رژیم لاغری رژیم لاغری خوب محبوب ترین رژیم لاغری


مردم با شنیدن نام غذا، همیشه به یاد محدودیت های غذایی و حذف مقدار قابل توجهی غذا از سبد غذایی روزانه می افتند. اما این یک سوء تفاهم است که رژیم لاغری را چنین توصیف کنیم. کاهش وزن با خستگی و خستگی مداوم همراه است.

بهترین متخصص تغذیه می تواند به شما در رسیدن به اندام ایده آل کمک کند. مهم است که ویژگی های بدن خود را به خوبی بشناسید و غذایی مناسب برای متابولیسم خود تهیه کنید. در این مقاله با ما همراه باشید تا اطلاعاتی در مورد رژیم لاغری مناسب ارائه دهیم.

ویژگی های یک رژیم لاغری خوب

رژیم کاهش وزن می تواند شامل تمام غذاهای پروتئینی و کربوهیدراتی باشد. رژیم های یک بعدی اغلب جواب نمی دهند و سلامت فرد می تواند در خطر باشد. باید از تمام گروه های غذایی تغذیه کافی دریافت کنید و به سرعت وزن کم کنید.

رژیم لاغری باید متعادل، متنوع و مطابق با فرهنگ غذایی فرد در نظر گرفته شود تا پس از شروع رژیم از حفظ آن خسته و ناامید نشود.

رژیم های غذایی نامتعادل معمولا بعد از 5 یا 6 سال باعث پوکی استخوان می شوند.

در واقع، این نوع رژیم های عجیب و غریب و رژیم های غذایی با مقدار محدود غذا یا حتی رژیم غذایی، کم کالری و رژیم های غذایی که یک غذا یا گروهی از غذاها را حذف می کند، شخصاً سلامتی را به خطر می اندازد.

بهترین برنامه غذایی تایید شده توسط پزشکان، برنامه غذایی برای مصرف تمام مواد مغذی مورد نیاز بدن است.

در واقع رژیم لاغری یک برنامه غذایی اساسی و مناسب است.

هفته ای چند کیلو وزن کم می کنید؟

با رعایت نکات لازم و هدر دادن مقدار مشخصی غذا می توانید هفته ای یک کیلو یا بیشتر وزن کم کنید و پس از مدت کوتاهی به اندامی ایده آل و بدون چربی اضافی دست یابید.

وزن نرمال را محاسبه کنید

یک راه ساده برای تعیین وزن طبیعی اندازه گیری BMI یا شاخص توده بدنی است. این شاخص از تقسیم وزن بر حسب کیلوگرم بر مجذور قد بر حسب متر به دست می آید، برای مثال اگر زنی 70 کیلوگرم وزن و 160 سانتی متر قد داشته باشد، توده بدنی. فهرست مطالب. 34/27 است و این فرد دارای اضافه وزن، بالاتر از وزن ایده آل و زیر چاقی درجه یک است.

  • BMI در وزن طبیعی بین 18.5 تا 24.9 است
  • BMI برای اضافه وزن بین 25 تا 29.9
  • BMI بین 30 تا 34.9 چاقی درجه یک

و هر چه این عدد بیشتر باشد چاق تر خواهد بود.

چاقی اغلب به دلیل مشکلات غذایی و عادات غذایی نامناسب در طول روز است. یک متخصص تغذیه با بررسی وزن بدن شما درصد چربی اضافی انباشته شده در بدن شما را بررسی می کند و یک رژیم غذایی سالم و اصولی به شما می دهد تا به شما در کاهش مقدار زیادی چربی بدن کمک کند.

درمان چاقی با رژیم لاغری

چاقی معمولاً با ورزش و رژیم غذایی مناسب درمان می شود، اما در صورت توصیه پزشک می توانید از روش های دیگر مانند داروهای لاغری موضعی نیز استفاده کنید.

رژیم لاغری موضعی

لاغری موضعی برای افرادی که قادر به کاهش چربی در قسمت های خاصی از بدن با ورزش یا رژیم نیستند توصیه می شود، معمولا افرادی که چربی زیادی در پهلو یا ناحیه بازو دارند قادر به هضم آن نیستند. و آنها می خواهند تنها کسری از چربی بدن را به صورت موضعی دریافت کنند، آنها کاندیدای خوبی برای جراحی لاغری موضعی هستند.

اما باید توجه داشته باشید که بسیاری از روش های کاهش وزن پیشنهادی نیز باید با رعایت رژیم غذایی مناسب حفظ شوند، در غیر این صورت هر لحظه امکان عود و عود وجود دارد.

