قدرت سازگار کننده ها را آزاد کنید


تا زمان افسانه موری
سردبیر ارشد

به عنوان ورزشکار ، همه ما می دانیم که سازگاری با اضافه بار تدریجی که برای تقویت و عضله سازی روی بدن خود قرار می دهیم چقدر مهم است. ما اغلب تمام مکانیسم هایی را که بدن ما در طول تمرینات سنگین در طول سال تجربه می کند درک می کنیم. همه این تمرینات همچنین استرس فوق العاده ای برای بدن و ذهن ما ایجاد می کند. به عنوان یک برنده هشت بار المپیا ، من به خوبی می دانم که چنین آسیاب می تواند چه تاثیری بر فیزیولوژی ما بگذارد! پس از کنارگذاشتن از مسابقات ، تعهد من همچنان آموزش و همچنین پرورش بدنسازی زنان است و بالهای قدرت من را به طور مداوم در حرکت می کند. من سعی می کنم رژیم غذایی تمیز داشته باشم ، درست تمرین کنم و از مکمل های غذایی برای محافظت از من در برابر استرس و خستگی (چه از نظر ذهنی و چه از نظر جسمی) که می تواند منجر به خستگی و فرسودگی شود ، استفاده کنم.

ADAPTOGENES = گیاهانی که به بدن در سازگاری با استرس کمک می کنند. Adaptogens سابقه طولانی در طب سنتی چینی و آیورودا دارد.

  • افزایش توانایی بدن برای مقابله با عوامل استرس زای داخلی و خارجی.
  • افزایش عملکرد بدنی و فعالیت ذهنی در طول فعالیت های استرس زا.
  • تأثیر متعادل کننده ای بر عملکرد بدن دارد.
  • به کاهش سطوح بالای کورتیزول ، که کاتابولیک است و می تواند باعث خستگی آدرنال شود ، کمک کنید.

1) اشواگاندا

Ashwagandha با افزایش عملکرد آدرنال ، تعادل هورمون های استرس ، تقویت عملکرد تیروئید ، آرامش ذهن ، از بین بردن اضطراب و افزایش انرژی به بدن کمک می کند تا با استرس مقابله کند. Ashwagandha استرس مزمن داخلی ناشی از خستگی آدرنال را کاهش می دهد. Ashwagandha به کاهش التهاب ، کاهش فشار خون و تقویت سیستم ایمنی کمک می کند! این گیاه برای سلامت مغز بسیار مفید است. حافظه ، عملکرد شناختی را بهبود می بخشد و حتی می تواند علائم افسردگی را کاهش دهد.

2) RODIOLA

رودیولا به کاهش سطح کورتیزول کمک می کند. کورتیزول هورمون اصلی استرس ما است و در هنگام استرس شدید روحی و جسمی (دعوا یا گریز) آزاد می شود. کورتیزول کاتابولیک است و بیش از حد می تواند از بافت ماهیچه ها تغذیه کند. Rhodiola به عنوان یک بافر برای کورتیزول عمل می کند و میزان کورتیزول و اثرات مضر کاتابولیک ناشی از این هورمون را کاهش می دهد. رودیولا دارای اثر ضد خستگی است ، مه مغز را کاهش می دهد و فعالیت ذهنی و تمرکز را در هنگام استرس افزایش می دهد. این گیاه به کنترل قند خون کمک می کند و به افراد مبتلا به دیابت کمک می کند.

افسانه موری

3) کلیسای مقدس

ریحان مقدس در هند به عنوان مکمل ضد پیری شناخته شده است. اثرات تقویت شناختی ، بهبود زمان واکنش ، کاهش فشار خون ، بهبود شرایط پوستی ، تقویت سیستم ایمنی بدن و بهبود پاسخ به استرس از جمله مواد شیمیایی گیاهی موجود در ریحان مقدس است.

4) CAT

ماکا یک سازگار و یک غذای فوق العاده است که در یک واحد قرار دارد. ماکا حاوی فلاونوئیدهایی است که می تواند انرژی شما را بهبود بخشد. سرشار از فیبر ، پروتئین ، مواد معدنی و اسیدهای آمینه است. این به بهبود میل جنسی ، باروری ، خلق و خو و علائم خستگی آدرنال کمک می کند.

5) PANAX GINSENG

جینسنگ Panax به عنوان قوی ترین سازگار در خانواده جینسنگ در نظر گرفته می شود. جینسنگ پاناکس دارای خواص ضد استرس و آنتی اکسیدان قابل توجهی است. این جینسینگ باعث بهبود خلق و خو ، فعالیت ذهنی و افزایش آرامش می شود. جینسنگ پاناکس به عنوان تقویت کننده سیستم ایمنی بدن و افزایش انرژی شناخته شده است.

گیاهان Adaptagen هزاران سال است که وجود دارند زیرا مثر هستند. من از آنها برای کسب عنوان های 8 متری المپیا استفاده کردم و همچنان از آنها به عنوان مروج شغل بدنسازی زنان در کنار بالهای قدرت استفاده می کنم. استرس مزمن ، خستگی می تواند باعث فرسودگی شغلی شود. من هرگز آن کسی نبودم که کنار زندگی را تماشا می کردم. Adaptogens یکی از ابزارهایی است که من برای مدیریت سطوح استرس از آنها استفاده می کنم.


دیدگاهتان را بنویسید