با بار گلیسمی بالا (مانند محصولات غلات تصفیه شده و نوشیدنی های شیرین) می توانند التهاب را در بدن افزایش دهند. اما دکتر تاکید کرد. آستین بر اهمیت خوردن کالری کافی تأکید می کند زیرا کالری کم می تواند واکنش استرس را تحریک کند و تولید T3 (هورمون فعال تیروئید تری یدوتیرونین) را کاهش دهد.

برای کاهش وزن در افراد مبتلا به کم کاری تیروئید، از غذاهای ضد التهاب زیادی استفاده کنید

غذاهای ضد التهابی می توانند به کاهش درد مفاصل و همچنین افسردگی کمک کنند که می تواند منجر به کم کاری تیروئید شود.

غذاهای ضد التهابی به تقویت سیستم ایمنی بدن کمک می کنند. یک رژیم غذایی ضد التهابی همچنین می تواند به آرام کردن سیستم ایمنی و ایجاد التهاب بیش از حد کمک کند و مواد مغذی مورد نیاز برای عملکرد سالم تیروئید را دریافت کند، از جمله:

  • منیزیم
  • ویتامین های گروه B
  • روی
  • سلنیوم
  • هن
  • و ویتامین C

پشتیبانی می کند.

سبزیجات برگ دار، گوجه فرنگی، ماهی های چرب، آجیل، میوه ها و روغن زیتون همگی غذاهای خوبی برای مبارزه با التهاب هستند. این رژیم باعث کاهش بار کبد برای متابولیسم غذاهای فرآوری شده می شود.

عملکرد سالم کبد برای کم کاری تیروئید ضروری است. زیرا کبد مسئول تبدیل 60 درصد T4 (هورمون تیروئید تیروکسین) به T3 است.

به وعده های غذایی کوچک و منظم پایبند باشید

من اغلب این جمله را از مراجعینم با تیروئید کم می شنوم: آب می خوریم و چاق می شوم.

در مورد کاهش وزن و کم کاری تیروئید، همانطور که می دانید کم کاری تیروئید عملکرد گوارش را کند می کند!

بهتر است در طول روز وعده های غذایی کوچک و مکرر مصرف کنید. این غذاها باید شامل مواد مغذی متعادل – پروتئین های با کیفیت، کربوهیدرات های پیچیده و چربی های سالم باشند.

در نتیجه قند خون بدن را متعادل می کند. متعادل کردن قند خون بدن می تواند به کنترل وزن کمک کند.

4. رجیستری مواد غذایی داشته باشید

کاهش وزن تا چند پوند طبیعی است

اگر می دانید چاقی چیست، در هر شرایطی می توانید آن را مدیریت کنید.

دکتر. کورسینو می‌گوید کالری دریافتی روزانه شما به سرعت افزایش می‌یابد مگر اینکه مراقب هر چیزی که می‌خورید و می‌نوشید باشید.

سوزاندن کالری در طول روز همچنین به شما کمک می کند تا یک رژیم غذایی متعادل داشته باشید. آستین گفت: «داشتن کتابچه رژیم غذایی برای افراد مبتلا به کم کاری تیروئید برای ردیابی مصرف مواد مغذی مهم است. رژیم غذایی سرشار از چربی های سالم، پروتئین ها و کربوهیدرات ها برای عملکرد تیروئید بهترین است.

برای کاهش وزن ورزش کنید

ورزش یک مکمل مهم برای یک رژیم غذایی سالم برای کاهش وزن و کمک به سوزاندن کالری است. اما به یاد داشته باشید که اگر از نظر بدنی خسته هستید، بهتر است در این ساعت ورزش نکنید.

زیرا ورزش همراه با خستگی برای بدن مضر است و می تواند کم کاری تیروئید را تشدید کند.

6- داروهای تیروئید را طبق دستور مصرف کنید

هورمون تیروئید را باید صبح زود با معده خالی و با آب فراوان مصرف کرد. این دارو را با هیچ داروی دیگری مصرف نکنید.

حداقل 30 تا 60 دقیقه برای صبحانه صبر کنید. اگر سطح تیروئید با وجود مصرف داروهای تیروئیدی همچنان از تعادل خارج باشد، می تواند بر روند کاهش وزن تأثیر بگذارد.

با پزشک خود در مورد راه حل هایی که برای شما مناسب است صحبت کنید. زیرا بهبود عملکرد تیروئید یکی از راه های اصلی کاهش وزن است.

7. از رژیم غذایی مناسب برای کم کاری تیروئید پیروی کنید

کم کاری تیروئید به این معنی نیست که همه غذاهای مورد علاقه خود را حذف کنید. اما بهتر است از خوردن غذاها و غذاهایی که می توانند کم کاری تیروئید شما را تشدید کنند اجتناب کنید.

8- روش IMF (روزه داری متناوب) را امتحان کنید!

برای افزایش وزن یا کاهش وزن اضافی، می توانید با مشورت پزشک، روش IMF (که روزه متناوب نیز نامیده می شود) را امتحان کنید.

در این مورد، هر روز یک پنجره زمانی مشخص را انتخاب کنید که در آن غذا می خورید

پایان این زمان نباید کمتر از 2 ساعت قبل از خواب باشد تا از افزایش قند خون در هنگام خواب جلوگیری شود. بین آخرین لقمه غذا در یک روز و اولین لقمه شما در روز بعد باید حداقل 12 ساعت فاصله باشد.

افزایش زمان ناشتا به 14 یا حتی 16 ساعت ممکن است برای کاهش وزن مفیدتر باشد.

همانطور که مشخص است، خوردن به این روش یک گزینه عالی برای کاهش وزن است. در مطالعات انجام شده، روزه گرفتن از این طریق می تواند به کاهش وزن و حتی برخورداری از سلامت متابولیک بهتر کمک کند.

به یاد داشته باشید قبل از شروع این نوع رژیم غذایی با مشاور تغذیه به خودتان بگویید، به خصوص اگر دیابت یا بیماری های دیگری دارید.

9- از تکنیک های کاهش استرس استفاده کنید

استرس عامل اصلی کم کاری تیروئید است. کاهش استرس می تواند منجر به تعادل طبیعی سطوح هورمونی شود. هنگامی که عملکرد تیروئید به حالت عادی بازگردد، متابولیسم دوباره تسریع خواهد شد.

علاوه بر کم کاری تیروئید، استرس اغلب با چاقی همراه است. این در درجه اول به دلیل قرار گرفتن در معرض مقادیر بیش از حد کورتیزول است. در نتیجه سعی کنید استرس خود را کنترل کنید و با تغذیه مناسب از راهکارهای مدیریت استرس استفاده کنید.

پیشنهادی که نازک است

کم کاری تیروئید و کاهش وزن دو رویداد مجزا نیستند. به همین دلیل اگر کم کاری تیروئید دارید نباید ناامید شوید و خود را بازنده بدانید.

اگر به هر دلیلی کاهش وزن دائمی به یکی از دغدغه های ذهنی شما تبدیل شده است، می توانید استفاده کنید برنامه غذایی اختصاصی لاغر، زیر نظر من محمود مردانی، به وزن ایده آل خود برسید و سلامت جسمی خود را حفظ کنید.

https://www.lagharfit.com/online/

دیدگاهتان را بنویسید