اول از همه بهتر است تعریفی از غذا و چند اصطلاح کاربردی داشته باشیم.

تعریف غذا


غذا در واقع همان چیزی است که در طول روز می خورید یا می نوشید. قبل از برنامه ریزی رژیم غذایی، مهم است که در مورد کالری دریافتی مناسب خود بدانید.

رژیم‌های غذایی که پزشکان برای شما تجویز می‌کنند شامل موارد زیر است که بنا به صلاحدید پزشک استفاده می‌شود.

  • رژیم با منوی ثابت
  • تغییر رژیم
  • بسته بندی مواد غذایی
  • غذای ترکیبی
  • رژیم های قرص
  • رژیم های غذایی انعطاف پذیر
تعریف غذا

کالری چیست؟

کالری مقدار انرژی موجود در غذاهاست. برای رژیم گرفتن باید کالری دریافتی غذاها و میزان کالری مورد نیاز در فعالیت های روزانه و میزان کالری مصرفی را با توجه به میزان انرژی مورد نیاز بدن خود بدانیم و محاسبه کنیم تا بتوانیم بین غذایی که می خوریم تعادل ایجاد کنیم. . وزن ما رعایت تعداد کالری شرط مهمی برای به دست آوردن وزن ایده آل است. رژیم های غذایی مورد استفاده برای کاهش وزن حاوی 1500-1000 کالری در روز هستند. این مقدار به فعالیت شما نیز بستگی دارد. به این نوع رژیم ها رژیم های کم کالری می گویند. با این نوع رژیم حداقل در یک هفته باید نیم کیلو وزن کم کنید. کالری دریافتی شما باید برای شما منحصر به فرد باشد و با توجه به سایز، جنسیت، سن و سلامتی شما بررسی شود. در این زمینه متخصص تغذیه می تواند مشاور خوبی برای یک رژیم غذایی منحصر به فرد باشد.

کالری چیست؟

چاقی در سنین مختلف

چاقی می تواند در هر سنی تهدید کننده باشد. چاقی در هر گروه سنی دیده می شود. به طور کلی بهتر است میزان تغذیه و کالری افراد نسبت به دوران کودکی کنترل شود تا چاق نشوند.

چاقی در کودکان و نوجوانان

چاقی و چاقی به دلیل رواج فرهنگ کودک و خردسالی در کشور ما به سرعت در بین کودکان در حال گسترش است. امروزه 42 میلیون کودک زیر پنج سال دارای اضافه وزن هستند. علل چاقی در دوران کودکی متفاوت است که برخی از شایع ترین آنها به شرح زیر است:

  • وراثت و ژنتیک
  • دنیا و سبک زندگی
  • عدم تحرک کودک
  • مرض
چاقی در کودکان و نوجوانان

چند نکته

  • صبحانه را از دست ندهید
  • حداقل دو میان وعده سالم بخورید
  • از مجبور کردن کودکان به خوردن غذا خودداری کنید
  • از اصرار برای تمام کردن غذا خودداری کنید
  • به عنوان پاداش از شیرینی و شکلات خودداری کنید
  • غذاهای چرب و پر کالری را محدود کنید
  • تنقلات را از برنامه غذایی کودک خود حذف کنید
  • لبنیات کم چرب بنوشید
  • به جای نوشابه، دوغ و نوشیدنی های سالم را جایگزین کنید
  • به جای آب میوه های آماده از آبمیوه تازه استفاده کنید
  • از خوردن غذاهای آماده در بیرون خودداری کنید
  • رژیم غذایی والدین را تغییر دهید
  • فعالیت بدنی را افزایش دهید
  • کودکان را به ورزش تشویق کنید
  • میزان سردردهای غیرفعال مانند تلویزیون، رایانه و تلفن همراه را کاهش دهید

چاقی در میانسالان و سالمندان

میانسالی و پیری بدن با کاهش متابولیسم همراه است. به این حالت حالت استراحت می گویند. در این سن متابولیسم کاهش می یابد بنابراین انتظار کاهش وزن سریع را ندارید و افزایش وزن نیاز به صبر و پشتکار دارد. بسیاری از متخصصان تغذیه در این سنین مبتلا به بیماری های مرتبط با چاقی مانند دیابت، فشار خون هستند و این افراد نباید بدون نظر پزشک فشار تغذیه ای وارد کنند. در میانسالی و سالمندی حس چشایی ضعیف و طعم ها کمتر قابل لمس است و در نتیجه افراد به نمک و ادویه و شکر روی می آورند. سبزیجات و میوه ها را در برنامه غذایی روزانه خود قرار دهید. غلات کامل را امتحان کنید. ورزش می تواند به کاهش وزن کمک کند، اما اگر مشکلات جسمانی مانند دیسک، آرتروز، بیماری قلبی و غیره دارید، مطمئن شوید که وضعیت شما تحت نظر یک متخصص فعالیت بدنی مناسب است.

