سلامت روده با مصرف غذاهای گیاهی تضمین می شود


محققان می گویند بین باکتری های روده و الگوهای غذایی ارتباط وجود دارد و غذا نقش مهمی در حفظ آن دارد. سلامت روده و درمان بیماری های معده مانند بیماری کرون، کولیت اولسراتیو و سندرم روده تحریک پذیر (IBS).

اصطلاح «میکروبیوتای روده» به تریلیون‌ها باکتری و میکروارگانیسمی اطلاق می‌شود که در داخل روده زندگی می‌کنند و بر نحوه جذب مواد مغذی در غذاها و عملکرد سیستم ایمنی بدن تأثیر می‌گذارند و حتی احتمال اضطراب را تعیین می‌کنند.
شواهد رو به رشد تأثیری را نشان می دهد باکتری های روده سلامت انسان بسیار بالاتر از آن چیزی است که دانشمندان زمانی فکر می کردند. تعادل بین باکتری های مفید و مضر در روده بر فشار خون، روند پیری و احتمال اضطراب و افسردگی تأثیر می گذارد.

بررسی رابطه بین غذا و باکتری های روده:

محققان هلندی مطالعه کردند که کدام گروه های غذایی بیشترین تأثیر را در نگهداری دارند. سلامت روده وجود دارد.
برای این مطالعه، نمونه‌های مدفوع از هر شرکت‌کننده جمع‌آوری شد و از آنها خواسته شد تا پرسشنامه‌ای در مورد عادات غذایی خود تکمیل کنند.

سلامت روده با مصرف غذاهای گیاهی تضمین می شود

مصرف غذاهای گیاهی برای سلامت روده مفید است.

نتایج این مطالعه نشان می‌دهد که اگر رژیم غذایی مصرف آجیل، میوه‌ها، سبزیجات و حبوبات را بیشتر از پروتئین حیوانی ترویج می‌کند، باید غذاهای حیوانی مانند ماهی، مرغ و لبنیات کم‌چرب مصرف گوشت‌های متوسط ​​و قرمز، گوشت را افزایش داد. . محصولات فرآوری شده و شیرینی ها را محدود کنید سلامت روده و وضعیت باکتریایی آن بهبود می یابد.
مصرف غلات، ماهی و آجیل کاهش می یابد باکتری های مضر روده و مصرف غلات، سبزیجات، میوه ها، ماهی و آجیل با افزایش باکتری های ضد التهابی همراه است. مصرف زیاد گوشت قرمز، فست فود و کربوهیدرات های تصفیه شده با کاهش باکتری های مفید روده و افزایش التهاب مرتبط است.
مصرف غذاهای گیاهی باعث افزایش تولید اسیدهای چرب با زنجیره کوتاه (SCFA) توسط باکتری های روده می شود. SCFA فواید زیادی برای متابولیسم دارد. این اسیدهای چرب در افراد مبتلا به کولیت اولسراتیو و سایر بیماری های التهابی روده کمتر است.

منبع:

ارائه شده در هفته اتحادیه اروپا گوارش (UEG) در بارسلون، اسپانیا، 2019.

دیدگاهتان را بنویسید