سوزاندن چربی در سراسر بدن؛ سه بار وزن کم کنید!


سوزاندن چربی در سراسر بدن؛  سه بار لاغر شوید!

از دست دادن چربی بدن می تواند یک کار دلهره آور باشد که اغلب به تلاش، صبر و فداکاری نیاز دارد. حتی اگر بسیاری از رژیم‌ها و مکمل‌های چربی‌سوز متداول نتایج سریع را نوید می‌دهند،رژیم غذایی خوب، سبک زندگی و برنامه های ورزشی، موثرترین راه برای رسیدن و حفظ وزن سالم است. همچنین می توانید چند قدم ساده برای سوزاندن چربی در کل بدن در دراز مدت، دائمی و در عین حال بهبود سلامت بدن خود بردارید. در این مقاله از نی نی بان، ۶ روش برتر برای افزایش چربی سوزی را به شما می گوییم.

در این مقاله می توانید بخوانید:

  • با تمرینات قدرتی در تمام بدن چربی بسوزانید
  • از یک رژیم غذایی با پروتئین بالا پیروی کنید
  • با خواب بیشتر چربی کل بدن را بسوزانید
  • با نوشیدن و دریافت چربی های سالم تر، چربی را در سراسر بدن بسوزانید
  • مصرف فیبر را افزایش دهید
  • به جای کربوهیدرات های تصفیه شده از غلات کامل استفاده کنید

بیشتر بخوانید: آیا چربی سوزی در بارداری خطرناک است؟


1. چربی کل بدن را با تمرینات قدرتی بسوزانید

تمرینات قدرتی نوعی تمرین است که در آن عضلات شما تحت فشار منقبض می شوند، به مرور زمان توده عضلانی می سازند و در نهایت قدرت بالایی را برای شما به ارمغان می آورند. تحقیقات نشان داده است که تمرینات قدرتی فواید زیادی برای سلامتی دارند، به خصوص در مورد کاهش چربی.
طبق بررسی 58 مطالعه، تمرینات مقاومتی حداقل به مدت 4 هفته امکان پذیر است. کاهش چربی بدن به طور متوسط ​​1.46٪ کمک. همچنین می تواند چربی بدن و چربی احشایی (نوعی چربی که دور شکم شما را احاطه کرده است) را کاهش دهد.

سوزاندن چربی در سراسر بدن؛  سه بار وزن کم کنید!

تمرینات استقامتی به حفظ توده بدون چربی کمک می کند، که می تواند تعداد کالری جذب شده توسط بدن را افزایش دهد.

تمرینات استقامتی به حفظ وزن بدون چربی کمک می کند، که می تواند تعداد کالری هایی را که بدن شما در حالت استراحت می سوزاند افزایش دهد.

استراحت سوزان را اضافه کنید. طبق یک بررسی، هزینه تمرین مقاومتی متابولیسم افراد را به استراحت وا می دارد، در حالی که ورزش هوازی هیچ تاثیری بر متابولیسم ندارد.
انجام تمرینات با وزنه، وزنه برداری و استفاده از وسایل تناسب اندام چند راه آسان برای شروع تمرینات قدرتی است.

2. از رژیم غذایی پر پروتئین پیروی کنید

خوردن مقدار زیادی غذاهای حاوی پروتئین می تواند منجر به کاهش اشتها و افزایش چربی سوزی کمک. در واقع، بسیاری از مطالعات خوردن پروتئین با کیفیت بالا را با کاهش خطر چربی اضافی بدن و چاقی مرتبط می دانند. برخی تحقیقات نشان می دهد که رژیم غذایی سرشار از پروتئین ممکن است به حفظ توده عضلانی و متابولیسم در طول کاهش وزن کمک کند.

سوزاندن چربی در سراسر بدن؛  سه بار وزن کم کنید!

افزایش مصرف پروتئین می تواند باعث افزایش احساس سیری، کاهش گرسنگی و کاهش کالری شود.

