رژیم گریپ فروت: سم زدایی یا غذای خطرناک؟


خوردن گریپ فروت یکی از قدیمی ترین غذاهای دنیاست. مردم از دهه 1930 از این غذا استفاده می کردند. جالب اینجاست که این آزمایش‌ها تا به امروز باقی مانده‌اند، و با این حال متخصصان تغذیه و سایر سازمان‌های بهداشتی هنوز مفید بودن آن‌ها را تا به امروز می‌پذیرند.

اساس غذا بر اساس ترکیب منحصر به فرد گریپ فروت است. در تئوری، اعتقاد بر این است که اگر گریپ فروت بخورید، به چربی سوزی کمک می کند و در نتیجه منجر به کاهش وزن به عنوان یک رژیم لاغری می شود. اگرچه هیچ ادعایی مبنی بر ایجاد این برنامه غذایی وجود ندارد، اما در همه جا از جمله آنلاین درباره آن صحبت می شود.

بنابراین رژیم آب گریپ فروت چیست و بهترین برنامه غذایی که می توانید دنبال کنید چیست؟ جزئیات این مورد و موارد دیگر در این مقاله آورده شده است.

غذای گریپ فروت چیست؟

این رژیم بر مصرف گریپ فروت یا آب آن در هر وعده غذایی متکی است. این رژیم غذایی برای کسانی که به دنبال بهترین راه برای کاهش وزن هستند خوب و سریع است. در مغذی بودن آن شکی نیست، اما ظرفیت آن برای کمک به کاهش وزن هنوز مورد بحث است. برخی از متخصصان بهداشت بارها این ادعاها را رد کرده اند.

به عنوان مثال، کانی دیکمن، رئیس سابق انجمن رژیم غذایی آمریکا، زمانی گفت: “هیچ مدرکی مبنی بر اینکه گریپ فروت حاوی آنزیم های چربی سوز است و همچنین میوه جادویی برای کاهش وزن وجود ندارد.” کلی براونل، مدیر مرکز سیاست غذا و چاقی دانشگاه ییل، نیز گفت: «هیچ دلیل علمی برای خاص بودن گریپ فروت وجود ندارد. گریپ فروت غذای خوبی است، اما غذاهای سالم دیگر مانند سبزیجات و سایر میوه ها نیز همینطور هستند.

با این حال، هر کسی که از این رژیم غذایی خاص پیروی می کند، باید ترکیبی از میوه ها و سایر مواد غذایی سرشار از پروتئین و چربی را مصرف کند و در عین حال قند و سایر کربوهیدرات ها را به حداقل برساند. این رژیم معمولاً به مدت 10 تا 12 روز دنبال می شود، اگرچه نسخه های مختلفی وجود دارد.

با خوردن گریپ فروت چقدر می توان وزن کم کرد؟

در یک مطالعه 12 هفته ای توسط دکتر. کن فوجیوکا در مورد تأثیر گریپ فروت بر کاهش وزن، 91 مرد و زن چاق به چهار گروه تقسیم شدند. این گروه ها رژیم غذایی معمول خود را با افزودن یکی از موارد زیر به هر وعده غذایی تغییر دادند: یک لیوان آب سیب و یک قرص دارونما، یک لیوان آب سیب و یک قرص گریپ فروت، یک لیوان آب گریپ فروت و یک قرص دارونما، یا نصف گریپ فروت. . و قرص های دارونما

شرکت کنندگانی که به هر وعده غذایی نصف گریپ فروت اضافه کردند حدود 2 کیلوگرم وزن کم کردند. همچنین کسانی که سه بار در روز آب گریپ فروت می نوشیدند 1.2 کیلوگرم وزن کم کردند. این مطالعه همچنین اثر وزن را بر عوامل متابولیک مانند ترشح انسولین مقایسه کرد و نتایج مطلوبی در گروه گریپ فروت یافت. علاوه بر نتایج این مطالعه، برخی از افراد گزارش دادند که پس از رژیم گریپ فروت بیش از 10 کیلوگرم وزن کم کردند.

رژیم گریپ فروت چگونه کار می کند؟

معرفی رژیم غذایی گریپ فروت

معرفی رژیم غذایی گریپ فروت

خوردن گریپ فروت همانطور که توضیح داده شد کم کالری و کم کربوهیدرات است که حتی بدون گریپ فروت می تواند منجر به کاهش وزن شود.

جدا از هر خاصیت جادویی برای کاهش وزن، باید توجه داشت که گریپ فروت حاوی فیبر و ویتامین C است که آن را به غذایی مناسب تبدیل می کند. این طبیعت کم کالری، فیبر بالا و شاخص گلیسمی پایین باعث می شود افرادی که از این رژیم غذایی پیروی می کنند احساس سیری بیشتری داشته باشند و در نتیجه کالری کمتری مصرف کنند.

