فواید کره بادام زمینی + طرز تهیه شیرینی خوراکی کره بادام زمینی


کره بادام زمینی یک میان وعده خوشمزه و مقوی است که با غذاهای شیرین و شور به خوبی ست می شود. اگرچه کره بادام زمینی همیشه در لیست خرید بسیاری از افراد قرار دارد، اما سوالی که ممکن است پیش بیاید این است که آیا این میان وعده برای کاهش وزن مناسب است یا خیر؟ برخی افراد معتقدند کالری و چربی بالای این ماده غذایی می تواند منجر به افزایش وزن شود و برخی دیگر معتقدند که پروتئین بالای آن می تواند به کنترل وزن کمک کند. در این مقاله به بررسی تاثیر این رژیم بر وزن شما می پردازیم.

کره بادام زمینی چگونه می تواند به کاهش وزن کمک کند؟

کره بادام زمینی

کره بادام زمینی از دو طریق به کاهش وزن کمک می کند:

1. با سرکوب قند خون به کنترل اشتها کمک می کند

2. شما را سیرتر نگه می دارد

اولین استراتژی برای افرادی که سعی در کاهش وزن دارند، خوردن تنقلات بدون چربی یا بدون قند است. اگر می‌خواهید قند یا کالری دریافتی خود را کاهش دهید، این نوع تنقلات می‌توانند به شما کمک کنند، اما حقیقت این است که همیشه سیرکننده نیستند و میل شما را به خوردن افزایش می‌دهند.

مصرف آجیل درختی یا محصولات بادام زمینی قبل از غذا یا به عنوان میان وعده می تواند به سیر نگه داشتن شما کمک کند. بررسی یک منبع پزشکی معتبر در سال 2008 نشان داد که این احساس سیری را می توان به مقدار زیادی چربی و پروتئین موجود در آجیل درختی و بادام زمینی نسبت داد. بر اساس همین مطالعه، احساس سیری منجر به خوردن غذای کمتر و در نهایت کاهش وزن موثرتر شد.

کره بادام زمینی به واکنش های گلیسمی شما کمک می کند

برخی غذاها، به ویژه غذاهای فرآوری شده و غذاهای نشاسته ای، باعث افزایش قند خون می شوند. قند خون ناپایدار با چاقی و دیابت مرتبط است. با این حال، با وجود شیرینی طبیعی و بافت خوشمزه، کره بادام زمینی دارای شاخص گلیسمی پایینی است. خوردن کره بادام زمینی راهی برای مصرف چربی ها و همچنین پروتئین و فیبر بدون افزایش سطح قند خون است. یک مطالعه در سال 2018 نشان داد که حتی خوردن یک وعده (دو قاشق غذاخوری) از این غذا همراه با یک وعده غذایی با شاخص گلیسمی بالا به کاهش شاخص کلی گلیسمی کمک می کند.

بهترین نوع این رژیم برای کاهش وزن

کره بادام زمینی

اگر این غذا را برای کاهش وزن می خرید، به برچسب آن نگاه کنید. برخی از مارک های کره بادام زمینی حاوی مقدار زیادی شکر، نمک و مواد نگهدارنده هستند. اگر به دنبال کاهش وزن هستید، برندهای طبیعی و ارگانیک کره بادام زمینی بهترین انتخاب هستند.

این غذا نحوه مصرف

می توانید کره بادام زمینی را به روش های خلاقانه زیادی به رژیم غذایی خود اضافه کنید. نکته کلیدی در مصرف این غذا برای کاهش وزن، اعتدال است: می توانید دو قاشق غذاخوری از آن را چند بار در هفته در دو یا سه وعده غذایی استفاده کنید. اگر بیشتر از آن مصرف کنید، در معرض کالری بالایی قرار خواهید گرفت. این غذا می توانید غلات صبحانه خود را بخورید، نان تست غلات کاملماست یونانی، اسموتی، شیک پروتئین یا با سالاد و سایر میوه ها. در ادامه دو نوع روش استفاده از کره بادام زمینی به عنوان میان وعده را به شما آموزش می دهیم.

طرز تهیه شیرینی خوراکی کره بادام زمینی

کره بادام زمینی

لباس

  • تخم مرغ: یک عدد
  • عسل: دو قاشق
  • کره بادام زمینی: دو قاشق غذاخوری
  • بلغور جو دوسر: نصف فنجان

طرز تهیه

  1. تخم مرغ را با عسل و کره بادام زمینی مخلوط کنید.
  2. جو دوسر را به آن اضافه کنید.
  3. مواد کوکی را به شکل های دلخواه در سینی بچینید.
  4. فر را با دمای 180 درجه سانتیگراد به مدت 15 دقیقه قرار دهید

طرز تهیه بستنی کره بادام زمینی برای 4 نفر

لباس

  • ماست یونانی 280 گرم
  • کره بادام زمینی 240 گرم
  • 3 عدد موز یخ زده
  • شکلات چیپسی به دلخواه

طرز تهیه

1- ماست یونانی، کره بادام زمینی و موز خرد شده یخ زده را در غذاساز بریزید و مخلوط کنید تا کاملا یکدست شود. این حدود 4.5 دقیقه طول می کشد و اگر موز را به قطعات کوچکتر برش دهید، راحت تر مواد را صاف می کنید.