چاقی در میانسالان و سالمندان

مشکلات چاقی در دوران بارداری

چاقی یکی از مشکلات زنان باردار است که سلامت آنها و جنینشان را تهدید می کند. مادران چاق فشار خون بالا، دیابت و پروتئین آزاد شده در دوران بارداری را بیش از سایر مادران تجربه می کنند. یکی از توصیه های زنان چاق رسیدن به وزن مناسب قبل از بارداری است زیرا چاقی می تواند بر قاعدگی و تخمک گذاری بعدی تاثیر بگذارد. می توانید با مشورت با متخصص تغذیه از رژیم بارداری استفاده کنید.

پرخوری عصبی

تمایل به پرخوری و پرخوری در طول دوره های متناوب با ناتوانی در مقاومت و سرکوب این میل، پرخوری عصبی نامیده می شود.

علل پرخوری عصبی

پرخوری عصبی علت شناخته شده ای ندارد اما عوامل متعددی می توانند بر آن تأثیر بگذارند، از جمله عوامل محیطی و اجتماعی مانند:

  • عوامل استرس زا
  • تبلیغات و فشار رسانه ها
  • عزت نفس پایین
  • افسردگی
  • رویدادهای زندگی
  • ژنتیک و
پرخوری عصبی

افسردگی ناشی از چاقی

من هر روز خودم را وزن می کنم اما هنوز وزن کم نکرده ام؟
چرا حتی صد گرم هم نمیتونم کم کنم؟
من هر روز خودم را می کشم، در مشکل هستم … چرا نمی توانم وزن کم کنم؟
کاهش وزن مکرر یک عادت بد مردان و زنان است که باعث شکست آنها در روند کاهش وزن می شود، به یاد داشته باشید که تجربه نشان می دهد که کاهش وزن مداوم می تواند باعث شکست شما شود.

بنابراین، افرادی که به شدت نگران وزن خود هستند، بیشتر در معرض افسردگی و عزت نفس پایین و رضایت جسمانی هستند.

بر اساس مطالعات انجام شده، بیش از 1900 جوان در یک مطالعه مورد مطالعه قرار گرفتند. 75 درصد از آنها زن بودند و از آنها در مورد عادات افزایش وزن سؤال شد. محققان وزن و سلامت روانی شرکت کنندگان را برای بیش از یک دهه پیگیری کردند. در این پیگیری، زنانی که به طور منظم خود را وزن می کردند، 80 درصد در رفتارهای پرخطر مدیریت وزن شرکت داشتند.

رابطه چاقی و بیماری ها

حتماً شنیده اید که می گویند: “پدر هر چه مریض است، مادرش اضافه وزن دارد!”

آیا می دانید میزان مرگ و میر افراد دارای اضافه وزن دو برابر بیشتر از افراد دارای اضافه وزن است؟

رابطه چاقی و بیماری ها

چاقی می تواند به طور مستقیم با بسیاری از بیماری ها مانند موارد زیر مرتبط باشد:

  • دیابت
  • بیماری قلبی
  • چربی بالا
  • فشار خون بالا
  • آترواسکلروز
  • کبد چرب
  • سنگ کیسه صفرا
  • آرتروز
  • بیماری های تنفسی
  • آپنه (قطع تنفس)
  • نقرس
  • رگهای واریسی
  • ناباروری
  • سرطان
  • ریزش مو در زنان
  • سندرم تخمدان پلی کیستیک
  • فتق
  • افسردگی و

نتیجه:

همانطور که گفتیم، یک رژیم لاغری خوب رژیمی است که مواد مغذی و مواد مغذی مورد نیاز بدن را تامین کند و شامل پروتئین و کربوهیدرات باشد. بهتر است از رژیم های غذایی بد دوری کنید تا از عوارض رژیم های غذایی غلط و نامناسب جلوگیری کنید و با مراجعه به یک متخصص تغذیه خوب با توجه به تیپ بدنی و وضعیت سلامت خود بهترین تغذیه را دریافت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید