عوارض نوشیدن زیاد چای لاغری


اگر از کاربران همیشگی شبکه های اجتماعی هستید، احتمالا وبلاگ هایی پیدا کرده اید که در مورد نوشیدنی های لاغری صحبت می کنند. امروزه این نوع وبلاگ ها طرفداران زیادی پیدا کرده اند. حتی برخی از مشتریان بازخورد می دهند و عکس های قبل و بعد را ارسال می کنند تا نشان دهند که این چای های لاغری می توانند در کمترین زمان معجزه کنند. چیزی که مردم را به سمت چای جذب می کند طبیعی بودن آنهاست در حالی که اینطور نیست! در این مقاله به مواد تشکیل دهنده چای و همچنین اثرات نوشیدن زیاد چای برای کاهش وزن می پردازیم.

چرا نباید زیاد چای لاغری بنوشیم؟

چرا نباید زیاد چای لاغری بنوشیم؟

هزاران سال است که مردم در تلاش بوده اند تا از شر سموم بدن خود خلاص شوند. بنابراین یک سری تکنیک های سم زدایی مانند خونریزی، تعریق، روزه گرفتن و نوشیدن چای را در برنامه زندگی خود قرار می دهند. این روش ها حتی تا اوایل قرن بیستم به عنوان درمان پزشکی مورد استفاده قرار می گرفتند. امروزه نوشیدن دمنوش های سم زدا برای افرادی که می خواهند سریع وزن کم کنند بسیار محبوب شده است.

حتماً دیده اید که افراد مشهور با خوردن چای لاغر می شوند. اما نکته اینجاست که چای لاغری حاوی داروها و مواد شیمیایی خطرناکی است که روی بسته بندی آن اعلام نشده است و سازمان غذا و دارو بارها در مورد عوارض نوشیدن زیاد چای لاغری هشدار داده است. برخی از چای ها دارای موادی مانند سنا، کافئین، داروهای غیرقانونی و مواد شیمیایی مانند افدرا هستند.

اصولا ترکیبات دمنوش های لاغری به گونه ای طراحی شده است که به شما انرژی می دهد و می توانید پس از خوردن آن سریع به توالت بروید. بنابراین آنچه شما از دست می دهید آب بدن است نه سموم. از عوارض نوشیدن زیاد چای لاغری می توان به سکته قلبی، سکته مغزی، تشنج و مرگ اشاره کرد.

اثرات چای لاغری

اثرات چای لاغری

افرادی که قصد استفاده از دمنوش های گیاهی را در برنامه غذایی لاغری خود دارند باید از عوارض مصرف زیاد دمنوش های گیاهی آگاه باشند. حتی اگر بیشتر ترکیبات چای مفید باشند، برخی از آنها می توانند عوارض جانبی جدی در برخی افراد ایجاد کنند.
• اسهال
ناراحتی شکمی (اسهال) را می توان به عوارض جانبی نوشیدن زیاد چای لاغری نسبت داد. دمنوش ها به عنوان یک ملین عمل می کنند و با رهاسازی حرکات روده، دستگاه گوارش شما به طور کامل پاک می شود. شما نباید هر روز دمنوش های لاغری مصرف کنید و یا در مصرف آن ها زیاده روی کنید. زیرا می تواند در عملکرد طبیعی بدن شما اختلال ایجاد کند و منجر به کم آبی بدن شود.

یکی از عوارض رایج نوشیدن زیاد چای لاغری، کم آبی بدن است. آب بدن برای عملکرد بهینه اندام ها بسیار مهم است. نوشیدنی های لاغری مقدار زیادی آب را از بدن خارج می کنند و در نتیجه نحوه عملکرد بدن و اندام های شما تغییر می کند. اگر کم آبی بلافاصله اصلاح نشود، می تواند باعث خشکی پوست، خستگی، یبوست، سرگیجه، سردرد و شوک عصبی شود.

• اثرات منفی کافئین اضافی
بسیاری از نوشیدنی های لاغری حاوی کافئین هستند و می تواند برای افراد دارای شرایط خاص خطرناک باشد. عوارض جانبی مصرف زیاد دمنوش های لاغری حاوی کافئین می تواند اضطراب، سرگیجه، مشکلات گوارشی، نارسایی عضلات، فشار خون بالا، تپش قلب باشد. نوشیدن چای لاغری کافئین دار برای افرادی که مستعد دیابت، بیماری قلبی یا پرکاری تیروئید هستند مناسب نیست. به عنوان مثال، چای سبز برای کاهش وزن به دلیل محتوای کافئین آن برای کاهش وزن توصیه نمی شود.