افزایش مصرف پروتئین می تواند احساس سیری را افزایش دهد، گرسنگی را کاهش دهد و دریافت کالری را کاهش دهد. همه عواملی که در کاهش وزن نقش دارند.
سعی کنید هر روز برخی از غذاهای حاوی پروتئین را به رژیم غذایی خود اضافه کنید. غذاهای غنی از پروتئین عبارتند از: گوشت، غذاهای دریایی، تخم مرغ، حبوبات، توفو و محصولات لبنی مانند شیر، پنیر و ماست.


بیشتر بخوانید: محبوب ترین غذای دنیا کدام است؟


3. با خواب بیشتر چربی کل بدن را بسوزانید

زودتر به رختخواب بروید یا برنامه خود را دیرتر تنظیم کنید. این یک استراتژی ساده برای کمک به دستیابی و حفظ وزن سالم است. در واقع، بسیاری از مطالعات خواب کافی را با کاهش وزن مرتبط دانسته اند.
یک مطالعه 10 ساله نشان داد که خواب کمتر از 6 ساعت در شب با افزایش خطر چاقی در زنان جوان مرتبط است. مطالعه دیگری نشان داد که کمبود 1 ساعت خواب در شب منجر به این امر می شود کاهش جزئی چربی این برای افرادی اتفاق می افتد که از رژیم غذایی کم کالری پیروی می کنند.

سوزاندن چربی در سراسر بدن؛  سه بار لاغر شوید!

تحقیقات دیگر نشان می دهد که کمبود خواب ممکن است به تغییرات در هورمون های گرسنگی، افزایش اشتها و افزایش خطر چاقی کمک کند.

تحقیقات دیگر نشان می دهد که کمبود خواب ممکن است به تغییرات در هورمون های گرسنگی، افزایش اشتها و افزایش خطر چاقی کمک کند. حتی اگر همه افراد به میزان متفاوتی از خواب نیاز داشته باشند، بیشتر مطالعات انجام شده است حداقل 7 ساعت خواب در شب دارای بیشترین فواید برای مدیریت وزن و سلامت کلی است.
برای داشتن یک چرخه خواب سالم، برنامه خواب منظمی را دنبال کنید، مصرف کافئین خود را در شب محدود کنید و استفاده از وسایل الکترونیکی را قبل از خواب کاهش دهید.


بیشتر بخوانید: معروف ترین کلینیک لاغری شمال تهران


4. چربی سوزی در سراسر بدن با نوشیدن و چربی های سالم تر

حتی اگر این غیرمنطقی به نظر برسد، افزایش مصرف چربی سالم می تواند باشد. از افزایش وزن خودداری کنید. مصرف غذاهای غنی از چربی های سالم مانند روغن زیتون و مغزها در مقایسه با رژیم کم چرب با کاهش وزن بیشتر همراه است.

سوزاندن چربی در سراسر بدن؛  سه بار وزن کم کنید!

به یاد داشته باشید که چربی‌های سالم هنوز کالری بالایی دارند، بنابراین تنظیم رژیم غذایی‌تان مهم است.

علاوه بر این، افزایش مصرف چربی های ترانس (نوعی چربی که معمولا در غذاهای سرخ شده یا فرآوری شده یافت می شود) با افزایش وزن طولانی مدت همراه است. روغن زیتون، روغن نارگیل، آووکادو، آجیل و دانه ها تنها چند نمونه از چربی های مغذی هستند که می توانند برای سلامتی شما مفید باشند.
یادت باشد چربی سالم هنوز هم کالری بالایی دارد، بنابراین مهم است که میزان مصرف خود را تنظیم کنید. به جای مصرف زیاد چربی، سعی کنید غذاهای سرخ شده، غذاهای فرآوری شده و روغن های تصفیه شده را با غذاهای دارای چربی های سالم جایگزین کنید.


بیشتر بخوانید: رایج ترین انواع سوء تغذیه کدامند؟ چگونه می تواند درست شود؟


5. مصرف فیبر را افزایش دهید

فیبر محلول موجود در غذاهای گیاهی آب را جذب می کند، به آرامی در دستگاه گوارش شما عمل می کند و به شما کمک می کند برای مدت طولانی احساس سیری کنید. بر اساس برخی مطالعات، افزایش مصرف مواد غذایی سرشار از فیبر می تواند از افزایش وزن جلوگیری کند. این غذاها شامل میوه ها، سبزیجات، حبوبات، غلات کامل، آجیل و دانه ها است.

