عادات افراد موفق برای حفظ وزن کم یا زیاد شده است


چاقی و اضافه وزن یکی از مشکلات عمده ای است که به خودی خود می تواند مشکلات جسمی و گاهی روحی را در افراد ایجاد کند. بسیاری از افرادی که با این مشکل دست و پنجه نرم می کنند شانس خود را با رژیم های مختلف لاغری امتحان می کنند. صرف نظر از اثربخشی این رژیم ها یا اثراتی که ممکن است به دنبال داشته باشد، سوال این است که چگونه می توان این نتیجه را حفظ کرد. رژیم گرفتن و البته کاهش وزن غیرممکن نیست.

شاید این کار سختی به نظر برسد، اما غیرممکن نیست. افراد زیادی هستند که می توانند بر چاقی خود غلبه کنند و وزن خود را در همان حد مطلوب نگه دارند. راه های زیادی برای حفظ وزن متناسب و متعادل وجود دارد. اما در اینجا به روش هایی می پردازیم که مبنای طبیعی دارند و در درجه اول درگیر تغییر عادات یا عادات روزانه خوردن و ورزش هستند. با ما همراه باشید تا در مورد رژیم تثبیت وزن بیشتر صحبت کنیم.

برای تثبیت وزن خود چه کنیم تا همیشه لاغر و زیبا بمانیم؟

متأسفانه، این چشم انداز اغلب باعث می شود که وقتی زمان شروع یک پروژه است، احساس غرق شدن کنیم. در واقع تنها ۲۰ درصد از کسانی که با رژیم غذایی و ورزش به وزن و سلامت ایده آل خود می رسند می توانند این زیبایی و لاغری را در طولانی مدت حفظ کنند. مهمترین سوال اینجاست که برای حفظ وزن چه کنیم؟ کاهش وزن و لاغر ماندن مستلزم تغییر در کدام یک از عادات یا عادات غذایی و ورزشی است؟ آیا می توانیم این لاغری و زیبایی را برای خودمان ماندگار کنیم؟

برای رسیدن به این هدف کارهای زیادی می توانیم انجام دهیم. از کنترل شدید رژیم غذایی و ورزش روزانه گرفته تا مدیریت استرس و افزایش خلق و خو. برای روشن شدن این موضوع و آنچه در قسمت های بعدی اتفاق خواهد افتاد، این موضوع را با جزئیات بیشتری بررسی می کنیم.

رژیم تثبیت وزن

راه حلی برای این سوال که برای تثبیت وزن چه باید کرد؟

روش های علمی و عملی ثابت کرده اند که دلایل زیادی وجود دارد که باعث می شود افراد پس از رژیم غذایی موفق وزن کم کنند. حتی اگر اجرای این روش ها ساده باشد، نیاز به عزم قوی و البته صبر و زمان دارد. البته از آنجایی که دستیابی به کاهش وزن و قدرت کار سختی است، ارزش انجام دادن و تغییر برخی عادات غذایی و ورزشی را دارد. به طور کلی کارشناسان و مشاوران تغذیه و رژیم درمانی با توجه به تجربه و دانش خود برای کسانی که می پرسند برای حفظ وزن چه باید کرد راه حل هایی ارائه می دهند.

البته نکته ای که قبل از استفاده از این راهکارها باید در نظر داشت این است که هر رژیمی حتی اگر ما را به وزن دلخواهمان برساند، لازم نیست استاندارد و مناسب باشد. اگر غذایی را برای تغییر وزن خود انتخاب می کنیم، واقعاً باید در مورد آن مطمئن باشیم. زیرا سلامتی ما در خطر است و یک انتخاب اشتباه نه تنها می تواند به ما آسیب برساند، بلکه حتی می تواند زندگی ما را خراب کند.

به همین دلیل است که کارشناسان سایت و رژیم من بر اساس وظیفه حرفه ای و البته انسانی خود کار می کنند و نتیجه سال ها مطالعه و تجربه خود را در قالب رژیم لاغری و چاقی در اختیار شما قرار می دهند. این رژیم ها کاملاً تضمین شده و بر اساس BMI یا شاخص توده بدنی که مختص شماست می باشد. بنابراین غذایی متناسب با شرایط بدنی به شما داده می شود.