چه غذاهایی بخوریم؟

چه روش سنتی را انتخاب کنید و چه آنچه در کتاب های رژیم گریپ فروت آمده است، مهم ترین نکته این است که از شما انتظار می رود که این میوه را سه بار در روز با هر وعده غذایی بخورید. اگر دستورالعمل های گریپ فروت را دنبال می کنید، باید برنامه کاهش وزن آنها را دنبال کنید و همیشه میوه را بخورید.

به طور خاص، شما باید:

  • مصرف کربوهیدرات و شکر مانند ماکارونی، سیب زمینی و برنج را کاهش دهید.
  • از غذاهای غنی از پروتئین و همچنین غذاهای پرکلسترول یا چربی مانند گوشت قرمز، گوشت خوک و تخم مرغ استفاده کنید.
  • گریپ فروت یا آب آن را قبل یا در حین غذا بنوشید.
  • و البته باید از خوردن چیزهایی مانند پیاز سفید و کرفس خودداری کنید.

خوردن گریپ فروت

صبحانه

قهوه سیاه، دو تکه بیکن، 240 گرم آب گریپ فروت یا نصف گریپ فروت و دو عدد تخم مرغ.

ناهار

سالاد با گوشت کافی (120 گرم) با 240 گرم آب گریپ فروت یا نصف گریپ فروت.

شب

گوشت یا ماهی (120 گرم)، سالاد یا سبزیجات (سبز یا قرمز) و 240 گرم آب گریپ فروت یا نصف گریپ فروت

(توجه داشته باشید که هنگام مصرف سبزیجات، باید از سبزیجات نشاسته ای مانند سیب زمینی شیرین، ذرت، لوبیا و نخود فرنگی خودداری کنید.)

میان وعده قبل از خواب

شیر بدون چربی (240 گرم)

چند نکته دیگر که باید در نظر بگیرید:

  • هر آب گریپ فروتی که می نوشید نباید شیرین باشد.
  • اگر می خواهید یک میان وعده بخورید، باید بعد از شام باشد.
  • هر روز هشت لیوان آب بنوشید.
  • همچنین می توانید از کره و هر نوع سس سالادی که دوست دارید استفاده کنید.
  • اگر به یک نوشیدنی با طراوت نیاز دارید، می توانید از آب گریپ فروت استفاده کنید. اگر خیلی ترش بود می توانید با مقداری آب پرتقال مخلوط کنید.
  • استفاده از میوه هایی مانند پرتقال ماندارین، آناناس و توت فرنگی در سالاد میوه خود به همراه گریپ فروت ایده بدی نیست.

فواید گریپ فروت

گریپ فروت عضوی از خانواده مرکبات است. در رنگ های مختلف از جمله قرمز، صورتی و زرد موجود است. طعم آن می تواند ترش یا شیرین باشد. فواید تغذیه ای زیادی دارد زیرا سرشار از ویتامین های A و C است و همچنین حاوی فولات است.

فواید تغذیه ای زیادی برای گریپ فروت کشف شده است که برخی از آنها عبارتند از:

  • ممکن است کاهش وزن را تسریع کند

طبق تحقیقات، نوشیدن آب گریپ فروت یا خوردن نصف گریپ فروت تازه قبل از هر وعده غذایی می تواند به کاهش وزن کمک کند. با این حال، به خاطر داشته باشید که مشخص نیست گریپ فروت دارای ویژگی‌های خاصی است یا یک رژیم غذایی کم کالری و پر فیبر به شما کمک می‌کند به طور کلی کمتر غذا بخورید.

  • گریپ فروت به کاهش کلسترول بد کمک می کند

مطالعه ای در مجله شیمی و کشاورزی (2006) نشان داد که استفاده از گریپ فروت قرمز تازه می تواند چربی های بد از جمله کلسترول LDL و تری گلیسیرید را در بیماران مبتلا به چربی خون بالا کاهش دهد.

اعتقاد بر این است که تأثیر این میوه بر فشار خون به دلیل غنی بودن آن از سطح پتاسیم است که می تواند اثرات بد سدیم را خنثی کند. با این حال، یک هشدار وجود دارد که هر کسی که قرص فشار خون مصرف می کند نباید این میوه یا آب آن را بخورد. این به این دلیل است که بسته به دارویی که مصرف می کنید، اگر این دو را ترکیب کنید، ممکن است عوارض جانبی نامطلوبی داشته باشد.