• اختلالات خواب
بی خوابی و تغییر الگوی خواب یکی از عوارض نوشیدن زیاد چای لاغری است. کافئین موجود در بسیاری از نوشیدنی های لاغری باعث بیداری و اضطراب در شب می شود. به خصوص اگر در پایان روز آن را بردارید.
• کمبود ویتامین ها و مواد معدنی
دمنوش های لاغری در حذف مواد مغذی مهم از بدن نقش دارند. مصرف روزانه چای می تواند تا حد زیادی جذب مواد مغذی را در بدن شما کاهش دهد. یکی از عوارض مصرف زیاد چای لاغری کمبود انواع ویتامین ها و مواد معدنی مانند منیزیم، روی، کلسیم، تیامین، ریبوفلاوین، آهن و پتاسیم است.

• تداخل با داروها
سایر ترکیبات موجود در دمنوش های لاغری با داروهایی مانند دیورتیک ها، داروهای دیابت، محرک ها و سایر داروها تداخل منفی دارند و در صورت مصرف همزمان منجر به عوارض جدی برای سلامتی و حتی مرگ می شوند. به عنوان مثال، چای بابونه می تواند با داروهای تجویزی مانند سیکلوسپورین تداخل داشته باشد.

• تشویق به مصرف غذاهای ناسالم
صنعت لاغری بسیار سودآور است و به راحتی می توان افراد را متقاعد کرد که بدون رژیم غذایی و ورزش مناسب می توانند وزن خود را کاهش دهند. حتی بسیاری از شرکت های تولید کننده دمنوش های لاغری هیچ اطلاعاتی در مورد تاثیر چای بر سلامت، تندرستی و تغذیه مشتریان ارائه نمی دهند. افرادی که اضافه وزن دارند و به منظور دستیابی به نتایج سریع، روزانه دمنوش های لاغری مصرف می کنند، به راحتی می توانند از عوارض مصرف زیاد دمنوش های لاغری رنج ببرند. خوردن غذاهای ناسالم در حین نوشیدن چای می تواند به مرور زمان منجر به سوء تغذیه شود.

شایع ترین عوارض دمنوش های لاغری نیوشا چیست؟

شایع ترین عوارض دمنوش های لاغری نیوشا چیست؟

بسیاری از افراد به دنبال راه حلی سریع برای کاهش وزن هستند. از آب میوه گرفته تا نوشیدنی های لاغری. در همین راستا شرکت نیوشا انواع دمنوش های لاغری را با تایید سازمان غذا و دارو به بازار عرضه می کند و به نوعی کاهش وزن و بهبود سلامت شما را تضمین می کند.

چای و نعناع فلفلی برای رفع مشکلات گوارشی، چای و زنجبیل برای خواص ضد التهابی، چای بلوبری و چای سبز برای درمان عفونت ادراری استفاده می شود.

شاید با خود بگویید استفاده از دمنوش های لاغری خوب است یا خیر؟ اگر به طور معمولی چای لاغری بنوشید، قطعا به بدن خود آسیب خواهید رساند. به عنوان مثال، فردی که فشار خون پایینی دارد، نوشیدن چای میوه قرمز اشتباه است. بنابراین با شناخت مزاج بدن و مشورت با پزشک متخصص از عوارض نوشیدن زیاد چای لاغری در امان هستید.

بایدها و نبایدهای چای لاغری نیوشا

بایدها و نبایدهای چای لاغری نیوشا

سعی کنید چای را بر اساس بیماری های زمینه ای که دارید انتخاب کنید تا علاوه بر لذت، برای کاهش وزن نیز موثر باشد.

دمنوش های نیوشا فاقد کافئین بوده و مصرف روزانه آنها منعی ندارد. می توانید نوشیدن روزانه چای نیوشا را به یک عادت مفید تبدیل کنید.

با چای چیزی نخورید. افزودن شکر به چای می تواند فواید لاغری را از بین ببرد. باید به سادگی به نوشیدن چای عادت کنید.

