سه راه ساده برای کاهش اشتها در زنان دارای اضافه وزن!


سه راه ساده برای کاهش اشتها

به گزارش برترین ها: مطالعات نشان داده است که رژیم های غذایی سرشار از پروتئین می توانند تولید هورمون گرسنگی گرلین را کاهش دهند. غذاهای سرشار از پروتئین عبارتند از تخم مرغ، گوشت بدون چربی و مرغ، ماهی، لبنیات، سویا، حبوبات، آجیل و دانه ها.

سه راه ساده برای کاهش اشتها

اگر با مدیریت وزن مشکل دارید، وقت آن رسیده است که گرسنگی خود را کنترل کنید. آیا تا به حال صبحانه می خورید آیا باید بعد از ظهر شکر بخورید؟ احساس گرسنگی ناگهانی در ساعات خاصی از روز یک تجربه رایج است، اما نوسانات در اشتها می تواند مدیریت وزن را دشوار کند و همچنین می تواند باعث افسردگی شود.

در واقع، محققان دانشگاه آنگلیا راسکین دریافته اند که احساس «گرسنگی» نمادی از گرسنگی و خشم است. گرسنه بودن با سطوح بالاتری از خشم و رنجش و همچنین سطوح پایین‌تر شادی همراه است. پس چگونه گرسنگی خود را کنترل کنیم؟ در اینجا سه ​​راه ساده برای کنترل اشتها آورده شده است:

سه راه ساده برای کاهش اشتها

1. پروتئین را بسته بندی کنید.

در اینجا «سیری» کلمه برجسته است یا اینکه چقدر بعد از خوردن غذا سیر می شویم و این احساس چقدر طول می کشد. غذا از سه عنصر درشت مغذی تشکیل شده است: پروتئین، چربی و کربوهیدرات، و شواهد قوی وجود دارد که پروتئین ما را برای مدت طولانی تری سیر نگه می دارد.

مطالعات نشان داده اند که رژیم های غذایی غنی از پروتئین می توانند تولید هورمون گرسنگی گرلین را کاهش دهند. غذاهای سرشار از پروتئین عبارتند از تخم مرغ، گوشت بدون چربی و مرغ، ماهی، لبنیات، سویا، حبوبات، آجیل و دانه ها.

سه راه ساده برای کاهش اشتها

2. رژیم غذایی خود را با فیبر پر کنید.

فیبر نوعی کربوهیدرات است که هضم نمی شود، اما عبور غذا از دستگاه گوارش را کند می کند و باعث می شود برای مدت طولانی تری احساس سیری کنید. همچنین مطالعات نشان می دهد که ترکیب پروتئین و فیبر فواید زیادی برای سیری و کنترل اشتها دارد. فیبر در میوه ها، سبزیجات، غلات کامل، لوبیا، آجیل و دانه ها فراوان است. هوموس با سبزیجات یا روی کراکر غلات کامل یک میان وعده است که پروتئین و فیبر را تامین می کند.

سه راه ساده برای کاهش اشتها

ماست یونانی با مقداری توت و مقداری آجیل و دانه های خرد شده یکی دیگر از میان وعده های سیر کننده است. به جای خوردن چند کلوچه، یک خرما بدون هسته پر از کره آجیل بخورید تا هوس شکر خود را برطرف کنید.

سه راه ساده برای کاهش اشتها

3. برخی از داروهای سرکوب کننده اشتها را امتحان کنید.

اگر به قهوه صبحگاهی خود معتاد هستید، خوشحال خواهید شد که بدانید کافئین موجود در آن نه تنها شما را خوشحال می کند، بلکه به کاهش اشتها نیز کمک می کند. مطالعات نشان می دهد که حدود دو فنجان قهوه قوی معمولی برای موثر بودن کافی است. سایر داروهای سرکوب کننده اشتها شامل چای سبز، شکلات تلخ، دارچین و زنجبیل است.