راه کاهش وزن با ویتامین D چیست؟


کاهش وزن با ویتامین D یکی از مواردی است که برخی افراد به آن فکر می کنند، اما بسیاری از افراد برای کاهش وزن از ویتامین D استفاده می کنند. در این مورد در قسمت آنلاین رژیم لاغری سایت لاغری توضیح داده شده است. پیشنهاد می کنم اگر می خواهید بدانید چه رابطه ای بین کاهش وزن و ویتامین D وجود دارد حتما تا انتهای این مطلب سایت لاغری را دنبال کنید.

آیا کاهش وزن با ویتامین D امکان پذیر است؟

بهتر از هنر زندگی کردن در واقع می توان گفت که زندگی بهتر از حتی یادگیری.

این یک واقعیت است که حتی کمبود یک ویتامین می تواند مشکلات زیادی را در فرد ایجاد کند. اگر از من محمود مردانی بخواهید مثالی بزنم، می گویم اگر غذا کم نمک باشد بی مزه است و به مذاق اکثر مردم نمی آید. چه مقدار نمک می تواند طعم و کیفیت غذا را به چالش بکشد؟

امروزه بسیاری از مردم دچار کمبود ویتامین D هستند که برای سلامت کلی بدن بسیار مهم است. ویتامین D همچنین می تواند به کاهش وزن کمک کند

در سایت لاغری می خواهیم به شما بگوییم که کمبود ویتامین D چه عوارضی برای انسان دارد؟ نقش ویتامین D در کاهش وزن چیست؟

پس به مطالعه ادامه این مقاله ادامه دهید تا شما را با نکات شگفت انگیز آشنا کنیم.

ویتامین D چیست؟

ویتامین D یکی از مهم ترین ریزمغذی ها برای بدن است. این ویتامین یک ویتامین محلول در چربی است. ویتامین D در حفظ استحکام دندان و استخوان نقش دارد و همچنین با قرار گرفتن پوست در معرض نور خورشید جذب می شود.

دقیقاً در مقاله درمان پوکی استخوان با رژیم غذایی قلیایی به اهمیت استفاده از این ویتامین بی نظیر پرداختم.

ویتامین D همچنین در تقویت سیستم ایمنی و سلامت عضلات مهم است. به نظر می رسد کمبود این ویتامین در چند سال گذشته با شروع ویروس کرونا افزایش یافته است.

نکته ای که در اینجا ضروری به نظر می رسد این است که ویتامین D وارد پوست می شود و با نور خورشید به پوست تبدیل می شود.

تصور کنید که دانش‌آموزان به مدرسه می‌روند و ساعاتی را در روز سپری می‌کنند. زنگ های مدرسه، زنگ های سرگرمی، زنگ های ورزشی و حتی برگشتن از مدرسه به خانه می توانند مقداری نور خورشید را دریافت کنند.

سایر اعضای خانواده نیز به نوبه خود کمتر قادر به استفاده از نور خورشید هستند و در نتیجه کمبود ویتامین D بیشتر می شود.

از طرفی مصرف غذاهای غنی از ویتامین D کاهش یافت و میل به فست فود و غذاهای خالی افزایش یافت. حتی اگر بگویید آقای مردانی، من غذای سالم می خورم، هنوز از شما می پرسم:

کدام یک از گزینه های زیر را ترجیح می دهید؟ سیب زمینی سرخ کرده با سوسیس یا ماهی با سس خردل؟ اگر گزینه دوم را انتخاب کنید، می دانید که اکثر مردم گزینه دوم را انتخاب می کنند.

در واقع، بیشتر نوجوانان، نوجوانان و کودکان دوست دارند غذاهایی بخورند که ویتامین D کمی دارند. حتی ویتامین D در بسیاری از غذاها یافت نمی شود.

به گفته متخصصان تغذیه، حداقل مقدار ویتامین D باید 15 میلی گرم در روز به علاوه حدود 30 تا 50 دقیقه قرار گرفتن در معرض نور خورشید یا مکمل باشد.

