قبل از ورزش چه بخوریم


قبل از ورزش چه بخوریم

تغذیه اولیه 70 درصد از راه شما برای رسیدن به اندام دلخواه است. با رعایت نکردن تغذیه مناسب قبل و بعد از بدنسازی، تمرینات شما تاثیر کمتری خواهند داشت. در نتیجه این سوال که “قبل از تمرین بدنی چه بخوریم” ذهن بسیاری از افراد را به خود مشغول کرده است. برای داشتن یک برنامه غذایی مناسب، باید اهداف ورزشی شما مشخص شود. برخی از افراد می خواهند حجم خود را افزایش دهند و برخی می خواهند وزن خود را کاهش دهند. در این مقاله به بررسی انواع تغذیه قبل از تمرین می پردازیم. با خواندن این مقاله پاسخ این سوال را خواهید یافت که قبل از تمرین بدن چه بخوریم.

قبل از بدنسازی چه بخوریم تا انرژی بگیریم؟

یکی از عناصر اصلی برای حفظ سطح انرژی در حین ورزش، تغذیه قبل از تمرین است. به طور کلی، مصرف کربوهیدرات و پروتئین قبل از تمرین بدنسازی به شما کمک می کند تا تمرین خود را با حداکثر توان انجام دهید. تامین کربوهیدرات ها و پروتئین مورد نیاز بدن به طور طبیعی از طریق غذا امکان پذیر است. اما به دلیل برخی شرایط مانند نداشتن زمان کافی برای طبخ و خوردن غذا، حساسیت تغذیه ای یا دلایل دیگر، ممکن است ورزشکار میزان کربوهیدرات و پروتئین مورد نیاز بدنش را از طریق غذا دریافت نکند.

در چنین شرایطی بهتر است ورزشکاران برای تامین نیازهای تغذیه ای خود از مکمل های ورزشی مانند پروتئین وی یا گینر استفاده کنند. دادن انرژی مورد نیاز بدن قبل از بدنسازی بسیار مهم است. برخی افراد فکر می کنند با نخوردن یک وعده غذایی قبل از تمرین وزن کم می کنند. اما نه اینطوری. زیرا در این صورت بدن انرژی لازم برای انجام تمرینات را از ماهیچه ها دریافت می کند. توده عضلانی بدن را کاهش می دهد و چربی را حفظ می کند.

تغذیه مناسب قبل از تمرین برای افزایش حجم

طبق مطالعات انجام شده برای افزایش حجم عضلانی یک ورزشکار باید حدود 500 کالری بیشتر از مقدار مجاز مصرف کند. اکنون می توانید از خود بپرسید که قبل از ساختن بدن برای دریافت مقدار زیادی انرژی چه بخورید. یکی از بهترین منابع تامین انرژی، استفاده از کربوهیدرات های کند جذب با شاخص گلیسمی بالا است. به عنوان مثال، جو، موز، مرغ کبابی و کلم بروکلی، سیب زمینی شیرین و سفیده تخم مرغ منابع غنی پروتئین و کربوهیدرات های دیر هضم هستند. خوردن این غذاها قبل از تمرین منجر به حفظ انرژی و تامین مواد مهم برای افزایش حجم می شود.

قبل از ورزش چه بخوریم

اهمیت مصرف سیب زمینی قبل از بدنسازی

یکی از ارزان‌ترین و در دسترس‌ترین منابع کربوهیدرات‌های دیر جذب، سیب‌زمینی است. مصرف سیب زمینی آب پز یا آب پز قبل از بدنسازی به شما کمک می کند تا انرژی کافی برای انجام تمرینات سنگین وزن داشته باشید. تحقیقات نشان می دهد که جذب کربوهیدرات در سیب زمینی بین یک تا سه ساعت طول می کشد. به عبارت دیگر، مصرف سیب زمینی به شما کمک می کند تا سطح انرژی مناسبی برای انجام فعالیت های سنگین به مدت یک تا سه ساعت داشته باشید.

چند ساعت قبل از بدنسازی غذا بخوریم؟

حال که به این سوال پاسخ دادیم که «قبل از تمرینات بدنی چه بخوریم»، باید زمان مناسب غذا خوردن را نیز بدانید. تغذیه قبل از تمرین باید در زمان مناسب مصرف شود. در غیر این صورت، نه تنها کارایی شما را در طول تمرینات بدنسازی افزایش نمی دهد، بلکه ممکن است عملکرد شما را کاهش دهد یا مشکلات گوارشی ایجاد کند. بهترین زمان برای مصرف غذا یا مکمل ها قبل از بدنسازی حدود 40 دقیقه تا یک ساعت قبل از شروع تمرین است. اگر وعده غذایی قبل از تمرین زودتر از این زمان خورده شود، ممکن است در حین ورزش احساس خواب آلودگی یا خستگی کنید. زیرا مقدار زیادی خون به منظور هضم غذا در ناحیه گوارش جمع می شود که باعث کاهش اکسیژن و در نهایت احساس خستگی می شود.

تفاوت بین تغذیه بدنسازان حرفه ای و ورزشکاران آماتور

تغذیه بدنسازان حرفه ای و ورزشکاران آماتور متفاوت است. به طور کلی تعداد وعده های غذایی و میزان غذای مصرفی با توجه به حجم عضلانی ورزشکار و میزان فعالیت او در طول روز تعیین می شود. اگر شما یک ورزشکار آماتور هستید که کمتر از یک ساعت در روز ورزش می کنید، رژیم غذایی شما با یک بدنساز حرفه ای که بیش از دو ساعت در روز تمرین می کند متفاوت است. بهتر است برای دریافت برنامه غذایی لازم که ندارید با یک متخصص تغذیه مشورت کنید و انرژی لازم را از طریق مکمل های غذایی یا ورزش در طول روز دریافت کنید.

قبل از ورزش چه بخوریم

در فروشگاه مکمل ها انواع مکمل ها برای ورزشکاران حرفه ای و مبتدی وجود دارد

در این مقاله به این سوال که قبل از بدنسازی چه بخوریم؟ مهم نیست که هدف شما کاهش وزن باشد یا افزایش حجم. با این حال، قبل از تمرین باید غذای مناسب بخورید. فقط برای افرادی که می خواهند تعداد را افزایش دهند، تعداد کالری باید بیشتر از یک ورزشکار آماتور یا شخصی که با هدف کاهش وزن کار می کند، باشد. به همین دلیل مصرف مکمل ها، پروتئین ها و گینرها همراه با رژیم غذایی مناسب شما را در اسرع وقت به هدف مورد نظرتان می رساند.

داروخانه مکمل شاپ پس از اخذ تاییدیه از سازمان غذا و دارو، انواع مکمل های ورزشی اصل را با قیمت مناسب برای ورزشکاران عرضه می کند. علاوه بر این، ضمیمه فروشگاهی با ارسال سریع به سراسر کشور، ضمانت بازگشت کالا تا ۷ روز و پشتیبانی آنلاین و تلفنی، خریدی خوشایند را برای شما به ارمغان می آورد. شما می توانید با مراجعه به سایت mokamelshop.com محصول مورد نظر خود را خریداری نمایید. همچنین برای دریافت مشاوره با شماره 02128424575 تماس بگیرید تا کارشناسان مکمل فروشگاه شما را راهنمایی کنند.