رژیم شیر و موز چیست؟ آیا لاغری با این رژیم واقعی است؟ | مجله سلامت باریکا


رژیم های غذایی عجیبی در دنیا وجود دارد، اما در این میان رژیم شیر و موز یکی از رژیم هایی است که ادعا می شود باعث کاهش وزن قابل توجهی می شود و به شما کمک می کند تا به وزن دلخواه خود برسید. در این مقاله هر آنچه که باید در مورد رژیم شیر و موز بدانید را به شما خواهیم گفت.

رژیم شیر و موز را معرفی کنید

اگرچه یافتن اطلاعات در مورد رژیم شیر و موز بسیار دشوار است و شواهدی برای آن کم است، اطلاعات اندکی در یکی از روزنامه های سال 1934 نشان می دهد که این رژیم برای اولین بار توسط دکتری به نام جی هاروپ جونیور ساخته شده است. این پیشنهاد می شود.

همانطور که از نام آن پیداست، این رژیم را فقط می توان با خوردن شیر و موز درست کرد. شیر مورد استفاده در این رژیم ممکن است بدون چربی یا کم چرب باشد. به طور خلاصه، اگر بخواهیم این رژیم را معرفی کنیم، باید روزی 4 عدد موز با چند لیوان شیر بخورید.

این برنامه غذایی در ابتدا برای بیماران دیابتی طراحی شده بود، اما با گذشت زمان، دکتر. هاروپ جونیور که می توانیم از این رژیم برای کاهش وزن در دو هفته و به میزان 2.5 تا 4 کیلوگرم استفاده کنیم. دکتر افزود. جونیور که رژیم غذایی آن به مدت دو هفته باید زیر نظر پزشک متخصص باشد زیرا ممکن است در این دو هفته فرد دچار کمبود سایر مواد مغذی شود.

اظهارات دکتر. جونیور در مورد کمبود مواد مغذی که از این رژیم پیروی می کنند صد در صد درست است. به همین دلیل، اجازه دهید ابتدا به برخی از مضرات و اقدامات احتیاطی رژیم شیر و موز نگاهی بیندازیم و سپس در مورد فواید آن صحبت کنیم.

مراقب رژیم شیر و موز باشید

اگرچه ادعا می شود رژیم شیر و موز یکی از بهترین رژیم هاست و بدن شما در طول مصرف این رژیم مواد مغذی مختلفی دریافت می کند، اما حفظ این رژیم برای مدت طولانی توصیه نمی شود. با کاهش وزن، ممکن است نتوانید برخی از نیازهای اولیه بدن خود را برآورده کنید و این می تواند برای شما بسیار مشکل ساز باشد.

بنابراین پس از چند روز پیروی از این رژیم باید هر چه زودتر به رژیم غذایی عادی خود بازگردید یا در مورد حفظ رژیم شیر و موز با متخصص تغذیه مشورت کنید.

مضرات رژیم شیر و موز

همیشه در باریکا و زمانی که رژیم غذایی معرفی می شود گفته ایم که بهترین راه برای شروع کاهش وزن و رسیدن به سلامتی، تغییر عادات بد روزانه به خصوص عادات بد است. اما یک بار تغییر عادات غذایی و ادامه آن برای چند هفته می تواند منجر به کمبودهای تغذیه ای شود. به همین دلیل، قبل از ایجاد هر گونه تغییر اساسی در رژیم غذایی خود، باید محدودیت هایی را که هر وعده غذایی برای شما می خواهد در نظر بگیرید و رعایت کنید.

با رژیم شیر و موز می توانید با موفقیت وزن کم کنید، اما هیچ تضمینی وجود ندارد که بتوانید این رژیم را برای مدت طولانی ادامه دهید. شیر یا موز و ترکیب این دو هرگز نمی تواند جایگزین سبد غذایی شما شود که برای سلامتی لازم است.

رژیم غذایی شیر و موز بسیار کم کالری است و بدن شما می تواند حداکثر 1000 کالری در روز دریافت کند. این غذا بدون چربی و کربوهیدرات بالایی دارد که به انجام فعالیت های روزانه شما کمک می کند. در حالی که یک رژیم کم کالری می تواند به کاهش وزن شما کمک کند، اگر به رژیم قبلی خود بازگردید، احتمال افزایش وزن مجدد بیشتر است.

پس باید دو نکته را در مورد رژیم شیر و موز بدانید، اول اینکه نمی توانید این غذا را برای مدت طولانی مصرف کنید و دوم اینکه با قطع این رژیم و ادامه رژیم قبلی، وزن را نیز افزایش خواهید داد. .