علائم کمبود ویتامین D چیست؟

همانطور که با کاهش وزن با ویتامین D سروکار داریم، بهتر است علائم کمبود این ویتامین را تجربه کنیم.

کمبود ویتامین D در مشکلاتی مانند التهاب روده یا بیماری سلیاک که سرعت عبور غذا از بدن را کند می کند، بیشتر دیده می شود.

در بیماری سلیاک، سوزش سر دل یا یبوست، باید به دنبال علائم کمبود ویتامین D بود.

3 پیشنهاد باریک برای شما:

  1. رژیم بستنی چیست؟
  2. چه رنگی می تواند اشتها را افزایش دهد؟ (رنگ زیبا)
  3. میوه های لاغری

1- درد عضلانی و ضعف عضلانی

ماهیچه ها برای عملکرد صحیح نیاز به مقدار مشخصی ویتامین D دارند. کمبود ویتامین D باعث ضعف و درد عضلانی می شود.

اگر عضلات شما ضعیف هستند، ممکن است زمانی را تجربه کنید که ممکن است عفونت ویروسی مانند آنفولانزا داشته باشید.

اگر کمبود ویتامین D جبران نشود، می توانید درد عضلانی را تشدید کنید.

2- عفونت های مکرر و مکرر

لاغری با ویتامین D

اگر گاهی اوقات متوجه مشکلات تنفسی مکرر و عفونت های دستگاه ادراری می شوید، باید یکی از گزینه های درمانی کمبود ویتامین D را در نظر بگیرید.

یکی از دلایل ضعف سیستم ایمنی کمبود ویتامین D در سلول های ایمنی است

یک مطالعه نشان داد افرادی که ویتامین D پایینی دارند بیشتر در معرض ابتلا به آنفولانزا و سرماخوردگی هستند.

3- کمبود ویتامین D و افسردگی

در هر مقاله ای می توان بخشی را کمال آن محتوا دانست. این مطالب همچنین شامل کمبود ویتامین D و افسردگی پاشنه آشیل در این مقاله است. به مقاله افسردگی و کاهش وزن با لاغری مراجعه کنید.

اگر از آقای مردانی این یعنی چی؟ همانطور که گفتم:

کاهش وزن با خستگی و خستگی مداوم همراه است.

  1. تناسب اندام
  2. سلامت روان

اگر فردی افسردگی داشته باشد، نمی تواند یک برنامه غذایی قلیایی سالم را دنبال و اجرا کند. در استرس و اضطراب یکی از کاندیداها کمبود ویتامین D است.

آیا تا به حال استرس، افسردگی، غم، اضطراب، بی حوصلگی، درهم ریختگی را تجربه کرده اید؟ این احساسات منفی به نظر من اسیدی و چاق کننده هستند. یکی از علل آنها کمبود ویتامین D نام دارد.

خبر خوب این است که با جایگزینی کمبود ویتامین D می توانید به احساس شادی، سلامت و آرامش دست یابید.

وقتی داشتم این مقاله را تایپ می کردم، متوجه شدم که اکثر دانش آموزان خوب نیستند. آنها مظلوم هستند و والدین باید به فکر خوشبختی و شادی آنها باشند.

من به شخصه دانش آموزانی را دیده ام که حوصله هیچکس را ندارند، همیشه استرس دارند و نگرانی خود را از دست نمی دهند. وقتی نتایج آزمایش آنها را بررسی کردم، متوجه شدم ویتامین D آنها زیر 10 است.

باید حداقل 20 واحد ویتامین D داشته باشد، اما کمتر از 10 آن خود را به صورت افسردگی، استرس و ناامیدی نشان می دهد.

جالب است بدانید که این دانش آموزان وقتی ویتامین D را زیر نظر پزشک تزریق می کنند خوشحال نیستند.

4- سردرد و سرگیجه از علائم کمبود ویتامین D است

افرادی هستند که فشار خون بالا دارند (قاتل خاموش). بنابراین فشار خون را قاتل خاموش می نامند که باعث سکته و حمله قلبی می شود.

