روز جهانی رسانه های اجتماعی، اتو بپوشید!


روز جهانی رسانه های اجتماعی

امروز 30 ژوئن، روز جهانی رسانه های اجتماعی است. در این مقاله به فعالیت هایی که امروز می توانید انجام دهید و همچنین راهکارهایی برای جلوگیری از اثرات منفی شبکه های اجتماعی خواهیم پرداخت.

تاریخچه روز جهانی رسانه های اجتماعی
روز جهانی رسانه های اجتماعی 30 ژوئن 2010 راه اندازی شد. این روز به عنوان راهی برای شناخت تأثیر رسانه های اجتماعی بر ارتباطات جهانی راه اندازی شد. همه هر روز از شبکه های اجتماعی استفاده می کنند. این راهی است که ما با مردم سراسر جهان به روشی ساده و سریع ارتباط برقرار می کنیم.


بیشتر بخوانید: روز جهانی ایمنی و بهداشت کار، مراقب کارکنان باشید!


روز جهانی رسانه های اجتماعی

آمار جالب استفاده از شبکه های اجتماعی
طبق آمار، شبکه های اجتماعی به شرح زیر است:

  • 3.5 میلیارد نفر از رسانه های اجتماعی استفاده می کنند.

روزانه 500 میلیون نفر از استوری اینستاگرام استفاده می کنند.

  • 68 درصد از بزرگسالان آمریکایی از فیس بوک استفاده می کنند.
  • 3 ساعت میانگین زمانی است که هر فرد در روز در شبکه های اجتماعی صرف می کند.
  • روزانه 500 میلیون نفر از استوری اینستاگرام استفاده می کنند.
  • هر روز 60 میلیارد نفر پیام های واتس اپ و فیس بوک مسنجر ارسال می کنند.
  • هر شغل به طور متوسط ​​35 دقیقه در روز را در فیس بوک می گذراند.
  • تعداد تخمین زده شده پروفایل های جعلی فیس بوک 370 میلیون است.
  • در هر دقیقه 300 ساعت ویدیو در یوتیوب آپلود می شود.
  • روزانه 95 میلیون عکس در اینستاگرام آپلود می شود.

بیشتر بخوانید: روز جهانی سوشی، چه روزی!


روز جهانی رسانه های اجتماعی

از آسیب رسانه های اجتماعی جلوگیری کنید
شبکه های اجتماعی می توانند نقش آموزشی داشته باشند، شما را به دوستان و اقوامتان معرفی کنند و شما را در جریان اخبار قرار دهند، اما معایبی نیز دارد. برای جلوگیری از تأثیر منفی رسانه های اجتماعی، موارد زیر را انجام دهید:

1- به خود استراحت دهید
آره استراحت کن استراحت و دور شدن از رسانه های اجتماعی به شما فرصتی می دهد تا خود را شارژ کنید. شما می توانید ذهن خود را پاک کنید تا خود و سایر جنبه های زندگی خود را در اولویت قرار دهید. به علاوه، آرامش می تواند به شما دیدگاه جدیدی در مورد چگونگی قدردانی از زندگی خود بدهد.
این دوری از شبکه های اجتماعی باعث افزایش بهره وری نیز می شود. به عبارت دیگر، برای مدت کوتاهی استراحت کنید یا در نهایت می تواند خلق و خوی شما و واکنش شما را به تاثیر منفی رسانه های اجتماعی بهبود بخشد.
از خود بپرسید تا به حال چند بار هنگام صرف شام با خانواده یا دوستان، رسانه های اجتماعی را بررسی کرده اید؟ اگر آرامش داشته باشید و از رسانه های اجتماعی دوری کنید، می توانید در زندگی خود و دیگران باشید.

روز جهانی رسانه های اجتماعی


بیشتر بخوانید: مدیریت بحران نوجوانان، غمگین نباشید!


2. هدف یا هدفی تعیین کنید
ابتدا هدف خود را از رسانه های اجتماعی دریابید. مثلاً دوستان و آشنایان دور و نزدیک می توانند با این هدف تماس بگیرند. اما وقتی از این هدف منحرف شوید، در برابر تأثیر منفی رسانه های اجتماعی آسیب پذیر می شوید.
برای خود هدف تعیین کنید و آن را دنبال کنید. به عنوان مثال، می توانید از برخی رسانه های اجتماعی برای آموزش استفاده می شودبه عنوان مثال، زبان انگلیسی را با استفاده از اینستاگرام یاد بگیرید و حضور خود را در اینستاگرام به مرور پست های انگلیسی محدود کنید.
تعیین هدف شما را متمرکز نگه می دارد. انجام این کار باعث می شود کمتر در برابر محرک هایی که می توانند احساس بدی نسبت به خود و زندگی تان ایجاد کنند، آسیب پذیر شوید.


بیشتر بخوانید: روز جهانی بدون رژیم، حداقل الان نگران نباشید!


روز جهانی رسانه های اجتماعی

3- با افرادی ارتباط برقرار کنید که شما را بزرگ می کنند نه اینکه شما را تحقیر کنند
این دقیقاً همان کاری است که باید در رسانه های اجتماعی انجام دهید: با افرادی که شما را به ارمغان می آورند ارتباط برقرار کنید، نه با افراد پایین.
ممکن است مجبور شوید درخواست های دوستی را در فیس بوک (یا سایر رسانه های اجتماعی) بپذیرید. اما بهتر است به افرادی که احساس خوبی نسبت به شما ندارند، اما می خواهند با شما صحبت کنند، اهمیت ندهید.
اگر درخواست دوستی آنها را بپذیرید، ممکن است تجربه خوبی نداشته باشید زیرا به یاد می آورید که این افراد چند بار در زندگی واقعی از شما سوء استفاده کردند.