رژیم شیر و موز چگونه باعث کاهش وزن می شود؟

اصل ساده ای که رژیم های شیر و موز را به یک رژیم لاغری تبدیل می کند، کم کالری بودن آنهاست. در این رژیم روزانه 2 تا 3 موز می خورید و 2 تا 3 لیوان شیر می نوشید. هر موز حدود 100 کالری و هر لیوان شیر کم چرب به طور متوسط ​​80 کالری دارد. بنابراین مصرف محدود این دو در کنار هم به شما این امکان را نمی دهد که کالری دریافتی روزانه خود را بیش از 1000 کالری افزایش دهید.

اگر دقت کرده باشید، وزن زیادی به شیر کم‌چرب می‌دهیم، زیرا تحقیقات نشان داده است که شیر کم‌چرب تأثیر زیادی بر اثربخشی خوردن شیر و موز دارد. در این رژیم می توانید موز را با شیر، مخلوط با آن یا بعد از خوردن شیر بین وعده های غذایی میل کنید.

توصیه می کنیم علاوه بر رژیم شیر و موز، غذاهای پروتئینی بیشتری مصرف کنید. این مواد می توانند به شما کمک کنند تا از مشکلات سوء تغذیه در طول وعده های غذایی بسیار ایمن باشید. نکته مهم دیگر این است که توصیه می کنیم آب را فراموش نکنید تا بدنتان در طول وعده های غذایی دچار کم آبی نشود.

تاثیر موز بر رژیم غذایی شیر و موز

مصرف شیر و موز در رژیم غذایی فواید بسیاری برای سلامتی دارد، اگرچه ما همچنان اکیدا توصیه می کنیم که به جای محدود کردن کل رژیم غذایی خود به خوردن یک میوه و یک نوشیدنی، می توانید هر دو را با یک رژیم غذایی متعادل دریافت کنید. .

اگر بخواهیم دو جزء رژیم شیر و موز را به تنهایی بررسی کنیم، باید بگوییم که فقط موز در این رژیم حاوی مواد مغذی زیر است:

  • ویتامین B6
  • ویتامین سی
  • منیزیم
  • به هم ریخته

اما غیر از آن، موز سرشار از پتاسیم است. یک موز متوسط ​​حاوی 422 میلی گرم پتاسیم است. بسته به اینکه شما مرد باشید یا زن، به ۱۲ تا ۱۶ درصد از این پتاسیم برای فعالیت های روزانه خود نیاز دارید. مقادیر کافی پتاسیم در رژیم غذایی مانند سایر مواد مغذی برای فعالیت های روزانه ضروری است. این ماده معدنی بیشتر از سایر اندام ها روی قلب اثر می گذارد و باعث می شود پیام های عصبی بینابینی با کارایی و قدرت بیشتری به قلب منتقل شود. علاوه بر این، دریافت پتاسیم کافی در رژیم غذایی می تواند خطر ابتلا به بیماری های کلیوی مانند سنگ کلیه، فشار خون بالا و همچنین مشکلات استخوانی و دیابت نوع 2 را کاهش دهد.

تاثیر فیبر نامحلول در رژیم غذایی شیر و موز

موز همچنین حاوی انواع خاصی از کربوهیدرات است که به راحتی توسط دستگاه گوارش هضم نمی شود. این کربوهیدرات ها به عنوان فیبر غیرقابل هضم شناخته می شوند و فواید زیادی دارند که مهمترین آنها تقویت باکتری های پروبیوتیک در روده ها است. تعادل محیط زندگی این باکتری ها به نوعی نشان دهنده روند هضم و هضم سالم در بدن است. وجود فیبر نامحلول نه تنها می تواند غلظت باکتری های پروبیوتیک را بهبود بخشد، بلکه از مشکلات دیگری مانند اختلالات گوارشی، کلسترول خون بالا و سرطان روده بزرگ نیز جلوگیری می کند.

تاثیر رژیم غذایی شیر و موز

حتی اگر تفاوت های زیادی بین مصرف پروتئین حیوانی به صورت شیر ​​یا سایر فرآورده های حیوانی وجود داشته باشد، قطعاً انتخاب تنوع مناسب این محصولات ضرر و زیان شما را نخواهد داشت. طبق آمار و گزارش های منتشر شده توسط سازمان تحقیقات جهانی غذا، شیر می تواند استحکام استخوان ها را افزایش داده، ابتلا به انواع سرطان ها را کاهش دهد و همچنین وزن را بهبود بخشد و منجر به کاهش بیماری های قلبی شود.