اگر دچار سرگیجه و سردرد هستید، یکی از علائم کمبود ویتامین D را می توان علت آن دانست. بنابراین باید ویتامین D خود را اندازه گیری کنید.

اگر فشار خون دارید حتما مقاله درمان فشار خون بالا با رژیم قلیایی را مطالعه کنید.

5- تعریق شدید

تعریق زیاد یکی از علائم کمبود ویتامین D است، اگر متوجه شدید که زیاد عرق می کنید و دلیل واضحی مانند بیماری یا تب وجود ندارد، باید ویتامین D خود را کنترل کنید.

تحقیقات نشان داده است که تعریق زیاد شایع ترین علت کمبود ویتامین D است، همچنین می توانید از این روش ها برای کاهش وزن با ویتامین D استفاده کنید.

6- کمبود ویتامین D و ریزش مو

ارتباط قوی بین ریزش مو و کمبود ویتامین D وجود دارد، اگر سطح مواد معدنی و ویتامین ها به خصوص ویتامین D کم باشد، باعث ریزش مو می شود.

آیا می دانید چرا کمبود ویتامین D و ریزش مو با هم مرتبط هستند؟ در صورت کمبود مواد مغذی ضروری مورد نیاز مو، فولیکول یا ریشه مو به درستی مراقبت نمی شود و می تواند منجر به ریزش مو شود.

در چرخه رشد مو باید از مواد مغذی ضروری برای جبران کمبودها استفاده کرد.

تاثیر ویتامین D در کاهش وزن

دو دلیل زیر تأثیر ویتامین D بر کاهش وزن را تأیید می کند:

مقدار مناسب ویتامین D لپتین را در خون آزاد می کند.

با کمال تعجب، کمبود ویتامین D باعث افزایش وزن و چاقی می شود. اگر بدن شما ویتامین D کافی داشته باشد، مقدار زیادی لپتین ترشح می کند.

نقض هورمون لپتین در بدن این است که حامل پیام سیری است. لپتین پیامی است که به مغز داده می شود: سیر هستید، غذا نخورید، غذا نخورید.

از سوی دیگر، کاهش ترشح و کاهش سطح لپتین به معنای خوردن بیشتر و افزایش وزن است. اکنون با اثرات کاهش وزن با ویتامین D و نحوه عملکرد این فرآیند آشنا هستید.

از سوی دیگر، کمبود ویتامین D و همچنین کلسیم باعث مقاومت به انسولین و در نتیجه پرخوری و چاقی می شود.

محققان استرالیایی دریافتند افرادی که در وعده صبحانه مقدار زیادی کلسیم و ویتامین D می خورند ظرف 24 ساعت اشتهای خود را از دست داده و از دست می دهند.

بدن شما چربی کمتری ذخیره می کند

اگر ویتامین D کافی در خون خود داشته باشید، ذخایر چربی شما کاهش می یابد. این بدان معنی است که عملکرد سلول های چربی برای ذخیره چربی کندتر است.

اما اگر میزان ویتامین D در خون شما کم باشد، سطح کلسترول و هورمون پاراتیروئید افزایش می یابد و عواقب خوبی در پی نخواهد داشت.

به این ترتیب سطوح بالای آنها بدن شما را به ذخیره چربی سوق می دهد. نتایج مطالعات محققان نروژی نشان می دهد که سطوح بالای هورمون پاراتیروئید یک عامل خطر بالقوه برای افزایش وزن است. به خصوص در مورد مردان بالای 40 سال.

به شما عزیزان پیشنهاد میکنم

اکنون که با رابطه کاهش وزن و ویتامین D آشنا شدید پیشنهاد می کنم اگر می خواهید اصولی و پایدار وزن کم کنید حتما به قسمت آنلاین رژیم لاغری سر بزنید و برای رسیدن به آن از برنامه غذایی خود استفاده کنید. وزن و بدن ایده آل.do.

برنامه غذایی لاغری اختصاصی