روز جهانی سوشی، چه روزی!


روز جهانی سوشی، چه روزی!

18 ژوئن روز غذاهای خوشمزه است: روز جهانی سوشی، یک غذای ژاپنی که از برنج، ادویه جات ترشی جات و سرکه درست می شود.
سرآشپزهای سوشی از برنج چسبناک برای تهیه انواع تنقلات لطیف و خوشمزه استفاده می کنند که می تواند شامل ماهی پخته یا خام، سبزیجات و جلبک دریایی باشد.
ماهی (برنج) بدون سوشی به «ساشیمی“مشهور. طرز تهیه سوشی و مواد استفاده شده نام آن را مشخص می کند.
شاید تا به حال سوشی را امتحان نکرده باشید، پس یک بار آن را امتحان کنید. اما اجازه ندهید قوانین خوردن سوشی شما را از امتحان آن باز دارد.
امروز روز تشویق مردم به خوردن سوشی زیاد است! با استفاده از چاپستیک (چوب های مورد استفاده برای غذا خوردن) سوشی را به یک ماجراجویی غذایی تبدیل کنید.
اکنون، توانایی خود را در تشخیص ادویه ها، گیاهان و ادویه جات ترشی جات افزایش دهید. درست کردن سوشی یک هنر است و تکه های آن به همان اندازه که خوشمزه هستند زیبا هستند.

روز جهانی سوشی، چه روزی!
چگونه روز جهانی سوشی را جشن بگیریم؟
به رستوران سوشی بروید. دوستان خود را دعوت کنید تا به شما بپیوندند و چند نوع مختلف سوشی را برای امتحان سفارش دهید.
امروز می توانید خودتان سوشی بپزید.


بیشتر بخوانید: روز جهانی لبخند، خنده چه تاثیری بر سلامتی دارد؟


چند واقعیت جالب در مورد روز جهانی سوشی
روز جهانی سوشی برای افزایش آگاهی از حقایق و افسانه های سوشی برگزار می شود.

  • سوشی در ابتدا در خارج از ژاپن اختراع شد.
  • سوشی به عنوان یک ضد افسردگی منحصر به فرد عمل می کند.
  • روز سوشی از سال 2009 جشن گرفته می شود.

تاریخچه روز جهانی سوشی
در سال 2009، کریس دی می، روز جهانی سوشی را برای تشویق مردم به لذت بردن از سوشی خوشمزه تعیین کرد.


بیشتر بخوانید: میان وعده های مغذی بارداری چیست؟


روز جهانی سوشی، چه روزی!

سوشی چیست؟
سوشی اصطلاحی است برای جلبک دریایی در برنج پخته پیچیده می شود، ماهی خام یا پخته، سبزیجات و مواد دیگر استفاده می شود. سوشی به عنوان روشی برای نگهداری ماهی در قرن هفتم ژاپن آغاز شد، اما از آن زمان برای توصیف انواع غذاها تکامل یافته است.
سوشی یک اصطلاح جهانی است. همه سوشی ها به یک شکل درست نمی شوند. برخی از سوشی ها دارای موادی مانند سس مایونز، سس سویا غلیظ و سایر سس ها هستند که می توانند چربی، شکر و سدیم را به رژیم غذایی اضافه کنند.
سوشی فواید زیادی برای سلامتی دارد.

روز جهانی سوشی، چه روزی!
اطلاعات تغذیه
اطلاعات تغذیه در مورد سوشی با توجه به مواد تشکیل دهنده آن متفاوت است.
ماهی مورد استفاده در بسیاری از انواع سوشی سرشار از اسیدهای چرب امگا 3 است و منبع غنی از مواد مغذی و مواد معدنی است:

  • ویتامین دی.
  • ویتامین B2 (ریبوفلاوین)
  • هن
  • روی
  • ید
  • پتاسیم
  • کلسیم

ورقه های جلبک دریایی مورد استفاده برای تهیه سوشی نیز دارای بسیاری از موارد زیر است:

  • کلسیم
  • منیزیم
  • فسفر
  • هن
  • ید
  • سدیم

روز جهانی سوشی، چه روزی!


بیشتر بخوانید: تغذیه در دوران بارداری، میان وعده های خوشمزه


فواید سوشی برای سلامتی
خوردن ماهی حداقل دو بار در هفته فواید بسیاری برای سلامتی دارد و سوشی راهی عالی برای رفع این نیاز است. در اینجا برخی از فواید سوشی آورده شده است:

کاهش التهاب
التهاب مزمن با خطر بالاتر سرطان، دیابت، بیماری قلبی و سکته مرتبط است. با این حال، اسید چرب امگا 3 موجود در سوشی می تواند به کاهش التهاب مزمن و این خطرات کمک کند.