سوزاندن چربی در سراسر بدن؛  سه بار وزن کم کنید!

به عنوان مثال، مطالعه ای روی 345 نفر نشان داد که خوردن فیبر بیشتر با کاهش وزن و بهبود رژیم غذایی مرتبط است. مطالعه دیگری نشان داد که مصرف فیبر محلول به طور قابل توجهی بهبود یافته است وزن بدن و چربی شکم را بدون توجه به کالری دریافتی کاهش می دهد.


بیشتر بخوانید: آیا مصرف فیبر در دوران بارداری سالاد خوبی است؟


به جای کربوهیدرات های تصفیه شده از غلات کامل استفاده کنید

کاهش مصرف کربوهیدرات های تصفیه شده می تواند به کاهش چربی اضافی بدن کمک کند. در طول پردازش، دانه های تصفیه شده از سبوس و جوانه آنها به خودی خود بیرون می آیند و در نهایت محصولی با فیبر کم و مواد مغذی بالا ایجاد می کنند. کربوهیدرات های تصفیه شده همچنین دارای شاخص گلیسمی بالایی هستند که می تواند سطح قند خون را کاهش دهد و منجر به افزایش گرسنگی شود. با این حال، اگر کربوهیدرات های خالص را به تنهایی و نه به عنوان بخشی از یک رژیم غذایی متعادل مصرف کنید، ممکن است متوجه این اثرات شوید.

سوزاندن چربی در سراسر بدن؛  سه بار لاغر شوید!

علاوه بر این، مطالعات رژیم های غذایی سرشار از کربوهیدرات های خالص را با افزایش چربی شکم در طول زمان مرتبط دانسته اند. در مقابل، رژیم های غلات کامل با شاخص توده بدنی و وزن کمتر، به خصوص در ناحیه کمر مرتبط هستند. فقط به خاطر داشته باشید که اندازه گیری وزن سنتی مانند BMI تصویر کاملی از سلامتی ارائه نمی دهد.

غذاهای غنی از غلات کامل با شاخص توده بدنی و وزن پایین تر به خصوص در ناحیه کمر مرتبط هستند.

سعی کنید کربوهیدرات های تصفیه شده از غذاهای شیرین، فرآوری شده، ماکارونی، نان سفید و غلات صبحانه را با غلات کامل مانند گندم کامل، کینوا، گندم سیاه، جو و جو جایگزین کنید.


بیشتر بخوانید: آیا رژیم های لاغری معروف دنیا موثر هستند؟


آخرین ملاقات

برای سوزاندن دائمی چربی در سراسر بدن، بهتر است از غذاهای ناسالم و مکمل های ناایمن خودداری کنید.

برای سوزاندن دائمی چربی در سراسر بدن، بهتر است از غذاهای ناسالم و مکمل های ناایمن خودداری کنید.

در عوض، تمرکز خود را به چیزهای خوب زندگی، مانند غذا، معطوف کنید کاملا مستقیم به جای کربوهیدرات های خالص، نوشیدنی های شیرین را با آب جایگزین کنید، پروبیوتیک ها را امتحان کنید یا قهوه بنوشید.
حتما این نکات تغذیه ای ساده را با یک رژیم غذایی کامل و سبک زندگی فعال ترکیب کنید تا چربی سوزی طولانی مدت و ماندگار را افزایش دهید.
اگر می‌خواهید با انگیزه بمانید، آن را امتحان کنید اهداف کوتاه مدت و قابل دستیابی که مشخص و قابل اندازه گیری هستند تمرکز. یافتن یک دوست یا یکی از اعضای خانواده با اهداف ورزشی یا سبک زندگی مشابه نیز می تواند به شما در مسئولیت پذیری کمک کند.
پیشنهاد می کنیم به کلینیک تناسب اندام و تغذیه نی نی بان مراجعه کنید.