با این حال، برای کسانی که نمی دانند برای تقویت وزن خود چه کاری انجام دهند، مهمترین راه حل ها عبارتند از:

  • ورزش منظم انجام دهید
  • صبحانه
  • مصرف پروتئین بالا
  • وزن بدن را هر روز اندازه گیری کنید
  • مصرف کربوهیدرات را کنترل کنید
  • انجام تمرینات وزنه برداری
  • ادامه بده و حتی اگر چاق شدی تسلیم نشو و امیدوار باش
  • برنامه را در تمام روزهای هفته حتی روزهای تعطیل دنبال کنید
  • نوشیدن مقدار زیادی آب
  • خواب کافی
  • کنترل استرس
  • حمایتی را بیابید که به فرد انگیزه می دهد و انگیزه می دهد
  • غذایی که می خورید را کنترل کنید
  • مصرف زیاد سبزیجات
  • صبور باشید و برنامه را ادامه دهید
  • تغذیه هوشمند
  • یک تغییر مداوم در سبک زندگی ایجاد کنید

رژیم تثبیت وزن

برای لاغر شدن چقدر باید کالری مصرف کنیم؟

یکی از مهم ترین مواردی که باید همیشه بعد از رژیم گرفتن و کاهش وزن به آن توجه کنیم، کنترل کالری غذاهایی است که می خوریم. ممکن است هنوز اشتها یا هوس غذا داشته باشیم و با کاهش چند پوندی، ممکن است وسوسه شویم که پرخوری کنیم یا غذاهایی که در رژیم غذایی ما ممنوع است بخوریم.

باید به خاطر داشته باشیم که در شرایطی که به تازگی وزن کم کرده ایم و سایز بدنمان کم شده است، سلول های ما باید مواد مغذی بیشتری جذب کنند و به این شرایط جدید عادت نکنند.

حتی کوچکترین غفلت از خوردن غذاهای مختلف و از دست دادن کنترل کالری وارد شده به بدن می تواند تمام رشته های ما را پنبه کند. بنابراین مهم است که بدانید برای لاغر ماندن چه مقدار کالری باید مصرف کنید.

آخرین کلمه برای کاهش وزن و لاغر ماندن

افراد می توانند به دلایل مختلفی پس از رژیم غذایی به وزن قبلی خود بازگردند. البته می توان از این امر جلوگیری کرد. این بدان معناست که تنها چند کار کوچک یا تغییر در عادات روزانه می تواند وزن بدن را ثابت نگه دارد. انجام این تمرینات سخت نیست، اما می تواند عوارض جانبی زیادی داشته باشد.

البته نکته مهم این است که کنترل و تقویت وزن چیزی فراتر از محدود کردن مقدار غذایی است که بدن شما می تواند دریافت کند. ورزش، خواب و سلامت روان نیز نقش مهمی در این امر دارند.

اگر بتوانیم عادات خود را در موارد ذکر شده تغییر و اصلاح کنیم، واقعاً سبک زندگی بهتری را برای خود انتخاب می کنیم.

یکی از چیزهایی که به ما امکان می دهد وزن قبلی خود را به دست آوریم، رژیم های غذایی سخت و نادرست است. این رژیم ها ممکن است در کوتاه مدت به هدف ما برسند، اما در واقع یک دستاورد موقتی است. برای اینکه یک رژیم غذایی موثر و ایمن باشد، باید درازمدت و تاثیر آن بر بدن بررسی شود.

به دلیل اهمیت موضوع و ارتباط مستقیم آن با سلامت افراد، سایت و رژیم غذایی من برنامه های رژیمی را برای افرادی که به هر دلیلی قصد افزایش وزن یا کاهش وزن دارند، ارائه می دهد. این رژیم ها کاملاً اصولی و بر اساس توصیه های پزشکی هستند.

اگر شما هم می خواهید رژیم بگیرید، فقط پیامک بدهید تا در اسرع وقت با ما تماس بگیریم. فکرش را بکن! فقط یک پیامک شما را به ارگانی که می خواهید می برد.

دیدگاهتان را بنویسید