قبل از نوشیدن چای حتما برچسب مواد روی بسته را مطالعه کنید. اگر ترکیبات چای برای بدن شما مناسب نیست، آن را ترک کنید.

آیا چای اعتیاد آور است؟

آیا چای اعتیاد آور است؟

مطالعات نشان داده است که اعتیاد به الکل حول کار زیاد و خواب ناکافی می چرخد. کافئین موجود در نوشیدنی های لاغری اغلب به عنوان یک ماده اعتیادآور شناخته می شود. کافئین دارای ساختار شیمیایی مشابه آدنوزین است که می تواند سیستم عصبی مرکزی شما را آرام کند.

کافئین همچنین باعث می شود بدن شما مقادیر بیشتری از محرک های طبیعی دیگر مانند دوپامین را آزاد کند که به نوبه خود احساس خستگی را سرکوب می کند و به شما کمک می کند هوشیار باشید. بنابراین با تنظیم صحیح خواب و فعالیت های روزمره زندگی، علاوه بر بهره مندی از مزایای چای های لاغری، به سلامت جسمانی خود نیز کمک می کنیم.

آیا چای حاوی مواد مخدر است؟

بدون شک از مصرف نوشیدنی هایی که وعده کاهش وزن در اسرع وقت می دهند باید خودداری کرد. این دمنوش های لاغری فاقد مواد تشکیل دهنده تنظیم شده هستند و به دلیل عوارض نوشیدن زیاد چای لاغری می توانند مشکلات جدی برای سلامتی ایجاد کنند.

مواد موجود در چای لاغری عبارتند از: هژنامین، فنیل اتیلامین، افدرین، افدرا و کافئین. چهار ماده اول به عنوان دشمنان قلب شناخته می شوند. به همین دلیل سازمان غذا و دارو به هیچ عنوان این دمنوش ها را تایید نمی کند. بسیاری از نوشیدنی های لاغری حاوی کافئین هستند و به عنوان یک ادرار آور ملایم عمل می کنند.

کافئین به خودی خود در حد اعتدال خطرناک نیست، اما ترکیبات چای علاوه بر کافئین می تواند برای سلامت جسمانی فرد مضر باشد. از مصرف محصولاتی که برای اهداف سم زدایی یا کاهش وزن فروخته می شوند خودداری کنید.

سوالات متداول

اگر از چای های کافئین دار برای جبران آب از دست رفته استفاده کنیم، روزانه چند لیوان آب می نوشیم؟

به طور کلی قاعدتاً باید روزانه 8 لیوان آب مصرف شود، در صورت مصرف چای با کافئین باید بیشتر از مقدار استاندارد آب بنوشید، زیرا این مقدار استاندارد برای افراد یکسان است و با توجه به قد متفاوت است. . ، وزن و سطح فعالیت چیزی برای در نظر گرفتن وجود دارد.

آیا می توانیم به جای شکر از استویا برای شیرین کردن چای استفاده کنیم؟

استویا هنگامی که با شکر مخلوط شود قدرت شیرین کنندگی بالایی دارد و همچنین بدون کالری در نظر گرفته می شود. جایگزین بسیار خوبی برای شکر است، علاوه بر استویا می توانید از عسل نیز استفاده کنید.

چکیده

هر ماده خوراکی که برای انسان شناخته شده است یک نقطه سمی دارد، حتی آب. بنابراین مصرف دمنوش های لاغری به مقدار زیاد می تواند برای بدن مضر باشد. یکی از عوارض مصرف زیاد دمنوش های لاغری، حمله قلبی، سکته مغزی و تشنج است. پس اگر می خواهید به نوشیدن این نوشیدنی به صورت سالم ادامه دهید، بهتر است در مصرف آن تعادل داشته باشید.

قبل از استفاده از هر نوع چای گیاهی با پزشک یا متخصص تغذیه خود مشورت کنید. واقعیت این است که شواهد علمی کافی برای کاهش وزن از طریق دمنوش های لاغری وجود ندارد. بنابراین، برای دور ماندن از عوارض نوشیدن زیاد چای لاغری، می توانید با ترکیب ورزش منظم و رژیم غذایی مغذی، سبک زندگی سالمی ایجاد کنید.