رژیم لاغری برای کودکان 7 تا 10 سال (بدون تاثیر)


bestkid4

کودکان 7 تا 10 ساله به انرژی و مواد مغذی زیادی نیاز دارند زیرا دائما در حال رشد هستند. مقدار انرژی موجود در غذا و نوشیدنی بر حسب کیلوژول (KJ) و کیلو کالری (Kcal) اندازه گیری می شود که همان کالری است.

کمیته مشاوره علمی تغذیه میانگین انرژی مورد نیاز کودکان 7 تا 10 ساله را به شرح زیر برآورد می کند:

سن پسر زن
7 6900 کیلوژول یا 1649 کیلو کالری 6400 کیلوژول یا 1530 کیلو کالری
8 7300 کیلوژول یا 17459 کیلو کالری 6800 کیلوژول یا 1625 کیلو کالری
9 7700 کیلوژول یا 1840 کیلو کالری 7200 کیلوژول یا 1721 کیلو کالری
10 8500 کیلوژول یا 2032 کیلو کالری 8100 کیلوژول یا 1936 کیلو کالری

اما این اعداد نیازهای معمولی انرژی هستند و کودکان بسته به موارد زیادی مانند فعالیت بدنی آنها به انرژی بیشتر یا کمتری نیاز دارند.

در حالی که مهم است که میزان انرژی مورد نیاز کودک را در نظر بگیرید، یک رژیم غذایی سالم و یک رژیم غذایی متعادل باید در نظر گرفته شود.

bestkid ب

دانلود: 3 تا از بهترین کتاب های تغذیه رایگان برای کودکان

رژیم غذایی متعادل و سالم

یک رژیم غذایی سالم و متعادل برای کودکان 7 تا 10 ساله باید شامل موارد زیر باشد:

  • حداقل 5 وعده میوه و سبزیجات مختلف در روز
  • غذاها شامل غذاهای نشاسته ای مانند سیب زمینی، نان، ماکارونی و برنج (در صورت امکان از غلات کامل استفاده کنید)
  • شیر و فرآورده های لبنی دیگر (انواع کم چرب را تهیه کنید)
  • غذاهای غنی از منابع پروتئینی مانند گوشت، ماهی، تخم مرغ، لوبیا و عدس.

مراقب باشید فرزندتان غذاهای شیرین یا چرب مانند شیرینی، کیک، بیسکویت یا نوشیدنی های شیرین زیاد مصرف نکند. این غذاها و نوشیدنی ها کالری بالایی دارند اما مواد مغذی کمی دارند. (منبع کمکی)

حتما بخوانید: بهترین ویتامین ها برای افزایش قد (کودکان و نوجوانان)

ویدیوی زیر را تماشا کنید

چهاربزبان

دیدگاهتان را بنویسید