التهاب مزمن با خطر بالاتر سرطان، دیابت، بیماری قلبی و سکته مرتبط است. با این حال، اسید چرب امگا 3 موجود در سوشی می تواند به کاهش التهاب مزمن و این خطرات کمک کند.

“واسابی” که اغلب با سوشی همراه است، در دسترس است خواص ضد التهابی قوی Ang. جلبک دریایی همچنین دارای خواص ضد التهابی است.

اجتناب از یک بیماری
بسیاری از موادی که معمولا در سوشی یافت می شود به حفظ سلامت طولانی مدت و جلوگیری از بیماری کمک می کند. به عنوان مثال، ماهی حاوی اسیدهای چرب امگا 3 است که به مبارزه با بیماری هایی مانند بیماری قلبی و سکته کمک می کند.
سرسبز، که اغلب با سوشی سرو می شود، به محافظت در برابر ویروس های تنفسی کمک می کند.

از مسمومیت با فلزات سنگین خودداری کنید
یکی دیگر از مزایای جلبک دریایی توانایی آن در حذف فلزات سنگین و استرانسیوم رادیواکتیو از بدن شما است. مسمومیت با فلزات سنگین می تواند بر توانایی بدن تأثیر بگذارد و عواقب جدی داشته باشد بیماری های قلبی عروقی وجود دارد.


بیشتر بخوانید: از غذاهای مضر صبحانه پرهیز کنید!


روز جهانی سوشی، چه روزی!

خطرات و عوارض مصرف سوشی
برخی از بزرگترین خطرات سوشی این است که از ماهی خام به جای ماهی پخته تهیه می شود. شما می توانید با انتخاب سوشی که فقط با ماهی یا سبزیجات تهیه شده است، این خطرات را به حداقل برسانید.
اگر سوشی ماهی خام را انتخاب می کنید، بهتر است از برخی از خطرات و عوارض جانبی آن آگاه باشید:

باکتری یا انگل
ماهی خام می تواند منبع باکتری یا انگل از جمله کرم نواری باشد سالمونلا شاید.
اگرچه ماهی خام قبل از نگهداری منجمد می شود تا به کشتن باکتری ها کمک کند، اما هیچ تضمینی وجود ندارد که ماهی خام سوشی آلوده شود.
همیشه بهتر است در خوردن ماهی خام دقت کنید.


بیشتر بخوانید: مصرف ماهی در بارداری چقدر و چه نوع؟


روز جهانی سوشی، چه روزی!

سیاره تیر
برخی از ماهی ها حاوی جیوه هستند. جیوه یک فلز سنگین است که در مقادیر زیاد سمی است و به ویژه برای زنان باردار یا شیرده خطرناک است.
برخی از ماهی ها، از جمله ماهی آزاد، کوسه و شاه ماهی خالدار، ممکن است غلظت جیوه بیشتری نسبت به سایر ماهی ها داشته باشند.
می توانید با انتخاب سوشی با ماهی هایی که جیوه کمی دارند، قرار گرفتن در معرض جیوه خود را محدود کنید.


بیشتر بخوانید: آیا خوردن سوشی در بارداری مضر است؟


روز جهانی سوشی، چه روزی!

سدیم
بسیاری از انواع سوشی سرشار از سدیم هستند. سوشی حاوی سویا است که سرشار از سدیم است.
سطوح بالای سدیم می تواند منجر به مشکلاتی مانند نارسایی احتقانی قلب و بیماری کلیوی شود.


بیشتر بخوانید: رایج ترین انواع سوء تغذیه کدامند؟ چگونه می تواند درست شود؟


جملات جالب در روز جهانی سوشی
ما با عبارات جالبی در مورد سوشی آشنا هستیم:

  • اگر زندگی برای شما سخت است، سوشی بخورید و استراحت کنید. روز جهانی سوشی مبارک.
  • برای جلوگیری از چاق شدن، دوست دارم کوکای رژیمی با سوشی بخورم.
  • شما نمی توانید تمام شب بخوابید، خوب عشق بورزید یا خوب فکر کنید مگر اینکه سوشی بخورید.
  • فکر می کنم می خواهم به باشگاه بروم، اما می خواهم سوشی بخورم! روز جهانی سوشی مبارک!