  • توانایی کنترل قند خون

گریپ فروت غذایی با شاخص گلیسمی پایین (GI) است که مانند سایر غذاهای با شاخص گلیسمی بالا (GI) مانند هندوانه، موز و آب نبات سفید قند خون را افزایش نمی دهد. همانطور که در مجله غذای دارویی منتشر شد، مطالعه فوجیوکا در سال 2006 نشان داد که افرادی که این میوه را همراه با وعده غذایی می‌خورند نسبت به افرادی که دارونما مصرف می‌کنند، ترشح انسولین کوتاه‌تری دارند. این احتمالاً به این دلیل است که فیبر موجود در میوه های تازه هضم و جذب مواد مغذی غذا را کند می کند.

  • حاوی قدرت های شفابخش قوی

به دلیل وجود ویتامین C در میوه، به تشکیل رگ های خونی جدید و ترمیم بافت اسکار سالم کمک می کند که در روند بهبود هر آسیبی ضروری است. با این حال، هرکسی که می خواهد مواد معدنی، ویتامین ها یا سایر مکمل های گیاهی را به رژیم غذایی خود اضافه کند، باید قبل از تصمیم گیری با پزشک خود مشورت کند. این به دلیل توانایی گریپ فروت در تغییر عملکرد برخی داروها است.

  • به پیشگیری از سرطان کمک می کند

با مصرف یک هفته مرکبات مانند گریپ فروت احتمال ابتلا به سرطان کاهش می یابد. فیبر آن همچنین می تواند با سرطان روده بزرگ مبارزه کند. گریپ فروت قرمز و صورتی می تواند خطر ابتلا به سرطان مری را کاهش دهد زیرا حاوی آنتی اکسیدان بتاکاروتن و ویتامین C است.

  • می تواند سیستم ایمنی بدن را تقویت کند

به دلیل وجود ویتامین های A و C در میوه باعث تقویت سیستم ایمنی بدن می شود. اگرچه این میوه نمی تواند سلامت شما را در برابر سرماخوردگی تضمین کند، اما ویتامین های آن ممکن است به کاهش علائم و مدت سرماخوردگی کمک کند.

مزایا و مضرات خوردن گریپ فروت

همانطور که می دانید، تقریباً هیچ چیز بدون پیشرفت و نظم نیست. اگر می‌خواهید رژیم غذایی را دنبال کنید، در اینجا برخی از مزایایی که می‌توانید از آن‌ها لذت ببرید و چالش‌هایی که احتمالاً با آن‌ها روبرو خواهید شد، آورده شده است.

مزیت – فایده – سود – منفعت

کسانی که از این برنامه غذایی استفاده می کنند در مقایسه با افرادی که از برنامه غذایی پیروی نمی کنند، احتمال بیشتری برای دریافت ویتامین C و ویتامین A دارند.

تحقیقات در مورد مصرف این میوه نیز نشان می دهد افرادی که گریپ فروت زیاد می خورند، منیزیم و پتاسیم بیشتری دریافت می کنند. علاوه بر این، کیفیت کلی غذای آنها نیز بالاتر است.

این رژیم بر شاخص توده بدنی (BMI)، دور کمر، پروتئین فعال، تری گلیسیرید و وزن بدن زنان تأثیر می گذارد. پس از این رژیم، کلسترول لیپوپروتئین با چگالی بالا (HDL) افزایش می یابد که مطلوب است.

کسانی که به طور منظم میا می خورند کمتر چاق هستند.

معایب

اگر دارو مصرف می کنید، به دلیل تداخل بین گریپ فروت و بسیاری از داروها، رعایت رژیم غذایی توصیه نمی شود.

کسانی که از ضربان قلب غیر طبیعی یا فشار خون بالا رنج می برند نباید این برنامه را دنبال کنند.

برخی بر این باورند که اگر رژیم را کنار بگذارید، احتمالا وزنتان افزایش خواهد یافت.

با توجه به سطح بالای پتاسیم موجود در میوه، معمولا به افرادی که از عفونت کلیه رنج می برند هشدار داده می شود که در مصرف گریپ فروت مراقب باشند.

با توجه به سطح بالای اسید موجود در گریپ فروت، بیمارانی که از بیماری رفلاکس معده رنج می برند، ممکن است هنگام مصرف این میوه دچار سوزش سر دل شوند.

اگرچه گریپ فروت برای کاهش وزن مفید است، اما باید به خاطر داشته باشید که هیچ چیز جادویی و جادویی در مورد گریپ فروت وجود ندارد.

منبع: verywellfit

به این مقاله چه امتیازی میدهید؟