بهتر است به افرادی که احساس خوبی نسبت به شما ندارند، اما می خواهند با شما صحبت کنند، اهمیت ندهید. اگر درخواست دوستی آنها را بپذیرید، ممکن است تجربه خوبی نداشته باشید.

اشتباه نکنید با افراد، مکان ها و چیزهایی که شما را خوشحال می کند ارتباط برقرار کنید.

4- دیدگاه خود را تغییر دهید
حداقل دو راه برای مشاهده عکس‌ها، به‌روزرسانی وضعیت و نظرات وجود دارد. شما می توانید انتخاب کنید که همه چیز را منفی و تاریک یا هر چیز مثبت و نه تهدید کننده ببینید.
شما می توانید انتخاب کنید که به دلیل مجرد بودن دوست پسر یا دوست دختر خود با دیدن عکس او به او حسادت کنید یا در رابطه جدید او خوشحال باشید. بهترین چیز این است دیدگاه مثبت را انتخاب کنید و شما برای دوست خود خوشحال خواهید شد.
اگر تصمیم دارید از منظر مثبت به مسائل نگاه کنید، می توانید تجربه خود را در رسانه های اجتماعی بهبود بخشید. نگرش مثبت به چیزها باعث ایجاد ذهنیت مثبت می شود. بنابراین وقتی در رسانه های اجتماعی هستید، به احتمال زیاد احساس خوشحالی می کنید.


بیشتر بخوانید: روز جهانی شیرینی همیشه شیرین


روز جهانی رسانه های اجتماعی

5. محتوای خود را مثبت نگه دارید
خلق و خوی منفی می تواند احساسات منفی را برانگیزد، که می تواند باعث شود شما شروع به تصور بدترین چیزها در مورد همه کنید. بدتر از آن، ممکن است برای پذیرش چیزهای خوب در زندگی خود مشکل داشته باشید زیرا باور ندارید که شایسته آن هستید. در نهایت، شما تبدیل به یک فرد منفی می شوید.
از سوی دیگر، مطالب مثبت، شما را به مثبت اندیشی تشویق می کند که برای سلامتی شما مفید است! مثبت بودن می تواند به کاهش استرس و تقویت ایمنی شما کمک کند.

خلق و خوی منفی می تواند احساسات منفی را برانگیزد، که می تواند باعث شود شما شروع به تصور بدترین چیزها در مورد همه کنید. بدتر از آن، ممکن است برای پذیرش چیزهای خوب زندگی مشکل داشته باشید.

افزایش مقاومت باعث افزایش مقاومت شما در برابر بیماری هایی مانند سرماخوردگی می شود.
علاوه بر این، به دلیل نگرش مثبت شما، به احتمال زیاد از خود مراقبت می کنید.

6- کاربر فعال باشید
بر اساس یک مطالعه، کاربرانی که به طور فعال مطالبی را پست می‌کنند، نظر می‌دهند، لایک می‌کنند و به اشتراک می‌گذارند، احتمالاً در رسانه‌های اجتماعی با دیگران ارتباط برقرار می‌کنند.
از سوی دیگر، کاربران منفعل بیشتر احساس افسردگی و تنهایی می کنند.
به جای اینکه کاربر منفعل بی دقتی عکس ها و به روز رسانی ها را مرور کند، به جامعه مجازی کمک کنید!


بیشتر بخوانید: من زیبا نیستم. کدام بازیگران اینطور هستند؟


روز جهانی رسانه های اجتماعی

7. به یاد داشته باشید که شما مسئول هستید
در نهایت، شما مسئول احساس خود هستید، نه فیس بوک، اینستاگرام، توییتر یا سایر اشکال رسانه های اجتماعی.
با وجود اثرات منفی رسانه های اجتماعی، می توانید با کنترل احساسات خود به خود کمک کنید. از این استراتژی ها استفاده کنید:

  • کنترل کنید چه کسی پست های شما را می بیند.
  • کنترل کنید چه کسی می تواند و چه کسی نمی تواند در مورد شما نظر دهد.
  • اگر چیزی را که می بینید دوست ندارید، می توانید آن را حذف کنید.
  • می توانید شخصی را مسدود کنید یا محتوای نامناسب را گزارش دهید.
  • در نهایت، این شما هستید که تصمیم می گیرید درخواست های ارتباطی را بپذیرید یا رد کنید.

بیشتر بخوانید: روز جهانی اسکیزوفرنی، انگ نزنیم!


روز جهانی رسانه های اجتماعی

از روز جهانی رسانه های اجتماعی لذت ببرید
تو لیاقت شاد بودن را داری! بنابراین رسانه های اجتماعی خود را به گونه ای قرار دهید که خدمات مثبتی به شما ارائه دهد. اگر چیزی یا شخصی وجود دارد که دوست ندارید، آن را حذف کنید.
تجربه شما از شبکه های اجتماعی چیست؟ چگونه با اثرات منفی شبکه های اجتماعی کنار بیایید؟ ما همچنین دوست داریم داستان های شما را بشنویم.

برای مطالعه اخبار بیشتر به بخش اخبار و رویدادها مراجعه کنید.