2- شکلات تلخ را اضافه کنید و مواد را با قاشق مخلوط کنید.

3- شیرینی موز می تواند بستنی را تا حد دلخواه شیرین کند، اما اگر شیرین تر می خواهید، می توانید عسل طبیعی به آن اضافه کنید. همچنین یک قاشق چای خوری پودر دارچین طعم بسیار خوبی به آن می دهد.

2- مواد را در ظرف درب دار نه چندان عمیق (3 تا 4 سانتی متر) بریزید و حدود 3 ساعت یا تا زمانی که سفت شود در فریزر قرار دهید. اگر مدتی در فریزر مانده است، 5 تا 10 دقیقه قبل از نوشیدن آن را از فریزر خارج کنید تا به اندازه کافی نرم شود تا کف شود.

فواید کره بادام زمینی

کره بادام زمینی فقط به کاهش وزن کمک نمی کند. خوردن بادام زمینی به عنوان بخشی از رژیم غذایی فواید دیگری نیز دارد.

1. کره بادام زمینی به ریکاوری بعد از ورزش کمک می کند.

2. این غذا خطر ابتلا به دیابت را کاهش می دهد. با توجه به شاخص گلیسمی پایین بادام زمینی، مصرف منظم بادام زمینی می تواند به ثابت نگه داشتن قند خون و کاهش خطر ابتلا به دیابت کمک کند.

3. این غذا سرشار از ویتامین ها و مواد معدنی مانند مس، فولات، ویتامین های گروه B و منگنز است.

4. این رژیم می تواند خطر ابتلا به بیماری های قلبی و سایر علل عمده مرگ را کاهش دهد. مطالعات انجام شده در مورد عادات غذایی نشان می دهد که مصرف بادام زمینی با بیماری های قلبی، سرطان و بیماری های تنفسی رابطه معکوس دارد.

این غذا سرشار از چربی های سالم، پروتئین، فیبر و انواع ویتامین ها و مواد معدنی لازم است. این مواد مغذی به کاهش وزن کمک می کنند زیرا بهترین رژیم ها حاوی بسیاری از غذاهای مغذی هستند تا نیازهای تغذیه ای شما را برآورده کنند.

یک وعده 2 قاشق غذاخوری (32 گرم) کره بادام زمینی حاوی:

کالری: 188

چربی کل: 16 گرم

چربی سوپ: 3 گرم

کربوهیدرات: 7 گرم

فیبر: 3 گرم

پروتئین: 8 گرم

منگنز: 29 درصد از RDI (مصرف رژیم غذایی مرجع)

منیزیم: 13 درصد از RDI

فسفر: 10 درصد از RDI

پتاسیم: 7 درصد از RDI

ویتامین E: 10٪ از RDI

ویتامین B3 (نیاسین): 22 درصد از RDI

ویتامین B6: 7٪ از RDI

ویتامین B9 (فولات): 7 درصد از RDI

توجه داشته باشید که بیشتر کالری این رژیم از چربی های غیراشباع تامین می شود. تحقیقات نشان می دهد که جایگزینی چربی های اشباع شده در رژیم غذایی با چربی های غیراشباع می تواند سطح کلسترول و خطر کلی بیماری قلبی را کاهش دهد. یک وعده کره بادام زمینی نیز تقریباً 10 درصد نیاز روزانه شما به فیبر را تامین می کند. مصرف زیاد فیبر با شاخص توده بدنی (BMI) پایین تر و سایر فواید مرتبط است.

محققان هنوز در حال یافتن اطلاعات بیشتری در مورد چگونگی تأثیر این رژیم بر بدن شما هستند، اما آنچه تاکنون می دانیم کاملاً واضح است. کره بادام زمینی می تواند بخشی از یک برنامه کاهش وزن سالم باشد.

به یاد داشته باشید که با خوردن کره بادام زمینی وزن کم نمی کنید. فرمول اصلی و ثابت شده برای کاهش وزن داشتن یک رژیم غذایی اولیه و فعالیت بدنی مناسب و سوزاندن کالری بیشتر از آنچه مصرف می کنید است، اما خوردن یک یا دو وعده غذایی – سرو چند بار در هفته این غذا ممکن است انگیزه لازم را برای مصرف چربی بالا به شما بدهد. . غذاها و کاهش میزان قند.