اما همه انواع شیر تاثیر یکسانی ندارند. شیر گاوهایی که با علف های سالم و ارگانیک تغذیه می شوند باید در اولویت باشد. این نوع شیر نسبت به شیرهای دیگر پذیرای ترکیباتی مانند اسیدهای چرب امگا 3، اسید لینولئیک و همچنین اسیدهای چرب امگا 6 است. مصرف شیر بدون نظارت بر نحوه فرآوری آن می تواند منجر به مشکلات سلامتی انسان شود.

اثرات شیر ​​و موز در ترکیب با رژیم غذایی شیر و موز

ترکیب این دو ترکیب مهم و مغذی به شما این امکان را می دهد که در طول روز غذاهای خاصی بخورید که سرشار از ویتامین، فیبر غذایی و همچنین مواد معدنی هستند. اما همیشه باید توجه داشت که مواد دریافتی از این ماده غذایی می تواند برای تامین مواد مغذی بدن شما به مدت ۳ تا ۴ روز کافی باشد.

بنابراین، بدیهی است که رژیم شیر و موز برای 3 تا 4 روز به شما آسیبی نمی رساند. اما اگر به طور مرتب این غذا را بخورید، بعد از سه یا چهار روز بدنتان با کمبود سایر ویتامین ها مواجه می شود. بنابراین، اگر می خواهید رژیم شیر و موز را برای مدت طولانی حفظ کنید، باید آنها را در برنامه غذایی روزانه خود بگنجانید.

نکات مهم در رژیم شیر و موز

برای اطمینان از اینکه رژیم شیر و موز برای شما خوب است، همیشه موارد زیر را به خاطر بسپارید:

  • فقط رژیم شیر و موز را دنبال نکنید و ورزش کنید. انجام و تمرینات مفید مانند دویدن، شنا و همچنین تمرینات باشگاهی می تواند برای شما مفید باشد.
  • از مصرف شکر، نوشابه های گازدار، فست فود و غذاهای سرخ شده خودداری کنید.
  • می توانید شیر و موز خود را با مکمل های پروتئینی مختلف مخلوط کنید.
  • 7 تا 8 ساعت به اندازه کافی بخوابید.
  • از استرس و اضطراب بیش از حد خودداری کنید.
  • اگر احساس می کنید رژیم شیر موز شما را خسته و خسته می کند، فوراً آن را متوقف کنید.
  • پس از 4 روز متوالی از ادامه رژیم شیر موز، باید به رژیم قبلی خود بازگردید.
  • وقتی شروع به غذا خوردن می کنید احساس می کنید که برای انجام فعالیت های روزانه انرژی کمی دارید، این مقدار از دست دادن انرژی طبیعی است، اما اگر متوجه شدید که این مقدار بیشتر از حد انتظارتان است، ادامه غذا برای همه توصیه نمی شود. .
  • زنان در دوران قاعدگی نباید شیر و موز بخورند. این ماده غذایی فاقد آهن، روی و مس است و می تواند سطح هموگلوبین خون را کاهش دهد. اما اگر اصرار به استفاده از این ماده غذایی دارید، می توانید از مواد مغذی آهن و روی در کنار شیر و موز در رژیم غذایی خود استفاده کنید.
  • اگر می خواهید بیش از 4 کیلو رژیم غذایی شیر و موز کم کنید، باید در اواسط هفته رژیم را کنار بگذارید و به رژیم قبلی خود بازگردید تا مواد مغذی بدنتان تامین شود.

نتایجی که اظهار شده

شیر و غذاهای موز مانند سایر رژیم های غذایی کم کالری باعث کاهش وزن می شوند، اما وقتی فکر می کنیم می بینیم که هدف از رژیم تنها کاهش وزن نیست، بلکه افزایش وزن نیز هست. کاهش وزن با روش های ناسالم دنبال می شود، اما وضعیت سلامتی نیست. به گفته متخصصان، خوردن شیر و موز و سایر رژیم‌هایی که می‌خواهند با رژیم‌های تکراری لاغر شوند، حتی یک روز هم ارزش ندارند، زیرا آخرین چیزی که برای این نوع رژیم‌ها مهم است، سلامتی شماست. . غذا خوردن یک روش زندگی است و باید برای مدت طولانی ادامه یابد، نه چند روز یا حتی چند ماه. بنابراین برای دستیابی به کاهش وزن و سلامتی توصیه می شود از رژیم های غذایی مناسب زیر نظر متخصصان تغذیه مانند رژیم لاغری باریکا استفاده کنید.

منبع

خط سلامت

دیدگاهتان را بنویسید